www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Vychází magazín Rally 7/2014

28. srpna 2014 • 12:15

Těsně před startem tradičního srpnového svátku motoristického sportu, kterým je Barum Czech Rally Zlín, vychází letošní sedmé číslo oblíbeného a tradičního magazínu o automobilových soutěžích - Rally. O čem se v něm tentokráte můžete dočíst?

magazín Rally 07/2014

Roman Kresta - Barumka je vždy motivací

Roman Kresta zůstává i přes svůj omezený program stále nejpopulárnějším moravským jezdcem současnosti. Letos má za sebou úspěšný start na Rallysprintu Kopná, nyní stojí před mnohem náročnější výzvou, devatenáctým startem na Barum Czech Rally Zlín. Na soutěži, kterou dokázal v historii třikrát vyhrát. Na startu se objeví s osvědčeným vozem Škoda Fabia Super 2000 a spolujezdcem Petrem Starým.

Miroslav Houšť - O vítězství na Barumce stále sním

Zlínský navigátor Miroslav Houšť se v roce 2012 vrátil na „horké sedadlo“ vedle Tomáše Kostky a společně obsadili na Barum rally třetí příčku absolutně. Ani letos nebude na startu chybět, dvojice Kostka - Houšť vyrazí s vozem Ford Fiesta R5.

Kajetan Kajetanowicz - Moc se do Zlína těším!

Když Kajetan Kajetanowicz ohlásil plán účasti v mistrovství Evropy, byla to pro všechny fanoušky skvělá zpráva. Každému, kdo alespoň okrajově sleduje polské mistrovství, muselo být jasné, že tento jezdec nerozšíří jen kvantitu účastníků ME, ale především kvalitu.

Franz Wittmann sen. - Učaroval mi golf

Jako noc a den působí dvě - řadou let oddělené - kapitoly účinkování Franze Wittmanna (narozen 7. dubna 1950) na zlínské Barum rally. Ale to jenom z výsledkového pohledu. Z pohledu diváka to byla paráda vždycky. Nyní však rakouského jezdce více než u tratí rally uvidíte na jeho golfovém hřišti v Adamstalu…

Pozvánka Barum Czech rally, Rally Vyškov

Jaroslav Orsák - Příští rok chci startovat s Fabií R5

Jaroslav Orsák letos jezdí druhým rokem seriál mistrovství Evropy. Po loňské sezoně v produkční kategorii přesedl třicetiletý jezdec za volant špičkové Škody Fabie S2000. Po první polovině seriálu je jeho nejlepším výsledkem sedmá příčka z Rally Akropolis.

Rally Agropa Pačejov - Mistr finišů Tarabus opět úřadoval

V sezoně, ve které hned několik pořadatelů muselo svoje soutěže odložit či zcela zrušit a jiní se zase potýkají s nezájmem posádek, zapůsobil pačejovský sprint jako balzám. Sešla se velmi bohatá konkurence posílená o posádky připravující se na Barum rally, už teplý páteční večer se na horažďovickém náměstí odehrával v atmosféře letních slavností a především vlastní soutěž vyšla na jedničku. Až se prý za chválu od posádek ředitel Rally Agropa v jejím cíli červenal…

Kateřina Janovská - Škodovačka ze Zlína

„Nemůžu rozhovor prodlužovat, musím jít domů, protože brzy vstávám. Konkrétně kdy? Budík mi zazvoní přesně v 01:14, už v 01:44 totiž potřebuji stihnout důležitou časovku - odjíždí mi linkový autobus na letiště. Mám zítra u odbavovací přepážky brzkou ranní směnu…“ Tak přesně tímto způsobem se dojednává doba pro interview s Katkou Janovskou, která i přes své mládí už má na svém kontě pestré spolujezdecké zkušenosti. A taky má věčně málo času.

Rally Estonia - Estonská letecká škola

Pobaltští jezdci vyškolili na Rally Estonia zástupce evropské špičky. Na extrémně rychlé šotolině jim nestačil ani Fin Lappi s tovární Škodou Fabia S2000. Suverénním vítězem se stal Estonec Ott Tänak s Fiestou R5. Po strhující bitvě o druhou příčku si pro stříbro „dolétl“ Rus Lukjaniuk s Lancerem Evo X. Jediný český reprezentant Jaromír Tarabus dojel jedenáctý a vracel se domů bez bodů.

Neste Oil Rally Finland - Latvala ubránil finské teritorium

Michel Nandan

Šéf týmu Hyundai Motorsport Michel Nandan se letos vrátil do světového šampionátu. V jeho případě však není v tomto „prostoru“ žádným nováčkem. Ve své inženýrské praxi má za sebou téměř dvě desítky let působení ve vrcholném rallysportu, se třemi různými světovými týmy - Toyota Team Europe, Peugeot Sport a Suzuki. Díky nim spolupracoval s většinou jezdců své generace.

Eifel Rallye Festival 2014 - Těžký úděl historických vozů

Čtvrtý ročník německého svátku rally opět nezklamal. Nechyběli legendární jezdci v čele s Röhrlem a Blomqvistem, pestrá paleta soutěžních vozů z minulého století včetně čtyř desítek originálních exemplářů, ani úžasná nostalgická atmosféra. Je až s podivem, že majitelé drahocenných skvostů nedozírné ceny vyrazí se svými plechovými a kevlarovými miláčky na trať, kde nechybí šotolina, skoky a hluboký brod. A mnozí jedou tak razantně, až u srdce bolí i hřeje zároveň…

Auto pro chlapy - Ford RS 200 sk. B týmu Invelt

Jednou z ozdob letošního Eifel Rallye Festivalu byl start šestinásobného českého mistra Václava Pecha s legendárním vozem Ford RS 200 skupiny B. I když se plzeňský jezdec příliš nesvezl, zážitků nasbíral celou řadu. Do kokpitu atraktivní „dvoustovky“ by se posádka Pech - Uhel měla vrátit už na podzim v rámci italských Rally Legend.

Návrat na Dakar po 25 letech

Peugeot Sport nedávno deklaroval, že návrat do soutěžního MS nemá v plánu. Ani vývoj Peugeotu 208 T16 kategorie R5 zatím nesplnil očekávání. Namísto systematické účasti v některém ze seriálů Francouzi raději čelí extrémním výzvám. Po stavbě speciálu pro 24 hodin Le Mans a Pikes Peak připravuje tým po 25 letech návrat na Dakar. Trojspřeží Peugeot - Red Bull - Total chce zdolat další vrchol motoristického sportu.

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist