www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Jak vypadá budoucnost Neuvilla, Kubicy a Tänaka?Thierry Neuville, Robert Kubica, Ott Tänak. To jsou tři jména, která jsou v posledních dnech hodně skloňována, protože stále není rozhodnuto o jejich soutěžním programu pro nadcházející sezónu. Pojďme si shrnout zatím známé informace. Belgický jezdec Thierry Neuville začal svou kariéru v národním značkovém poháru Fordů Fiesta, posléze se jej ujal koncern Peugeot Benelux, pod jehož barvami startoval v seriálu IRC. Pro letošní sezónu přestoupil díky podpoře Citroënu Benelux, Red Bullu a Kataru do Citroënu DS3 WRC, se kterým absolvoval celou sezónu. Otázkou však je, co dál. Red Bull i Katar od Citroënu odešli a Citroën Benelux není schopen celý projekt ufinancovat. Neuville je oblíbencem Nassera Al-Attiyaha, na jehož popud začal Malcolm Wilson jednat o možných startech Thierryho za M-Sport. Ten je však nadále pod křídly Citroënu a v těchto dnech podstoupil týmový tréninkový kemp se zaměřením na fyzickou přípravu. Šéf továrního týmu Citroën potvrdil, že start Neuvilla s DS3 WRC na Rallye Monte Carlo 2013 je jistý na 90%, nad následujícími soutěžemi v MS však visí velký otazník. Nechá si francouzská stáj utéct po Sébastienu Ogierovi další produkt ze svého projektu na výchovu talentů? Druhým jezdcem s otazníkem je Robert Kubica. Po hrůzostrašné havárii na italské soutěži, která vloni přerušila velice dobře rozjetou kariéru jezdce formule 1, polský jezdec absolvoval relativně slušnou rekonvalescenci, zdravotně na tom však stále není nejlépe. Formulové závodění v současnosti nepřipadá v úvahu, ke zvážení tak padají okruhové závody plechových aut nebo rally. Pro automobilové soutěže se jej snaží přetáhnout jak M-Sport, tak i Citroën. Oba týmy si daly žádost na FIA, aby pro něj mohly upravit stávájící DS3 nebo Fiestu na řazení pod volantem, protože rodák z Krakova není schopen řadit klasickou sekvenční převodovkou. Podaří se jej jednomu z týmů polapit? Pokud ano, pro jaký šampionát? Yves Matton potvrdil, že pokud se s jezdcem dohodnou, nebude to na starty s vozem DS3 WRC. Také u Fiesty jsou se jménem Kubica spojovány spíše starty v ME, kde by mohl působit jako ideální reklama na novou Fiestu R5. Posledním do tria je Ott Tänak. Ani jeho sezóna nedopadla úplně nejlépe a budoucnost také není jistá. O něm a Kubicovi se hovořilo již před měsícem o možné účasti v rámci ME s M-Sportem. Poté tyto zprávy utichly a zatímco ohledně Kubicy ze začaly opět objevovat, u Tänaka je ticho po pěšině. Jedinou potvrzenou informací je skutečnost, že spolujezdcem Tänaka zůstává Kuldar Sikk. Otázkou ale je, zda pojedou, co pojedou a s čím pojedou. Nadále není uzavřena možnost spolupráce s M-Sportem (ať už na úrovni MS nebo ME), může jet s továrním Mini od Prodrivu nebo se vydat úplně jinou cestou. Každopádně, čas se pro všechny tři krátí. Zítra je uzávěrka přihlášek na první podnik mistrovství světa, Rallye Monte Carlo. Jen o den později je uzávěrka přihlášek na úvodní podnik mistrovství Evropy, Jänner Rallye. Již brzy tedy bude jasno, zda některého z tria jezdců na těchto závodech uvidíme. -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|