www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Byli jsme zatraceně blízko, ale motor řekl ne

23. července 2014 • 16:00

Rallye Bohemia je soutěž, ke které Václav Dunovský vzhlíží jako k vrcholu domácí sezony. Nejinak tomu bylo i letos. V přípravě se spolujezdcem Jirkou Strossem nepodcenili jediný detail tak, aby do Mladé Boleslavi odcestovali v plné síle. Již při prezentaci ve středu večer bylo znát, že to bude velké a že to bude stát za to.

Václav Dunovský - Jiří Stross (Peugeot 208 R2) - Rally Bohemia 2014

„Pořadatelé celý podnik smrskli do pouhých třech dnů, takže seznamovací jízdy jsme zvládli ve čtvrtek a nutno říct, že skladba RZ byla na letošní české poměry bezkonkurenční. Staroměstská doplněná o okruhovou část, Vinec v opačném směru, který jsem tak nikdy nejel, navíc v noci. Úplně neznámá erzeta Lobeč, jedna z nejhezčích RZ u nás Chloudov, téměř dokonalá a z velké části nová rychlostka Šumburk a samozřejmě Sychrov, opět ve směru, který jsem neznal a samozřejmě návrat divácky vděčného Bondy,“ pochvaloval si před závodem Václav Dunovský.

Páteční ráno a přejímky šlapaly jako hodiny, takže se kluci mohli v klidu připravit na shakedown. Jediné, co posádku lehce znervózňovalo, byly černé mraky a hrozba deště. Samozřejmě, ještě před startem se Mladou Boleslaví přehnala průtrž mračen, ale jak rychle přišla, tak také odešla.

„Na první Staroměstkou jsme se opravdu těšili. Diváků přišlo spousty, start byl hned za startovní rampou a průjezdy přes náměstí byly opravdovou show. Nakonec se nepotvrdily naše obavy z vystydnutého auta. Jediné, co nás trochu přibrzdilo, byl lehce líznutý obrubník v prvním kole a následné čekání, jestli bude nebo nebude defekt. Vše dobře dopadlo a my soutěž zahájili kvalitním časem,“ řekl spokojený Václav Dunovský.

Následující Lobeč už taková procházka nebyla, protože na startu, asi tři auta před klukama začalo pršet. Tvrdší směs pneumatik vzadu nefungovala a Václav s Jiřím se zkouškou dost protrápili, nicméně čas nebyl opět vůbec zlý. Na následující erzetu kluci přezuli pneumatiky a šli do boje s čistou hlavou.

„Již kompletně za tmy jsme si dali druhou Lobeč, kde už bylo opravdu dost vytahaného bláta a my si tak i s předním náhonem užili dost jízdy smykem. K našemu překvapení jsme dostali víc, než jsme čekali. Poslední test v etapě byl druhý Vinec, který jsme si skutečně užili a zajeli ho opravdu kvalitně. V nočním servisu proběhla běžná údržba a zjištění, že množství bláta nám poničilo přední nárazník. Současně jsme si opět vykoledovali 5s penalizaci za retardér,“ řekl na závěr prvního soutěžního dne Václav Dunovský.

Přes noc opět zapršelo a nabízela se otázka, co obout. Nakonec kluci z týmu Rallyesport Poděbrady zvolili variantu z pátečního večera, což se ukázalo jako dobrá volba. První Chloudov, s úžasnou diváckou arénou v Koberovech, sice pěkně klouzal, nicméně to nebylo pneumatikami a měli to všichni stejné. Následující Šumburk byl opravdový zážitek a každý metr tohoto testu měl obrovskou sportovní hodnotu.

„Následující Sychrov nám šel dobře, vše zapadalo až neskutečně a já se cítil v autě fantasticky. Více méně bych ve své jízdě neměnil nic. Bohužel po rychlé pasáži za obcí Hodkovice následovaly brzdy a následná akcelerace a opětovné řazení nahoru, když se z motoru ozvala rána jako z děla a zpod kapoty se začal valit bílý dým. Popojeli jsme pár metrů na bezpečné místo a vůz odstavili. Já jsem zabezpečil místo odstoupení, šel proti trati a podal informaci slečně, která měla úsek na starosti. Jirka zavolal na dispečink a jal se hasit požár. Nebylo jisté, jestli to zvládneme vlastními silami, proto povolal ABU na výpomoc. Omlouváme se tímto posádkám, které kvůli nám nemohli odjet celou zkoušku v tempu, ale v tu chvíli jsme neměli jinou možnost. ABA nás následně odtáhla do nejbližší dědiny, kde si nás převzal tým. Bylo jasné, že je konec. Náš sen, který byl tak blízko, se během vteřiny rozplynul a my jen mohli ukázat vztyčený palec Ondrovi a Emilovi, startujícím za námi. Sportovně

přiznávám obrovskou frustraci. Celá má rodina stála připravena fandit v cíli této zkoušky na zámku Sychrov a já jim jen mohl oznámit, ať sednou do auta a jedou domů,“ popsal důvod odstoupení Václav Dunovský.

Soutěž měli Václav s Jirkou nádherně rozjetou, ale odjeli s prázdnou. Před odstoupením se posádka pohybovala na 12. místě absolutního pořadí a 1. místě ve třídě 6. Ve dvoukolkách se držela na místě čtvrtém. Hřát je může dobrý pocit z vlastního výkonu a ze skvělého rozpisu, na kterém se neustále pracuje. Kromě zmíněného obrubníku v RZ 1 neudělali jedinou chybu, opět neriskovali a přitom jeli rychle. Bohužel rozpočet se naplnil a je pravděpodobné, že sezonu MMČR budou muset kluci předčasně ukončit.

„Chtěl bych touto cestou velice poděkovat pořadatelům za skvělou soutěž. Rychlostní zkoušky neměly chybu, organizace šlapala a ze sportovního hlediska na Rally Bohemia u nás nemá nic. Těší mě o to víc, že v organizačním týmu jsou mí přátelé, ze kterých bych vyzvedl práci Adama, jakožto ředitele, Pavla Pokorného – hlavního činovníka pro bezpečnost a samozřejmě poděbradsko – žiželický tým, který pod sebou měl RZ Lobeč a Bondy a který si vedl taktéž skvěle. Díky vám.“

Jediné, co se úplně nepovedlo, bylo, že dispečink vydal informaci, že posádka Dunovský - Stross havarovala a hoří. Kluci samozřejmě ohlásili poruchu a ani čidla v autě nemohla žádný náraz zaznamenat. Velká spousta lidí opravdu neprožívala bezstarostné chvilky, než se stihlo vše uvést na pravou míru.

„Závěrem bychom chtěli moc poděkovat celému našemu týmu za jejich skvělou práci, obrovskému množství fanoušků podél trati, panu Komínkovi a Pirelli za skvěle fungující pneumatiky a sběr důležitých dat. Díky patří také našim soupeřům (opět jsme si potvrdili, že jsme i dobrá parta) a v první řadě všem našim partnerům, které jsme reprezentovali, jak nejlépe jsme uměli,“ řekl na závěr zklamaný Václav Dunovský, který si aspoň trochu spravil chuť na koncertu, kam vyrazil hned po závodě se svými přáteli.

Barbora Vebrová ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist