www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 25. dubna 2024, Svátek má Marek, zítra Oto

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Tlusťák představil nového sponzora i druhou posádku pro zlínskou rally

13. srpna 2015 • 12:05

V barvách nového generálního sponzora, zlínské společnosti vyrábějící obráběcí stroje, TAJMAC-ZPS, se představí na nadcházející Barum Czech Rally Zlín domácí posádka Antonín Tlusťák - Ladislav Kučera na Škodě Fabia S2000. Tým AT Motosport pak na startu českého dílu mistrovství Evropy kromě toho rozšíří rovněž jedna ze známých dámských posádek.

Pro Antonína Tlusťáka je letošní sezóna symbolická, neboť už deset let pravidelně brázdí tratě soutěží šampionátu starého kontinentu. Patnáct let své historie pak letos v červnu oslavila společnost TAJMAC-ZPS, takže Tlusťákova Fabie S2000 bude mít na svých bocích nalepena startovní číslo 15. Druhým týmovým vozem na startu bude Mitsubishi Lancer Evo 9, který bude pilotovat Ekatěrina Stratieva, kterou letos naviguje Julianna Nyirfás. Pro sympatickou Bulharsku tak půjde zároveň o evropskou premiéru za volantem produkčního Lanceru.

„Naše spolupráce s týmem Antonína Tlusťáka vznikla víceméně spontánně. Navíc Barum rally má v regionu své jméno a velkou tradici, takže se tato spolupráce setkala s pozitivní odezvou i v samotné naší společnosti. Svým způsobem jde také o poděkování majitele společnosti, pana Taiarola, našim zaměstnancům,“ řekl Tomáš Dederle, ředitel divize Manurhin. Jeho slova doplnil také ředitel divize CNC, Chris Halski: „Už v mládí jsem byl velkým příznivcem motoristického sportu. Profesionální rallyový tým musí odvádět co nejlepší práci a totéž platí i pro nás samotné při výrobě obráběcích strojů. Navíc se i my v některých oblastech výrobních procesů díky spolupráci se závodními týmy posunujeme vpřed. Naše prezentace na zlínské soutěži je ale samozřejmě také jakýmsi pozitivním sdělením celému regionu.“

„Určitě si hodně vážím podpory TAJMAC-ZPS a myslím, že naše spolupráce právě při Barum Czech Rally Zlín je tou nejlepší možnou variantou. Zároveň je to pro nás i velký závazek,“ řekl samotný pilot Fabie S2000, Antonín Tlusťák. „Přemýšleli jsme, že bychom se na start letošní Barumky postavili s vozem specifikace R5, ale nakonec jsme zůstali u naší osvědčené S2000,“ potvrdil zádveřický pilot některé spekulace z předchozích měsíců.

„Na start letošní Barum Czech Rally Zlín se už moc těšíme, vždy si tu užíváme tu skvělou atmosféru a podporu domácích fanoušků. Přiznávám, že městské rychlostní zkoušky nemám zrovna v oblibě a těším se hlavně na klasické erzety. Na druhou stranu, zahajovací divácká zkouška ve Zlíně je asi nejlepší v rámci celého mistrovství Evropy,“ dodal Tlusťák na adresu domácí rally.

Antonín Tlusťák - Ladislav Kučera , Škoda Fabia S2000 - Rally Estonia 2015

„Letos se nám v mistrovství Evropy docela daří. Sezónu jsme zahájili dobrým výsledkem na Jänner Rallye, na druhou stranu nás mrzí odstoupení z dobře rozjetého závodu na Azorských ostrovech,“ hodnotil v krátkosti letošní dosavadní účinkování týmu AT Motosport spolujezdec Ladislav Kučera. „Na poslední odjeté soutěži v Estonsku jsme při naší první účasti na této rally dojeli sice až čtrnáctí, ale na Barumce se samozřejmě chceme dostat do první desítky. V září a říjnu nás pak čeká start na Kypru a v Řecku.“

Patronkou týmu AT Motosport je Lejla Abbasová, která se zúčastnila i středeční oficiální tiskové konference. „Osobně jsem velkým fanouškem motoristického sportu. S Tondou jsem měla možnost svézt se při Pražském rallysprintu. Na první rychlostní zkoušce vše dopadlo tak, že jsem její rozpis měla dočtený po 300 metrech, ale na další zkoušce už to bylo naštěstí vše jak má být,“ vzpomínala s úsměvem na svůj rallyový křest. „Doufám, že při Barum rally budu mít možnost svézt se při shakedownu. Na tuhle soutěž se moc těším a budu fandit nejen Tondovi, ale i všem ostatním posádkám. Rally je pro mě nejzajímavější motoristický sport, ale za volant soutěžního speciálu bych si sama nesedla, na to mám dost sebereflexe a respektu,“ doplnila Lejla Abbasová.

Pro Antonína Tlusťáka byla středeční tisková konference také krátkou možností k ohlédnutí za svým desetiletým účinkováním v mistrovství Evropy. „Nejvíc mě asi zaujaly letošní Azory, i když jsme tam jeli na pro nás doposud neznámém povrchu. Ve stávajícím kalendáři mi určitě chybí dvě krásné asfaltové rally - francouzská Antibes a italská Mille Miglia. V letošním roce se kromě Barumky těším ještě na Švýcarsko a musím přiznat, že jsme ve finále přišli na chuť i tratím v Estonsku, kam bychom se rádi vrátili. Naopak soutěže, které mě nejvíce zklamaly, byly v Chorvatsku a Bulharsku, pokaždé kvůli problémům s organizací a bezpečností. Hodně specifický je i Kypr, který by mi v seriálu mistrovství Evropy asi moc nechyběl.“

Pilot, jehož týmu náleží aktuálně třetí příčka v klasifikaci ERC, závěrem naznačil, jakým směrem by se mohlo ubírat účinkování týmu v nadcházející sezóně. „Určitě bychom chtěli pořídit Škodu Fabia R5, ale všechno bude závislé na možných termínech dodání auta. V případě komplikací bychom přestoupili na Fiestu R5 od Fordu,“ řekl na adresu modernizace soutěžní techniky. Jisto zatím není ani v otázce pokračování v seriálu mistrovství Evropy. „Uvidíme, s čím přijde promotér seriálu, tedy společnost Eurosport, pro příští rok. Už letos bohužel zůstala spousta slibů ze začátku sezóny nenaplněných a hodně nás to zklamalo. Možnou variantou, i když s velkým otazníkem, tak je naše případná účast ve WRC2,“ uzavřel Antonín Tlusťák.

Fotogalerie z představení Antonína Tlusťáka

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist