www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Hurá na Barumku - a na 'pačívské' trápení zapomenout!

28. srpna 2014 • 12:10

Účinkování dua Martina Daňhelová – Karolína Jugasová na Rally Agropa bylo tentokrát poznamenáno sérií technických potíží, završenou odstoupením před RZ6. Přesto se ale dívky udržely na čele průběžného pořadí svojí třídy 8 v rámci MČR-S. Teď ale již svou energii směřují ke startu na nadcházející Barum rally, kde poprvé společně usednou do silného vozu Renault Clio R3.

„To jsme to asi všichni pořádně zakřikli,“ hodnotila Martina Daňhelová s rozpačitým úsměvem letošní Rally Agropa. Narážela tím na předstartovní slova o tom, že se jí na pačejovské soutěži většinou dařívá a že tu doposud vždy dojela až do cíle. Obhajoba loňského premiérového triumfu mezi vozy třídy 8 se tentokrát skutečně nepovedla, cesta soutěží žlutozeleného Renaultu Clio Sport byla de facto od úvodu provázena spoustou menších či větších bolístek techniky. Martýrium začalo hned na úvodní rychlostní zkoušce, kde začal řidičku zlobit posilovač řízení a tato závada se pak na RZ 2 dále stupňovala. Renault tak byl dokonce na její trati předjet konkurenčním vozem startujícím o minutu později.

Martina Daňhelová - Karolína Jugasová, Renault Clio - EPLcond Rally Pačejov 2014

„Asi musím jíst před příští soutěží špenát, abych měla v případě podobné poruchy víc síly prát se s řízením,“ nechala se slyšet Jihočeška. Po druhém testu následovala servisní zóna, kde bylo servo už dáno do pořádku, nicméně… „V jedné ze zatáček se mi nějak podivně zkřížilo řízení, volant zůstal našikmo a z auta se začaly linout podivné vůně. A aby toho nebylo dost, brzy jsme zjistily, že zřejmě v servisu naši mechanici neprovedli dokonale opravu, před šestou erzetou se klínový řemen definitivně uškvařil a už na pokračování v soutěži nebylo pomyšlení. Mrzelo nás to o to víc, že jsme se po problémech z úvodu vrátily do dobrého tempa a nemusel z toho být až tak špatný výsledek. Ale zkrátka to nakonec nedopadlo. Ani naše auto a ani naši mechanici nějak neměli svůj den, tak doufejme, že jsme si tím ten kopec smůly vybraly pro zbytek sezóny…“

Na Pačejově nakonec zachraňoval rodinnou čest Daňhelů Vlastimil, který si s Katkou Janovskou na sedadle spolujezdce dojel do cíle pro poháry za třetí příčku ve třídě 8. V celoročním hodnocení této kategorie nicméně nadále patří vedoucí příčka Martině Daňhelové, ani jejím největším soupeřům se totiž na Rally Agropa nedařilo.

Teď ale už tým opustily veškeré myšlenky týkající se nešťastné minulé soutěže, blíží se totiž největší svátek všech domácích soutěžáků, Barum rally. Ta je pravidelnou součástí evropského šampionátu, do Zlína se proto ve všech kategoriích sjedou závodníci z mnoha koutů Evropy i ze vzdálenějších končin.

„Těšíme se samozřejmě na závodění i s dalšími dámskými posádkami, pořadatelé nás s těmi nejrychlejšími z nich sesadili k sobě do startovní listiny, takže se s nimi aspoň v první etapě budeme i bezprostředně setkávat. Bude to tedy ještě prestižnější bitva než obvykle, nehodláme určitě dát svou kůži lacino. To ale samozřejmě platí i pro souboje s pány za volanty, zejména v naší kategorii! Absolvovaly jsme před soutěží i testování, důležité budou ale hlavně bitvy na vlastní trati. Navíc pro Karolínu to bude úplná premiéra v tomto voze a protože Barumka je pro ni domácí soutěží, motivaci máme ještě silnější. Základním úkolem pro nás samozřejmě bude dojetí až do cíle, určitě se chceme ale pokusit i o dobrý výsledek. Doufáme, že auto těžkou soutěž zvládne, už dopředu jsme se mu odměnily dárečkem - dostalo nová menší zrcátka tak, abychom mu neodřely uši v nějakém retardéru. Snažíme se zkrátka dělat pro úspěch maximum, tak nám držte palce!“ nabádá své fanoušky (v čele s fanklubem) Martina Daňhelová, která při loňské Barum rally obsadila třetí příčku ve třídě 8. Teď ale pojede v silnějším voze a bude se tak porovnávat s mnohem těžší konkurencí, která ve třídě 5 čítá patnáct posádek ze čtyř zemí.

Karel Špaček; foto: M. Žák
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist