www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 6. prosince 2022, Svátek má Mikuláš, zítra Ambrož

Mistrovství­ světa

ME

MČR a RSS

Ostatní­ soutěže

Autosport.cz

Přerozdělení soutěžních vozů a jejich tříd pro rok 2014

2. prosince 2013 • 18:00

Stačil jediný týden a všechno je jinak – přejmenování tříd R1 až R5 se nakonec podle všeho nekoná, ale že by původní systém rozdělení skupin a tříd zůstal zachován, to ani náhodou. Zdá se, že od roku 2014 bude stávajících devět tříd 2 – 10 (+ skupina WRC) přeskupeno do celkem šesti kategorií označených jako RC1 - RC5. Takto upravené kategorie podstatně více odpovídají systému erkových tříd, na který se naplno přejde v roce 2017.

Dosavadní systém byl hybridem kombinující nové třídy R s původními kategoriemi N1 – N4, A5 – A7 a S2000. Nový systém znovu zahrnuje všechny tyto kategorie a doplňuje také skupinu WRC, dochází ale k redukci celkového počtu kategorií a v některých případech ke sloučení jak dříve rozdělených skupin A a N, tak i některých kategorií R.

Třída RC1 je vyhrazena výhradně pro vozy WRC určené pro vozy mistrovství světa. Kategorie RC2 bude podstatně rozsáhlejší – spadají do ní jak atmosférické vozy S2000, tak přeplňované RRC 1.6T, také nové vozy R5 a doplňují je ještě produkční vozy R4 (tato kategorie definitivně končí na konci roku 2014) a produkční vozy skupiny N. Třída RGT zůstává zcela beze změn (a bohužel stále také bez existujících vozů), stejně jako RC3 odpovídající dosavadní třídě 5. Třída RC4 zahrnuje vozy R2 do 1600 cm3, nově všechny kit-cary do 1600 cm3 a také dvoulitrové vozy skupiny N (doposud ve třídě 8). Poslední kategorie RC5 je pak sloučením stávajících tříd 9 a 10. Zahrne tedy všechny vozy N1, N2 a R1A a R1B.

SkupinaZahrnuté třídy
RC1WRC 1.6 turbo
RC2S2000-Rally: 1.6 turbo s restriktorem 30 mm
S2000-Rally: 2,0 atmosférické
R5
R4
N4
RGTvozy GT rally
RC3A nad 1600 cm3 do 2000 cm3
Super 1600
R2C (nad 1600 cm3 do 2000 cm3)
R3C (nad 1600 cm3 do 2000 cm3)
R3T (do 1620 cm3 / jmenovitý)
R3D (do 2000 cm3 / jmenovitý)
RC4A do 1600 cm3
R2B (nad 1400 cm3 do 1600 cm3)
Kit-car do 1600 cm3
N nad 1600 cm3 do 2000 cm3
RC5N nad 1400 cm3 do 1600 cm3
R1B (nad 1400 cm3 do 1600 cm3)
R1A (do 1400 cm3)

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
04.12.2013 21:26
Mirekfric
Vynalézám zkratkovou Češtinu...

nivého = nic nového :-D
04.12.2013 21:22
Mirekfric
Trochu Ti nerozumím. V tomhle systému není vůbec nivého, co se týče technických regulí, je to jen přeskládání škatulek, co se nyní jmenovaly 1-10 (+WRC).

RC5 do sebe spojuje stará a nová sériová auta do 1600 ccm, což zrovna v tomhle případě podle mne není nic proti ničemu - stejně i dneska u nás vidíme třeba pro novou DS3 R1B hlavního soupeře v Civicu VTi N2 a tak tomu je i podle tohohle dělení. Žádný turbomotor v RC5 (ani v RC4) není a auta tam zařazená jsou prakticky sériovky. To snad je pro juniory dobře, ne?

Ad malé zážehové turbomotory - momentálně jsou povolené jen v RC3, tzn. do 1620T R3T. Nějakou dobu se už mluví o zavedení R2T (do 1200T), ale zatím to v tom seznamu není...
04.12.2013 16:52
-xp-
No jen aby nevymřelo všechno. Furt jsem ještě nepřišel na to, proč by měly automobilky homologovat nějaká nová "obyčejná auta", když je dneska v módě downsizing, tudíž se vyrábnějí spíš dvanáctistovky než dvoulitry, no a kde je teda nějaká třída pro tyhle malorážky? A jestli to RC5 má být kategorie pro začátečníky nebo juniory, tak nazdar bazar - tohle pojede podle mne dost rychle, pokud to bude postavené podle maximálních možností třídy a použijou se dnešní moderní motory...
04.12.2013 09:11
Mirekfric
Ono je možné, že N4 v blízké budoucnosti vymřou a možná protot se s nima už dál nepočítá. Mitsubishi nevypadá, že by chystalo nástupce a nové STI taky moc vhodně nevypadá. O Méganu nemluvě...
03.12.2013 16:45
vyshi
tak tohle uz vcelku jde, jen se mi nelibi, ze 1,6 kity a s1600 jsou v ruznych grupach(to se mi nelibi uz na soucasnem rozdeleni). potazmo, ze kity jsou pod s16ikdyz mely predpisy volnejsi...

a trochu skoda je, ze n4 nemaji vlastni tridu
03.12.2013 10:34
Plhus
Si to budu muset vytisknout a před spaním číst .) Nicméně rozhodně lepší cesta než měnit R-označení...
02.12.2013 23:24
Pluto - moderátor
Nějaký kompromis to určitě chtělo. Jen se bojím, že z této varianty budou nejvíce biti jezdci dvoulitrových enek a produkčních aut...
02.12.2013 23:21
-xp-
Pořád se to ale bude aspoň o maličko přehlednější než dnešní stav, kdy těžko někomu vysvětlíš nebo napíšeš třeba to, že jsi byl s DS3R3T 1,6 2. v 5 a celkově 4. - podle mne by se v tomhle chaosu čísel i statistik ztratil.
02.12.2013 21:54
Pluto - moderátor
RC mi hodně evokuje rallycross nebo dálkově řízené modely...
toplist