www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 24. dubna 2024, Svátek má Jiří, zítra Marek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Druhý letošní triumf pro Koblihu s Žáčkem

22. července 2014 • 09:00

Prvním rallyovým vrcholem letošního léta byla 41. Rally Bohemia. Historií opředená soutěž, která se po dlouhá léta jezdila i v rámci Evropského poháru, pro letošek doznala jistých změn. Především skladba trati byla nepoměrně kratší oproti historickým zvyklostem, vyjma roku 2009, kdy byla většina trati kvůli sněhu zkrácena, byl toto historicky nejkratší ročník.

Adam Kobliha - Karel Žáček (Renault Clio R3) - Rally Bohemia 2014

Pro letošní startovní pole bylo nachystáno něco málo přes sto padesát ostrých kilometrů. Z pohledu vozů poháněných pouze přední nápravou mělo jít o velmi zásadní souboj o čelo této prestižní skupiny. Tradičně zde přijíždějí poměřit své síly i špičkové zahraniční posádky, ty však letos nedorazily, a tak si osmičlenná skvadra třídy 5 složena z ryze domácích posádek musela vystačit sama. Dosavadní lídr skupiny Egon Smékal měl jen nepatrný náskok před svým letošním rivalem Adamem Koblihou, který mu díky vítězství na Rally Hustopeče doslova dýchal na záda. A právě legendární Rally Bohemia měla více napovědět o tom, kdo bude z výhodnější pozice vstupovat do závěrečné části sezóny. Adam Kobliha si však žádný tlak nepřipouštěl a posílen jihomoravským triumfem vstupoval do závodu s klidnou hlavou: „Cítím se skvěle a stejně jako každý jiný závod si i tento chceme s Kájou pořádně užít. Zároveň jsme připraveni dát do toho vše, co jsme se doposud naučili. Věřím, že pokud všichni podáme výkon na maximum, budeme spokojeni. Bohemka je velmi těžký, ale krásný závod a určitě to pro nás bude další cenná porce zkušeností. Celý tým i Clio se na závod připravovali poctivě, takže jsem optimistický.“

Adam Kobliha, opět vedený zkušeným Karlem Žáčkem, vezl na svém duhově laděném Renaultu Clio číslo 17. V pátečním itineráři bylo na programu celkem pět testů a úvodní prověrkou byla divácky pohledná rychlostní zkouška Staroměstská. Mezi obrubníky to zvládl nejlépe právě Adam Kobliha a na úvod získal dvě vteřiny k dobru. Tím ale jakoby popíchl své dva největší rivaly Smékala s Citröenem DS3 a Petáka ve shodném voze Renault Clio. Ti přidali a po třetím testu již vedl Egon o 8,1 sec. Byl na řadě servis a nad mladoboleslavskými zkouškami se začalo smrákat. V následujícím testu Kobliha kontroval prvním časem, ale závěr dne patřil jezdci Citröenu, který posílil svůj náskok a šel spát s výhodou necelých šesti vteřin. První etapu okomentoval průběžně druhý Adam Kobliha: „Na rychlostních zkouškách 2 a 3 jsme nezvolili vhodné pneumatiky. Na startu dvojky začalo mírně kapat, bylo vlhko a spousta vytahaného bláta. Jel jsem možná až moc opatrně, protože jsem nevěděl, co můžu od střední směsi pneumatik čekat. Na trojce již bylo sucho, tak jsem přidal a trochu snížil ztrátu. V servisu jsme se rozhodli dát na auto měkkou směs pneumatik, která se později ukázala jako správná volba. Překvapilo mě, jak tyto pneumatiky fungují na suchu a v teplém počasí. Kdybych měl tuto zkušenost, dám je i na první sekci, ale pořád platí to, že se učím a právě tyto situace nás posunují dopředu. V závěru jsme se velmi snažili, ale Egon s Monikou byli rychlejší, patří jim gratulace za tuto etapu. Pěkně s námi jel i Pepa Peták a byla to opravdu krásna přetahovaná. Do soboty jsme šli s cílem podat maximum a hlavně trefit ty správné pneumatiky.“

Svá slova začal pilot Clia do puntíku naplňovat. Hned první ranní rychlostní zkoušku vyhrál o 5,1 vteřin, snížil diferenci na necelou vteřinu a hned v následujícím testu se Adam Kobliha posunul do čela, to když Smékalovi nadělil dalších zhruba 5 vteřin. Od této rychlostní zkoušky převzal první místo a už jej z ruky nepustil. V RZ 8 sice ještě Smékal nepatrně snížil a i nadále se držel v bitevním kontaktu, závěr však zdramatizovat nedokázal a jeho ztráta se zastavila na 10,7 vteřin. Posádka Kobliha - Žáček nepolevovala v tempu a závěrečnou sekcí pánové prolétli bez ztráty kytičky. Stejně jako na úvod i na závěr byla nachystána divácká rychlostní zkouška v ulicích Mladé Boleslavi, která by mohla výrazně promluvit do výsledků jen v případě, že by někdo z jezdců udělal školáckou chybu. To se nestalo a Adam Kobliha potvrdil, že vítězství v Hustopečích nebyla žádná náhoda a ostře sledovaný souboj dvou valašských krajanů vyhrál. Za touto dvojicí dojel jako třetí Josef Peták. Adam Kobliha s Karlem Žáčkem si zároveň zopakovali i umístění na osmé příčce absolutní klasifikace. Vypadá to, že tato posádka pomalu učí svůj Renault Clio vítězným zvyklostem a cenný je pro tohle spojení i triumf v rámci ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI, pro který je nyní lídrem. Jen pro zajímavost doplníme, že pro oba členy posádky to byla vůbec první dokončená Rally Bohemia v jejich kariéře.

Není divu, že vítěz byl po závodě náležitě spokojený: „Když jsem během závodu viděl, jak jsou kluci v servisu mokří a kolik do všeho vkládají úsilí, řekl jsem si, že i my do toho musíme dát vše...ostatně jako vždy. A povedlo se. Převážně technické, ale i rychlé úseky sobotních zkoušek nám docela vyhovovaly. Snažili jsme se nasadit vysoké tempo a udržet ho po celou dobu. Jsem rád, že i při pár drobných chybách jsme neztratili zásadní množství času, protože při takovém tempu je k tomu vždy velmi blízko. Za to vše vděčíme i perfektní přípravě auta před i během závodu, vše bylo v nejlepší možné kondici. Velké díky patří samozřejmě Kájovi, Mojmírovi, Mírovi, všem klukům v týmu, našim partnerům a zkrátka všem, co jsou kolem nás a pomáhají. Velmi si toho vážíme a za každý kilometr jsme vděční těmto lidem, díky nimž sny nabývají skutečnosti.“

Šéf týmu MRS Racing o výkonu své posádky nepochyboval: „Adam od začátku sezóny předvádí postupné kroky vpřed a přidává na rychlosti. To, že zde potvrdil první místo z Hustopečí, mě nepřekvapilo. Opět se ukázalo, jak na tom vlastně je. A nejen on, ale celý tým včetně mechaniků, kteří těmi to výsledky žijí a je to odměna i za jejich usilovnou práci, špičkově nachystali auto a díky nim jsme nemuseli řešit žádné problémy. Pouze co se volby pneumatik týče, ale chápu, jak těžké je pro Adama správně zvolit směs nových pneumatik, bez výraznějších zkušeností, na zkoušky, které se jedou třeba na 30 km vzdáleném místě. Ale vše nakonec dobře dopadlo a kluci jsou zase bohatší. Příště máme naši domácí rally, která je mou srdcovou záležitostí, takže je před námi spousta příprav, velký test a už se na to velmi těšíme,“ avizoval Mojmír Juříček.

Nyní se mistrovství republiky vrátí zpět na Moravu a to na nejslavnější tuzemskou rally minulosti i současnosti - Barum Czech Rally Zlín. Uvidíme, jak zde budou oba hlavní protagonisté dvoukolek držet krok s evropskou špičkou.

Ondřej Bíja
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist