www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 30. dubna 2024, Svátek má Blahoslav, zítra Svátek práce

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 09 - Rally Argentina (PCWRC+JWRC)

Další double pro Citroen, smutek pro Ford

26. dubna 2009 • 22:05

V další triumf továrního týmu Citroen WRT nakonec vyústila letošní Argentinská rally, pátý podnik letošního seriálu Mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích. Sebastien Loeb tak zatím stále pokračuje ve svém spanilém tažení a na jeho kontě se skví maximální možný počet padesáti bodů. Dani Sordo, chce se říci věčně druhý, opět dokonal kryl záda týmové jedničce a pomohl francouzským barvám k maximálnímu počtu bodů do hodnocení týmů.

První den soutěže přitom nijak nenasvědčoval tomu, že se bude opakovat letošní zaběhnutý scénář. Na čele soutěže se vystřídali Latvala, Hirvonen a Sordo (pomineme-li prvenství Loeba na úvodní superspeciálce). Latvalu nicméně notně zpomalil defekt a tentokráte také povinnost dojet až do cíle rally.

Až do sobotního odpoledne se na čele soutěže neděly žádné převratné změny. Do čela šel sice v průběhu dne Loeb, ale na paty mu stále šlapal Hirvonen. Atak finského pilota ale zastavil přehřátý motor jeho Focusu WRC na RZ 15, po níž jednička týmu BP Ford Abu Dhabí musela ze soutěže odstoupit. Za zmínku snad stojí, že ještě předtím provedl několik karosářských úprav na svém Citroenu C4 WRC Conrad Rautenbach, ty mu ovšem nedovolily pokračovat nejen v dané etapě, ale díky poškozenému rámu mu technici vystavili červenou kartu i pro zbytek rally. Zlomený tlumič pak poslal do Superally do té doby nevýrazného Sebastiena Ogiera.

Po Hirvonenově odstoupení bylo jasné, že Loeba by mohlo o další vítězství připravit pouze jeho zaváhání nebo selhání techniky. Nedostavilo se ani jedno a po Latvalových problémech se stávkujícím autem na RZ na úvodním nedělním testu se o své druhé místo nemusel strachovat ani Dani Sordo. Jari-Matti Latvala si sice alespoň trochu spravil náladu dvěma nejrychlejšími časy, ale to byla jen slabá náplast na předchozí potíže.

Pro šest bodů si tak mohl dojet do té doby solidně rozjetý Petter Solberg, ovšem norský jezdec měl ještě větší smůlu než výše zmiňovaný Latvala, neboť jeho Citroen Xsara WRC zůstal stát kvůli problémům s přívodem paliva do motoru o zkoušku dále. Na jeho místo tak postoupil jeho starší bratr Henning a ten vydržel na posledním volném pódiovém umístění až do samotného závěru.

Na domácí půdě se blýsknul svým nejlepším výkonem kariéry Federico Villagra, který na argentinské šotolině podával stabilní výkon a po zásluze získal čtvrté místo před Matthewem Wilsonem. Body za šesté místo bral nakonec přes všechnu smůlu Latvala. Sedmé místo bylo nakonec souzeno Ogierovi, který v neděli přeci jen dokázal překročit svůj stín a zajel několik kvalitních časů.

Osmý absolutně, ale především první v klasifikaci produkčního šampionátu, dokončil rally Nasser Al-Attiyah na Subaru Impreza N14, které se ukazuje jako kvalitní nářadí, ale stále trpí řadou dětských nemocí. Devátý absolutně skončil domácí Juan Marchetto na Lanceru Evo 9 před Marcosem Ligatem, který na divokou kartu startoval v PWRC a skončil zde druhý. Ke třetímu místu v tomto šampionátu se musel doslova protrpět Tošihiro Arai (12. absolutně). O vyloučení jediného českého zástupce v PWRC Martina Prokopa jsme psali v samostatné informaci.

V klasifikaci juniorského mistrovství světa se o body podělil trojlístek statečných, který se na rozbité šotolině se svými dvoukolkami spíše trápil než závodil. Nakonec 'utrpěl' vítězství Michal Kosciuszko na Suzuki Swift S1600 před svým týmovým kolegou Aaronem Burkartem, Alessandro Bettega při svém posledním startu s Cliem S1600 v MS bral body za bronz.

Mistrovství světa FIA v rally pokračuje za necelý měsíc, respektive 22.-24. května 2009 na Sardinii. Bojovat se bude opět o body do absolutní klasifikace, ale i do PWRC i JWRC.

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
28.04.2009 17:45
ajaj
xp: Popisuješ MS, nebo náš mistrák :-))?
PS: Neměl bys už plachtit větrem na Východ?
28.04.2009 12:03
-xp-
2Plu: Já Ti k tomu přidám ještě jednu věc, která lidi odrazuje a dokáže otrávit - jestli je pravda, že ten houf Tango-aut byl vyloučen jen kvůli tomu, že všechna měla laminátové nárazníky, je to podle mne klasický příklad toho, že se víc komisaři a různé komise zabývají nepodstatnýma kravinama a pruděním lidí jen z pocitu vlastní důležitosti, než tím, jak přitáhnout víc závodníků, diváků nebo sponzorů k tomuhle sportu, kterej pak díky utápěním se v různých žabomyších válkách směřuje zákonitě do Prčic i dál...
27.04.2009 18:02
Pluto - moderátor
Dostat MS zpět na vyšší úroveň by nešlo šmahem, je to dlouhodobější práce. Hlavně by bylo potřeba na delší dobu ustálit technická pravidla, aby týmy či fabriky věděli, s čím se bude dát jezdit a do jakého vývoje má smysl investovat. Dále by bylo potřeba zachovat rozumný počet podniků, které by se jely v místěch, o které týmy opravdu mají zájem narozdíl od současného stavu, kdy (přitaženě za vlasy) rozhoduje výše finančních prostředků poskytnutá pořadatelem. A samozřejmě zlepšit mediální pokrytí, televizi přenosy atd.
27.04.2009 17:45
mm
pro Pluto: já být celý víkend bez počítače tak zemřu.(Existují pouze tři důvody:rodina,děvče a pořádné auto resp.motorka,kde je to omluvitelné-to je samozřejmě v legraci).Mě se MS taky nelíbí,a proto by mne zajímaly názory místních přispěvatelů na zvýšení úrovně MS;jak byste to řešili pánové,kdyby jste se zítra probudili jako Max ....pod Eifelovkou??
27.04.2009 16:28
Pluto - moderátor
Celý víkend jsem byl bez přístupu k počítači a při zpětném pohledu na výsledky je nutno přiznat, že MS ze své prachbídné současné úrovně nevybředlo, spíš naopak. O něčem svědčí už to, že po připojení k netu jsem se díval nejdřív na výsledek Gamby v Itálii, jak dopadl Duval na Walonii či jak dopadl druhý závod maďarského šampionátu a Argentina byla víceméně až nakonec.
toplist