www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. dubna 2024, Svátek má Marcela, zítra Alexandra

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Kopecký vítězí na 43. Rallye Český Krumlov (+ ohlasy z cíle)

23. května 2015 • 19:40

Po měsíční pauze pokračuje mistrovství České republiky v automobilových soutěžích na tradiční Rallye Český Krumlov. I tentokráte se na jih Čech sjela velmi zajímavá konkurence. Jak se jim bude dařit na náročných rychlostních zkouškách můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky Rallye Český Krumlov ON LINE --- Základní informace o Rallye Český Krumlov --- Diskuze k Rallye Český Krumlov

- - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - -

Ohlasy z cíle

cíl 43. Rallye Český Krumlov - foto: D.Benych

Jan Kopecký: „Poslední rychlostka byl opravdu očistec. Začalo hodně pršet a na těch 'evropských' pneumatikách, i když bylo povolené řezání, to nestačilo odvádět vodu. S každou kaluží hrozil akvaplanink a Venca to prostě sežral. My jsme tu vložku projeli a vyhráli jsme. Pro nás to bylo letos pořád nahoru dolů. Byla to hodně těžká rally, složité podmínky. Už od tréninku dva dny pršelo, v pátek to kromě té prostřední a poslední vložky jakž takž šlo. Se vstupem do sezóny jsme spokojení, druhá soutěž, druhé vítězství a skoro maximum bodů. Ještě je ale dost soutěží před námi a důležitá bude Barumka. Teď nás ale čeká Sardinie.“

Václav Pech: „Za lehkou pravou zatáčkou, za kterou jsem měl brzdy, teklo víc vody, než jsem předpokládal. Bohužel se mi to smeklo na brzdy, zadek auta se dostal na trávu a už jsem to nemohl zastavit. Šli jsme docela rychle na louku, naštěstí do nedojelo až na stromy, ale auto se zahrabalo a dlouho se hrabalo ven. Podělal jsem to. Je fakt blbé prohrát to takovouhle chybou dva kilometry před cílem, měli jsme náskok a šlo to udržet. Podmínky ale byly nevyzpytatelné, muselo se furt jet a doslova na každém metru byl akvaplanink. Vyloženě jsem to sežral i s navijákem. Podruhé bych to ale neudělal jinak, jel jsem tam docela pomalu. Ale soutěž byla moc hezká, rally jak má být, se vším všudy.“

Pavel Valoušek: „Pro nás to byl moc krásný, ale složitý den, až na poslední erzetu. Už jsme neměli co dát za kola, takže jsme jeli prakticky neřezané jedenáctky a byl to očistec. Jeli jsme prakticky krokem, ale i tak jsme měli spoustu krizí, takže jsem rád, že jsme to ustáli. Pokud jde o možný další start doma, tak věřím, že se to povede, plánujeme Hustopeče.“

Roman Odložilík: „Čtvrté místo je super, hlavně vzhledem k tomu, jak se to dnes vyvíjelo. Ale je to díky problémům soupeřů. Vůbec mi to nešlo, jsem šťastný, že je to tady celé a že jsme přežili i tu včerejší obrovskou krizi. Doufám, že se do příštího závodu vzpamatujeme a pojedeme tam kde chceme. Musím zapracovat na sobě, psychicky jsem nedal ten včerejšek a dnes tomu pomohlo počasí. Poslední erzeta byla neuvěřitelná.“

Martin Vlček: „Pořád si myslím, že rally se musí jezdit hlavou a vyplácí se to. Na poslední zkoušce jsme měli ale nepředstavitelné potíže, prasknul nám kardan, vyletěl někde zpod auta a polovinu Lipna jsme dojeli jen s předním náhonem a auto ani nebrzdilo. Takže jsme vůbec rádi, že jsme dojeli až sem. Ozývají se z toho hrozné zvuky, tak snad vyjedeme na rampu.“

Miroslav Jakeš: „Z toho závěru jsem zklamaný, ale celý závod probíhal nějak v tomhle duchu. Bohužel, ale takové jsou závody. Je to technika a občas se to stane. Škoda, že tam neby normální servis, dalo by se to opravit. Pořád se hledáme s nastavením podvozku, je to dlouhá cesta a zatím si s tím nejsme schopni poradit. Bryanovy tlumiče jsou zase jiné, takže zase krok jiným směrem a i v tom se musíme zdokonalit.“

Jan Černý: „Pozitivní je, že jsme odjeli spoustu kilometrů v ne zcela standardních podmínkách. S výsledkem ale spokojený nejsem a gratuluji Martinu Vlčkovi, u kterého jsem dnes doufal, že ho jednoznačně porazíme, ale nešlo to ani náhodou. Radost mám z toho, že spolupráce s Petrem funguje na skvělé úrovni, ale celkově určitě spokojený nejsem, výsledek je otřesný. Hustopeče bohužel nejedeme, až Bohemku, a je potřeba na všem zapracovat. Doufám, že budeme mít nějaký test a na Bohemce to bude od začátku dobré.“

Jan Jelínek: „Hlavně ta poslední rychlostní zkouška byla hodně náročná. Po cestě tekla voda, byl to boj o přežití. Jsme rádi, že jsme to zvládli a dojeli i celý Krumlov. Nepočítali jsme, že bysme tu bojovali o první pětku, takže jsme spokojení a těšíme se na další závody.“

Jan Dohnal: „Snažil jsem se tomu přijít na chuť a na druhých Malontech jsem jel plynule, neriskovali jsme a jeli pěkně dopředu a byl z toho pěkný čas. Na prvním Lipně mi to ale několikrát chcíplo v retardéru, nevím proč, buď dělám něco špatně já, nebo je něco v nastavení auta. Pak jsem byl dvakrát venku, v notorickém místě, na brzdy, jezdil jsem po louce a nemohl vyjet, pak jsem to ještě zopakoval. Druhé Lipno mělo stejný průběh. Jsem rád, že to máme za sebou, jsme v cíli a auto je celé. Máme spoustu věcí k analýze a na čem pracovat, hlavně na sobě.“

Jan Votava: „Je to úplně neuvěřitelné. Hodně jsme prokaučovali obutí a takový výsledek nečekali. Nevím, jestli jsme napsali do přihlášky, že chceme být první, ale pořadatel nám v tom vyhověl. Super, jsme hodně spokojení. Teď jsme se bavili s Fandou, že jsme tu jeli mockrát, ale na stupních tu snad nikdy nebyli. A jelikož dědeček automobil je v pořádku, tak nás asi určitě čekají Hustopeče.“

Josef Semerád: „Honza měl velké štěstí, protože na začátku poslední vložky nám něco křuplo v převodovce a klepali jsme se o to, abysme dojeli do cíle, vydávalo to hrozné zvuky. Celou vložku jsme jen provrkali na blibkry. Krumlov byl letos tak těžký, už od tréninku, že jsem z toho měl vážně těžké spaní. Asi se to i na mě podepsalo, protože jsem blbě volil gumy. Krumlov je ale asi hrozně těžký vždycky, to střídání rychlých, technických a nebezpečných úseků. Je to asi nejsložitější závod. Zpětně musím vysmeknout poklonu synovi, že tady ty enka dokázal vyhrát, je to vážně těžký závod.“

Martin Březík: „K výsledku nám pomohla odpadnutí našich soupeřů. Ten začátek byl včera slabší a dnes ráno asi taky, ale na druhých Malontech jsme se rozjeli a ke konci to bylo lepší. Zajížděli jsme už slušné časy a jsem spokojený. Škoda, že nám teď na poslední zkoušce nám ke konci praskla poloosa, ale i tak jsme měli čtvrtý čas absolutně., takže to bylo, myslím, dobré. Do Hustopečí každopádně jedeme.“

Václav Dunovský: „Závěr byl poznamenaný tím silným deštěm. Dnes jsme jeli celý den jedny pneumatiky, tak už tam moc vzorku nebylo a byl to jeden stálý akvaplanink. Posledn tři kilometry jsmenavíc jeli po defektu levého předního kola, takže závěr jak se patří. Hned se to ale neodseparovalo, takže jsme málem dvakrát šli ven i v pomalé rychlosti. Celkově to byla hodně těžká soutěž, byly střídavé podmínky, sucho, vlhko, déšť, bláto. Dělali jsme i defekt, ale naštěstí jsme nebyli mimo trať, nebyla velká chyba. Jeli jsme si pořád to svoje a vyhráli jsme dvoukolky. Pomohla nám sice havárie Egona, což není příjemné, ale doufám, že jsou oba v pořádku. Pokořili jsme krumlov a myslím, že můžeme být právem spokojení. Pokud jde o Hustopeče, z finančních důvodů budeme rádi, když se do nich vypravíme.“

Ondřej Bisaha: „Určitě nejsme spokojení s tím, že nám k výsledku pomohlo odpadnutí Egona. Ale jinak se nám docela dařilo, ladili jsme auto a tu poslední erzetu jsme si spíš pohlídali. Je to dobré a Pirellky na mokru byly skvělé. Největší rezervy teď vidím v mojí psychice. Uvidíme v Hustopečích.“

Jan Lunga: „Pro nás je to super, určitě si tenhle výsledek velice ceníme. Chtěli jsme se poprat i o to první místo, ale prohrál jsem si to sám, udělal jsem dvakrát chybu. Na Malontech jsme dělali hodiny, na Lipně jsme byli venku. Na poslední erzetě jsme se to už jen snažili udržet. Vedeme třídu 5 celkově, což je úplně super. Velká spokojenost. V Hustopečích pojedeme naplno.“

Jaroslaw Szeja: „Na Lipně jsme spadli do příkopu, doslova tři nebo čtyři zatáčky do cíle. Bylo tam hodně bláta, auto šlo bokem, přitom to byla hodně pomalá zatáčka a jeli jsme tak třicet za hodinu. Zůstala nám kola ve vzduchu a nebylo tam nikoho, kdo by nám mohl pomoci zpět na trať. Nechali jsme tam sedm minut. Ale nic, to je rally. Jsem rád, jak rychle jsme jeli na mokru, se Subaru jsme jeli na tomto povrchu poprvé. Na vodě se mi to moc líbilo a doufám, že i ostatní soutěže budou na vodě. Tak teď hurá do Hustopečí. A ještě bych chtěl moc poděkovat všem divákům, kteří nás dostali zpět na trať.“

RZ 14 - Lipno 2 (13.76 km)

Až na poslední rychlostní zkoušce se nakonec definitivně rozhodlo o letošním vítězi 43. Rallye Český Krumlov. Na zmoklém Lipně nakonec uštědřil Jan Kopecký porážku Václavu Pechovi rozdílem 15.3 vteřiny a může se tak nakonec radovat z prvenství. Třetí místo si z Krumlova odváží Pavel Valoušek.

Pilot plzeňského Mini John Cooper Works na posledním testu chyboval a tím nabídnul jezdci tovární Škody Fabie R5 šanci, kterou dokonale zužitkoval. V cíli testu se tak mohl Kopecký radovat z absolutního vítězství o 4.7 sekundy.

Na čtvrté místo se v závěru soutěže posunul Roman Odložilík před Martinem Vlčkem, kterého ještě potrápil prasklý kardan, problémy s posilovačem řízení stály Miroslava Jakeše pokles z třetího až na šesté místo. Nejlepší desítku pak na Krumlově uzavřela trojice Janů - Černý, Dohnal a Jelínek - před Karlem Trněným.

Hned za Top10 se za sebou seřadila trojice nejlepších pilotů na produkčních autech - Jan Votava, Josef Semerád a Martin Březík. Semerád chtěl ještě na posledním testu zaútočit na Votavu, ale po problémech s převodovkou byl nakonec rád, že se dostal až do cíle.

Ve dvoukolkách se navzdory dramatickým povětrnostním podmínkám už v závěru nic neměnilo, pro prvenství si po zásluze přijel Václav Dunovský před Ondřejem Bisahou a Janem Lungou.

RZ 13 - Lipno 1 (13.76 km)

První Lipno sice ovládnul Jan Kopecký, když byl o 1.4 sekundy rychlejší Václava Pecha, otázkou však je, zda je vůbec možné na poslední rychlostní zkoušce ještě něco udělat s náskokem pilota modrobílého Mini, který má k dobru stále 10.6 vteřiny.

Na třetí příčku se posunul Pavel Valoušek, neboť Miroslav Jakeš dokončil RZ 13 na blinkry kvůli problémům s posilovačem řízení a ztratil zde téměř jedenapůl minuty. Problémy s technikou řeší i Jan Dohnal, který se propadl na osmou pozici.

V produkčních autech přišel o vedení Jaroslaw Szeja, který po výletu mimo trať zkoušku dokončil se ztrátou 7:27 minuty. K nečekanému vedení se tak jako pověstný 'slepý k houslím' dostal Jan Votava, na kterého se ale ještě tlačí Josef Semerád. Třetí pozice patří Martinu Březíkovi. Po havárii (bez zranění) odstoupil Michal Kraml.

Ve dvoukolkách situaci drží pevně ve svých rukou Václav Dunovský, na RZ 13 za ním dojel jako druhý Jan Lunga před Emilem Trinerem. Dunovský má před posledním testem komfortní náskok 1:28 minuty před Ondřejem Bisahou, třetí Lunga je o dalších 22.3 sekundy zpět.

RZ 12 - Malonty 2 (22.66 km)

Ani na druhém průjezdu přes Malonty nedokázal Jan Kopecký najít adekvátní odpověď na ranní čas Václava Pecha a opět se musel sklonit před plzeňským jezdcem, když tentokrát byl pomalejší o 2.1 sekundy. Třetí čas si připsal na své konto Jan Dohnal a posunul se tak na šestou příčku průběžné absolutní klasifikace.

Kopeckému tak k pokusu o zvrat zůstávají pouhé dvě rychlostní zkoušky, respektive dva průjezdy přes náročné Lipno v délce 13,76 km. Aktuální rozdíl mezi ním a Pechem přitom činí rovných dvanáct sekund.

V produkčních autech byl na RZ 12 nejrychlejší Josef Semerád v závěsu s Martinem Březíkem, na čele celkové klasifikace třídy 3 ale zůstává Polák Szeja před Janem Votavou.

Ve dvoukolkách se na opakovaných Malontech za sebou seřadili Dunovský, Bisaha a Lunga, ve stejném pořadí tato trojice figuruje i v absolutním pořadí 2WD.

Dvanáctá rychlostní zkouška byla zrušena po havárii posádky st. č. 53, Kubík - Vybíral, kteří se svým Citroenem C2 přerazili sloup elektrického vedení. Nehoda se naštěsí obešla bez vážných zranění.

Ohlasy po RZ 11

Václav Pech: „Druhý průjezd na Kohoutu hodně klouzal a bylo to nebezpečné, takže jsem malinko zvolnil. Bylo to hodně nevyzpytatelné. Druhé výstaviště bylo dobré, mezi těmi obrubníky to na tom měkkém sliku dost klouzalo, takže jsem byl takový opatrnější.“

Jan Kopecký: „Nic vymýšlet nebudu. Budu se snažit jet maximálně koncentrovaně a jet co nejrychleji až do cíle.“

Miroslav Jakeš: „V pohodě. Výstaviště bylo spíš sranda pro diváky a na druhém Kohoutu už bylo hodně bahna, tak jsme neriskovali. Hlídáme si jen Valdu, aby se nám nepřiblížil.“

Roman Odložilík: „Bylo to o něco lepší, ale jedu jen tak, abych to dojel. Fakt se mi nejede dobře, víc k tomu asi neřeknu.“

Pavel Valoušek: „Všechno bylo v pohodě, na Kohoutu jsme jeli rychlé a bezpečné tempo. Přitom to bylo svižné. Výstaviště v pohodě a musím pochválit Verču, jak se s tím dokáže popasovat.“

Martin Vlček: „Dopředu jsme dali suché a dozadu mokré, nedopadlo to úplně dobře. Museli jsme jet přes obrubníky, sice neudělali defekt, ale hodně jsme ztratili a jednou skoro i stáli.“

Jan Černý: „Výstaviště dobré, ale čekal jsem lepší čas. Kohout jsem jel opatrně.“

Jan Dohnal: „Výstaviště jsme normálně objeli, auto se řídí hezky a funguje, je to zábava. Na Kohoutu to bylo špatné, dal jsem intermedia dopředu a měkký slik dozadu, vůbec to nezatáčelo, hrnulo se to přes předek jako dvoukolka a byl problém s tím vůbec jet.“

Jan Jelínek: „Na Kohoutu bylo hodně bordelu a bahna, ale projeli jsme to bez problémů. Výstaviště taky v klidu, tak teď si odpočineme a vyrazíme do poslední sekce.“

Karel Trněný: „Je to těžké, strašně nebezpečné. Tím stylem, jak jedeme na jistotu, se nedá jet rychle a není to podle našich představ. Možná jsme trochu prokaučovali i gumy. Nevím, prostě dožít.“

Jaroslaw Pszeja: „Hodně to klouzalo. Na druhém Kohoutu jsme se dvakrát přetočili, naštěstí to ale bylo v široké zatáčce. Jedeme, plán je jasný, dojet až do cíle.“

Jan Votava: „Druhé výstaviště bylo v pohodě, potřebujeme jet tak akorát, ani rychle, ani pomalu. Druhý Kohout se mi líbil víc, člověk už věděl, co ho čeká. Bylo to dobré. Škoda, že nás tam pořadatelé brzdili před Vencou Kopáčkem zbytečně brzy.“

Lumír Firla: „Nějak se nám dnes nedaří, nemůžeme se dostat do rytmu. Nejsem si na tom vlhku jistý. Teď jsme ještě něco ztratili u Kopáčka, ale to asi všichni za námi. Snažíme se, ale nějak nám to nejde.“

Martin Březík: „Ty první tři vložky byly uklouzané, jeli jsme média. Tady na výstavišti to nebylo ideální, ale jeli jsme na jistotu.“

Ondřej Bisaha: „Na druhém Kohoutu nás hrozně zpomalili a jeli jsme to strašně, tak nám snad uznají náhradní čas. Výstaviště bylo dobré, slalomová zkouška.“

Václav Dunovský: „Druhý Kohout jsme začali svižně, chytili jsme rytmus a odsýpalo to až k Vencovi Kopáčkovi. Pak nás zpomalili, řekl bych, že dost dopředu a něco jsme tam nechali. Ale jinak to mělo standardní průběh. Výstaviště jsme si užili, je tu spousta diváků, takže super.“

Josef Semerád: „Bylo to báječné, krásně vlhko, správně jsme na to obuli. Jedem tak nějak v klidu a z našeho pohledu je to bezvadné.“

Jan Lunga: „Z mého pohledu to bylo extrémně náročné. V takovýchto podmínkách jsem s tímto autem ještě nejel a ani netestoval, takže je to pro mě nové a pořád se učíme. Uvidíme co teď, co počasí. Na trati je vytahána spousta bordelu, snažíme se jet opatrně, ale abysme nedělali ostudu. Pro nás je hlavní dojet.“

Zoltán Bessenyey: „Trochu jsem testoval auto, takže na posledním Kohoutu jsme dal nastavení, které jsme zatím nejeli. Podařilo se nám porazit Bisahu, takže myslím, že to nebylo špatné. Zkoušky jsou dobré, moc se mi líbily Malonty, hlavně posledních deset kilometrů na uskákaném asfaltu. Doufám, že nebude moc pršet a udržíme se zhruba tam kde jsme. Aktuálně jsem spokojený jak s autem, tak i s výsledkem.“

RZ 11 - SuperRZ České Budějovice 2 (2.18 km)

Sobotní dopolední sekci letošní Rallye Český Krumlov završil druhý průjezd diváckou rychlostní zkouškou na výstavišti v Českých Budějovicích. Jan Kopecký zde konečně dokázal porazit Václava Pecha a snížil jeho náskok bez desetiny vteřiny na rovných deset sekund.

O třetí příčku se na nejkratčí zkoušce podělili Miroslav Jakeš a Jan Dohnal, do výsledků však nejkratší test soutěže nijak závažně nepromluvil. Neměnilo se tak ani pořadí na čele produkčních vozů a dvoukolek.

RZ 10 - Kohout 2 (9.28 km)

Třetí nejrychlejší čas v řadě zajel na druhém Kohoutu Václav Pech, i když opět s minimálním náskokem na Jana Kopeckého. Pilot zelenobílé Fabie R5 tentokrát ztratil rovné půl vteřiny, třetí čas opět připadl Pavlu Valouškovi.

Na čele průběžné absolutní klasifikace se nic nezměnilo, nicméně první desítku a také celou soutěž opustil po vyjetí ztrati lídr produkčních aut, Václav Kopáček, který nedobrovolně zaparkova své Subaru v jedné ze zatáček do příkopu.

Do čela třídy 3 se tak posunul Jaroslaw Szeja před Janem Votavou a Josefem Semerádem, který tuto zkoušku vyhrál a je již půl minuty za Votavou. Ve dvoukolkách zaváhal za vedoucím Václavem Dunovským zlínský Ondřej Bisaha, třetí Jan Lunga se tak dotáhl na rozdíl mizivých šesti desetin vteřiny.

Ohlasy po RZ 9

Václav Pech: „Hodně to klouže a trať je nevyzpytatelná. Jede se rychle, ale nerad bych to někam zahodil. Netvrdil bych, že máme až tak výhodnější pozici na trati, ale zatím to prostě jde. Druhý průjezd bude rozhodně náročnější.“

Jan Kopecký: „Dnes to víc klouže, je hodně bláta. Venca jede hodně rychle a uráží všechny patníky, takže to hodně rozšiřuje a my to trochu 'čucháme'. Ale prostě se s tím nepáře a jede hodně rychle. Určitě má výhodu minimálně v tom, že pokud my máme v rozpisu nějaké patníky a ony jsou uražené, tak to výhoda bude. Uvidíme, je to dlouhé a může rozhodnout každá chyba.“

Miroslav Jakeš: „Trošku to byl očistec, první RZ byla zrádná a plná bahna. Venca Pech tam katoval ty tyčku, bylo tam neskutečně bordelu. Auto na Malontech absolutně nefungovalo, tlumiče. Budeme to na druhý průjezd muset předělat, tahkle se to nedalo jet.“

Roman Odložilík: „Nevím. Včera ta krize byla velká a nevyspal jsem se z toho. Trochu se nám přehřívá auto a nefunguje úplně podvozek, ale myslím si, že je to spíš ve mně a že jsem se z toho včerejška nedostal.“

Pavel Valoušek: „První erzety byly moc těžké, ale projeli jsme to bez problémů a čas byl celkem solidní. Řekl bych, že volba pneu mohla být malinko lepší, ale nebyla špatná. Uvidíme, jak to půjde dál.“

Jan Černý: „Pocitově je to lepší. První erzeta mi nesedla, druhá už byla dobrá. Nepovedl se mi ten nový úsek na Malontech, byl jsem tam hodně opatrný a bál se toho. Jinak Malonty dobré, pneumatiky dobré, spolujezdec, auto, vše fungovalo. Tak doufám, že ty druhé průjezdy budou lepší.“

Václav Kopáček: „Vložky jsou oslizlé, je to hodně na bordelu. Zvolili jsme ale obutí, relativně to funguje, užíváme si to a jsme spokojení.“

Jan Dohnal: „Kohout byl v našem podání o projetí. Chvilku po časovce jsem přemýšlel, zda má taková jízda smysl, ale je to o zkušenostech. Trať je těžká a kluzká, takže jsme jeli hodně při zemi. Malonty byly taky opatrné, ale přesto jsme si v jednom místě na brzdy vyrobili i při vlažném tempu dvě krize. Ale hlavně potřebujeme dojet až do cíle, získávat kilometry a poznatky, aby bylo na čem stavět.“

Jan Jelínek: „Je tam strašně moc bordelu, strašně to klouže. Nový úsek na Malontech je celý pod takovým klouzavým bahýnkem. Jedeme na sto procent, ale nechceme nic riskovat.“

Jan Votava: „Na první zkoušce jsme se moc lekli a moc to prodali. Teď to bylo lepší, ale je to o život. Musíme nějak zrychlit, aby nás nedorazil Pepa Semerád, ale dávat bacha, abysme to přivezli celé.“

Václav Dunovský: „Je to strašně těžké. Čekali jsme déšť, ale i tak bylo hodně vlhko a spousta bláta. Trošku mě štve, že na Kohoutu jsou uražené dvě třetiny těch antikatů, takže je to vytaháno a to bláto tam nemáme napsané. Čouhají z toho ty roxory, takže je to i nebezpečné. Ale máme to všichni stejné. Bojujeme, přes opatrnější jízdu se nám to teď celkem dařilo. Uvidíme, den je ještě dlouhý.“

Martin Vlček: „Začalo se určitě závodit. I na Malontech je hodně aut v těsných odstupech, nic není rozhodnuto. I na blátě jsme si to ale užívali, jedeme měkké gumy, která až tak moc nelže, takže nějaký drobný smyk a powerslide se dá řídit a mě to baví. Užívám si to a v žádném případě neriskujeme.“

Ondřej Bisaha: „Ráno jsme spali, nemohl jsem se rozjet. Na Malontech jsem chytil s Petrem rytmus a trochu jsme zatáhli. Pořád se strašně učíme, nevím, co to udělá na nějakém horizontu nebo těch roletách, ale jsem docela spokojený.“

RZ 9 - Malonty 1 (22.66 km)

Ani na první průjezd nejdelší zkouškou rally, tedy Malonty, nespadl déšť, přesto byla trať i tak pořádně uklouzaná. Jan Kopecký ani tentokrát nenašel recept na překonání Václava Pecha, i když tentokrát zaostal o zanedbatelné tři desetiny vteřiny.

Další třetí čas si na této RZ připsal na své konto Pavel Valoušek a posunul se díky tomu na čtvrtou příčku před trápícího se Romana Odložilíka. Na konci první desítky si své pozice prohodili Václav Kopáček a Jan Jelínek, když se vzhůru posunul pilot produkčního Subaru Impreza STi.

V produkčních vozech se nic neměnilo, třetí Jan Votava tentokrát zareagoval na čas Poláka Szeji z úvodního sobotního testu a zaostal za ním na RZ 9 jen o 3.3 sekundy.

Se soutěží se po výletu mimo trať bohužel rozloučil dosavadní lídr dvoukolek, Egon Smékal. Do vedení se tak dostal Václav Dunovský před Ondřejem Bisahou a Janem Lungou.

RZ 8 - Kohout 1 (9.28 km)

Nejrychlejší vstup do sobotního rána předvedl Václav Pech, když na prvním Kohoutu najel na svého pronásledovatele, Jana Kopeckého, téměř vteřinu na kilometr. Dokázal tak dokonale využít své startovní pozice na trati a jeho náskok vzrostl na 10.9 sekundy.

Třetí čas zajel Pavel Valoušek před Miroslavem Jakešem, překvapením byla určitě pátá příčka absolutně pro Václava Kopáčka. Ten samozřejmě udržel s přehledem vedení v produkčních autech, když navýšil náskok na druhého Jaroslawa Szeju o 10.5 vteřiny, třetí zůstal po RZ 8 Jan Votava.

V klasifikaci 2WD přidal Egon Smékal ke svému náskoku na čele další 4.3 sekundy, v celkovém pořadí se však na čele kategorie nic neměnilo.

- - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - -

Ohlasy po 1. etapě

Jan Kopecký: „Na RZ 6 jsme měli defekt levého zadního kola. Bylo na Zátoni, na těch pověstných panelech. Nepřišlo mi, že bysme sjeli z cesty nebo tak něco, prostě to skočilo a jak to dopadlo, tak to bylo skoro hned prázdné. Hned v další zatáčce o sto metrů dál už jsme letěli bokem, kolo bylo úplně prázdné. Nevím, musíme se podívat na onboardu, jestli jsem zvolil špatnou stopu, byl tam kámen, nebo co se vlastně stalo.“

Václav Pech: „Na poslední zkoušce to bylo asi jen o tom, že jsme měli jiné pneumatiky a předtím jsme získali náskok a nechtěl jsem to na poslední dnešní zkoušce podělat. Podmínky byly opravdu hodně těžké, do suchého zaprášeného povrchu zapršelo a lehce se to slilo. To jsou ty nejhorší podmínky, klouzavý prach a hodně rychlá trať. Měli jsme tvrdý slik a od půlky jsem cítil, že to klouže, vsadil jsem na jistotu a dost jsem zvolnil.“

Roman Odložilík: „Světla nám svítí dobře, ale měli jsme na Zátoni obrovskou, ale obrovskou krizi, takže jsem to už pak vypustil.“

Miroslav Jakeš: „Předtím jsem si to sám zkomplikoval s těmi tlumiči. Teď už to začalo být lepší. Kluci před námi mají najeto a já jsem v tom dlouho neseděl, tak uvidíme. Zítra se k nim zkusíme přiblížit.“

Pavel Valoušek: „Teď to bylo hodně složité. Už na první vložce nám začalo pršet, měli jsme tvrdší slik. Pak jsme dali měkčí kola a nějak to přežili, ale na další zkoušku jsme vrátili tvrdší kola a zase začalo pršet, takže to bylo takové smolné. Auto je ale celé a to je důležité. Na RZ 5 jsme předjížděli auto před námi, ale proběhlo to v pohodě.“

Jan Černý: „Nevím, co k tomu mám říci. Výsledky strašné, zkušenosti velké. Asi tak bych to shrnul.“

Zoltán Bessenyey: „Jeli jsme na slikách, takže to nebylo nic moc. Ale jsme tu a jsem spokojený. Kluci na Citroenech jedou hodně rychle, ale třeba by to v Maďarsku bylo jinak. Uvidme zítra.“

Monika Hýbnerová: „Bylo to hodně náročné, začalo pršet a hodně to klouzalo. Dojížděli jsme to s rozumem. Na Jánu to klouzalo opravdu nejvíc, jinak se to celkem dalo.“

Ondřej Bisaha: „Zase jsme změnili pneumatiky, zase zkoušíme. Není v podstatě žádná erzeta, po které bysme něco neměnili. Ale ta poslední erzeta je pro mě dobrým znamením.“

Karel Trněný: „Na RZ 6 jsme na panelce prosekli kolo. Stalo se to, co jsem předpokládal, že nám začalo pršet a s těmi vepředu prostě závodit nebudeme.“

Martin Vlček: „Zatím je to dobré, jsme někde okolo šestého fleku. Baví mě, když to klouže a je bláto a asi jsme se trefili do gum. Možná to bude zítra těžké, udržet to umístění, ale já mám z Krumlova respekt, takže v klidu.“

Jan Jelínek: „Pro nás byl závěr dne špatný. Dali jsme tvrdé sliky a tři rychlostní zkoušky pršelo, takže jsme rádi, že jsme celí a tady.“

Jan Votava: „Nás překvapilo to mokro, ale ještě víc nás překvapil časy Szeja. My jsme se prostě jen klouzali. Ale zítra je víc než polovina závodu, tak se uvidí, co se bude dít. Je to otevřené.“

Jan Dohnal: „V mém podání to byla katastrofa. Premiéra ve WRC a za takových podmínek, takže jsem z toho vyplašený. Navíc mi to třikrát chcíplo na startu. Teď jsme dali tvrdý slik a od první rychlostky chca.. Nebyla to na těchto rychlostkách žádná hitparáda. Plazil jsem se jak Meresjev, jak říká Pepa Peták. Jsem rád, že jsem v cíli, o časech se nemá smysl bavit.“

Václav Kpáček: „Vůbec jsem si závěr neužil. Špatně jsme zvolili gumy, jeli jsme na tvrdém sliku a vůbec to nefungovalo, takže jsme to vyloženě jen projeli.“

Jaroslaw Szeja: „Bylo to dobré a rychlé, rád jezdím v noci. A v noci je to těžké pro všechny, nejen pro mě, jako pro nováčka. V noci, za deště, na blátě, to je prostě těžké pro všechny. Ale já mám takové podmínky rád, sedělo mi to.“

Václav Dunovský: „Poslední tři vložky nám zkropil déšt, odjeli jsme to na sliku. Dalo se to, ale musel jsem být hodně opatrný a opravdu naprosto precizní. Klouzalo to pekelně a musel jsem strašně brzo brzdit. Párkrát jsem myslel, že už to nezastavím, ale neudělal jsem žádnou chybu, nikam jsme nespadli a jsme tady. Už teď přemýšlíme nad zítřejším, neméně těžkým, dnem.“

RZ 7 - Ján 2 (13.39 km)

Zatímco předposlední zkouška první etapy znamenala problémy pro Jana Kopeckého, závěrečný páteční test přinesl zklidnění Václavu Pechovi. Plzeňský jezdec sice ztratil na RZ 7 celkem 11.8 sekundy na pilota mladoboleslavské Fabie R5, ale zároveň získal jistotu, že zítra bude na trati jako první.

Vzájemný odstup dvou největších aspirantů na celkové prvenství se zmenšil na třetinu, respektive 6.6 vteřiny, ale pilot soukromého Mini John Coooper Works byl v závěru dne s tímto výsledkem spokojen.

Ze 'zbytku světa' se nejlépe dařilo Miroslavu Jakešovi, který sice ztratil 19.6 sekundy na Kopeckého, ale čtvrtý Pavel Valoušek na poslední zkoušce dne ztratil dalších 22.7 vteřiny. Těsně za Valouškem pak ve výsledcích tohoto testu figurovali Černý a Odložilík.

Na šestou příčku absolutně se po poslední páteční erzetě vrátil, na úkor Jana Dohnala, Martin Vlček. V produkčních autech byl na kluzkém povrchu hodně rychlý Polák Szeja, který si tak pojistil průběžně druhou příčku za vedoucím Kopáčkem a před třetím Votavou.

V kategorii 2WD byl v závěru dne o desetinu vteřiny nejrychlejší Jan Lunga před Ondřejem Bisahou, o vteřinu zpět pak dojel lídr celkového hodnocení dvoukolek, Egon Smékal. Druhé místo v součtu časů ve dvoukolkách nadále patří Dunovskému před Bisahou.

RZ 6 - Rožmitál 2 (9.37 km)

Druhý průjezd přes Zátoň přinesl změnu na čele průběžné absolutní klasifikace, kam se posunul Václav Pech, když Jan Kopecký ztratil na uklouzané rychlostní zkoušce 22.8 sekundy. V těsném vteřinovém souboji tak rázem získal první jmenovaný 'notný' náskok v hodnotě 18.4 sekundy.

Kopeckého pravděpodobně zbrzdil defekt, nicméně zatím stále čekáme na definitivní potvrzení této informace. Druhý čas na této zkoušce, o 12.9 sekundy za Pechem, zajel Miroslav Jakeš, který tak postoupil na třetí místo před Romana Odložilíka, jenž aktuálně zaostává o 8.4 vteřiny. Pátou příčku si udržuje stále otrokovický Pavel Valoušek.

Z první desítky vypadnul Karel Trněný, na jeho místo se posunul Václav Kopáček následovaný Egonem Smékalem. V produkčních autech zajel nejlepší čas Jaroslaw Szeja před Václavem Kopáčkem a Janem Votavou, Szeja se tak dostal na druhou pozici před Votavu. Defekt pak zbrzdil Lumíra Firlu.

Mnohem méně dramatičtější byla situace ve dvoukolkách, kde se jak na RZ 6, tak i po ní, za sebou stále řadili na prvních třech příčkách Smékal, Dunovský a Bisaha.

RZ 5 - Slavkov 2 (11.51 km)

I druhý Slavkov vyzněl lépe pro Jana Kopeckého, nicméně tentokrát byla ztráta Václava Pecha mnohem menší než při prvním průjezdu, když plzeňský pilot zaostal za svým největším rivalem o 1.8 sekundy.

Třetí čas opět zajel Roman Odložilík, když byl o šest desetin vteřiny rychlejší Miroslava Jakeše, čímž uhájil třetí příčku v průběžné absolutní klasifikaci. Pavel Valoušek předjížděl trápícího se Fina Laivolu (odstoupil po RZ kvůli potížím s elektrikou), na jeho páté příčce se nicméně nic nemění. Jedinou změnou v první desítce bylo prohození pořadí na osmé a deváté příčce, když si na úkor Jana Jelínka polepšil Jan Černý.

V produkčních autech nadále dominuje dravý Václav Kopáček, stejně tomu je i ve dvoukolkách kde stále vede Egon Smékal.

Ohlasy po RZ 4

Jan Kopecký: „Sedlo nám to. Dalo se čekat, že Venca zatáhne a jsem rád, že se budeme takhle přetahovat. Je to nová soutěž pro auto a nové situace, takže na rovinu říkám, že v těch krizovějších místech, kde jsem dvoulitr znal dokonale, tak tohle auto ještě neznám. Myslím si, že bychom mohli trochu přidat. Na autě uděláme ještě možná nejaké drobné změny a uvidíme, jaké zvolíme pneumatiky. Teď jsme jeli měkké.“

Václav Pech: „Myslím, že kluci ze Škodovky udělali něco špatně a že teď výrazně zrychlí, ale to je jen můj dojem. Z mého pohledu je to moc hezké svezení, jedeme svižně. Myslím, že na těchto vložkách jsme nikdy tak rychle nejeli. Auto funguje opravdu perfektně, jak podvozek, tak brzdy. Jsem spokojený, zrychlovat už není kam. Čekáme na odpověď Škodovky a na to, co řekne meteroolog ohledně počasí.“

Roman Odložilík: „Jeli jsme svoje tempo a zvykám si na pneumatiky Pirelli. Hodně to na vlhku klouzalo. Nevím, jestli měl Mira Jakeš nějaký problém, ale na časy těch prvních jenom zdálky zírám. Zrychlit můžeme, ale nechci riskovat. Třeba Zátoň je hodně nebezpečná a kluzká.“

Miroslav Jakeš: „Nic moc. Auto bylo hodně neklidné a nevím proč. Houpalo se to ze strany na stranu, měli jsme krizovky a neslo se to tak až doteď. Uvidíme, spravíme to a snad pojedeme trochu rychleji. Pojedeme jenom jednu rezervu a zkusíme naklikat tlumiče, ale pomalu, krok po kroku.“

Pavel Valoušek: „První dvě erzety byly místy opatrnější, protože jsme zvolili asi jako jediní nejtvrdší pneumatiky. Na třetí nám sedlo tempo i rytmus, byl jsem nadšený z jízdy i z Verči, ale ten čas nebyl takový, jaký bych chtěl. Nevím, jestli ten rozdíl může dělat sériový benzín, musíme to vyřešit.“

Jan Černý: „Moc mi to nesedlo, čekal jsem to lepší. Na druhou stranu jsou tu ale těžké podmínky a hledám se. Obuli jsme měkké pneumatiky, což bylo dobré, ale zatím na tom neumím jet. Sžívám se s tím a snad to bude postupně lepší.“

Ari Laivola: „Je to pro nás moc těžké. Včera pršelo a na trati bylo hodně bláta, nevíme, kde to může být suché a kde ne. Jedeme moc opatrně.“

Egon Smékal: „Podařilo se nám nastavit dobrý setup, chytili jsme dobré tempo, takže zatím to jde dobře. Jsem spokojený.“

Zoltán Bessenyey: „Nebylo to špatné, ale na druhé zkoušce jsme dělali hodiny a zhasnul nám motor. Učíme se s autem, před námi jsou teď jen Smékal a Bisaha, takže máme dobrou pozici.“

Ondřej Bisaha: „Mokré gumy z přední nápravy jsme dali dozadu a to bylo vše. Děkuji za optání :-) .“

Tomáš Pospíšilík: „Jeli jsme v klidu, což jsme před soutěží chtěli. Na RZ 2 nám ale začala zvonit gpska, takže jsme poslední dva tři kilometry zvolnili a ztratili dost času, což mě trošku naštvalo. Další erzety jsme jeli volněji, až na tu poslední, kde jsem trošku přidal. Jsem překvapený z výsledku, čekal jsem vzhledem k jízdě horší umístění.“

Marcel Svačina: „Je to trošku jako na houpačce. Druhou erzetu jsme jeli dobře, ale na trojce jsme byli v takové levé čtyřce chvilku mimo trať. Vyhrabali jsme se, ale něco jsme tam nechali. Čtvrtá erzeta nám zase vyšla, takže uvidíme. Závod je dlouhý, musíme počkat co soupeři.“

Martina Daňhelová: „Kája z auta nic nevidí a pak na horizontu říká: 'Jaktože jsme skočily? Proč jsi mi to nehlásila předem, že skočíme?'. Měly jsme nazbrojeno na mokro, ale mokro nebylo nás nepřekvapilo, jenom binec. Ale jinak se jelo pěkně.“

Karel Trněný: „Náš výkon nestál za nic, zhasínalo nám auto a tak dál. Takže to nebylo podle našich představ, snad až na té poslední zkoušce. Ale to je strašně málo. Cíl je dokončit dnešní den a posunout se dopředu.“

Jan Jelínek: „Začátek byl malinko vlažný, i když mě Slavkov nikdy nějak nejde. Teď už to bylo dobré, takže spokojenost. Uvidíme, co bude teď za tmy.“

Martin Vlček: „Zatím dobré, vše funguje. Uvidíme, jestli spadne voda, nebo ne. Na čtvrté vložce jsme měli takový malý výlet mimo trať, nechali jsme v retardéru pár vteřin. Uvidíme, hlavně opatrně, pořádně závodit se bude asi až zítra.“

Jan Votava: „Kdybych neviděl výsledky, tak tomu nevěřím. Hodně jsme kazili, opatrně na brzdy, přišlo mi, že jsem podal bídný výkon. Ale bylo to takové nebezpečné, tak se možná kluci lekli víc než já. Uvidíme, za tmy může být všechno jinak, kromě toho prvního 'blázna', ten jede úplně jinou ligu.“

Jan Dohnal: „Dobré, začínáme se s tím sžívat a jsem z toho nadšený. Auto se krásně řídí a má určitě velký potenciál. Mám z toho radost. Trať je zrádná, kluzká, takže neriskujeme. Velké rezervy mám v brzdách a v zatáčkách, ale je to krásný zážitek.“

Václav Kopáček: „Vložky jsou nádherné, ale je to strašně zrádné. Jednou jsem si v levé zatáčce sáhnul kolama ven a vykoplo nás to asi ve stosedmdesáti ven na louku a trefili jsme tam nějaké patníky. Ale je to dobré, pokračujeme, auto funguje a snad ho ještě vylepšíme a dotáhneme to zdárně do cíle.“

Josef Semerád: „Bylo to v pohodě. Čtyři roky jsem nejel český mistrák, tak z toho mám respekt. Krumlov je hrozně těžký a zaludný, první RZ jsme očichávali, druhou jeli rychleji a ve třetí dělali hodiny a nechali tam osm decět vteřin. Pak už jsem se jen snažil to víc nepodělat. Ale závod to bude ještě dlouhý, tak uvidíme.“

Jaroslaw Szeja: „Měli jsme menší krizovku a poškodili levý přední ráfek, museli jsme to měnit. Jinak to ale bylo dobré. Erzety jsou fakt rychlé, mám z toho velký respekt. Je to pro nás opravdu těžká rally a chybí nám zkušenosti. Musíme jet v klidu a až do cíle. V první sezóně v Česku se musíme učit.“

Emil Triner: „Učím se a jedu tak, aby to bylo furt dopředu, abych neudělal chybu. Auto se mi líbí, jsem spokojený.“

Václav Dunovský: „Nepočítám-li výstaviště, tak zbývající vložky byly díky povrchu hodně těžké. Po tréninku lilo jako z konve, teď sice neprší, ale všude je hodně bláta a musí se předvídat. Na Rožmitálu je to jako jízda na ledě, tam člověk pod zadkem cítí, že nemá žádnou adhezi. Opravdu je to na morálku, je potřeba se držet při zemi a trochu zpátky, přijet někam o kilometr rychleji, tak je hotovo.“

RZ 4 - Ján 1 (13.39 km)

I na závěrečné zkoušce první sekce letošní Rallye Český Krumlov dokázal Václav Pech udržet vysoké tempo a porazil Jana Kopeckého o 1.4 sekundy. Jeho odstup za pilotem mladoboleslavského továrního speciálu je tak aktuálně pouze 1.6 sekundy.

Třetí čas si opět na své konto připsal Roman Odložilík a zlínský pilot se tak posunul na průběžné třetí místo před své krajany Miroslava Jakeše a Pavla Valouška. Na šestou příčku si pak polepšil Jan Dohnal.

Ve třídě 3 byl opět nejrychlejší Václav Kopáček, tentokrát před Lumírem Firlou a Janem Votavou, druhý v produkčních autech tak dál zůstává Votava před Josefem Semerádem.

Ve dvoukolkách se na závěrečném testu první sekce radoval z dílčího vítězství Václav Dunovský, těsně za ním se seřadili Egon Smékal, Patrik Rujbr a Ondřej Bisaha. Ve vedení tak nadále zůstává Smékal před Dunovským, na třetí místo si polepšil Bisaha.

V první sekci odstoupila řadu pilotů na vozech s jednou poháněnou nápravou, většinou pro technické problémy (mj. Peták, Rada, Jinderle), na RZ 3 havaroval zkušený Vlastimil Hodaň se svou kitovou Felicií.

RZ 3 - Rožmitál 1 (9.37 km)

Na třetím testu se tentokrát z nejlepšího času mohl opět radovat Václav Pech, když byl o devět desetin vteřiny rychlejší než vedoucí Jan Kopecký. Třetí čas zaznamenal Roman Odložilík a stáhnul tak náskok třetího Miroslava Jakeše na pouhých pět desetin sekundy.

Pátou příčku nadále drží Pavel Valoušek před Martinem Vlčkem, když oba dva na prvním Rožmitále zajeli prakticky shodný čas.

V produkčních autech na tom byla na RZ 3 nejlépe trojice Semerád, Votava a Szeja, ale přes menší výlet mimo trať se na čele kategorie udržel mladý Kopáček.

Ve dvoukolkách zajel vynikající čas Egon Smékal a odskočil tak notně druhému Václavu Dunovskému i třetímu Zoltánu Bessenyeovi. Třetí dílčí čas na této zkoušce zajel nestárnoucí Emil Triner.

RZ 2 - Slavkov 1 (11.51 km)

První Slavkov zamíchal pořadím na čele průběžné celkové absolutní klasifikace, když se na první příčku dostal díky nejlepšímu času Jan Kopecký s tovární Škodou Fabií R5.

Jan Kopecký - Pavel Dresler, Škoda Fabia R5 - Rallye Český Krumlov 2015 ; foto: D.Benych

Kopecký byl o 4.8 sekundy rychlejší Václava Pecha, třetí čas s odstupem dalších 4.1 sekundy zajel Miroslav Jakeš. Valašský jezdec se tak posunul na třetí příčku za Pecha na úkor Romana Odložilíka. Na pátém místě v RZ i po RZ figuroval po první klasické zkoušce Pavel Valoušek před Martinem Vlčkem.

Největší propad v první desítce oproti RZ 1 zaznamenal mladík Jan Černý, který ztratil na této zkoušce 27.6 sekundy a klesl z páté až na desátou pozici za Jana Jelínka, i když jen o zanedbatelných sedm desetin vteřiny. Největšího zlepšení pak naopak dosáhnul Jan Dohnal, který poskočil z druhé desítky na sedmé místo.

V produkčních autech opanoval RZ 2 naprosto jasně Václav Kopáček před Janem Votavou a Josefem Semerádem, stejné pořadí je pak v celkové klasifikaci třídy 3. Ve dvoukolkách je na tom po druhém testu nejlépe Egon Smékal před Václavem Dunovským a Zoltánem Bessenyim z Maďarska.

Ohlasy po RZ 1

Jan Kopecký: „Líbilo se nám to. Je to kraťoučké, člověk tu může akorát udělat nějakou hloupou chybu, urazit kolo. Na druhou stranu se ale hned od začátku musíme snažit jet rychle, protože každá vteřinka se pak může hodit.“

Václav Pech: „Opravdu se mi to líbilo. Cítím trochu takovou nerozjetost, ta pauza byla dlouhá, takže jsem trochu nepřesný. Ale přesto se mi to líbilo, neudělal jsem žádnou kravinu, připadalo mi to svižné. Byly tam malé rezervy u obrubníků, ale Petr mě krotil. Nevím, jak jel Honza, ale já jsem spokojený.“

Roman Odložilík: „V pohodě. Jeli jsme svoje tempo, bylo to dobré. Jedeme s er-pětkou, na Krumlov bych si se Subaru netroufnul, takže jsme asi udělali dobře.“

Jan Černý: „Měli jsme tu malý incident při shakedownu, tak jsem byl hodně opatrný. Ale jsem spokojený. Možná to chtělo trošku tvrdší pneumatiky, ale tady se nerozhoduje.“

Miroslav Jakeš: „Jako vždycky tady, je to šou pro diváky a zrádné pro nás. Všude jsou obrubníky, takže v klidu. Tempo jsme jeli svižné, ale nevím, jak ostatní. Rozhodovat se bude až na dalších zkouškách.“

Ari Laivola: „Bylo to dobré a pobavili jsme se.“

Pavel Valoušek: „Málem jsme nedobrzdili jednu zatáčku, měli jsme studené gumy. Jsem rád, že to dopadlo dobře a všechno je v pohodě.“

Zoltán Bessenyi: „Byla to taková kličkovaná, ale prakticky stejné, jako na shakedownu, takže to bylo OK. Rally začíná až teď a pro mě je to první soutěž s novým autem, takže se chci soustředit a hlavně dojet až do cíle, protože potřebuji najet kilometry.“

Egon Smékal: „Bylo to takové klouzání na studených gumách mezi patníky. Ale celkem nám to šlo, uvidíme, jaké budou časy. Čekal jsem na déšť, ale spíš to zase bude loterie, kdo co obuje a kdy začne pršet.“

Ondřej Bisaha: „Hned zkraje začínáme řešit technicjý problém s řízením, takže nic moc. Navíc jsem dal nové gumy, které jsem nestihl na příjezdu k RZ ojet, takže mi to hrozně klouzalo a málem jsem se dostal do hodin.“

Tomáš Pospíšilík: „Bylo to o projetí bez chyby a neudělat nějaký průser. Chtěli jsme to tedy jen projet.“

Marcel Svačina: „Bylo to velice krátké, ani jsem se nestihl dostat do tempa. Ale snažil jsem se a čas snad nebude špatný.“

Martina Daňhelová: „Ze začátku to byla pěkná klouzačka, ale pak už jsme měly ten správný grip a užívaly si to. Nezabloudily jsme, to je důležité.“

Filip Mareš: „Šlo o to neudělat chybu a to se nám podařilo. Teď se chceme připravit na to správné závodění na dalších erzetách.“

Karel Trněný: „Jsme rádi za každý kilometr, který můžeme odjet v mezinárodním šampionátu. Bohužel bude dnes možná trochu do not pronlouvat startovní pořadí, protože má začít pršet, myslím si, že ty dvoukolky před námi nebyly od ředitelství úplně uvážené rozhodnutí. Trochu mě to mrzí, ale 'Das ist motorsport'.“

Martin Vlček: „Bylo to o nevyrobení problému mezi obrubníkama, což je na studených kolech mnohdy problém. Pro diváky je to rozhodně atraktivní, ale jako shakedown naprostý nesmysl.“

Jan Jelínek: „Myslí, že dobré. Jsem spokojený, projeli jsme to a nic netrefili.“

Jan Votava: „Nám to tu nikdy nejde. Odjeli jsme to v klidu a doufám, že tu zítra budeme rychlejší. Hlavně jsme nechtěli nic zkazit.“

Manuel Kössler: „První zkouška byla v pohodě. Startujeme letos na první rally, takže čekáme na první opravdové zkoušky a snad to bude dobré.“

Jan Dohnal: „Vůbec nevím, ani jsem to nesledoval. Něco na nás svítí, máme těžkou hlavu, všechno se učíme, je to složité. Chtěl jsem to jen odjet, ale stejně máme nějaký problém. Nevím, jestli to teď vyřešíme, na testu to fungovalo dobře, nerozumím tomu. Kluci se na to musí podívat.“

Václav Kopáček: „Mezi těmi obrubníky to není nic příjemného, navíc jsme zvolili moc tvrdé gumy, takže to klouzalo. Čas nebude asi nic moc, ale předvedli jsme nějaké smyky a líbilo se mi to.“

Josef Semerád: „Bylo to v pohodě. Dost se toho tu dá zkazit a málo vydělat. Jel jsem to tu poprvé, tak jsem si to užíval.“

Jaroslaw Szeja: „Myslím, že se to povedlo, protože jsme nechybovali. Rally bude dlouhá, erzety jsou opravu rychlé a pro nás je tu všechno nové. Chci najet co nejvíce kilometrů a dostat se až do cíle.“

RZ 1 - SuperRZ České Budějovice 1 (2.18 km)

Václav Pech - Petr Uhel, MINI John Cooper Works - Rallye Český Krumlov 2015, foto: D.Benych

Ačkoliv úvodní zkouška na výstavišti v Českých Budějovicích nepatří mezi ty, na nichž by se rozhodovalo, může nicméně často naznačit, jak bude vypadat další průběh Rallye Český Krumlov. Nejinak tomu bylo i dnes po čtvrté hodině.

Nejrychlejší čas totiž na 2.18 km dlouhé zkoušce zajel Václav Pech, o devět desetin vteřiny před Janem Kopeckým. Třetí Roman Odložilík ztratil na nejrychlejšího jezdce 3.3 sekundy, o další příčky se podělili Miroslav Jakeš a Jan Černý.

V produkčních autech si nejrychlejší čas z prvního testu odvezl Lumír Firla, ve dvoukolkách se pak z dílčího vítězství mohl radovat Patrik Rujbr. Zklamaný byl po první zkoušce Jan Dohnal, kterého opět potrápila technika (tlak paliva).

- - - - - - - - - - - před startem - - - - - - - - - - -

Po měsíční pauze pokračuje mistrovství České republiky v automobilových soutěžích na tradiční Rallye Český Krumlov. I tentokráte se na jih Čech sjela velmi zajímavá konkurence. Jak se jim bude dařit na náročných rychlostních zkouškách můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist