www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 8. května 2025, Svátek má Den vítězství, zítra Ctibor |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kolikátý dojede na Rally Hungary Dominik Stříteský? Reklama Nejčtenější články |
Nejrychlejší Jazz bude jezdit v AustráliiAustralské mistrovství v rally je od okolního světa odtržené stejně jako kontinent sám. V minulých letech zde vznikly unikátní speciály jako Ford Focus s pohonem zadních kol, několik verzí Toyoty Corolla ve specifikaci S2000, do stejné kategorie spadající Ford Fiesta a podobně. Nyní přichází další exot – Honda Jazz. Ačkoliv má na prvním zveřejněném snímku na dveřích nápis ‚S2000‘, ve skutečnosti půjde o předokolku určenou pro tamější kategorii G2. Přečíst technické předpisy pro tuto třídu není příliš těžké – moc jich totiž není a jejich stručný souhrn obsahuje zhruba toto: - vůz s pohonem předních kol - vůz běžně prodávaný v Austrálii - motor nahraditelný jakoukoliv pohonnou jednotkou z koncernu - maximální otáčky na hodnotě 8500 za minutu - téměř libovolné úpravy motoru (písty, vačka, svody…) - sekvenční převodovka s maximálně šesti stupni - možnost rozšíření karoserie a rozchodu až o 70 mm na každou stranu Poměrně liberální předpisy tedy umožňují takřka každé automobilce postavit solidní závodní stroj. Honda, která je se sportem úzce spjata, v australském šampionátu v posledních dvou letech využívala i Evropě známý Civic Type-R R3. Jenže tato generace už je pomalu vytlačována novým modelem a ‚hondaři od klokanů‘ začali vymýšlet, jak dál. Rozhodli se pro mini-MPV Jazz, o jehož závodní úpravu se nakonec postaraly osvědčené firmy Mugen a JAS Motorsport. Jazz by měl být oproti doposud používanému závodnímu civilu lehčí o cca 150 kilogramů. V kombinaci s motorem, jehož základ už vrčel v ‚er trojce‘, by tedy mělo jít o nadprůměrně živý minivan. S hodnotami 183 kW a 193 Nm točivého momentu se není co divit. Podle Lindsay Smalley, tiskové mluvčí Hondy Australia, se nový závodní Jazz může postarat o přerod Hondy z vyzyvatele na šampiona: „Z příštího roku jsme už teď všichni nadšení. Závodění je DNA Hondy. Nové závodní vozy jsou upraveny nejlepšími odborníky z Austrálie a Evropy, s motorem od Mugenu zřejmě půjde o nejrychlejší Jazz na světě! Honda je pyšná na to, že je v australském sportu aktivní, a doufáme, že další rok bude ještě vydařenější, než ten uplynulý. Jak řekl zakladatel celé firmy – pokud Honda nezávodí, Honda neexistuje.“ Debut závodní Hondy je naplánován na začátek března 2012, do té doby ale stále zbývá spousta práce. Motor se teprve kompletuje v italských dílnách JAS Motosportu, do Austrálie by měl dorazit těsně po novém roce. Mimo australský kontinent na toto auto ale můžete zapomenout. Svými úpravami se totiž nejvíce blíží vozům někdejší Formule 2, které jsou již řadu let zakázané, a současným technickým předpisům pro mezinárodně homologované vozy tak Jazz může jen zamávat přes Tichý oceán. -hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|