www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Startovní pořadí na Barum Czech Rally Zlín

15. července 2015 • 14:00

Změny v předpisech mistrovství Evropy a v mistrovství České republiky, které se po letech souladu od letošního roku odchýlilo od mezinárodních standardů FIA, přinesou do startovního pořadí letošní barumky mírně řečeno zmatek. Kvůli rozdílným klasifikacím a kategoriím budou posádky startovat v jiném sledu, než jak bylo v uplynulých letech zvykem. Pojďme si tedy stručně shrnout, jak to při nadcházející Barum Czech Rally Zlín bude se startovním pořadím.

Volný trénink a kvalifikace

Kvalifikační zkoušky se povinně zúčastní všichni jezdci přihlášení do mezinárodní klasifikace, kteří jsou zároveň registrovaní do mistrovství Evropy a mají tak prioritu ERC1, ERC2, ERC 3 a nebo FIA. Týká se samozřejmě i účastníků juniorského seriálu Junior ERC.

Shakedown

Shakedownu se mohou zúčastnit všichni jezdci mezinárodní klasifikace mimo těch registrovaných do mistrovství Evropy, a dále všichni jezdci přihlášeni jen do národního mistrovství České republiky.

Slavnostní start

Slavnostní start bude probíhat dle startovních čísel od nejnižších čísel k nejvyšším, nejdříve tedy pojedou jezdci registrovaní do ERC, po nich jezdci neregistrovaní, ale přihlášeni do mezinárodního pole a nakonec jezdci přihlášeni jen do MČR.

Městská rychlostní zkouška

Do tradiční noční rychlostní zkoušky v ulicích města Zlín budou posádky startovat podle startovních čísel, ale v opačném pořadí – od nejvyššího čísla k nejnižšímu. Tedy nejdříve jezdci přihlášeni jen do MČR, po nich všichni jezdci z mezinárodního pole, kteří nejsou zaregistrovaní, a na závěr jezdci registrovaní do ERC.

1. etapa

Do první etapy odstartuje nejdříve nejlepší patnáctka z kvalifikace, a to v pořadí, které si posádky vyberou v pátek odpoledne při slavnostním ceremoniálu. Za touto elitní skupinou budou následovat všichni jezdci s prioritou ERC1 nebo FIA dle pořadí v kvalifikaci, dále všichni jezdci s prioritou ERC2 dle pořadí v kvalifikaci, za nimi všichni jezdci s prioritou ERC3 (včetně juniorů) dle pořadí v kvalifikaci a posléze dle startovních čísel všichni jezdci bez priority přihlášení do mezinárodní klasifikace. Na závěr pojede pole jezdců, kteří se přihlásí pouze do MČR.

2. etapa

Do druhé etapy odstartuje nejdříve první desítka prioritních jezdců dle výsledků z první etapy, a to v obráceném pořadí. Za nimi pak ve společném balíku pojedou všichni zaregistrovaní jezdci s prioritou ERC nebo FIA podle výsledků z první etapy. Po nich pojedou všichni nezaregistrovaní účastníci přihlášení do mezinárodní klasifikace dle výsledků z první etapy a na závěr se představí jezdci přihlášení pouze do MČR, rovněž v pořadí dle výsledků z první etapy.

Pro úplnost dodejme, že posádky přihlášené jen do českého mistrovství se budou řídit národními řády a nebudou zahrnuty do celkové klasifikace Barum Czech Rally Zlín. Naopak všichni držitelé české licence, kteří se přihlásí do mezinárodní klasifikace (nemusí být registrovaní v ERC), budou automaticky hodnoceni také v MČR. Zároveň pro ně ale budou platit mezinárodní řády FIA, mj. předpisy o „evropských“ pneumatikách. Startovné je pak shodné jak pro účastníky ERC, tak MČR.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
16.07.2015 13:18
Karbonyl - moderátor
Tak to abychom Klatovské poprosili, jestli by tu Šumavu nejeli třikrát...
16.07.2015 10:30
ajaj
nene pánové, pejsek jest zakopán ve Zlíně, tam pořádáte ME, které není kompatibilní s MČR a proto z posádek MČR děláte posádky první, druhé i třetí kategorie, rozhodně nemá každá posádka svobodnou volbu, do které skupiny se přihlásí, protože je limitována svou technikou a právě kvůli této technice je řadí pořadatel třeba až do té třetí kategorie, přesto i já vidím oproti minulosti posun k lepšímu, tentokrát už nedošlo ke znásilnění domácích předpisů a tak není nikdo nucen nechat svůj špičkový stroj (pro který je domácí mistrák vypsán) doma v garáži a půjčovat si jiné auto, aby nepřišel o body, to oceňuju, ale protože Barumka přerostla domácí dvorek, bylo by nejčistším řešením jet ME a pro ostatní být volným a nikoli mistrovským podnikem, odpadly by takové šílenosti, jako že Kopecký pojede vpředu, Pech desítky minut za ním a třeba Dohnal, nebo Trněný (i bez zapomenuté přilby) ještě o desítky minut dál, to co se na Barumce chystá nebude mít s rovnými podmínkami vůbec nic společnýho, vůbec nic a to díky rozhodnutím ve Zlíně, ne v Praze a už vůbec ne v Paříži
15.07.2015 22:07
Pluto - moderátor
Milane, všechny posádky jsou ve Zlíně vítány. Bohužel, FIA se rozhodla na ME aplikovat model z MS, kdy je dávána jasná priorita na pravidelné (či registrované) účastníky seriálu. Taky se mi toto rozhodnutí od začátku příčilo a moc se mi nelíbí, faktem ale je, že přináší více pravidelných účastníků.

Každopádně, snahou tohoto článku bylo jasně popsat, jak jsou v letošní sezóně nastavené předpisy a jakým způsobem se bude na Barumce startovat. Každá z posádek má svobodnou volbu, do kterého z nabízených polí se přihlásí.
15.07.2015 21:37
Karbonyl - moderátor
Anebo ještě v Praze :-)
15.07.2015 21:33
Karbonyl - moderátor
Milane, problém hledej v Paříži, ne ve Zlíně...
15.07.2015 18:10
ajaj
nestojíte o mne, nestojím o vás, tak by měla znít odpověď domácích posádek, ale za sebe říkám, že si to nepřeju a naopak si přeju, aby i české a moravské posádky byly ve Zlíně vítány a respektovány nejen kvůli svému zaplacenému startovnému, třeba se toho dočkám nejen já, ale i ty posádky, třeba...
toplist