www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. dubna 2024, Svátek má Rostislav, zítra Marcela

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

M-Sport představil litrovou Fiestu R2

10. ledna 2015 • 10:50

Po šesti letech od představení první verze Fordu Fiesta R2 přichází britský M-Sport se zásadní evolucí své celosvětově rozšířené předokolky. Kromě lehké úpravy vnějšího vzhledu vycházející z aktuální podoby sériové Fiesty se změny dotkly prakticky všech klíčových komponent – motoru, převodovky, podvozku a brzd.

Ford Fiesta R2 2015

Největší a zároveň revoluční změnou je pohonná jednotka. Doposud všechny existující vozy kategorie R2 využívaly atmosférické šestnáctistovky. Fiesta R2 2015 ale boří zaběhnutý řád, když pod svou kapotou hostí přeplňovaný litrový tříválec Ecoboost. Tuto změnu umožnila změna řádů, která vešla v platnost 1. ledna 2015. M-Sport s ní ale počítal už v předstihu a turbo-R2 začal chystat v průběu druhé poloviny roku 2014. Přestože venku ještě nejsou všechny technické detaily, motor by měl dávat výkon okolo konkurenceschopných 190 koní.

V poslední fázi vůz testoval zejména loňský vítěz seriálu Drive DMACK Fiesta Trophy, Estonec Sandern Pärn. „Prakticky hned, jak jsem sedl za volant inovovaného vozu, bylo cítit velké zlepšení. Na autě je provedeno obrovské množství drobných změn, a to prakticky ve všech oblastech. Nepochybuju, že to celkově bude velký skok kupředu. Jezdci s tímto autem zažijí spoustu zábavy – přeplňovaný motor dává vozu úplně jiný charakter a taky má neuvěřitelný zvuk!“ říká Pärn.

Ford Fiesta R2 by měl být plně k dispozici ve druhém kvartálu roku 2015, s homologací plánovanou na 1. května. Už v této sezoně jej ale čeká bohatý program, pojedou s ním totiž všechny posádky, které nastoupí do dalšího ročníku seriálu Drive DMACK Fiesta Trophy přidruženého k vybraným soutěžím mistrovství světa.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
12.01.2015 23:28
Pluto - moderátor
Co se týká té dvousetkoňové Fiesty R2, M-Sport s tím přišel hlavně pro britský mistrák, kde současná Fiesta proti konkurenci nestíhala. Pak se to uměle snažili prosadit i do Belgie, ale celkem neúspěšně.
12.01.2015 23:27
Pluto - moderátor
Já bych i tipnul, že díky té repasi vrtule to ve finále vyjde dráž.
12.01.2015 20:19
ajaj
sem tušil, že to neprojde, ale zkusit jsem to mohl, ne? ;-)
12.01.2015 18:18
Karbonyl - moderátor
Jojo, byla to verze R200 disponující pouze národní homologací, jezdilo to tuším v Belgii.

ajaj: co ušetříš na té ufiknuté čtvrtině motoru, to narveš do repase vrtule. Takže hádám šul nul :-D
12.01.2015 18:09
gonzo
Pokud si dobře pamatuju,Fiesta R2 1,6 měla i 200 koňovou verzi,ale asi už za limitem povolených úprav pro R2.
12.01.2015 16:54
Mirekfric
Jelikož předchozí Fiesta R2 měla jen něco málo přes 170 koní a na konkurenci ztrácela cca těch 20, tak to rozohodně je podstatné zlepšení. 190 koní je na R2 slušná hodnota, zvlášť pokud to bude mít lepší průběh než atmosféry, což je u turbomotoru možné i přes "směšný" objem. Fiesta navíc byla vždycky velmi "hodné" auto s velice kvalitním podvozkem. Ve spojení se silnějším motorem to určitě má potenciál.

ajaj: Dobře Ty :-D
10.01.2015 14:49
ajaj
minimálně se ušetří na repasi 25% za sadu pístů, válců, ojnic, kroužků a ventilů :-D
10.01.2015 12:37
Pluto - moderátor
Jsem zvědavý, jestli to bude konkurenceschopné i někde jinde než v tom Fiesta Cupu...
toplist