www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Vítězem Rally Bohemia se stal Jan Kopecký (+OHLASY)

12. července 2015 • 15:00

Naprosto nezvykle až v sobotu po obědě odstartuje jeden z nejvýznamnějších podniků v automobilových soutěžích na našem území, Rally Bohemia. Společně se serverem AutoSport.CZ můžete sledovat průběh soutěže nejen soudobých aut, ale také historických vozů.

Výsledky Rally Bohemia ON LINE --- Výsledky Rally Bohemia historiků --- Základní informace o Rally Bohemia --- Diskuze k Rally Bohemia

-

- - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - -

Jan Kopecký - Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) - Rally Bohemia 2015

Jan Kopecký vyhrál letošní ročník Rally Bohemia a udělal další důležitý krok k zisku titulu mistra České republiky. V soutěži vedl od začátku až do konce a tak je jeho prvenství jistě zasloužené. Na stupně vítězů jej doprovodili Václav Pech a Štěpán Vojtěch.

Jediný, kdo Kopeckému na letošní Bohemii stačil, byl Esapekka Lappi, který však po sobotním defektu až v závěru proklouzl na čtvrtou příčku absolutně. Stříbro si připsal Václav Pech, který tentokráte továnímu jezdci Škody Motorsport prakticky nikde nestačil. Na dnešních rychlejších zkouškách dokázal poskočit až na celkový bronz jednorázový navrátilec do automobilových soutěží Štěpán Vojtěch na zlatavém Peugeotu 206 WRC, když až v samotném závěru přeskočil Pavla Valouška a udržel se i před Lappim.

Za Valouškem se seřadili další účastníci českého šampionátu Odložilík, Vlček, Černý, Sýkora a Jelínek. V rámci produkčních vozů se stal dosud vedoucímu Semerádovi osudný Vinec, kde byl nucen odstoupit. Vítězství si tak připsal Jan Votava před Marcinem Szejou a Martinem Březíkem. Ve dvoukolkách suverénně zvítězil Egon Smékal před Davidem Tomkem a Filipem Marešem.

V rámci soutěže historických vozů se nic nezměnilo na pořadí prvních tří, kteří se už od úvodní zkoušky seřadili v pořadí Pedro, Myrsell a Marenzana. V rámci MČR vyhrál Krejča před Engem a Michalkem.

Jan Kopecký: „Pocity ze zdejšího hattricku jsou skvělé, je to týmová práce, auto funguje bez problémů a je na něj spolehnutí. Takže poděkování patří celému našemu týmu, i Vám divákům, bylo Vás zde bylo spoustu. Rychlostní zkoušky byly krásné, dneska už trochu rychlejší, ale myslím si, že to je trend, který bude zkrátka pořád pokračovat.“

Pavel Dresler: „Všechno šlo dobře a fungovalo, jak mělo, takže úplně přesně jak to bylo nalajnované, tak to dopadlo.“

Václav Pech: „Po defektu Esapekki Lappiho jsme se dostali na druhé místo. Byl to z naší strany asi maximální výkon, kterého bylo možné dosáhnout. V minulých závodech jsme jeli s Honzou Kopeckým víceméně nastejno, tady nám po celou dobu trochu ujížděl. Děkujeme za podporu.“

Petr Uhel: „No měli jsme to naplánované na vítězství, ale jenom nějak to nevyšlo. Rally Bohemia byla krásná a moc jsme si ji užili.“

Štěpán Vojtěch: „Ne, slzy se nám z našeho výsledku do očí nedraly, ani když je to po tolika letech, jak říkáte. My jsme tady prostě jenom jeli a oni nám dali poháry. No když se podíváte na tu mladou moderní techniku a mladou dravou posádku, tak to muselo vyjít. My jsme před soutěží měli s tímto autem různé problémy, ale teď po celou soutěž fungovalo auto bez jakéhokoliv problému. Takže jsme jeli v pro nás příjemném tempu, okolo bylo spoustu lidí, takže nás to hodně bavilo a sami jsme byli překvapeni těmi časy v porovnání s moderními auty. Je to pro nás takové vzpomínání. Ten výsledek je rozhodně více, než v co jsme doufali, a zdá se, že se dá závodit i s těmi novějšími auty.“

-

- - - - - - - - - - - v polovině druhé etapy - - - - - - - - - - -

Štěpán Vojtěch - Michal Ernst (Peugeot 206 WRC) - Rally Bohemia 2015

Sobotní etapa se nese ve znamení nástupu vozů WRC, které využívají rychlejšího charakteru dnešních rychlostních zkoušek. A přispěly i ke zrušení druhé průjezdu zkoušky Lobeč, protože při prvním průjezdu první tři vozy v cíli překročily maximální povolenou průměrnou rychlost 120 km/h.

Po včerejšku si i nadále drží první místo tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký před Václavem Pechem. Výtečný závod jel i dnes Jan Dohnal, když se bezpečně držel na třetím místě, v poledním servisu však byl nucen odstoupit kvůli technickým problémům.

Na průběžný bronz se tak posunul Pavel Valoušek jen s minimálním náskokem na Štěpána Vojtěcha, jehož Peugeot 206 WRC je dnes ve výhodě. Za nimi je mocně stahující Esapekka Lappi a Roman Odložilík. První desítku uzavíra ve vteřinových rozestupech trio Jan Černý, Martin Vlček a Jan Sýkora.

V produkčních autech se dostal do čela Josef Semerád a pomalu ujíždí Janu Votavovi, třetí je i nadále Jaroslaw Szeja. Mezi dvoukolkami je pořadí Egon Smékal, Filip Mareš a David Tomek.

Konečné výsledky Rally Bohemia

-

- - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - -

Jan Kopecký - Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) - Rally Bohemia 2015

Po první etapě letošní Rally Bohemia vede Jan Kopecký před Václavem Pechem a Janem Dohnalem. S výsledky zahýbal druhý průjezd Šumburkem, kde dostal Esapekka Lappi defekt a propadl se mimo stupně vítězů. Také do dalších soubojů zasáhl defekt na Šumburku, po defektu Odložilíka je čtvrtý Valoušek a pátý Štěpán Vojtěch.

V rámci produkčních aut nakonec první etapu vyhrál Jan Votava jen s minimálním náskokem na Josefa Semeráda, bronz bere Jaroslaw Szeja. V rámci dvoukolek i nadále kraluje Egon Smékal, všichni ostatní soupeři však měli problémy. Rujbra s Bisahou zbrzdil defekt, Lungu zradil motor, Dunovský havaroval. Druhé místo tak drží Michal Srb před Filipem Marešem. Michal Srb však odstoupil na posledním přejezdu kvůli poruše motoru.

V rámci soutěže historiků vede Pedro před Matsem Myrsellem a Carlem Marenzanou. V české klasifikaci vede Petr Krejča před Břetislavem Engem a Petrem Michalkem.

Jan Kopecký: „Jedeme si pořád své tempo, naopak náš kolega začal asi poněkud riskovat a dvakrát byl mimo trať, přičemž jednou měl asi docela štěstí. Je to pro něj škola závodění na asfaltu, rozumím tomu – když jsem byl mladší, také jsem pořád jel naplno. Dnes už u jízdy začínám trochu víc přemýšlet, ohlížím se i na situaci v českém šampionátu. Chceme ale i zítra udržet Vencu Pecha za sebou, pokusíme se vyhrát v rámci MČR i druhou etapu. A že bychom díky tomu mohli dosáhnout na hattrick v podobě tří prvenství na Rally Bohemia? Na takové věci teď nemyslíme.“

Esapekka Lapii: „Na prostřední erzetě sekce jsme měli defekt, zachytili jsme zadní částí břeh a poškodili ráfek. Museli jsme kolo vyměnit a měli jsme poté na poslední zkoušce i problémy s tlumičem. V tomto místě jsme asi tlačili na pilu až příliš, ale zřejmě zatím nemáme přesný rozpis. Učíme se na asfaltu.“

Václav Pech: „I druhá sekce byla pro nás stejná jako první – jedeme na hranici našich možností, víc přidat už nemůžeme, přesto nám Honza ujíždí...“

Jan Dohnal: „Etapu jsme dojeli v klidu, mechanici dali dohromady špatně fungující mezinápravový diferenciál, kde byl problém s čidlem. Musíme se ale ještě hodně učit, je potřeba upravit setup, připadá mi, že se auto kolíbá jako kachna. Snažíme se jet hlavou, hezky se to řídí, mám z toho radost. Zítřejší erzety jsou širší a rychlejší, možná tedy vhodné pro WRC. Teď mechanici vymění všechny pružiny a zkusíme vymyslet magický setup, aby to fungovalo v rychlých zatáčkách pro mě jistěji.“

Pavel Valoušek: „Oproti prvním průjezdům jsme se svezli moc hezky, jeli jsme o dost větší nasazení, překvapuje mě, že jsme zrychlili o tak málo oproti první sekci. Zítřejším plánem je udržení naší pozice – jedeme na mistrák, snažíme se jet rychle, nedělat chyby a defekty – ty jsou ale samozřejmě o štěstí. Z hlediska mistráku je to pro nás v pořádku.“

Štěpán Vojtěch: „Všechno funguje, takže dobré. Pěkně jsme se svezli zejména na druhém Sychrově, na to jsme viděli. Pak jsme nasadili světla, a protože máme takovou rozklepanou rampu, tak v rychlých pasážích jsem tomu moc nevěřil. Šumburk jsme jeli v pohodě, teď Bzí jsme jeli opatrněji, protože na Šumburku jsme trefili vyfrézované díry a ohnuli jsme dva ráfky. Byli jsme líní to měnit, tak jsme jeli na těch ohnutých ráfkách. Krásně svezení, máme jen drobné věci, kluci si hodně mákli předtím. Takže my jsme moc rádi, že jsme tady v nočním servisu. Staré návyky nám asi drží i v noci, závodil jsem přece jen dost dlouhou dobu. Nepřestává mne však překvapovat, že i když sednu do auta po dlouhé době, tak to jde dobře. Těší mne, že dokážeme chytit dobrý rytmus, zejména když jedeme plynule. Časy jsou pro nás milý bonus, ale nejsou pro nás tím nejdůležitějším, chceme si zejména závody užít a ukázat se lidem.“

Roman Odložilík: „Na Sychrově jsem chyboval, takže ten čas nebyl dobrý. Pak jsem se těšil na Šumburk, ale tam jsem trefil stejnou díru jako Lappi. Nechápu, proč to pořadatelé něčím nezalátají, je to strašná rána, máme vepředu defekt a vzadu ohnutý ráfek. Zbytek RZ jsme tedy jeli po defektu a nechali tam minutu. V souboji s Valdou nám to zítra bude určitě chybět, jinak závody ale musím pochválit - je to hezké, moc si to užíváme.“

Jan Sýkora: „Teď to bylo pěkné, zejména poslední rychlostka Bzí se mi povedla, svezli jsme se pěkně. Na Vinci a Lobči to zítra bude náletové, pokusíme se udržet za zády Honzu Jelínka.“

Jan Jelínek: „Krásné, moc si to užíváme, druhý průjezd byl stejně pěkný jako ten první. Nám se vyhnuly veškeré problémy, ani defekt jsme neudělali, přestože máme oba ráfky ohnuté.“

Martin Vlček: „Ladili jsme, točili jsme, šroubovali vším možným, snažím se z toho udělat takovou skoro škodovku, aby se to dobře ovládalo a zkusili jsme si to na jedné vložce, zatáhli jsme trochu víc a byl z toho pátý čas. Takže si myslím, že teď by nám to auto mohlo teoreticky vyhovovat - všechny ty knoflíky, které tam byly, jsme snad nastavili správně. Uvidíme zítra. Já mám raději technické úseky, nicméně pro WRC je zítřek určitě lepší než dnešek.“

Jan Černý: „Některé části erzet myslím, že jsou dobré, ale bohužel to tak není všude a když se podíváte do časů, tak to tam pořád není. Pořád tomu něco chybí – doufal jsem, že by se to tady mohlo zlomit, ale pořád se tomu nějak nechce.“

Karel Trněný: „Sychrov ještě jakžtakž šel, ale pak jsme ztratili světelnou rampu, uletěla nám při nějaké ráně, kterou jsme dostali zespoda. Rampa pak svítila chvíli proti nám, pak jsme ji vlekli za sebou, nakonec upadla úplně, takže jsme poslední rychlostku jeli bez světel, což byl zejména v rychlých pasážích problém – ztratili jsme spoustu času. Ve zdejším vteřinovém souboji jsme díky tomu mimo hru.“

Jan Votava: „Je to dobré, podle současného počítání bodů máme jeden závod za sebou, a ten jsme vyhráli. Jsme spokojení, v úzkém nám to jde, zítra na širokém to bude jiný závod. Soupeře jsme udrželi za sebou, jsme zkrátka spokojeni.“

Josef Semerád: „Ve žlutých brýlích to bylo lepší, musím ale pogratulovat posádce Votava – Synáč. Ti měli svůj den a ustáli to. My jsme bojovali, co to šlo, nechali jsme auto na tvrdých gumách a já musím přiznat, že v noci zkrátka už to není ono. Trochu se bojím víc, takže jsme to zkrátka nevybojovali, jsme dneska druzí. Ale vlastně jsme měli velkou kliku, že jsme nezůstali v úvodu na té zídce za mostem. Těšíme se na zítra… a jestli plánujeme útok? Jasně že ano! Zítra to ale není tolik klikaté, takže to nehovoří pro mne – v klikatém si věřím, naopak když je to rovně a zatoč a rovně a zatoč, tak jak to bylo v Hustopečích, tak všichni mladí vlčáci za mnou se těší, jak nás seřežou. Budeme ale bojovat!“

„ŽITO –X-„ (Daniel Landa): „Landu jsme nechali doma, boural na Šumavě. Bylo to bezva, užíváme si to auto, seznamujeme se s ním. Auto jede daleko lépe, než mi si k němu dovolujeme. Za tmy jsem měl obrovský respekt z těch štěrků, protože na Šumavě jsme na štěrku vyletěli v ohromné rychlosti do lesa, což jsem opakovat nechtěl. Jsme šťastní, že jsme dnes dojeli a moc nás to baví, je to super zábava, super sport. Zítra? Zítra pojedeme. Pojedeme a budeme se bavit. Pro nás je to testování, já a autem vůbec nejel, první kilometry jsem absolvoval až dneska. Tu tmu bych si mohl i odpustit, ale je to dobré, bavíme se.“

Egon Smékal: „Bylo to vcelku dobré, až na to, že nikoho nenapadlo, že na Šumburku, kde byly zaházené díry po frézování, tak po dvou stech autech už tam zůstanou jen deseticentimetrové schody. Takže máme poškozenou půlku auta, geometrii, dva ráfky a kdo ví, co dalšího. Dvě gumy zničené, naštěstí neušly. Ale jinak to dnes bylo vcelku dobré a líbilo se mi to.“

Patrik Rujbr: „Asi ve třetí zatáčce jsme probrzdili a vletěli jsme na hliněný val, kde jsme nechali nárazník. Naštěstí nám diváci pomohli zpět na cestu. Zbytek etapy byl v pohodě, bylo sice trochu chladněji a měli jsme příliš tvrdé gumy, ale bylo to i tak dobré.“

Ondřej Bisaha: „Měli jsme dnes problém, ušla nám pneumatika kvůli špatnému ventilku. Navíc, když jsme kolo měnili, tak jsem vyndal rezervu z kufru a než jsme se nadál, tak jí vidím, jak pádí ze stráně dolů. Běželi jsme za ní, no a zkrátka díky tomu jsme přezouvali přes čtyři a půl minuty. Poté jsme se otřepali a vše bylo bez problémů.“

-

- - - - - - - - - - - v polovině první etapy - - - - - - - - - - -

Oba jezdci továrního týmu Škoda Motorsport zatím kralují letošnímu ročníku Rally Bohemia. Duo Kopecký-Lappi opanovalo čelo všech dosud odjetých zkoušek a bezpečně se drží na prvních dvou příčkách. Kopeckého tradiční soupeř Václav Pech tentokrát nestačí.

Čtvrtou příčku drží Jan Dohnal, kterému Ford Focus WRC zatím drží bez problémů. Za ním jsou v malých časových rozestupech naskládaní Odložilík, Valoušek, Vojtěch a Sýkora. První desítku pak uzavírají Jan Jelínek a Karel Trněný. Až za první desítkou je Martin Vlček, který za volantem Subaru Impreza WRC zatím nenavázal na výkony z předchozích soutěží, kde startoval s Fabií S2000.

V produkčních vozech vede Jan Votava před Josefem Semerádem a Jaroslawem Szejou. Až do čtvrté zkoušky vedl Václav Kopáček, kterého ale zradila převodovka jeho Imprezy Sti. Se čtyřmi defekty se potkal Martin Březík, defekt pak zbrzdil i Ondřeje Bisahu o přední příčky ve dvoukolkách. V nich zatím vede Egon Smékal před Václavem Dunovským a Petrem Rujbrem.

Jan Kopecký: „Vedeme, a tak jsou zatím pocity z prvních čtyřech RZ dobré. Náš náskok je zatím sice jen vteřinový, ale vím, že třeba teď jsem proklouzal vteřinu v posledních vracákách. Přijel jsem tam příliš agresivně, dělali jsme moc velké smyky, což na druhou stranu znamenalo, že jsem auto dostal zase o něco lépe do ruky. Před druhou sekci tak začíná náš souboj s Lappim vlastně od nuly. Nastavení máme oba téměř stejné, rozdíly jsou jen nepatrné a spočívají v našem individuálním nastavení detailů podle jízdního stylu nás obou. A jestli my chystáme útok pro druhou sekci? Myslím, že i Esapekka pořádně poletí, vždyť jemu tu o nic nejde, a tak se nás určitě bude snažit přeskočit. Na rozdíl od nás nejede o body v českém mistráku, na nějž my naopak musíme pořád myslet - neradi bychom udělali nějakou hloupou chybu.“

Esapekka Lappi: „Je to hezká bitva s Honzou. Vše funguje bez potíží.“

Václav Pech: „Jede se rychle. Nám se nepovedl Šumburk, kde jsem zkrátka jel moc pomalu a opatrně. Nesedl mi. I ve druhé sekci se určitě pojede hodně rychle, takže i my se snažíme jet co nejvíce. Zkrátka uvidíme dále, jak to půjde.“

Jan Dohnal: „S autem už si rozumíme mnohem víc, máme tu inženýra z M-Sportu, který nám pomohl s nastavením různých parametrů, poradil nám se spoustou věcí, které nás trápili a už nás díky tomu netrápí. Vyřešily se startovní procedury, průjezdy vracáky a retardéry – ale musím pochválit pořadatele, tady žádné retardéry nejsou, je to první soutěž, kde jsou normální rychlostí zkoušky. Auto funguje bezvadně, už neřešíme ty prkotinky, které jsme řešili na Šumavě a v Hustopečích, to byla daň za to oznamování s autem. Teď nás trápí jen další podobná věc, je zavřený mezinápravový diferenciál a špatně to zatáčí, ale máme pro to nějaké řešení. Je to tu moc hezké, vezeme se fajn.“

Roman Odložilík: „Mně se tyhle závody hrozně líbí, erzety jsou prostě krásné. My jsme měli na Sychrově velký problém s brzdami, ale do cíle jsme i tam naštěstí dojeli. Zde na technické Bohemii by bylo krásné svezení s Imprezou WRC, ale její trvalý provoz už je v této době moc složitý a časově náročný.“

Pavel Valoušek: „Dost jsme ztratili na Bondy, nechápeme, jak to bylo možné. Měli jsme problém s nedotáčivostí auta, ale deset vteřin je opravdu hodně. Na Sychrově to bylo dobré, teď na poslední zkoušce to bylo lepší, zkusíme udělat něco s autem, aby se to zlepšilo.“

Štěpán Vojtěch: „První čtyři erzety se jely dobře. My se bavíme, je v tom spousta nových věcí, gumy fungují jinak, my toho moc nenajeli, a tak jsme měli trochu problém. Ale auto i po té pauze pořád trochu známe. Měli jsme trochu problém, hýbe se nám rezerva, tak jsme chytili penalizaci, trochu jsem se bál, aby mi to nevyrazilo zadní okno nebo aby neuletělo křídlo. Spíš nás to ale jen rozptylovalo. Časy jsou zatím nad očekávání, těší nás, protože jsme vůbec neuměli odhadnout předem, kde by se takovéto auto mělo ve výsledcích pohybovat. Určitě to ale nebude tak, že bychom se vrátili do rally natrvalo, nás baví závodění v rámci legend a tak podobně. Naopak v momentě, kdyby se člověk tomu chtěl věnovat, stálo by to velké úsilí a hodně času a peněz. Navíc s tímto autem to nemá smysl podnikat, protože o tolik bychom už nezrychlili a i u tohoto auta musíme šetřit kilometry, protože už se na něj některé věci hůř shání. Je to auto pro výjimečné události, jakou je tato Rally Bohemia.“

Jan Sýkora: „Je to relativně dobré, ale protože nejsem rozjetý, víc se bojím a zavzdušnil jsem si brzdy tím, že na ně moc šlapu. Pak jsme je odvzdušňovali a nestihli časovou kontrolu o vteřinku, díky tomu chytili penalizaci.“

Petr Černohorský - spolujezdec Jana Černého: „Jedeme v programu, jaký jsme plánovali, hledáme postupně cestu, kde zrychlit. Na Sychrově nás přibrzdil problém s mými hlasivkami, poté na Šumburk jsme museli zvolit jiný program interkomu, čímž se to zlepšilo. Teď mi pomáhá hlasivky léčit Dan Landa, nicméně nikoliv zpíváním, ale pomocí prášků.“

Martin Vlček: „Jízda s tímto autem je křest ohněm.“

Věroslav Cvrček starší (otec Věroslava Cvrčka jun.): „Po té, co syn v tomhle týdnu dvě noci nespal, protože měl hodně práce a zařizování, si myslím, že výkon kluků je zatím dobrý. Trochu nás zlobí technika. Centrální diferenciál zlobí, takže auto je trochu nevyzpytatelné, takže na brzdách auto někdy funguje a někdy vůbec ne, blbě se s tím jede. Čeká nás tedy teď výměna převodovky.“

Jan Votava: „První čtyři erzety byly krááásný. Pronásleduje nás Pepa Semerád, je mi navíc trochu líto odstoupení Venci Kopáčka, který byl zase k nedohnání. My měli radost, že jsme s ním na RZ3 jeli stejný čas a už se lépe trefujeme do brzd.“

Josef Semerád: „Jede se dobře, na Sychrově jsem ale narazil do zídky a v tu chvíli jsem se lekl, že je po závodech. Naštěstí to dopadlo dobře, i když to strašně kouřilo a dělalo to kravál, ale jelo to, po zkoušce jsme to vyheverovali a provizorně opravili, aby to nedřelo o kolo tolik. Snažíme se dohnat Votavu, poprvé v životě jsem se pro večerní erzety vybavil žlutými brýlemi, které prý pomáhají pro lepší vidění.“

-

- - - - - - - - - - - před startem - - - - - - - - - - -

Jan Kopecký - Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) - Rally Bohemia 2015

Naprosto nezvykle až v sobotu po obědě odstartuje jeden z nejvýznamnějších podniků v automobilových soutěžích na našem území, Rally Bohemia. Společně se serverem AutoSport.CZ můžete sledovat průběh soutěže nejen soudobých aut, ale také historických vozů.

-plu- ; Aleš Holakovský ;AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist