www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. dubna 2024, Svátek má Rostislav, zítra Marcela

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Rally Klub Paseky v půli sezony + video z Besedy

26. srpna 2015 • 14:50

Ve 'škodovkářské' třídě 17 (dříve V1) již několik let svým atraktivním stylem tvrdí muziku oranžová Škoda 100 L želechovického Rally Klubu Paseky. Za jejím volantem jí pevně vládne Petr Krajča, který poslouchá diktát svého bratra Jaroslava nebo Jana Pospíšila. U příležitosti vydání videa z letošní Besedy se závodníky rally, kterou Rally Klub Paseky tradičně pořádá, nám odpověděli na několik otázek.

Předloni jste obsadili v celkovém hodnocení Poháru ČR v rally ve třídě V1 medailové třetí místo. Loni to pro vás vypadalo v polovině sezony také velmi dobře, ale pak se vám nepodařilo dokončit kvůli technickým závadám žádný závod, takže to vyšlo až na šestou pozici. Jak to jde zatím letos?

Petr Krajča: Letošní sezonu bychom zatím zhodnotili jako dobrou, ale… Začněme postupně. Valašská rally nebyla vydařená nejenom z pohledu organizace, ale i z hlediska našeho účinkování. Stále nás zlobil motor, takže jsme byli rádi, že byla poslední vložka zrušena a sotva jsme dojeli na cílovou rampu. Sice s velkou ztrátou na vítěze, ale na třetím místě. Naštěstí před další soutěží, kterou byla až červencová Rally Vyškov, bylo dost času motor rozebrat a odstranit problém s přehříváním. Na Hané se nám hodně dařilo, vše probíhalo bez problémů a velkých krizovek. I ve velkém horku se jelo velmi rychle, nakonec z toho bylo výborné druhé místo. Pak jsme startovali v ještě teplejším Pačejově - krásné tratě, prostředí atd. Moc se nám v Čechách líbilo, až na 'malou' vadu na kráse, kterou způsobila zase technika v podobě odstoupení. Zatím jsme v celkovém pořadí třídy 17 v rámci Rally Sprint Serie na třetím místě. Budeme bojovat o medailové posty až do konce, ale máme ve své třídě vynikající soupeře se skvělými vozy.

To je pravda, ve třídě 17 se schází velká konkurence nejrůznějších historických škodovek, letos řekl bych ještě větší, než v minulých letech. Kdo jsou pro Vás letos největší soupeři a čím se vyznačují?

Jaroslav Krajča: Předně Jindra Štolfa, bývalý tovární jezdec týmu Škoda Motosport, má velmi dobré auto (Škoda 130 RS), pilot samozřejmě špičkový, takže je až neskutečné vidět čas v cíli. Říkáme si: 'Bylo to výborné, podařilo se nám to a ztrácíme dvacet.' Dále Jirka Perník, nový velmi rychlý jezdec, který k nám do třídy letos přišel z ČMPR, má také výborné auto (Š 130 LR), dokáže jet časy s Jindrou. Takže ono je to pak těžké, ale na techniku se nevymlouváme. Máme každou sezonu dobré soupeře a chceme si vždy krásně užít soutěž, abychom ze všech závodů domů odjížděli s dobrým pocitem, že jsme udělali maximum.

Na Rally Agropa Pačejov jsem Vás viděl, jak jste sklidili od diváků hlasitý obdiv za váš rozevlátý a zároveň rychlý styl na známém diváckém místě před vjezdem do 'muničáku' na RZ Komušín-Horažďovice. Pak jste ale museli odstoupit. Co se přihodilo?

Petr Krajča: Tato RZ se nám i přesto, že byla krátká, líbila. Bylo to známé, atraktivní místo, přehledné, po rychlém náletu, dobrzdění, tam se musí lidi bavit, musí se taky trochu myslet na diváky. Na RZ 4 nám odešla převodovka (stálý převod), naštěstí to bylo v obci při výjezdu z retardéru kousek od místního hostince, kde točili v extrémním horku samé dobré nápoje na zchlazení organismu :-). Odstupovali jsme ze třetího místa, navíc na té samé vložce šel ještě Jiří Perník mimo trať, takže nás to trošku mrzelo. Ale je to sport, na kdyby se nehraje.

Právě na Rally Agropa jste se účastnili ve složení Petr Krajča - 'Jéňa' Pospíšil, čili jste si zde po dlouhých třinácti letech mohli zavzpomínat na Váš úplně první závod, který jste absolvovali právě zde. Jak se od té doby změnila tato rally.

Jan Pospíšil: Tehdy jsme startovali v historicích ve třídě s Janem Krejčou a Petrem Hejhalem. Moc jsme se těšili na porovnání, ale především chtěli dojet do cíle našeho prvního závodu. Dřív než pro nás závod pořádně začal, tak byl po nešťastné havárii ukončen...

Jinak organizace rally je v Pačejově je vždy dobře fungující, takže i po těch letech beze změn :-). A k tratím musím říci, že i když byly rychlejšího charakteru, tak super, hlavně Čečelovice - to můžeme!

Váš tým se letos rozrostl o další velmi kvalitní a hlavně rychlou posádku?

Jaroslav Krajča: Ano, je to tak. Letošní sezonu s námi v týmu jedou naši kamarádi Pavel Ševčík – Luděk Vajdák. Moc si vážíme spolupráce a všeho, co pro nás dělají. Mají výborně rozjetou sezonu, jsou v čele hodnocení Poháru 2+, mají výborný vůz z dílen AP Motosport a na Barum Rally jim přejeme co nejlepší výsledek. A příští rok snad vyjede další staronová posádka.

Jaké závody letos plánujete ještě absolvovat?

Petr Krajča: Teď se moc těšíme na domácí start na Barumce v rámci Star Rally Historic, bude to takové poděkování fanouškům a snad ukážeme i taky nějaký ten smyk. Pak nás pravděpodobně fanoušci uvidí na Rally Jeseníky a naší oblíbené Rally Vsetín.

Vaše občanské sdružení Rally Klub Paseky každoročně pořádá populární Besedu se závodníky rally v sokolovně v Želechovicích nad Dřevnicí. Jak se letos vydařila a jaké zajímavé hosty jste tam společně s fanoušky uvítali?

Jaroslav Krajča: „Letošní už 8. ročník se vydařil nad očekávání. Beseda už má tradici a své fanoušky. Jsme rádi, že neustále nabývá na popularitě, za celou historii se zúčastnilo naší akce už mnoho soutěžních jezdců, spolujezdců a také pořadatelů. Uvítal bych určitě také Romana Krestu, Vencu Pecha, Honzu Kopeckého a Martina Prokopa. Jsme v kontaktu a máme každoročně snahu je na naši akci dostat. Samozřejmě, kvůli termínovým kolizím je to náročné.

Video z letošní besedy

Všichni:

Závěrem patří poděkování všem, co nám drží palce u tratí i mimo ně, partnerům, manželkám, přítelkyním a rodinám, že nám dají tolik prostoru dělat to, co máme rádi!

Aleš Holakovský
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist