www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 08 - Rally of Turkey (PCWRC)

Fordu se taktika v Turecku vyplatila a jeho jezdci vedou

15. června 2008 • 10:00

Tým BP Ford Abu Dhabi beze zbytku využil výhodu, kterou si připravil taktickým manévrem v závěru první etapy Turecké rally. Po druhém dni jsou Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen s Focusem RS WRC na prvním místě, 16,1 sekundy před svými týmovými kolegy Jari-Matti Latvalou a Miikkou Anttilou.

Focusy RS figurovaly po první etapě na prvních třech místech. Jejich jezdci se však rozhodli zpomalit a na poslední rychlostní zkoušce před sebe pustit několik jezdců, včetně úřadujícího mistra světa Sebastiena Loeba. Získali tím výhodu lepší startovní pozice do druhé etapy a úděl čistit trať od sypké šotoliny a kamení přenechali jiným.

Obě posádky továrního týmu se během dneška snažily vybudovat co největší náskok před svým hlavním rivalem Sebastienem Loebem. V závěrečné, 67,56 kilometrů dlouhé třetí etapě bude sice Francouz startovat až za nimi, ale Finové věří, že taktikou získaný čas jim bude k uhájení pozic stačit. Hirvonen má na třetího Loeba k dobru 34,2 sekundy a Latvala 18,1 sekundy.

Druhá etapa osmého podniku šampionátu WRC 2008 se znovu odehrávala v Anatolském pohoří nad luxusním letoviskem v Kemeru. Latvala ani Hirvonen si však pláží a dívek v bikinách vůbec neužili, protože je čekalo dalších sedm kamenitých měřených úseků vysoko v horách. Teplota vzduchu dosáhla 34°C, na povrchu tratí bylo naměřeno 48°C, což představovalo velkou zátěž pro šotolinové pneumatiky Pirelli Scorpion.

Hirvonen startoval do druhé etapy jako pátý a dva nejrychlejší časy na dvou úvodních rychlostních zkouškách dnešního dne přinesly první ovoce včerejšího taktizování. Sedmadvacetiletý Fin se posunul zpátky na první místo průběžného pořadí. Třetí Latvala měl o něco horší podmínky, ale také on vytěžil z lepší startovní pozice posun na druhé místo. Pak bylo jejich úkolem najet na Sebastiena Loeba co nejvíce času a připravit si pro závěrečnou etapu co nejlepší podmínky. Hirvonen dnes vyhrál čtyři a Latvala jednu rychlostní zkoušku.

„Doufal jsem ve větší náskok,“ říká Hirvonen. „Třicet čtyři sekundy na Loeba jsou dobré, ale 40 sekund by bylo jistějších. Jak Jari-Matti, tak Loeb nebudou lehkými soupeři, ale z Jari-Mattiho mám větší obavy. Musím zůstat realistou. Přijel jsem sem, abych se vrátil do čela šampionátu a to je můj hlavní cíl pro zítřek. Je to pro mě důležitější, než vítězství.“

„Zítra budu jako první na trati, takže musím jet co nejlépe a věřit, že to vyjde. Mohl by to být nádherný trojsouboj. Starty z první pozice mi zrovna moc nejdou, ale minulý týden jsem o tom mluvil s Marcusem Grönholmem a ten mi poradil že na to jednoduše nesmím myslet. Musím jet úplně normálně. Loebovi to na stejné pozici šlo a já se to musím naučit také. Dnes jsem si to ale vyzkoušet nemohl,“ dodává Hirvonen.

Také Latvala očekává tvrdou bitvu. „Zítřek bude plný nesnadné jízdy, maximální koncentrace a snahy o udržení Loeba za našimi zády. S Mikkou jsme týmoví kolegové, ale zároveň soupeři. Tuhle rally chci vyhrát. Nehodlám tu jet jako na procházku, ale zároveň musím mít na paměti, že nesmím poslat auto mimo trať. Mikko bude startovat jako první a nebude to mít jednoduché. Loeb určitě zaútočí zezadu a pojede hodně rychle. Nejdelší erzeta mi dá určitě hodně zabrat a navíc uvidím před sebou pouze Mikkovy stopy,“ říká.

Ředitel týmu BP Ford Abu Dhabi Malcolm Wilson byl i dnes se svými jezdci spokojený. „Mikko a Jari-Matti si připravili tu nejlepší příležitost na velký výsledek. Dnes odvedli tu nejlepší práci a naše současná pozice ukazuje, že včerejší taktická hra byla správným rozhodnutím. Je před námi ještě více než 60 kilometrů a dva průjezdy nejdelší erzetou. Mikko a Jari-Matti musejí čistit trať, takže nás čeká napínavý den,“ říká.

Závěrečná etapa Turecké rally je sice nejkratší, ale v obtížnosti si v ničem nezadá se dvěma předešlými. Posádky opustí Kemer v 8:30 ráno a budou mít před sebou pouze tři rychlostní zkoušky s délkou 67,56 kilometrů. Dvě z nich jsou však 31,03 kilometrů dlouhé průjezdy úsekem Olympos. Cílová rampa přivítá vítěze ve 14:50 odpoledne.

Martin Linhart
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist