www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Citroën Racing se vrátil na druhé místo

6. října 2015 • 10:00

Na jihu Korsiky panovaly i v neděli na tratích náročné podmínky. Mezi Porto - Vecchio a Ajaccio musela každá posádka absolvovat tři závěrečné rychlostní zkoušky s téměř 95 kilometry bez sebemenší servisní přestávky. Před startem RZ 7 a Power Stage byly pouze dvě zóny pro výměnu pneumatik.

Kris Meeke - Paul Nagle (Citroën DS3 WRC) - Tour de Corse 2015

V některých sekcích překvapily jezdce mokré úseky, ale piloti Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu se soustředili na uhájení svých pozic s cílem vrátit se na druhé místo v celkovém hodnocení Poháru konstruktérů. Jen 6,5 sekundy před Kevinem Abbringem figuroval v neděli ráno Kris Meeke, aby na RZ 8 byl svědkem toho, jak jeho soupeř vyjel mimo trat. Severoirský pilot si tak otevřel cestu k finiši těsně pod stupni vítězů na čtvrtém místě.

Mads Østberg vytěžil z vypadnutí Kevina Abbringa, ale už nebyl schopný se dostat přes Haydena Paddona do konce rally. Norský jezdec si ale udržel šestou příčku, na které získal důležité body pro tým, které mu umožnily návrat na druhou příčku šampionátu a jemu samotnému upevnit čtvrtou pozici v pořadí pilotů mistrovství světa FIA WRC.

Stéphane Lefebvre dál pokračoval ve sbírání zkušeností a učení se na jedné z nejnáročnějších asfaltových rally v mistrovství světa. Talentovaný francouzský pilot jel na DS 3 WRC s namixovanými pneumatikami, kombinujícími tvrdé a měkké pneumatiky Michelin Pilot Sport, poprvé. Svou první Tour de Corse dokončil na 11. pozici méně než 14 sekund od nejlepší desítky. Stéphane Lefebvre dostal další možnost sbírat zkušenosti na DS 3 WRC také na další rally, na Rally RACC Katalánsko - Costa Daurada.

V šampionátu juniorů FIA WRC dál suverénně vede Quentin Gilbert. Vyhrál už čtvrtou soutěž letošní sezony s DS 3 R3 Max a napodobil Stéphane Lefebvra jako mistra světa v juniorské kategorii, další sezonu tak bude pilotovat DS 3 R5 v šampionátu kategorie WRC2.

Yves Matton (stájový šéf Citroën Raing): „Jedním z našich cílů je skončit na druhém místě v Poháru konstruktérů mistrovství světa. Skončit s oběma vozy DS 3 WRC v první šestce na Tour de Corse, znamená znovu se vrátit na druhé místo. Na rally, která byla nakonec mimořádná, je náš výsledek uspokojivý. Ještě nám zbývají dvě rally do konce sezony, abychom si umístění pojistili. Ve Španělsku a Walesu se na dosažení tohoto cíle budeme plně soustředit.“

Kris Meeke: „Byla to náročná rally s jedněmi z nejnáročnějších podmínek. Od startu jsem se cítil sebevědomě, ale chtěl jsem celou rally absolvovat bez větších problémů. V neděli ráno jsme nečekali tak kluzké tratě. Čtvrté místo považujeme za slušný výsledek. Chtěl jsem být trochu rychlejší, ale zaznamenané body moje a Madsovy jsou velmi důležité. Na konci rally z toho bylo druhé místo v Poháru konstruktérů.“

Mads Østberg: „Počasí udělalo rally velice náročnou. Nebyl jsem ještě nikdy svědkem takových podmínek. První den jsme se pokoušeli vejít se na stupně vítězů a dělali jsme pro to opravdu všechno. Když tratě oschly, už jsme nebyli tak rychlí a přišli jsme o pátou pozici. Šestá příčka je ale dobrá pro nás a oba šampionáty. Je nezvyklé, pouštět se na tak dlouhé rychlostní zkoušky, na nich potřebujete mít pod kontrolou brzdy a pneumatiky. Nyní se zaměříme na Rally Katalánsko, kde nás čeká smíšený povrch. Už se těším, až se zase vrátíme na šotolinu, o kterou jsme přišli na Rally Austrálie.“

Stéphane Lefebvre: „Na Tour de Corse jsem ještě lépe poznal DS 3 WRC. Podmínky byly náročné v prvních dvou dnech. Nechtěl jsem zbytečně riskovat a chtěl jsem odjet co nejvíc kilometrů. Když cesty oschly, byli jsme schopní naznačit, jak rychlí můžeme být. Byli jsme ale omezeni našimi menšími zkušenostmi, lepší počasí nám dává příležitost ukázat, co v nás je. Bohužel jsme udělali chybu na Power Stage, která nás stála umístění v první desítce.“

Citroën Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist