www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 14. prosince 2019, Svátek má Lýdie, zítra Radana

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Stáj XTG motorsport připravuje Opel Adam Rally Cup

28. listopadu 2014 • 19:00

Značkový pohár Opel Adam Rally Cup nabízí už dvě sezony dostupné pohárové závodění na kvalitní technice. Výborně se Opel Adam Rally Cup etabloval v Německu a ve Francii, pokud půjde vše dobře, budou vozy Adam Cup v příští sezoně brázdit i české tratě v rámci Rallysprint série, tedy jednodenních podniků.

Za projektem stojí stáj XTG motorsport, dlouholetý promotér pohárového závodění v Česku, který společně s Opel motorsport a tuzemským zastoupením německé automobilky, sonduje možnosti uvedení programu Opel Adam Rally Cup, který má být především startovací platformou pro mladé jezdce.

Jeden ze soutěžních vozů Adam Cup už stojí v dílnách stáje XTG motorsport a svou premiéru si odbude během víkendového Pražského rallysprintu. V kokpitu se objeví posádka Jiří Brynda – Zdeněk Pekárek.

„Auto jsme koupili před pár dny a na Pražském rallysprintu ho předvedeme na závodní trati. V servisu si pak Adama budou moci prohlédnout případní zájemci o pohárový start. Všechny je v našem zázemí rádi přivítáme a můžeme debatovat o podmínkách zápůjček těchto vozů,“ říká Zdeněk Pekárek.

„Cílem této iniciativy je, abychom zpřístupnili rally mladým závodníkům, pro které tento typ závodění v našem šampionátu chybí. Jedná se o projekt, který je v Německu a ve Francii již zaběhlý a myslím si, že naše rallyová líheň si možnost takového závodění s profesionální technikou zaslouží,“ doplňuje zástupce XTG motorsportu.

Pro případné zájemce je nutné upřesnit, že na startu Pražského Rallysprintu se objeví Opel Adam Cup v pohárové specifikaci, nikoli v provedení R2.

Základní technické parametry vozu:

Motor: řadový čtyřválec 1.6l-ECOTEC 16V, 1 598 cm3, řídicí jednotka ECU BOSCH Motorsport s optimalizovaným mapováním, výfukový systém určený pro motoristický sport

Výkon: cca. 142 k při 6 500 min-1, točivý moment cca. 160 Nm při 4 250 min-1

Pohonná soustava: sekvenční pětistupňová převodovka Sadev, vícelamelový samosvorný diferenciál

Zavěšení kol: závěsy s vinutými pružinami RIEGER Racing Suspension s upevněním klouby Uniball, samostatné nastavení pro štěrk a asfalt

Brzdový systém: vpředu odvětrávané brzdové kotouče o průměru 305 mm se čtyřpístovými třmeny Brembo, vzadu kotouče o průměru 264 mm s jednopístovým třmenem, hydraulická ruční brzda s okamžitým uvolněním, stavěcí ventil pro vyvážení zadních brzd

Rozměry: délka: 3 698 mm, šířka: 1 966 mm, výška: 1 422 mm (při nastavení jízdní výšky na asfalt), rozvor: 2 310 mm, hmotnost: 1 090 kg

Bližší informace: Zdeněk Pekárek, XTG motorsport, tel: +420 608976661, e-mail: zdenek.pekarek@xtg-group.cz

XTG Motorsport
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist