www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 25. dubna 2024, Svátek má Marek, zítra Oto

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Patrik Rujbr: nový spolujezdec, vůz i tým

10. února 2013 • 17:00

Na novou sezonu pilně zbrojí i Patrik Rujbr. A slovo pilně je na místě, neboť oproti loňské sezoně nezůstal kámen na kameni. Nový vůz, jiný tým a nový spolujezdec. Pro Patrika bude čtvrtá sezona v automobilových soutěžích znamenat nový mezník v kariéře.

Patriku, před novou sezonou kolem tebe kolují zajímavé informace ohledně plánovaných změn. Dovol nám tedy nahlédnout pod pokličku a prozraď nám ono tajemství…

Patrik Rujbr

„Ahoj Mirku, děkuji za Tvůj zájem a zaslané dotazy. Tajemství to až taková nejsou. Po zhodnocení všech pro a proti jsem se rozhodl prodat naše Mitsubishi a přestoupit na nějakou rychlou předokolku typu S1600 nebo R3. V úvahu je i pronájem S2000 na sprinty, ale to by musela přijít nějaká zajímavá nabídka. Spíše to ale budu z finančních důvodů směřovat k předokolce a pokusím se odjet v rámci rozpočtu více závodů než v předchozím roce. Co se týká vozu a servisního teamu, vše je zatím v jednání a nic není rozhodnuto. Nerad bych tak uváděl informace, které nebudou následně pravdivé. Velmi pravděpodobně ale nebudeme v příští sezóně využívat služeb fy. Apid Mirka Jandíka. V budoucnosti ale nevylučuji návrat k tomuto velmi profesionálnímu zázemí a chtěl bych tímto Mirkovi, všem mechanikům a dalším lidem podílejícím se na bezvadné teamové atmosféře poděkovat. Co se týká spolujezdce, tak také na tomto postu dojde ke změně. Sedadlo spolujezdce obsadí na první dva závody Petra Řiháková. Následně uvidíme, jak nám to bude vyhovovat a jestli se Petra se mnou nebude bát :-).“

Zkusme si tvé novinky trošku rozebrat. S dvoukolkou jsi již startoval, ale přesto v tobě asi budou návyky ze čtyřkolky. Nebude to pro tebe problém?

„Bude, a nejen to. Pokud pojedeme s S1600, tak bude nové i řazení a brždění. Zatím jsem v takovém autě nejel, ale čekám velký rozdíl. Budu se snažit využít všech možností se svézt ještě před sezonou a s vozem se co nejvíce naučit. Na tuto změnu se již moc těším a uvidíme, jak nám to půjde.“

Tři předcházející sezony jsi slyšel rozpis od kluků, ať už to byl Josef Píža nebo Richard Nesvadba. Nyní vedle tebe usedne něžné stvoření – Petra Řiháková. Proč jsi oslovil Petru a nebude tě tak trošku blokovat, že na sedačce spolujezdce nesedí chlap, který snese spoustu ran?

Patrik Rujbr - Richard Nesvadba (Mitsubishi Lancer Evo X) - Rally Vrchovina 2012

„Petru jsem oslovil z více důvodů. Především je i přes nízký věk velká profesionálka a má, na to, že nepůsobí v rally dlouho, odjeto hodně soutěží s různými piloty, takže si myslím, že ví co a jak. Ideální je také, že bydlí v Brně jako já. Co se týká těch ran, tak samozřejmě jsem na to myslel a vše právě ukážou první dva společné závody. Nicméně, pokud spolu budeme spolupracovat déle, tak ji budu směřovat k fyzické přípravě :-). I v tomto sportu platí, že žádný HANS nebo karbonová sedačka nenahradí v případě havárie krční a ostatní důležité svaly. Tím nechci říct, že plánuji s autem systematicky třískat, ale havárie bohužel k tomuto sportu patří.“

Na kterých závodech tě tedy letos uvidíme?

„Chtěl bych jet kompletní malý mistrák a většinu mezinárodních soutěží. Určitě i nějaké zahraničí na šotolině.“

Vím o tobě, že jsi závěr roku strávil v nemocnici. S čím jsi šel na operaci a jaký je nyní tvůj zdravotní stav?

„Ano byl jsem před vánoci na plánované operaci kolene, konkrétně mi dělali plastiku vazu. Rekonvalescence bude probíhat tak dva měsíce a pak už by to mělo být lepší. Jednalo se o staré zranění z motokrosu a v podstatě se dá říct, že už mám všechny vazy v kolenou nataženy znovu, takže kompletní repas :-).“

Dostali jsme se k loňské sezoně. Jaká z tvého pohledu byla?

„Loňskou sezonu hodnotím pozitivně. Naučili jsme se strašně moc, technika fungovala také bezvadně a celkové 5. místo ve třídě ve sprintech je na skoro nováčka dobré umístění. Mohlo to být lepší, ale to by znamenalo trochu víc riskovat, což by se nemuselo vyplatit.“

Závěr rally sezony se nesl trošku v smutnější náladě. Kromě smutné Šou v Uherském Brodě jsi startoval i v Rakousku na Waldviertel rallye, kde se ti podařila pirueta se závodním vozem. Jak se ti to podařilo a jak se ti závod líbil?

„Jízda na šotolině je daleko zábavnější a museli jsme se učit jinému stylu jízdy a rozpisu. No a z toho vyplynula chybička, která nás stála dobré umístění a pár plechů na autě. I při této smůle jsme měli trochu štěstí, protože jsme spadli na jiné evo spodkem auta, takže takové měkké přistání. O to víc jsem byl pak nervózní z dalších aut za mnou, které jsem usilovně brzdil cedulkou OK asi ještě hodinu po našem výletu v megalijáku jen v kombinéze.“

Před letošní sezonou se zpřísnilo zabezpečení soutěží i vydávání licencí. Jak se na tuto stránku rally díváš ty?

Patrik Rujbr - Richard Nesvadba (Mitsubishi Lancer Evo X) - Rallye Waldviertel 2012

„Veškerá opatření, která proběhla, jsou na místě a sám bych asi neuměl najít řešení, jak takovým nešťastným událostem předejít. Problém je v tom, že vždy může nějaký člověk pochybit a pak se stane třeba to, co v Brodě. Z druhé strany si myslím, že se jedná o velkou shodu nešťastných okolností a je pravděpodobné, že se dlouho nebudou opakovat, tedy alespoň doufám. Co se týká licencí, tak je to spíše pro uklidnění veřejnosti v návaznosti na zkušenosti dotčených pilotů. A moc mi není jasné, jak někdo bude moci objektivně posoudit, zda je nebo není pilot zralý na čtyřkolku.“

Co by jsi chtěl vzkázat příznivcům automobilových soutěží a tvým fanouškům?

„Všem příznivcům bych chtěl vzkázat, ať nějak přečkají ty dva měsíce do začátku závodů u nás :-). No a za sebe, že se pokusím sehnat auto, co bude hodně slyšet :-) a budu se snažit, aby se bylo i na co dívat. Jinak poprosím touto cestou všechny fundované fanoušky, aby zcela nekompromisně apelovali na neukázněné přihlížející diváky v zakázaných nebo nebezpečných zónách a Ti znalejší věci okamžitě informovali traťáky. I fotografové musejí být opatrní, taky nejsou nesmrtelní. I když jsou ve většině případů velmi znalí věci, tak musí myslet, že fotka bude sice super, ale může být taky poslední z české rally. Myslete prosím na to, že jakýkoliv incident podobného charakteru je totální konec rally u nás a nikdy nebudeme schopni čelit následným mediálním lžím.“

Miroslav Vebr ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist