www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

DS3 WRC v nebeských výškách

4. března 2015 • 08:00

Po dvou podnicích na ledovém asfaltu, sněhem pokryté šotolině ve dvou zahajovacích kolech čeká mistrovství světa WRC dramatická změna v Mexiku. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team se pustí do šotolinových rychlostních zkoušek v horkých podmínkách a v nadmořské výšce téměř 2800 metrů.

Kris Meeke - Paul Nagle (Citroën DS3 WRC) - Rally Guanajuato México 2014

Po překonání Atlantiku se Citroën Total Abu Dhabi WRT pouští do dlouhé série šesti po sobě jdoucích rally na šotolině, která potrvá až do srpna. Nyní budou DS3 WRC čelit obzvláště specifickým podmínkám v Mexiku. Na rozdíl od typických podniků v kalendáři WRC je základna Rally Mexiko León situována do nadmořské výšky více než 1800 metrů. Tato kombinace s vysokými teplotami kolem 25 stupňů Celsia se postará o kyslíkový dluh pro piloty i jejich auta. Únavné to je nejen pro tělo, ale má to za následek i snížený výkon motoru a obtížné chlazení brzd.

Díky inovacím provedeným na DS3 WRC během mimosoutěžní přestávky se podařilo zapracovat na ovlivnění výkonu motoru, převodech a nastavení podvozku, takže Mads Ostberg a Kris Meeke by měli mít k dispozici rychlejší vozy než loni.

Čtvrtý v Monaku Mads Ostberg také získal body ve Švédsku na sněhu. Při jeho pátém startu v Leonu by mohl norský pilot využít znalosti zdejšího povrchu. Vyhrál tu pět rychlostních zkoušek v roce 2014 na DS3 WRC a dokonce v rally tehdy vedl mezi RZ 3 až RZ 6.

Kris Meeke v Leonu startoval loni poprvé. Vyhrál ale jednu z rychlostních zkoušek a britský pilot také získal spoustu zkušeností, které pro něho byly zcela nové. Dva vozy DS3 R5 budou pokračovat v šampionátu FIA WRC2. Stéphane Lefebvre po dvou zahajovacích kolech vede, ale v Mexiku bude debutovat.

Yves Matton (šéf Citroën Racing): „Vyhodnotili jsme si první dvě soutěže sezony 2015. Je bezpochyby, že naše DS3 WRC jsou konkurenceschopná auta, navíc to prokazují i dosažené časy. I když máme očividně dostatek rychlosti, chybí nám větší účinnost. Nedokázali jsme zatím přetavit naši rychlost do konkrétních výsledků. V Mexiku bude pro nás zásadní zisk bodů a také snaha pokořit některé naše soupeře. Naším cílem je posunout se nahoru v hodnocení šampionátu.“

Mads Ostberg: „Jsem rád, že jsme zpátky na šotolině na této třetí rally. Rally Mexiko je významná soutěž a já jsem tu na trati byl vždy konkurenceschopný. Je krásné být opět v Leonu a zamávat norské zimě. Mám rád zdejší kulturu, přátelskou atmosféru, která je po celou rally. Loni jsem tu dokonce kus rally vedl. Bude těžké se dostat do rovnováhy, bude potřeba nastavit můj jízdní styl, abych eliminoval efekt vysoké nadmořské výšky. Hlavní tajemství je být ještě více soustředěný než obvykle, protože sebemenší chyba může být hodně drahá. S menším výkonem motoru je pak takřka nemožné, aby člověk ztrátu po jakékoli chybě dohnal. Rychlostní zkoušky tu dobře navazují, jsou rychlé, ale ne zas tak kruté. Uvidíme, jak se projeví aktualizace DS3 WRC na šotolině. A také prověříme, nakolik se tvrdá týmová práce vyplatila. Budeme pokračovat v učení se do zbytku sezony. Pokusíme se ze sebe vydat ze sebe to nejlepší, vyvarovat se chyb a chytit dobrý rytmus podle naší rychlosti.“

Kris Meeke: „Rally Mexiko je opravdu speciální podnik. Nikde jinde vás nepotká taková kombinace šotoliny, nadmořské výšky a vysokých teplot. Auto v těchto podmínkách reaguje trochu odlišně. Člověk musí být agresivnější v pomalejších sekcích, aby neztratil na rychlosti ani v zatáčkách. Ale musí se vyhnout jakékoli chybě, protože s nedostatkem vzduchu máte menší výkon motoru a auto je hůře přizpůsobitelné než obvykle. Byl jsem zklamaný mými výsledky z prvních dvou soutěží v Monte Carlu a Švédsku. Musím eliminovat možnosti chyb, abych získal nějaké body a promítnout mou rychlost do výsledků. Pojedu si svůj závod a myslím, že naše startovní pozice bude výhodou.“

Stéphane Lefebvre: „Bude to pro mě obrovská zkušenost. S výjimkou Walesu, který je specifický jinak, je to pro mě první start na šotolině v kategorii čtyřkolek. Rád bych se zlepšoval zkoušku po zkoušce. Na šotolině jsem měl dobrý pocit z trakce. Můj cíl je odjet co nejvíce kilometrů a získat co nejvíce zkušeností. Bude to test vytrvalosti. Musím se stále učit, ale rád bych už si také dojel pro velké body do mistrovství.“

Citroën Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist