www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 25. dubna 2024, Svátek má Marek, zítra Oto

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Rally Bohemia přerušila týmu Gemini úspěšnou sérii

18. července 2014 • 15:50

Že se řada úspěšně dojetých závodů nebude protahovat do nekonečna, to si musel uvědomovat každý člen týmu okolo posádky Mirka Jakeše a Jardy Nováka. I tak ale zpráva, která přišla před sobotním polednem do servisního zázemí mladoboleslavské soutěže, rozesmutnila vedení i mechaniky Gemini Clinic Rally Teamu.

Miroslav Jakeš - Jaroslav Novák (Citroën DS3 R5) - Rally Bohemia 2014

Po dvanácti startech Mirka s Jardou v barvách zlínského týmu, devíti v loňské sezoně a třech letošních, se úspěšná série na letošní Bohemii zadrhla. Kdo má sklony k pověrčivosti, tomu třináctý společný start této dvojice jen dodal další „důkaz“ o nešťastnosti čísla 13.

Jak už nejspíš většina fanoušků viděla na videu kanálu youtube či onboardu na webových stránkách mediasport.cz, asi 5 kilometrů po startu nejdelší zkoušky soutěže opustil červenobílý Citröen DS3 R5 v rychlé pasáži před diváckým místem v Pelíkovicích cestu a po mokré trávě nekontrolovaně doklouzal až na kraj lesa. Vylomené levé zadní kolo znemožnilo pokračování v dalším závodě, ve kterém měla posádka stále reálnou šanci na čtvrté pódiové umístění v řadě.

Pojďme se však ještě ohlédnout zpátky před start letošní Rally Bohemia. Na ní se tradičně celý tým připravoval tak důkladně, aby se vyvaroval jakýchkoliv technických problémů. Potěšeni výsledkem a především dosahovanými časy na Hustopečích odjížděli Mirek s Jardou do Mladé Boleslavi k seznamovacím jízdám. Mirkova jediná zkušenost s Rally Bohemia se vázala k roku 2010, kdy zde dosáhl na 3. místo mezi produkčními vozy a jedenácté v absolutním pořadí. Tentokrát však mířil pochopitelně výš, byť konkurence oproti Rally Hustopeče se rozšířila o tovární duo Kopecký – Wiegand a italského mistra Scandolu.

„Snažil jsem se jít do toho hned od úvodu naplno. V druhém okruhu městské zkoušky pustili pár sekund přede mnou Romana Odložilíka a já viděl, jak se mu s každým metrem přibližuji. Ještě před cílem zkoušky jsem si říkal, že to bude asi hodně dobrý čas, v poslední levé zatáčce před cílem mi však utekl zadek citröenu a vytočili jsme hodiny,“ vysvětlil Mirek ztrátu z první rychlostní zkoušky.

„Takové chyby se pochopitelně stávají, když se závodí s nejlepšími,“ dodává týmový šéf Milan Pantálek. „Dívali jsme se pak s technikem do dat a podle nich tam Mirek nechal 24 sekund. Tedy neudělat hodiny, první erzetu by nejspíš vyhrál. A jsem přesvědčený, že by to pak vypadalo jinak i s jeho psychikou a pohyboval by se v pátek někde na třetím místě mezi Kopeckým a Scandolou.“

Miroslav Jakeš - Jaroslav Novák (Citroën DS3 R5) - Rally Bohemia 2014

Faktem zůstane, že další čtyři klasické zkoušce se jely na vlhkých cestách a již z úvodních dvou soutěží letošní mistrovství je patrné, že na tomto povrchu se Mirek ještě necítí dostatečně jistý. I tak ale zajela posádka týmu Gemini jeden třetí, dva čtvrté a jeden šestý čas, čímž se posunula zpět do první desítky na průběžné šesté místo po první etapě, a to jen šest sekund za tovární škodovku Němce Wieganda.

Taktika na druhý den soutěže zněla jasně – postupně zrychlovat a bude-li to možné, stáhnout 20 sekund ztráty na Itala Scandolu, kterou Mirek s Jardou nabrali v úvodu soutěže. Zatímco ostatní týmy obouvali do sobotní dopolední sekce micheliny tvrdosti dvacet jedna či do dokonce ´jedenáctky´, Mirek vyslyšel hlasy, že v teplém počasí bude nejlépe fungovat nejtvrdší směs označovaná číslem 31.

„Teď už vím, že jsme udělali chybu. Trať byla pořád hodně vlhká a guma se nedokázala dostatečně zahřát, aby držela na cestě. Na šesté erzetě jsem ještě najel pár desetin na Odložilíka a Wieganda, jenže na další zkoušce jsem dělal hodiny a to nás stálo dalších 10 sekund ztráty,“ popisuje Mirek problémy, na které si zadělal nevhodnou volbou pneumatik. „Ztrátu jsem chtěl co nejdříve smazat, jenže v rychlé pasáži se v jednom místě auto trochu nadneslo, a když jsme dopadli zpátky, guma vůbec nezafungovala a vycestovali jsme na louku.“ Na kluzké trávě se pak už z Mirka s Jardou stali pouzí pasažéři. Štěstím v neštěstí bylo, že při havárii se nikdo nezranil a i škody na voze se nakonec neukázaly až tak veliké, jak se tomu mohlo v prvním okamžiku zdát.

Celý tým teď čeká práce s nachystáním Citröenu DS3 R5 zpět do původní formy a příprava na další mistrovský podnik ve Zlíně tak, aby si Mirek s Jardou udrželi druhou příčku v mezinárodním mistrovství České republiky.

Gemini Clinic Rally Team
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist