www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 27. dubna 2024, Svátek má Jaroslav, zítra Vlastislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 08 - Rally Argentina (PCWRC)

Patrik Sandell o Argentině exkluzivně pro AutoSport.CZ

25. dubna 2008 • 06:00

Švédský pilot Patrik Sandell odjížděl do Argentiny s velkým očekáváním a po úspěšné premiéře na domácí Švédské rally také se snahou vybojovat co nejvíce bodů do hodnocení PCWRC. Letošní vydání jihoamerické soutěže však bylo hodně náročné hlavně díky povětrnostním podmínkám a mezi odstoupenými se nakonec ocitl bohužel i sympatický Švéd.

„Do Argentiny jsem se hodně těšil. Oproti Švédsku jsme měli k dispozici nový motor a samozřejmě nastavení auta, ostatek zůstal při starém. V Argentině však panovalo psí počasí. Mě osobně je celkem jedno, za jakých podmínek se jede, nerozlišuju, jestli se jede na mokru nebo suchu. Je ale pravda, že na mokru se jezdí více smykem, což je určitě atraktivnější pro diváky. Určitě ale nemusím mlhu, nemám s ní příliš zkušeností a na časech to jde vidět.

Argentinská soutěž pro nás celkově byla pohromou. Začalo to už na úvodní rychlostní zkoušce. Nejenže na ní byla mlha, ale navíc jsme přišli hned na začátku o ruční brzdu, takže jsme asi v desíti úzkých vracácích museli couvat, jinak se to nedalo projet. Postupně jsme pak při dopolední sekci měli problémy téměř se vším, co se na autě vůbec může pokazit. Nefungovala ruční brzda, nefungovala spojka, nefungoval posilovač řízení, motor jel na přejezdový režim. Díky tolika problémům jsme chytili i penalizaci při výjezdu ze servisu, výměna hydraulické ruční brzdy a zadního diferenciálu zabrala hodně času. Ve druhých průjezdech zkoušek už to sice bylo lepší, v samotném závěru jsme ale měli opět technické problémy. Abych to shrnul - byl to nejhorší den v mé soutěžácké kariéře.

Druhý den už se jelo lépe, dokázali jsme dokonce zajet tři časy v první desítce absolutní klasifikace. Opět jsme se ale občas potýkali s problémy, takže výsledky byly hodně nevyrovnané. Nicméně když auto funguje, jsme schopni s ním být zatraceně rychlí. A závěrečná etapa? Drahno mluvit. Na přejezdu k první rychlostní zkoušce se náš chladič nechal inspirovat matkou přírodou a vypouštěl do argentinské přírody víc vody, než jsme stíhali dolévat.“

Taková tedy byla Rally Argentina v podání Patrika Sandella. Přesto jsme se ho obecněji zeptali na účinkování v PCWRC s vozem kategorie S2000. „Pokud bych měl porovnat S2000 a N4, tak ty první jsou rychlejší v zatáčkách, produkční auta zase v akceleraci. Celkově ale preferuji S2000. Na začátku roku jsme dostali velice seriózní nabídku od Peugeotu Sweden na starty v mezinárodní sérii. A protože ve vozech S2000 je budoucnost, rozhodli jsme se do toho jít.

A že jsme jediné auto S2000 v PCWRC? Vozy této kategorie jsou stále ještě neotestované, žádný z jezdců nechtěl podstoupit riziko odpadnutí a raději vsadil na jistotu. Myslím si, že v příštím roce už takovýchto aut uvidíme minimálně deset. Jistě zajímavým faktem v letošním MS je účast pouze jednoho výrobce pneumatik, což je pro mě jedině dobře, protože více rozhoduje umění jezdce.

Co se týká otázky popularity automobilových soutěží ve Švédsku, tak je celkem vysoká. Ne sice v těch největších novinách, ty tento sport opomíjí téměř na celém světě, ale v globále zájem je. Švédská federace se snaží pomáhat mladým pilotům, já i Patrik Flodin od ní podporu dostáváme. A kdo je pro mě největší 'rally hrdina'? Martin Prokop :-)“

Již před několika dny Patrik Sandell odcestoval do Jordánska, kde dnes odstartuje k dalšímu závodu v rámci JWRC. „O jordánské soutěži toho příliš nevím, ale v minulém týdnu jsme měli v Itálii testy a troufám si říct, že se nám vydařily. Každopádně se na start soutěže už hodně těším, naším úkolem bude získat nějaké body. A s jakým výsledkem bych byl spokojený? Kdybych získal 10 bodů.“

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist