www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 25. dubna 2024, Svátek má Marek, zítra Oto

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Jan Kopecký vítězem a rekordmanem Barum Czech Rally Zlín (+OHLASY)

30. srpna 2015 • 15:10

Vrchol české soutěžácké scény je tady. V pátek ve večerních hodinách odstartuje pětačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín tradiční noční městskou rychlostní zkouškou. Průběh celé soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky Barum Czech Rally Zlín ON LINE --- Výsledky Star Rally Historic --- Základní informace o Barum Czech Rally Zlín --- Diskuze k Barum Czech Rally Zlín

- - -

RZ 15 - Žlutava 2 (8.93 km)

Jan Kopecký - Pavel Dresler, Škoda Fabia R5 -  Barum CZech Rally Zlín 2015 ; foto: D.Benych

Poslední rychlostní zkouška definitivně potvrdila, že vítězem letošní 45. Barum Czech Rally Zlín se stala posádka továrního týmu Škoda Motorsport, Jan Kopecký - Pavel Dresler, na Fabii R5. Kopecký se tak stal zároveň prvním pilotem, který zlínskou rally oficiálně vyhrál čtyřikrát. Kopecký s Dreslerem se zároveň stali novými domácími šampiony.

Druhé místo po zásluze získala dvojice Pech - Uhel před polskou ekipou Kajetanowicz - Baran, kteří zároveň upevnili své vedoucí postavení v klasifikaci mistrovství Evropy. Za čtvrtým Alexejem Lukjaňukem, který se při premiéře ve Zlíně představil ve vynikajícím světle si dojel pro bronz v domácím šampionátu Pavel Valoušek.

Za šestého Jana Černého se nakonec na sedmou příčku dostal Craig Breen, když na posledním testu předstihnul Hermena Kobuse. Nejlepší desítku pak uzavřeli domácí Miroslav Jakeš a Jan Jelínek.

Mezi juniory i dvoukolkami po zásluze zvítězil novopečený juniorský mistr Evropy, Emil Bergkvist, druhý skončil Ralf Sirmacis a třetí Aleks Zawada. Nejlepší českou dvoukolku dovezl do cíle Patrik Rujbr, Ondřeje Bisahu zastavila po poslední rychlostní zkoušce technická závada.

V produkčních vozech si pro vítězství dojel Dávid Botka, o druhém místě Martina Březíka nakonec rozhodl lepší čas z druhé rychlostní zkoušky, neboť v cíli na tom byl na desetinu vteřiny stejně jako třetí Vojtěch Štajf.

RZ 14 -Troják 2 (23.01 km)

Pro další dílčí vítězství si dojel na druhém Trojáku pilot na zlínském Fordu Fiesta R5, tedy Alexej Lukjaňuk, o 5.7 vteřiny před Kajetanem Kajetanowiczem, jedoucím na stejném voze. Za třetím Václavem Pechem pak byl o pouhé dvě desetiny sekundy v cíli Jan Kopecký.

Z první desítky vypadl kvůli defektu domácí Antonín Tlusťák, což pomohlo nazpět Janu Jelínkovi. Potíže s výkonem vozu hlásil v cíli testu Kajetanowicz, na čtvrtého Lukjaňuka má ale před poslední zkouškou stále k dobru půl minuty.

Pro problémy s technikou opakovaně odstoupil Hermann Neubauer, převodovka vystavila stop Stevu Roklandovi, zatímco Dominykas Butvilas musel řešit defekt.

RZ 13 - Semetín 2 (11.74 km)

Druhý Semetín opanoval Václav Pech společně s Alexejem Lukjaňukem. Ruský pilot se tak hned při své premiéře na zlínské soutěži dočkal vítězného času na rychlostní zkoušce. Třetí byl na RZ 13 Kajetan Kajetanowicz.

Jan Kopecký již evidentně vsadil na jízdu na jistotu, osmý čas znamenal ztrátu 9.5 sekundy na Pecha, ale černokostelecký pilot má stále k dobru na loňského vítěze Barumky 31.8 sekundy. K výrazné změně nedošlo ani ve vzájemném odstupu mezi třetím Kajetanowiczem a čtvrtý Lukjaňukem.

Do první desítky se dokázal po ranních peripetiích Miroslav Jakeš, který na jedenáctou příčku odsunul Jana Jelínka.

Ohlasy po RZ 12

Antonín Tlusťák: „Semetín byl dobrý, ale na Trojáku jsem chyboval. Ten vracák ve Vlčkové je podle mě nešťastný, zatáhnul jsem za ruční brzdu a do cíle jsem jel bez brzd. Na Žlutavách dvě drobné chybičky, ale byla to krátká vložka. Takže zatím dobré.“

Hermen Kobus: „Moc moc těžký den. Byly to nejtěžší erzety co jsem v životě jel. Uskákané, nečistoty, horizonty, zrádná místa, všechno dohromady. Rychlé a klikaté, obrovská zkušenost. Moc jsme se naučili. Ale bylo to skvělé, měli jsme pár krizí, trošku chybky v rozpisu, ale ustáli jsme to.“

Jan Černý: „Na Semetíně jsem trošku spinkal, nebylo to plně ono. Troják byl lepší a teď už se mi jelo dobře. Snad už to vydrží až do konce. Hlídáme si jezdce za námi, Breen se dotahuje, ale pořád je tam velký rozdíl. Musíme bojovat.“

Miroslav Jakeš: „Smetín byl dobrý. Na Trojáku jsme za Držkovou dostali defekt, nevím kde, nic jsem netrefil ani nekatoval. Ve Vlčkové jsme to museli měnit a ztratili jsme přes dvě minuty. Navíc jsme přetrhli brzdovou hadičku, takže jsme zůstali bez předních brzd. Uvidíme, co bude dál.“

Pavel Valoušek: „Bylo to zase těžké, ale jedu tak, abych eliminoval riziko problémů a defektů. Jsme třetí v Českém mistráku, takže snad nebudeme muset do Klatov. Žlutavy jsem si užíval, zkusil jsem tam zatlačit, ty kritická místa hodně znám, takže si myslím, že er-pětky jsou už opravdu o dost dál.“

Alexej Lukjaňuk: „Semetín byl hodně zrádý, uskákaný, jeli jsme opatrně. Nechtěli jsme nic pokazit. Troják byl úžasný, začátek rychlý a technický, auto fungovalo. Poslední zkoušku jsme trošku laborovali s rozpisem. Ale máme dnes menší časový odstup na kilometr, než na začátku rally, takže jsem spokojený s naším postupem.“

Kajetan Kajetanowicz: „Bylo to pro nás dost dobré, hlavně poslední zkouška. Troják byl těžký, hodně uklouzaný a hodně nepředvídatelných míst. Kluzký klouzavý asfalt, místa s vytrhaným podkladem. Ale byla to velká zábava. Na Semetíně jsme ztratili rytmus, nebylo to úplně ideální.“

Václav Pech: „Ty první dvě vložky jsou krásné. Teď jsem dělal na Žlutavách hodiny, takže jsem na sebe trochu naštvaný, ztratili jsme dvanáct vteřin na Kajta. Štve mě to, ale stalo se.“

Craig Breen: „První zkouška se nám povedla, ale na Trojáku jsme se bohužel trápili s pneumatikami. Trochu jsme tam ztratili. Každopádně je to lepší než včera. Uvidíme, jestli si budeme ještě nějak moci trochu polepšit.“

Miroslav Tarabus: „Motivaci máme, pořád jsou ve hře body za dnešní etapu. Po vpadku z absolutního pořadí je dobrý každý bod. Na Semetíně mě to párkrát vylekalo, tak jsem i na Trojáku jel opatrněji. Zkoušíme auto, budeme se snažit, ale nechci ublížit autu. Semetín je neskutečná erzeta, pěkně jsme si tam po startu skočili na čumák.“

Jan Kopecký: „Na Semetíně bylo v jedné křižovatce vyházeno hodně štěrku a ujelo mi to víc než jsem čekal. Kdybych závodil, tak bych tu kupu písku přejel, takhle jsem zatáhnul za ručku a objel to. Troják byl v pohodě, dal by se jet i rychleji. Žlutavy se mi moc nelíbí, jsou tam místa, kde bych mohl ohnout spojovačku, tak jsem jel opatrněji. Teď se budu muset soustředit, udržet koncentraci a jet rychle.“

Jan Jelínek: „Je to super, všechno funguje. Jedeme si svoje, vyhýbají se nám problémy, tak ještě tři erzety a uvidíme.“

Sepp Wiegand: „Moc jsem si to neužíval. Měl jsem nějak divně nastavené auto, bylo moc tvrdé a strašně to skákalo. Po Trojáku jsme to překlikali a bylo to o hodně lepší. Je to divné, pamatuji si přece nastavení z loňského roku, jsem z toho zmatený. Musel jsem v pomalé rychlosti bojovat, abych se udržel na trati. Uvidíme po servisu, zkusíme vymyslet něco, abysme byli rychlejší. Poslední zkoušku jsem si užíval trochu víc, přeci jen měla jiný charakter.“

Dávid Botka: „První zkouška byla dobrá, ale na Trojáku nám odešel interkom, takže to bylo komplikované.“

Vojtěch Štajf: „Semetín nemám rád a nejde mi, je to záludná zkouška. Troják a Žlutavu jsme se snažili jet v tempu, ale v té nové úzké kose na Vlčkové jsme museli couvat. Jinak ale spokojenost, hlavně neudělat nějakou zbytečnou chybu.“

Emil Bergkvist: „Poslední zkouška byla taková klasika, ale ty první dvě byly opravdu náročné. Ale zvládli jsme to. Druhé kolo pojedem tak na 95 procent, musíme udržet koncentraci a dojet až do cíle. Auto funguje opravdu dobře a zatím jsme spokojení.“

Martin Hudec: „Nebýt té kosy ve Vlčkové, kde jsem musel dvakrát couvat, tak dobré. Semetín nic moc, já za auta na těch horizontech moc nevidím, ale Troják byl super. Žlutava super, v pohodě.“

Ondřej Bisaha: „Ráno nebylo nic moc, zapomněli jsme si na Semetín překlikat podvozek a moc jsme ztratili. Na Trojáku byla nějaká nová strašlivá zatáčka, kde nám nepodařilo zatočit, řadil jsem pořád tam a zpátky a pak nám místo jedničky elektronika zařadila rovnou dvojku. O čtyři sta metrů dál jsem probrzdil retardér, jak jsem byl rozhozený. No a ve finále jsme měli zbytečně moc benzínu. Uvidíme, jestli Patrika stáhneme.“

RZ 12 - Žlutava 1 (8.93 km)

Poslední a nejkratší test nedělní dopolední sekce s sebou nepřinesl žádné nečekané zvraty. Nejrychlejší zde byl Kajetan Kajetanowicz před Jaromírem Tarabusem a Alexejem Lukjaňukem, který zajel shodný čas s Pavlem Valouškem.

Jan Kopecký vsadil na jistotu a Václav Pech před cílem žlutavské zkoušky lehce zaváhal, přetočil se a musel couvat, takže pilot zelenobílé Fabie R5 má nyní k dobru na svého pronásledovatele už 41.3 sekundy. Třetí Kajetanowicz zatím nez větších potíží hájí svoji pozici před čtvrtým Lukjaňukem, který se podle svých slov nikam nežene.

V produkčních vozech vede dál Dávid Botka o minutu před Martinem Březíkem, třetí je Vojtěch Štajf. Dvoukolky ovládnul na RZ 12 Ondřej Bisaha, celkově jim ale nadále kraluje mladý Švéd Bergkvist.

RZ 11 - Troják 1 (23.01 km)

Nejdelší zkoušku soutěže, respektive její první průjezd, zvládnul nejlépe Jan Kopecký před Václavem Pechem. Situace na čele celkového pořadí se tak dostala do stejné situace, jako před první dnešní rychlostní zkouškou, Kopeckého náskok se oproti ránu zvýšil o jednu desetinu vteřiny na 35.4.

Třetím časem si pojistil svůj pomyslný bronz v absolutní klasifikaci Kajetanowicz, až za ním dojeli ve shodném čase Breen s Lukjaňukem. Problémy (defekt?) měl Miroslav Jakeš, který ztratil téměř tři minuty a vypadnul tak z první desítky, do cíle v Lukově kvůli havárii nedorazil mladý Francouz Martin.

RZ 10 - Semetín 1 (11.74 km)

Nejrychlejším časem na první nedělní rychlostní zkoušce si alespoň částečně spravil náladu Craig Breen na továrním Peugeotu 208 T16. S odstupem 1.3 sekundy druhý byl Alexej Lukjaňuk, další tři jezdci se vešli společně s ruským pilotem prakticky do jedné vteřiny.

Craig Breen - Scott Martin, Peugeot 208 T16 - Barum Czech Rally Zlín 2015 ; foto: D.Benych

O desetinu zpět byl totiž Hermen Kobus a pouhou další desetinu ztráty navíc nabral Miroslav Jakeš. Pátý čas zajel Václav Pech, jenž ztratil na Breena tři vteřiny a šestý Pavel Valoušek se ztrátou rovných tří sekund na této zkoušce.

Letošní obrácený Semetín úplně nevyšel při prvním průjezdu Janu Kopeckému, který dostal hodiny a ztratil na Breena 6.3 sekundy. Pilot tovární Fabie R5 však samozřejmě zůstal na čele průběžné absolutní klasifikace, jeho náskok na druhého Václava Pecha se snížil o čtyři vteřiny. Třetí zůstává Kajetan Kajetanowicz, který si podle všeho dnes bude spíše jen hlídat svou pozici před Alexejem Lukjaňukem.

Do první desítky se vrátil Craig Breen, jeho týmový kolega Charles Martin se pak po přenocování na osmém místě vrátil zpět na devátou pozici, neboť Hermen Kobus byl o 9.5 rychlejší mladého francouzského jezdce.

V juniorském šampionátu nadále potvrzuje svoji dominanci novopečený mistr Evropy, Emil Bergkvist, stejně jako Dávid Bodka v klasifikaci ERC2. Na RZ 10 havaroval Chris Ingram, zkouška byla následně přerušena, když ke zraněné posádce vyjela sanitka.

- - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - -

Ohlasy po první etapě

Jan Kopecký: „Jsme spokojení, máme náskok víc než půl minuty. To je na první den slušné. Musím poděkovat celému týmu, auto je neskutečně pevné. Ta rána na Slušovicích v tom místě, kde Robert Consani šel ven, byla obrovská, ale my jsme to prostě nějakým způsobem přejeli. Super. Zítra pojedeme tak, abychom si tuhle krásnou pozici udrželi.“

Václav Pech: „Myslím, že do souboje s Honzou se asi pouštět nebudeme a budeme si hlídat druhé místo před Kajtem. Pojede se dál asi hodně rychle. Nechci ale udělat chybu, nebo zničit auto.“

Jaroslaw Baran (Kajetanowicz): „Dnes to bylo hodně těžké a velké horko. Zítra to bude ale ještě horší. Tempo Jana a Václava je impozantní, my si ale jedeme svoje. Musíme jet hlavou a hlídat si body před Craigem Breenem. Auto funguje perfektně a neměli jsme problémy ani s pneumatikami.“

Alexej Lukjaňuk: „Pro nás to byl perfektní den, jen jsme teď hodně unavení z toho horka. Je úžasné, jak jsme si dokázali poradit s tímhle rychlým asfaltovým povrchem. Pořád ale ještě musíme dojet do cíle a uhájit tenhle skvělý výsledek. Asi nebudeme bláznit, uvidíme, jako to půjde a třeba ještě zrychlíme.“

Pavel Valoušek: „Závěr už byl docela v klidu, v lese nebylo moc vidět, tak jsme lehce zvolnili. Zítra nechceme nic riskovat, máme výbornou pozici v domácím šampionátu.“

Craig Breen: „Dneska to nebylo moc povedené, ale konečně jsme odjeli aspoň dvě zkoušky bez defektu. Zítra se budeme snažit odvést co nejlepší výkon a uvidíme, co se ještě bude dít.“

Hermen Kobus: „Nečekali jsme, že bychom po dnešku byli v první desítce. Byl to těžký den na těžké rally. Jsme ale pořád v polovině, podle mě nás ty nejtěžší zkoušky teprve čekají. Ale líbí se mi a doufám, že zítra dojedeme až do cíle.“

Antonín Tlusťák: „Teď už jsme nic 'neulovili', doufal jsem, že nepůjde žádná srnka za tmy na procházku. Závěr byl relativně v klidu, na Majáku jsme ještě trošku odskočili Jelínkovi. Uvidíme, jaké bude startovní pořadí na zítřek.“

Miroslav Jakeš: „Jsme docela spokojení, ale kdybych nedělal chyby a pak nenechal půl minuty na Pindule, tak jsme mohli být Valdovi na dostřel. Uvidíme, zítra je to sice dlouhé, ale pokud se nikomu nic nestane, tak se asi moc dopředu neposuneme.“

Jan Jelínek: „Dobré, jeli jsme si v klidu to svoje. Dnes žádné krizovky a problémy, užívali jsme si to. Zítra dvakrát tři těžké erzety, takže v klidu a prostě jet.“

Jan Černý: „Předposlední RZ byla dobrá, i když jsme byli dost v omezovači, ale Valda byl před námi, takže to šlo určitě ještě rychleji. Poslední zkouška mi nějak nesedla, chyboval jsem a nebyl jsem to já. S tím tedy spokojený nejsem, ale jinak ten den hodnotím pozitivně. Moc se těším na zítřek.“

Sepp Wiegand: „Auto nejede úplně jak bysme si představovali, ale víc z něj asi nedostaneme. Vím, jaké jsme jeli loni nastavení, ale letos to prostě nefunguje. Asi vím proč. Nechci hlavně auto rozbít, platil bych to ze svého. Chci si to užít a pojedu jak to jen půjde.“

Martin Hudec: „Strašná, strašná zábava. Bavím se, je to úžasné.“

Petter Kristiansen: „Před cílem osmičky jsem si pamatoval, že se jezdilo přes trávu, zkusili jsme to taky, ale skončili jsme venku a musel jsem couvat. Nechali jsme tam deset patnáct vteřin. Jinak to bylo ale fajn, jen na poslední zkoušce jsem si v těch rychlých místech dost nevěřil. Zítra to bude ještě těžší, chci jet čistě a hlavně bez defektů.“

Vojtěch Štajf: „Jsme celkem spokojení. Botka je všude rychlejší a nevím, jak bych ho mohl honit. Jsme druzí i v českých enkách, takže jsem spokojený. Teď se nám na poslední zkoušce začaly ozývat zezadu nějaké divné zvuky, neměl jsem z toho dobrý pocit a jsem rád, že jsme tady. Zítra to začne hned Semetínem, ale musíme přemýšlet hlavou. Je potřeba dojet, i druhé místo je lepší než nic. Potřebujeme udržet vedení v ERC2 a dál se uvidí.“

Ondřej Bisaha: „Mechanici měli posilovnu, třicet minut kmitali. Stihli ale všechno, včetně odvzdušnění brzd a výměny lyže. Na poslední erzetě jsme ještě zatáhli, bylo to super. Zítra nás čeká další rally, ale když si pojedeme svoje tempo, tak by to mělo být dobré.“

Tomáš Kurka: „Z mého pohledu to dnes bylo střídavě oblačno, chvíli se vedlo a chvíli ne. Jsme ale v servisu, zvládli jsme pátek i sobotu a to beru jako dobré. Zítra pokračujeme, dá se ještě něco vylepšit, takže to zatím hodnotím kladně.“

Martin Březík: „Jsme velmi spokojení. V rámci českého mistráku jsme první a to je super. Auto fungovalo výborně, ale já už jsem to na těch posledních dvou vložkách moc nezvládal. Tělo už mělo dost, zapomněl jsem si vzít magnézium a na poslední vložce už jsem měl křeče v rukou. Byl jsem opravdu rád, že jsem to dojel.“

Patrik Rujbr: „Maják byl pro nás nový, ale docela to šlo. Na poslední RZ jsme viděli ten první neopravený Ondrův čas a raději zvolnili, ale udělali jsme asi chybu, protože byl špatný. Ale před zítřkem je to ještě všecho otevřené.“

Jan Lunga: „Jsme rádi, že jsme tady. Je to těžké a dlouhé, takže se nepouštíme do přehnaného rizika. Ráno jsme ještě měnili nastavení, teď už je to lepší. Zvyknul jsem si, obuli jsme nové gumy a bylo to super. Jsme spokojení, uvidíme zítra. Hlavně dojet. Semetín s Trojákem mám radši, uvidíme, co na to to naše nové nastavení. Těším se na to ale víc než na dnešek.“

RZ 9 - Kudlovice 2 (17.97 km)

I osmý sobotní test dokázal vyhrát Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem, i když jen o pouhé dvě desetiny vteřiny před vedoucím mužem průběžné klasifikace evropského šampionátu, Kajetanem Kajetanowiczem z Polska. Třetí čas opět zaznamenal Alexej Lukjaňuk, čtvrtý byl na deváté zkoušce Václav Pech před Craigem Breenem.

Po první etapě tak půjde spát v pozici jasného lídra Kopecký s relativně komfortním náskokem 35.3 sekundy na Václava Pecha. O dalších 22.8 vteřiny zpět je Kajetanowicz a otázkou je, zda si poslední dva jmenovaní zítra nebudou chtít především hájit jistotu svých pozic před případnými pronásledovateli.

Překvapením sobotního dne je určitě Lukjaňuk. Ruský pilot je po první etapě celkově čtvrtý se ztrátou 1:30.3 minuty, což je při premiéře na Barum rally a jeho druhé asfaltové soutěži vynikající výkon. S pátým místem může být maximálně spokojen Pavel Valoušek, víceméně totéž nakonec platí i pro šestého Miroslava Jakeše a sedmého Jana Černého.

Nejlepší desítku po první etapě uzavírají Charles Martin, který se v závěru dne konečně začal na valašských tratích 'aklimatizovat' a na druhých Kudlovicích ještě odsunul na devátou příčku Hermena Kobuse. Holanďan ale ztrácí pouhých 1.4 sekundy a zítra se určitě nebude chtít s touto situací smířit. Desáté místo patří Antonínu Tlusťákovi, ale o 1.9 sekundy za ním je už jedenáctý Craig Breen.

V produkčních autech jasně vede Dávid Botka před Martinem Březíkem, třetí je z tohoto pohledu Vojtěch Štajf, který je ale takto druhý v ERC2 a MČR. Ve dvoukolkách vládnou tovární Opely Adam R2 Emila Bergkvista a Marijana Griebela před Aleksem Zawadou, nejlepším českým jezdcem je pátý Ondřej Bisaha, který po RZ 9 přeskočil Patrika Rujbra.

Sobotní cíl nakonec nespatřil Jaroslaw Szeja, když skončil na posledním testu dne s ulomeným kolem.

RZ 8 - Maják 2 (13.72 km)

Dá se říci, že dosavadní průběh sobotního dne 45. ročníku Barum Czech Rally Zlín je jen o tom, kolik vteřin Jan Kopecký nadělí na jednotlivých rychlostních zkouškách svým soupeřům. Kajetanowicz nyní zaostal o 5.3, třetí Lukjaňuk o 6.5 a čtvrtý Pech o 6.8 sekundy.

V první desítce tak došlo pouze k jediné změně, když se Miroslav Jakeš se svým Citroenem DS3 R5 dostal na šesté místo před Fabii S2000 pilotovanou Janem Černým, ten jel ale na druhém Majáku čas srovnatelný s Pavlem Valouškem. Těsně za první desítku se posunul Craig Breen, celkově ale irský pilot ztrácí na Kopeckého přes čtyři minuty.

Ohlasy po RZ 7

Jan Kopecký: „Zatím to jde všechno dobře, ale je hrozné horko. Teď už jsem si dával pozor na to kritické místo, předtím jsem to moc říznul a nevšiml si, že je tam vyfrézovaná díra. Teď jsem to objel a bylo to v pohodě. Venca jede pořád rychle, takže bych rád ten náskok trochu navýšil. Na zítřejších zkouškách by mohl mít se svým podvozkem trochu navrch.“

Václav Pech: „Ten nižší odstup na poslední zkoušce byl dán jejím charakterem, shodli jsme se na tom i s Honzou. Když je prostě rychlejší a víc na motor, tak dostáváme. Na Kudlovicích asi nezrychlíme, i když za tou šotolinou jsem jel víc, než jsem chtěl a moc se nám to s Petrem líbilo. Krásné svezení, ale úplně na doraz. Tovární Fabie je lepší na motor. Kvůli tomu horku nejedu úplně v pohodě, ale jedeme rychle a nadoraz.“

Alexej Lukjaňuk: „Jedeme už téměř na limitu, takže zrychlovat bez riskování už by nešlo a to není v plánu. Zkoušky se mi líbí, jsou nádherné a podmínky mi vyhovují. Je trochu horko, ale lepší, než kdyby pršelo. Pocitově si na auto mnohem víc zvykám, jde to nahoru a cítíme se dobře. Postupně zrychlujeme a funguje to. Udělali jsme pár změn na autě, ještě to není stoprocentní, ale je to mnohem lepší. Učíme se. Rád bych samozřejmě víc bojoval, ale nechci zbytečně riskovat, musím si dávat pozor.“

Craig Breen: „Tohle každopádně není moje rally. Teď jsem měl zase dva nebo tři defekty, to rozhodně není normální.“

Hermen Kobus: „Jedeme si svoje v tempu, které nám sedí. Je to mnohem lepší a doufám, že příští rok to bude ještě lepší. Moc jsme se dnes naučili. Měli jsme trochu potíže s ventilem turba, moc často otevíral, ale jinak je to pěkné.“

Pavel Valoušek: „Místy už to opravdu víc nejde. Tam, kde si věřím, tak to ještě zkouším úplně naplno, ale turboauto už je dál. Pořád jsme ale pátí a na dostřel. Pro nás je důležitý český mistrák, ten se vyvíjí perfektně. Jedeme tak, abysme nemuseli jet na poslední závod. Tomáše Kostku jsem viděl odstaveného mimo trať, asi technická závada.“

Antonín Tlusťák: „Bylo to lepší, nedělal jsem chyby a na Slušovicích to netlačil přes závit. Čas byl podstatně lepší, vyšly i Kudlovice a Pindula, vyhnuli jsme se chybám a defektům, dobré.“

Charles Martin: „Už to bylo mnohem lepší, mám lepší pocit z auta. Mohl jsem konečně zabrat, udělali jsme pár změn správným směrem. Ještě na tom budeme pracovat.“

Miroslav Jakeš: „Až na Pindulu to bylo dobré, tam jsem zase nedobrzdil do retardéru a musel couvat, zhaslo mi to a o pět set metrů dál jsem nedobrzdil a šel ven. Nechal jsem tam půl minuty, co jsem najel jsem zase ztratil.“

Jan Jelínek: „Super, paráda. Udělal jsem jen malou chybu, trefil obrubník, ale nic to neudělalo. Jedeme v klidu, svoje tempo, jsme spokojení.“

Jan Černý: „Jsem ještě spokojenější. S každým kilometrem jedu líp a líp, časy jsou dobré, baví mě to a užívám si to. Jsme kousek za Valdou a to jsem ještě něco nechal v retardéru. Chce to jet bez chyb a pokračovat takto až do cíle.“

Dominykas Butvilas: „Dnes jsme odjeli bez problémů jen dvě zkoušky. Teď na Pindule to vypadalo, že nám dochází benzín, takže jsme rádi, že jsme tady.“

Martin Hudec: „Jedeme, bavíme se a snažíme se zrychlovat. Je ale cítit ta pauza a to, že s Fabií jedeme první asfaltovou rally. Učíme se, hlavně řadit. Kolem těch balíků to dělá ééé e e e éééé ...“

Vojtěch Štajf: „Včera večer jsme měli žlutou vlajku, takže rally pro nás začala až ráno. Butvilas měl ráno defekt a my nejsme schopni dohnat Botku, takže hlídáme druhé místo. Je to divné, protože se snažíme, ale pořád jsme pomalejší. Musíme ale myslet na body, takže se držíme trochu zpět. Měli jsme defekt na druhé Pindule, ale jen kilometr před cílem.“

Ondřej Bisaha: „Začali jsme dobře, ale pak jsem někde zatáhnul v Kudlovicích za ručku, s čímž mám u DS3 pořád problémy. Chtěl jsem projet okolo balíků a ťuknul jsem zadkem do obrubníku, zadek se sklouznul víc. Tři erzety jsme jeli s ohnutou zadní nápravou, bolí mě z toho hlava a tak nadřený jsem ještě nebyl. Budou to zajímavé onboardy, určitě je zveřejníme.“

Petter Kristiansen: „Dnes dva defekty, jeden mojí vinou, ale na Kudlovicích jsme ěli defekt pravého předního kola, jeli jsme na tom asi šest kilometrů. Ale od rána jsme se zlepšili, pracujeme na nastavení auta a na pneumatikách, pořád je co zlepšovat. Ale je to zajímavé, jsem spokojený. Barumka je úžasná, spousta lidí, fanoušků a přátel. Pro me je to absolutní vrchol sezóny a Česká republika je jako můj druhý domov.“

Sepp Wiegand: „Včera jsem měl potíže s motorem, jel jsem pomalu a chtěl uhnout autu za námi. Vjel jsem do trávy a trefil zbytek pražce a zničil zavěšení. Jsme samozřejmě jinde než loni, ale snažím se. Jedeme na jiných pneumatikách, pocitově je to úplně jinde, i když se snažím. Chtěl bych víc, vím že to jde, ale prostě to není možné.“

Martin Březík: „Hlavně bylo otřesné horko. Nefungují už ani pneumatiky, vozí se to i na tvrdé směsi, musíme dřív brzdit. Pindula už byla i dost rozbitá, je potřeba jet opatrněji. Jinak vše funguje, auto i spolujezdec.“

Jaroslaw Szeja: „Pindula byla dobrá, ale na Slušovicích jsme před koncem měli žlutou vlajku, tak nevím. Brzdy už máme v pořádku.“

Lumír Firla: „Jsme na tom úplně špatně, od rána se to se.. Ráno mi vyměnili převodovku, nefungovala, pak znovu, teď jsem ve Slušovicích škrábnul o strom a rozhodil geometrii. Na Pindule jsme teď měnili levé přední kolo a byl jsem z toho úplně špatný.“

Václav Dunovský: „Jediná pozitivní věc je, že jsme tu. Měli jsme namále hned ve Slušovicích. Pokazil se mi pravý přední brzdič, ve 170 km/h jsem z Březové před retardérem prošlápnul brzdu až na podlahu. Dál jsem brzdil ručkou, naštěstí nám zrušili Maják. Jedeme dál, ale časy jsou spíš nic než moc, i když mi připadá, že jedeme slušně. Pokusíme se to dostat do cíle, bude to ještě dlouhé.“

Patrik Rujbr: „Líbí se nám to, ale je to hodně těžké. Do cíle je moc daleko, takže se k tomu musíme postavit s rozumem. Škrtli jsme si o balík, ale odneslo to jen zrcátko.“

RZ 7 - Pindula 2 (18.43km)

Přes veškeré snažení Václava Pecha se plzeňskému jezdci ani na sedmé rychlostní zkoušce nepodařilo porazit kosteleckého Jana Kopeckého, i když mladší z této dvojice byl tentokrát rychlejší jen o pouhou sekundu.

Tomáš Kostka - Lukáš Kostka, Škoda Fabia R5 - Barum Czech Rally Zlín 2015 ; foto: D.Benych

Třetí čas zajel opět Alexej Lukjaňuk před Kajetanowiczem a Valouškem, za šestým Janem Černým dojel na druhé Pinduli v těsném závěsu Charles Martin. Smůlu měl Tomáš Kostka, který musel z dobře rozjeté soutěže odstoupit pro technickou závadu. Další defekt pak opět zbrzdil Craiga Breena.

Kopecký před posledními dvěma sobotními testy vede o 24.3 sekundy, druhý Pech má k dobru na třetího Kajetanowicze 28.3 vteřiny. Na čtvrtou pozici se po odstoupení Kostky posunul Alexej Lukjaňuk před Pavlem Valouškem.

V produkčních autech si nadále nejlépe vede Maďar Botka, druhé místo patří Martinu Březíkovi před Vojtěchem Štajfem. Dvoukolkám vládne Emil Bergkvist před Marijanem Griebelem a Aleksem Zawadou, nejlepší z českých jezdců je v této kategorii po problémech Ondřeje Bisahy aktuálně Patrik Rujbr.

RZ 6 - Slušovice 2 (16.05 km)

Druhé Slušovice se tentokráte obešly bez větších dramat, minimálně pokud jde o první desítku průběžné absolutní klasifikace. V Top Ten totiž zůstal zachován status quo, s ohledem na předchozí test se měnily pouze vzájemné časové rozestupy mezi posádkami.

Alexej Lukjaňuk - Alexej Arnautov, Ford Fiesta R5 - Barum Czech Rally Zlín 2015 ; foto: D.Benych

Z dalšího vítězného času se mohl radovat Jan Kopecký, druhý čas si na své konto připsal Kajetanowicz a na dílčí stupně vítězů se prosadil Alexej Lukjaňuk, těsně pronásledovaný Václavem Pechem. Za pátým Tomášem Kostkou pak tentokrát dojeli do cíle testu Craig Breen a Miroslav Jakeš.

Kopecký má nyní po RZ 6 náskok na Pecha ve výši 23.3 sekundy, třetí Kajetanowicz ztrácí 42.8 sekundy, ale za stávající situace, kdy je Breen necelou minutu za první desítkou, mu teoreticky stačí hlídat svou pozici před Kostkou. Ten si naopak bude muset uhlídat svou čtvrtou před zrychlujícím se Lukjaňukem, bez šancí na postup není ani šestý Pavel Valoušek.

RZ 5 - Kudlovice 1 (17.97 km)

Ani na Kudlovicích nedali Kopecký s Dreslerem svým soupeřům prozatím šanci vážněji ohrozit jejich vedoucí pozici, když byli o 4.8 sekundy rychlejší než druhý Kajetan Kajetanowicz s Fordem Fiesta R5. Třetí čas zajel Václav Pech, o 7.7 sekundy pomaleji než Kopecký,´.

Defektové potíže Craiga Breena pokračovaly i v druhé sobotní sekci. Ir ztratil dvě a půl minuty a zdá se, že zlínská soutěž je pro něho i nadále zakletá. Na čtvté místo si tak polepšil Tomáš Kostka, v solidních výkonech pokračuje také Alexej Lukjaňuk a špatně si na RZ 5 nevedli ani Pavel Valoušek s Miroslavem Jakešem.

Soutěž naopak skončila pro sympatického Rakušana Herrmana Neubauera, kterého po předchozím trápení s vlastním výkonem zradil motor jeho Fiesty S2000.

Ohlasy po RZ 4

Jan Kopecký: „Jsem spokojený a rád, že jsme tu. Na Slušovicích, kde měl problémy Tarabus a havaroval Consani jsme trefili nevím co, byla to obrovská rána. Jsem rád, že jsme zůstali na trati. Nevím, možná tam byla nějaká hrana nebo díra. Snad už nic takového nepotkáme a ve druhém průjezdu tam pojedeme opatrně. Venca je kousek za námi, to nic není. Ale jsme asi oba dva spokojení, jede se hodně rychle. Asi to bude nejrychlejší Barumka, minimálně pro mě. S autem jsem spokojený, je skvěle nastavené a teď se ukázala i jeho odolnost.“

Václav Pech: „Je to fajn, ale je hrozné horko. Až brutální a auto nám nevětrá, ale jede dobře. Snažíme se jet rychle a využívat auto naplno. Ale nechceme udělat chybu. Honza nám ujíždí, mohl by chvilku někde počkat :-) “

Craig Breen: „Dnes to bylo dobré, ale na Pinduli jsme měli defekt, takže jsme si na další zkoušce museli dávat pozor. Zatím je to jinak dobré, jede se pěkně rychle. Musíme držet rytmus.“

Jaroslaw Baran (Kajetanowicz): „Trošku nás možná přibrzdila první zkouška, kde jsme se zdrželi u Consaniho, ale dostali jsme náhradní čas. Bylo to docela nepřehledné, byla to pořádná rána a raději jsme zastavovali. Uvidíme, co bude dál. Každopádně bude pěkně horko. Budeme se snažit držet tempo a kontrolovat pozici.“

Alexej Lukjaňuk: „Jsme spokojení, jaké časy jsem zajížděli. Napoprvé to nebylo vůbec pomalé, nečekali jsme to. Místy je to hodně nevypočitatelné, neměli jsme sice krize, ale auto nás občas trochu překvapilo. Musíme si zvyknout na jeho chování a upravili jsme nějaké drobnosti v rozpisu. Teď zkusíme jiné pneumatiky, jinou směs, je tu mnohem víc horko než v Irsku. Nemusíme se o nic rvát, takže to spíš můžeme pojmout jako práci s autem a získávání zkušeností.“

Tomáš Kostka: „Máme drobné problémy s výkonem, budeme to řešit. První kolo jsme jeli spíš na jistotu, vyplatilo se to. Je to nové auto a učíme se s ním. Zkusíme změnit nastavení, musíme změkčit podvozek, protože na Pinduli jsem se tak ještě nebál jako teď.“

Pavel Valoušek: „Sekce byla velice náročná. Rychlá trať a hodně vykatovaných míst a nečistot. Er-pětkám s turby asi už nestíháme, místy jedeme až moc a přesto to nestačí. Ale máme dobrou výchozí pozici a jsme spokojení, budeme se snažit v tom pokračovat.“

Hermen Kobus: „Mám z toho skvělý pocit, za poslední dva roky jsme se opravdu hodně naučili. Je to paráda. Je to tu rychlé a uskákané, jsme hodně opatrní. Kdybych jel se svým starým autem a trochu tu to znal, byl bych možná rychlejší. Myslím, že auto je skvělé, hlavně díky krouťáku na výjezdech z pomalých zatáček. Myslím, že nastavení máme správné, i díky testům před rally.“

Hermann Neubauer: „Tratě jsou dobré, ale moje jízda není. Nevím proč, nemám vůbec jistotu a nejsem schopný zatáhnout. Neudržím stopu, ani správně nenajíždím zatáčky. Měl jsem dvě řádné krizovky a to mě dostalo. Musíme se zlepšit, ale momentálně jsem hodně zklamaný. Je to asi i v setupu, ale není to lehké najít ten správný. Pindula pro mě byla strašně těžká.“

Antonín Tlusťák: „Na Slušovicích jsem byl asi přemotivovaný. Trefil jsem obrubník a otřel o balík v retardéru, musím říct otci, aby je dělal pevnější :-) Pak jsem na vytočenou šestku trefil bažanta na přední sklo, tak jsem nic chvíli neviděl a pěkně to smrdělo. Na Pindule to bylo dobré, i když jsem u Odložilíka možná zbytečně zvolnil. Maják byl o udržení tempa. Důležité bude udržet se na cestě, úmrtnost je docela velká.“

Charles Martin: „Rozhodně je to velice těžké. Auto se mi neřídí dobře, nemám jistotu. Něco zkoušíme a jde to správným směrem, tak snad to bude odpoledne lepší. Něco zkusíme vymyslet, poradíme se s Craigem Breenem.“

Miroslav Jakeš: „Na Slušovicích jsme byli v trávě a na Pinduli z ničeho nic udělali hodiny a couvali. Maják byl v pohodě, tam to byl slušný čas. Musíme si to hlídat a ještě trošku zrychlit.“

Jan Černý: „Slušovice se mi tradičně nepovedly, moc jsem chtěl a dělal jsem chyby. Pindula a Maják už skvělé, byli jsme kousek za Valdou. Mám z toho radost. Je to napoprvé s tímhle autem hodně těžké, ale je to skvělá zkoušenost. Snad budeme zrychlovat.“

Jan Jelínek: „Byl jsem strašně nervózní a vynervovaný. Ve Slušovicích bylo moc chyb, Pindula lepší, přestože jsem jel opatrně a poprvé v životě s Fábií. Po Majáku jsme ale určitě spokojení.“

Martin Vlček: „Ulomil jsem o mostek levé přední kolo, vypadalo to, že startujeme na Mars. Nemám zadní rameno, poloosu, tyčku řízení, servo ... je toho moc, doufám, že to kluci stihnou opravit.“

Václav Kopáček: „Je hlavně velké vedro. Nemůžu se dostat do tempa, na Slušovicích jsem po pěti kilometrech přehřál gumy, auto se vozilo a na Pindule jsem se nemohl dostat do rytmu. Ale jedeme, tak je to dobré.“

Martin Březík: „Zatím je to dobré, až na to horko, kombinéza je durch. Slušovice se nám povedly, Pindula byla slabší, v těch zastíněných místech v lese jsem to radši trošku prodal. Ale jinak je to dobré, auto zatím funguje.“

Jaroslaw Szeja: „První dvě zkoušky byly dobré, ale ke konci Pindule už jsme měli problém s brzdami, nebrzdilo nám levé přední kolo a byla to mise kamikadze. Asi odešel brzdový válec. Pomohlo nám zrušení poslední zkoušky. V servisu to dáme do pořádku a budeme dál bojovat.“

RZ 4 - Maják 1 (13.72 km)

Čistým hattrickem ukončil sobotní dopolední sekci letošní Barum Czech Rally Zlín pilot tovární Fabie R5, Jan Kopecký. Výsledky testu opět dopadly téměř jako přes kopírák, druhý čas si na své konto připsal Václav Pech před Kajetanem Kajetanowiczem.

Trojlístek Kopecký, Pech a Kajetanowicz je v tomto pořadí také seřazena na čele průběžné výsledkové listiny. Zatímco Pech na Kopeckého ztrácí 8.4 vteřiny, třetí Kajetanowicz je momentálně zpět o dalších 23.3 sekundy a musí si hlídat záda před Breenem, jenž měl na této RZ defekt, a Kostkou. Polepšil si také Alexej Lukjaňuk, který se po prvním Majáku dostal před Pavla Valouška.

O největší vzrušení se na RZ 4 postaral nedobrovolně Martin Vlček, který urazil přípojku plynu a zkouška musela být následně kvůli tomu zrušena. 'Vlčák' svou notně pochroumanou Fabii S2000 dotáhnul do servisu, otázkou ale je, zda se jeho vůz podaří dát do potřebné kondice.

Smůlu měl opět Petter Kristiansen, kterého postihnul defekt, stejně jako juniora Ingrama, a také Raul Jeets, který poškodil zavěšení. Štěstí v neštěstí měl díky přidělování náhradních časů Jaroslaw Szeja, jenž měl potíže s brzdami.

RZ 3 -Pindula 1 (18.43 km)

Jan Kopecký navýšil na první Pindule svůj náskok o další 3.4 sekundy na Václava Pecha a tyto tradiční rivaly tak od sebe na čele aktuálního pořadí dělí 4.7 vteřiny. Třetí čas, tentokrát zcela regulérně, opět připadnul Kajetanu Kajetanowiczovi, který zde ztratil na Kopeckého 12.2 sekundy. Kajto se zároveň posunul na třetí pozici celkové absolutní klasifikace.

Svou druhou asfaltovou rally zatím velmi dobře zvládá Alexej Lukjaňuk, který zajel čtvrtý čas před Pavlem Valouškem a Craigem Breenem. Soutěž, minimálně pro dnešek, skončila pro dva domácí jezdce, kteří pomýšleli na výsledek v první desítce. Jaromír Tarabus skončil kvůli potížím s olejovým čerpadlem Fabie R5, Roman Odložilík pak na své Fiestě R5 urazil kolo.

Potíže se nevyhly ani Petteru Kristiansenovi, který trefil se svou Fabií S2000 mostek a Miroslavu Jakešovi, který dělal hodiny. Pro technickou závadu odstoupil Egon Smékal.

RZ 2 - Slušovice 1 (16.05 km)

Jan Kopecký - Pavel Dresler, Škoda Fabia R5 -  Barum CZech Rally Zlín 2015 ; foto: D.Benych

První průjezd polookruhovou slušovickou zkouškou absolvoval nejrychleji Jan Kopecký s tovární Škodou Fabia R5. Druhý čas Václava Pecha na Mini S2000 byl nakonec horší o 5 vteřin, když plzeňský pilot nakonec obdržel o čtyři vteřiny lepší náhradní čas. Kopecký se tak opravdu dostal do čela průběžné absolutní klasifikace rally.

Třetí čas byl přidělen Poláku Kajetanowiczovi, o dvě desetiny sekundy zpět byl Jaromír Tarabus, který si s novou Fabií R5 evidentně padnul do oka, o čtvrtý nejlepší čas se na prvním sobotním testu podělili Craig Breen a Tomáš Kostka.

Svůj vůz poslal přes střechu Robert Consani, právě kvůli jeho havárii dostali náhradní čas Václav Pecha a Kajetan Kajetanowicz.

V pomyslném souboji o třetí místo v celkové klasifikaci domácího šampionátu tahal za kratší konec provazu Roman Odložilík, když byl o 2.2 sekundy rychlejší než sedmý Pavel Valoušek.

Momentálně je v čele průběžné absolutní klasifikace letošní 45. Barum Czech Rally Zlín Kopecký s náskokem 1.3 sekundy na Pecha, třetí zůstává Kostka (+13.7), o dvě desetiny vteřiny před Breenem a další desetinu před Kajetanowiczem. Na šestou příčku se posunul Tarabus.

Defekt zbrzdil Charles Martina na továrním Peugeotu 208 T16, před RZ 2 odstoupil Josef Semerád a do cíle zkoušky nedorazil Polák Sikorski.

SSS Zlín (9.51 km)

Úvod do letošní 45. Barum Czech Rally Zlín vyšel nejlépe dvojici Václav Pech - Petr Uhel. Plzeňská posádka zvládla tři průjezdy diváckou městskou zkouškou absolvovat o 3.7 sekundy rychleji než druzí Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem.

Václav Pech - Petr Uhel, MINI John Cooper Works - Barum Czech Rally Zlín 2015, foto: D.Benych

Třetí nejlepší čas si na své konto při dvojnásobné premiéře, tedy s Fabií R5 a Lukášem Kostkou připsal zlínský Tomáš Kostka a teprve čtvrtý byl nejlepší zahraniční pilot v podání Craiga Breena na Peugeotu 208 T16. Irský mladík zaostal za Pechem o 5.7 vteřiny, o další dvě sekundy zpět byl lídr průběžné klasifikace mistrovství Evropy, Kajetan Kajetanowicz.

Nejrychlejší čas ve dvoukolkách v pátek večer předvedl Egon Smékal, který jako jeden z mála dvoukolkářů nejel pod žlutou vlajkou, produkční vozy ovládl Martin Březík před Lumírem Firlou a Tomášem Růžičkou, když Štajfovi největší soupeři v ME Botka a Butvilas dostali pžidělený náhradní čas.

Na záludnosti městské zkoušky doplatil tentokrát vylomeným kolem druhý muž loňské Barumky, Sepp Wiegand s Fabií S2000, smůlu měl i Radim Kryštof, který ještě na slavnostním startu přivezl ve svém voze ztraceného dvouletého chlapce přímo jeho matce.

Zkoušku třikrát přerušil výjezd sanitního vozu, vždy kvůli civilnímu případu bez přímé spojitosti s rally.

- - - - - - - - - - - před startem - - - - - - - - - - -

Václav Pech - Petr Uhel (Mini John Cooper Works S2000) - Barum Czech Rally Zlín 2014

Vrchol české soutěžácké scény je tady. V pátek ve večerních hodinách odstartuje pětačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín tradiční noční městskou rychlostní zkouškou. Průběh celé soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

- - - - - - - - - - - kvalifikace - - - - - - - - - - -

Informace ke kvalifikaci a její výsledky najdete ZDE.

-jav- ; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist