www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Rozhovor s Jakubem Voldřichem

4. listopadu 2013 • 16:00

Mladý Jakub Voldřich se v loňském roce pohyboval v Poháru České republiky a letos se přesunul do Mistrovství České republiky ve sprintrally. Od svých začátků, kdy začínal v rally cupech, pravidelně usedá do vozu značky peugeot. V letošní sezoně si se spolujezdcem Davidm Zíkou vyjeli 4. místo ve třídě 8.

Jak jsi se dostal k rally?

Jakub Voldřich - David Zíka (Peugeot 206 RC) - Galaxy GRS Rally Lužické Hory 2013

„Od malička jsem se jezdil s tátou dívat po závodech v našem okolí. Na domácí Šumavě jsem nechyběl nikdy. Vždycky byl můj sen alespoň se do závodního auta posadit. V 16-ti letech, po unavujícím přemlouvání, jsme pořídili Peugeot 205 od Věroslava Cvrčka a začali s ním jezdit hobby rallycross. Zde jsem absolvoval jednu sezonu a následně se rozhodli auto přestavit na rally.“

Jaký je tvůj vzor?

„Vzor žádný vyhraněný nemám. Mám své oblíbence. Ve světě to byl Petter Solberg, teď se mi velice líbí Thiery Neuville. Nepovažuji je však za své vzory. Snažím se vše dělat podle sebe.“

Začínal jsi ve volném poháru a Rallye cupu, přibliž nám s čím jsi jezdil a jak se ti zde vedlo?

„Jezdil jsem s tátou v Peugeotu 205, který jsme postupem času přestavovali, vylepšovali a posouvali k obrazu svému. Jeli jsme jen pár závodů v obou pohárech. Nikdy jsme to nebrali jako honbu za body. Prostě jsme se chtěli pěkně svézt. Výsledky moc nebyly, spíše jsme se prali se spolehlivostí auta. Nicméně pár pěkných časů se nám podařilo a sem tam byl nějaký pohár.“

Který výsledek z těchto začátku byl pro tebe nejvýznamnější?

„Ani ne tak výsledek, jako to, že jsme v našich podmínkách vůbec byli schopni se závodů zúčastnit. Spokojen jsem byl s prvním místem ve skupině na Rally České Budějovice. Tam to bylo moc pěkné svezení.“

V roce 2012 jsi přešel do Poháru ČR, co tě k této změně vedlo?

„Chtěl jsem to zkusit na trochu jiné úrovni, která by byla za relativně podobné peníze. Pohár byl jediná možnost, muselo se však postavit nové auto. Realita však byla trochu jiná a i závodění v poháru bylo na jiné finanční úrovni. Ovšem zázemí závodů je zde nesrovnatelné.“

Letos jsi absolvoval první kompletní sezonu v MČR sprintrally, jak tuto sezonu hodnotíš?

„Co se týče výsledku, tak velice kladně. Myslím, že 4. místo ve třídě 8 je v našich podmínkách skvělé. Když vezmu výkon na trati jednotlivých závodů, tak asi nejlepší byla Vrchovina a Kostelec, částečně také Pačejov. V Kostelci to bylo velké závodění až do cíle s Honzou Petrem. Nakonec nás udolal asi o 3 vteřiny a skončili jsme čtvrtí. Pocit ze závodu jsem měl však velmi dobrý, protože jsem udělal maximum. Nemám ve zvyku hodnotit výsledek, ale spíše podaný výkon na trati. Je mi milejší, dojet třeba na pátém místě, ale vědět, že jsem pro to udělal všechno, než být druhý ze třech na startů a jet na dojetí.“

Tvé závodní vozidlo je Peugeot 206 RC, od svých začátků jsi do jiné značky jak peugeot nesednul. Proč právě tato značka?

Jakub Voldřich - Peugeot 205 Gti

„Od 13-ti let jsem jezdil po okolí, hlavně na sněhu, s tátovou pracovní 205tkou. Následně přišel opět Peugeot 205, s ním několik let. Před vstupem do mistráku jsme zvažovali, jaké auto pojedeme. Z finančních důvodů a zkušeností s touto značkou jsme se rozhodli postavit Peugeot 206 RC. Kdo ví, třeba jednou přijde mladší 208 R2 :-).“

Jaké máš plány do budoucnosti, co se týče závodění? Nenastane například změna závodničky o stupeň výš?

„Po tom, co se stalo Honzíkovi v Příbrami jsem chtěl se vším skončit. Trochu se to ve mně ale rozleželo a chci pokračovat. Jediné co vím, tak je, že nechci jezdit v České republice. Z mnoha důvodů. Budeme jezdit vybrané závody Mitropa cupu na krásných soutěžích v Rakousku, Slovinsku a Itálii. Změna techniky rozhodně zatím nenastane.“

Jaké máš koníčky a co děláš, když zrovna nezávodíš?

„Závodění je pouze zlomek času v sezoně. Mezi závody musím připravovat auto a další věci okolo. Občas jdu na nějakou brigádu, abych mohl udržovat auto v chodu. V neposlední řadě musím chodit do školy. Přes týden, když nemám co dělat, tak chodím běhat.“

Jaký je tvůj rally sen?

„Rally sen jsem si už splnil okamžikem, že jsem se postavil na start domácího Pačejova a také jsem si vyjel mezinárodní licenci. Vysněné auto je buď Subaru Impreza WRC, ale na prvním místě by byl Peugeot 306 Maxi Evo 2. Vysněný start, zároveň však nereálný, by byl start na Rally Monte Carlo.“

Barbora Vebrová ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist