www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 15. srpna 2025, Svátek má Hana, zítra Jáchym

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Jeanney vítězem páté soutěže MS v rallycrossu v Německu

25. června 2015 • 22:50

Davy Jeanney

Davy Jeanney na Peugeotu 208 T16 RX týmu Hansen Sport se stal prvním francouzským vítězem podniku mistrovství světa v rallycrossu. Do finálové rozjížďky kategorie Supercar WRC v Esteringu skvěle odstartoval a po první zatáčce se dostal do vedení. V cíli ho pak dělilo 4.9 sekundy od úřadujího světového šampiona, Pettera Solberga, na Citroenu DS3 RX´. Pro třetí příčku si dojel Jeannyho týmový kolega Timmy Hansen.

V Německu se odehrávalo zároveň třetí dějství Supercar ERX série. Z vítězství se radoval Tommy Rustad na VW Polo WRX. Ve třídě Super 1600 se představili dva čeští zástupci, Pavel Vimmer na Škodě Fabii a Ondřej Smetana s Fordem Fiesta. Nicméně ani jeden z nich se neprobojoval do finálových rozjížděk a vítězství si domů odvezl Ulrik Linneman na Peugeotu 208.

V Esteringu se hned v několika kategoriích objevily také ženy. V kategorii Supercar to byla Ramona Karlsson, v S1600 Lisa Marie Sandmo a Mandie August a konečně v kategorii cestovních vozů (Touring Car) to byla Mandy Kasse.

Soutěž v Německu sledovaly za pěkného letního počasí tisícovky nadšených diváků, kteří mohli sledovat množství dramatických momentů a menších či větších havárií a kolizí. Vše se nicméně obešlo bez zranění a poškozeny byly tradičně pouze plechy a plasty.

Na závěr klání jsme měli možnost vyzpovídat některé z jeho účastníků.

Petter Solberg

Petter Solberg je jediným mužem, který se aktuálně může pyšnit titulem mistra světa v rally i v rallycrossu:

Jaký byl pátý díl seriálu MS v rallycrossu 2015?

„Bylo to fantastické. Hodně tvrdé, velice náročné a sešla se silná konkurence. Všichni disponovali dobrými auty a motory, takže to nebylo nic snadného. Jediné, co jste mohli dělat, bylo jet naplno a vypilovat nastavení auta tak, abyste mohli po celou dobu jet na maximum.“

Jak se vám líbila trať v Esteringu?

„Ano, je to fantastická trať. Je těžká a už hned první zatáčka je velice náročná. V nájezdu do ní jsem vedl, pak jsem lehce ubral a okamžitě jsem v prvním kole ztratil 2.5 sekundy. V rozjíždce jsem nakonec skončil až čtvrtý, ale nebylo to nejhorší.“

Jak těžké je předjíždět na tak krátké trati (952 m)?

„Upřímně, není to nic jednoduchého.“

Mattias Ekström

Za volantem Audi S1 Quattro se představil také zkušený švédský jezdec Mattias Ekström. S ním jsme hovořili před nedělním závěrem rallycrossového klání.

Jaká je pro vás prozatím letošní sezóna MS?

„První závod v Portugalsku se povedl, dostal jsem se až do semifinále a skončil čtvrtý a v bodování na sedmém místě. Druhé závod na Hockenhemu jsem pak nemohl jet kvůli termínové kolizi se závody DTM. V Belgii jsem byl ve finále na třetí příčce, ale pak se mi utrhla kapota, nalepila se na čelní sklo a musel jsem odstoupit. Přesto jsem se na bodech posunul mezi nejlepších šest. V Anglii jsme bojovali o vítězství a skončil jsem nakonec těsně druhý za Petterem Solbergem. Tady v Německu se nám sobota moc nevydařila, ale ještě je před námi celá neděle.“

Co si tedy slibujete od zítřka?

„Že pojedu tak rychle, jak to jen půjde. Myslím, že nám technika aktuálně neumožní dostat se až do semifinále, ale minimálně si chci dobře zazávodit a užít si to.“

Co vás přimělo k tomu založit svůj vlastí rallycrosový tým v MS souběžně se závoděním v DTM?

„Je to nádherný sport. Už jako dítě jsem do něj byl vtažen díky mému otci, který sám závodil a opravdu hodně se mi to líbilo. Momentálně má tenhle sport podle mě velký potenciál a uvidíme, jak se vše bude v budoucnosti vyvíjet.“

Michél Riechert
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist