www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 30. dubna 2025, Svátek má Blahoslav, zítra Svátek práce |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články |
Tropheé Andros: Alain Prost mistrem! Bohužel?Poslední závod sezóny rozhodl o nositeli titulu mistra Tropheé Andros pro sezónu 2011/2012. Po závodě v Clermont – Superbesse se jím stal Alain Prost. Alain Prost poprvé dovedl k nejvyšší metě i vůz Dacia. Bez zásadní pomoci vedení závodu by to však nedokázal! Poslední závod v Clermont – Superbesse (1300 metrů nad mořem) rozhodoval kdo z trojice Prost – Dayraut – Riviere vystoupí na trůn Tropheé Andros. Nejlépe rozdané karty měl Riviere, který měl na startu stejný počet bodů jako Prost, ale věděl, že bude škrtat pravděpodobně nejméně bodů než jeho hlavní konkurenti. V tomto ohledu byl v nejtěžší pozici Dayraut, když již na začátku tohoto závodu ztrácel 5 bodů. Pořadatelé neměli ani tentokrát na růžích ustláno a museli si vypomoci navezeným sněhem i uměle vyrobenými ledovými granulemi. V kvalifikaci se vždy rozdává za vítězství celkem 60 bodů. Boj o poslední větší příděl začal již v prvním kvalifikační jízdě. Zde z trojice bojující o titul začal nejhůře Riviere, když dosáhl jen pátého času. Dayrautovi se vedlo lépe, neboť byl druhý. Nejlépe se přes 4 měřená kola dostal Alain Prost, když Dayrauta porazil téměř o jednu vteřinu. Riviere i Dayraut měli ještě šanci odsunout Alaina Prosta na zadní pozice v druhé kvalifikační jízdě. Jak se svou šancí naložili? Riviere se i nadále trápil, jinak jeho šestý čas ani označit nelze. Dayraut byl opět druhý, což znamenalo, že už Prosta porazit nemůže. Alain Prost už teoreticky nemusel ani do druhé jízdy vyjet, ale snaha maximalizovat bodový zisk a hrozba v podobě rychlejší tratě, ho k tomu přinutily. Alain Prost se opravdu rozjel a i v druhé jízdě nenašel přemožitele, o vteřinu překonal Dayrauta. Jeden z lepších výsledku zajel i s pátým časem Villeneuve. V celkovém hodnocení nebylo o vítězi ani druhém místě pochyb. Jednoznačně zvítězil Alain Prost před Dayrautem. Třetí byl Stievenart (ostatně i v první i druhé kvalifikační jízdě byl pokaždé třetí). Na čtvrté místo doklouzal Nicolas Prost, na šesté Villeneuve. Riviere byl bohužel pouze sedmý (nejvíce doplatil na zrychlení Panise a Villeneuva v druhé kvalifikaci). 1. finále Elite 1 – pořadí v cíli: Llorach, Maurin, Demoustier 2. finále Elite 1 – pořadí v cíli: Joncoux, Laffite, Fontanel 1. finále Elite Sup 1 –.horké chvíle na startu zažil Pernaut, když jeho Fiesta odmítala nastartovat, problém se naštěstí podařilo vyřešit roztlačením. Bezchybně z pole position odstartoval Dayraut. Druhý Panis měl problém s Nicolasem Prostem, který prokázal jednoznačně lepší startovní reakci. Přestože N.Prost dělal drobné chyby, byl schopný držet krok s Panisem. Ostatní jezdci vedeni Bernardim již více ztráceli. Dayraut si jel neohroženě pro vítězství. Od druhého kola N.Prost vytvářel velký tlak na Panise a ve čtvrtém kole jej přesným manévrem předjel. Panis chtěl zpět svou pozici a ani ne o půl kola dále lehce narazil do Prosta, oba dostali smyk a z finále odstoupili. Dayraut oslavil své vítězství piruetou za cílem, druhý dojel Dubourg a třetí Bernardi. 2. finále Elite Sup 1 – hlavní finále sezóny přivedlo do první řady Prosta a Stievenarta, týmové kolegy z Dacie. Pro Prosta to bylo ideální, neboť Stievenart mu měl a mohl chránit záda. Tým Dacia však zřejmě nepočítal s nevyzpytatelným Villeneuvem. Ten velmi dobře dostartoval a v první zatáčce pomohl dostat Prosta do sněhové bariéry. Někteří komentátoři budou tvrdit, že jej vystrčil, někteří, že prost zazmatkoval a svou chybou skončil mimo trat. Prost se nebyl schopen z této bariéry dostat. Ve chvíli, kdy celé startovní pole projelo kolem Prosta do druhého kola, vydalo ředitelství závodu rozhodnutí o zastavení jízdy. O tom jestli to bylo více politické rozhodnutí nebo rozhodnutí vyvolané potřebou bezpečnosti se bude diskutovat ještě hodně dlouho. Za pár minut se startovalo znovu. Prost opět z pole position. Villenenuve byl vyloučen, proto jeho třetí startovní místo zůstalo neobsazeno. Ani druhý start nevyšel Stievenartovi optimálně, protože se před něj ihned v první zatáčce dostal Riviere. Viditelně otřesený Prost měl co dělat, aby uhájil své vedení před Rivierem. Prost postupně zrychloval a byl schopen si vytvořit alespoň minimální náskok na čele. Až do cíle se již nic zásadního nestalo, vyhrál Alain Prost před Rivierem a Stievenartem. Sobotní bodové hodnocení: Alain Prost (Dacia Lodgy) 80 bodů, Jean-Philippe Dayraut (Mini Countryman) 77, Evens Stievenart (Dacia Lodgy) 73, Benjamin Riviere (Škoda Fabia) 70, Nicolas Bernardi (Ford Fiesta) 68, Nicolas Prost (Dacia Lodgy) 67, Jean-Baptiste Dubourg (Renault Clio) 67, Jacques Villeneuve (Škoda Fabia) 65, Andréa Dubourg (Renault Clio) 64, Olivier Pernaut (Ford Fiesta) 63, Paul Belmondo (Škoda Fabia) 63, Bertrand Balas (Mini Countryman) 62, Didier Thoral (Toyota Auris) 60, Franck Lagorce (Škoda Fabia) 58, Serge Lubrano (Toyota Auris) 56, Olivier Panis (Škoda Fabia) 54. Konečné bodové hodnocení sezóny 2011/2012 (po seškrtání dvou nejhorších denních výsledků)
Alain Prost získal mistrovský titul již v sezónách 2006/2007 a 2007/2008, ale to bylo vždy s Toyotou Auris. V této sezóně to byl již jeho třetí titul (symbolicky po třech sezónách v týmu Dacie, kde startoval nejdříve s modelem Duster a letos premiérově s Lodgy). Alain Prost přerušil sérii tří mistrovských sezón Jean-Philippa Dayrauta. Je otázka nakolik však tento titul může Prosta těšit, protože jej získal jen díky politickému rozhodnutí vedení závodu. Kdyby to inkriminované poslední finále v němž Prost na počátku skončil uvězněn v únikové zóně nezastavilo, mistrovský titul by bral Riviere. Na kdyby se v životě ani ve sportu nehraje. Dacia může marketingově prodat svůj úspěch modelu Lodgy, ale ta čmouha na poháru už tu bude vždy. Titul vicemistra Tropheé Andros jde do rukou největšího a nejpříjemnějšího překvapení této sezóny - Benjamina Riviereho se starým provedením Škody Fabie. Dokázal bojovat se zkušenějšími kolegy, kteří měli lepší zázemí a vybavení, dokázal je pořážet. Jean-Philippe Dayraut přesedlal na novou techniku v podobě Mini Countryman. Ačkoliv se velmi snažil, nedokázal prodloužit svou vítěznou šňůru z předchozích let. Galerie mistrů Tropheé Andros:
Mgr. Jaroslav Hanus, AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|