www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 25. dubna 2024, Svátek má Marek, zítra Oto

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Jan Šlehofer je zpět

7. října 2015 • 09:00

Po tříleté pauze letos oživil svoji rallyovou kariéru Jan Šlehofer. Spolupráce s novým spolujezdcem Robertem Baborem sice začala dvěma odstoupeními pro technické závady, ovšem na domácích Klatovech si už západočeské duo spravilo chuť vítězstvím ve třídě 8. Honza rozhodně nepovažuje své letošní tři starty za jednorázové záležitosti a v budoucnu by se na tratích rád objevoval častěji – nejlépe za volantem nějakého áčkového speciálu.

Jan Šlehofer - Rober Babor (Honda Civic Type R) - Rally Klatovy 2015

Jednatřicetiletý Jan Šlehofer je sice v nejlepším soutěžáckém věku, v posledních třech letech ale na tratích rychlostních zkoušek absentoval. Letos se však do kokpitu rallyového speciálu vrátil. „Soutěže mi chyběly i nechyběly. Pohybuji se po vrchařských závodech s Tomášem Kučerou, takže závodní atmosféru zažívám i bez vlastního závodění a občas se i svezu v autě. Samozřejmě mě ruce celý rok svědí. Opravdové rallyové závodění jsem chtěl ještě zkusit. Proto jsem se začátkem roku dohodl s Jirkou Galuškou na třech startech s jeho fiestou R1. Bez jakýchkoliv ambicí a tlaku, prostě jen pro zábavu,“ vysvětluje zrod svého návratu kdyňský pilot. Ten s fiestou nakonec absolvoval pouze dvě soutěže. „Valaška byla trochu pořadatelsky nezvládnutá. Byl to můj první start po dlouhé době, navíc s novým spolujezdcem a autem. Před soutěží jsme měli krátký test. Auto fungovalo dobře a mělo dobrý potenciál. Bohužel nás hned na druhé měřené vložce zradila poloosa. Po další pauze jsme vyrazili do Vyškova. Už před startem však auto nebylo v dobré kondici a tak to bylo spíše trápení. Rozhodli jsme se s tímto autem dále nepokračovat a hledat jinou variantu.“

Ta se nakonec našla v podobě Hondy Civic Type-R. „Byl jsem trošku nervózní. S autem jsem neměl odjeto skoro nic a řešil jsem i rozpis. Zkrátka jako syrové dříví. V tomto mi pomohlo alespoň to, že jsem občas jezdil špióna Sykymu (Jan Sýkora, pozn. autora). Tím jsem si rozpis oživil. Měsíc před klatovským podnikem jsme naštěstí absolvovali s hondou krátký test, během něhož se mi auto moc líbilo. S „tajpárem“ jsem do té doby nikdy nejel. Z minulých dob, kdy jsem ještě závodil se slabší hondou, jsem věděl, že má dobrý výkon na motoru, ale je to pořád enko. Už test mi ale ukázal, že na podvozku funguje velice dobře a dá se s ním jet rychle. Domluvili jsme si tedy s týmem PRW pana Prášila start na domácí klatovské soutěži. Tu jsme chtěli s Robertem absolvovat celou od startu až do cíle,“ vysvětluje změnu techniky Honza.

Cíl se nakonec podařilo splnit dokonale a výsledkem byl triumf ve třídě 8. „S „tajpárem“ jsem se ještě více sžil v pátek na shakedownu před soutěží. Moc se mi to líbilo a trochu jsem zavzpomínal na závodění, když jsem ještě startoval v týmu ROTO s puntem. Samozřejmě „tajpár“ má skoro sériovou převodovku a řazení je tudíž oproti sekvenci o dost pomalejší. V zatáčkách však měla honda dobrou trakci a držela výborně. Ve své třídě je nadčasovým autem. Závod jsme absolvovali bez jakéhokoliv technického problému a auto bylo výborně připravené. Za to musím pochválit především tým pana Prášila. Já v duchu trochu pomýšlel na lepší umístění v absolutním pořadí a tudíž využití domácího prostředí. Přece jen jsem jel Šumavu několikrát a tak mi tratě byly známé. Nakonec jsem ale byl s vítězstvím ve třídě mezi kluky, jedoucími celou sezónu, docela spokojen. Dopředu mě hnal také fakt, že za zády mám Jardu Tomaštíka a nechtěl jsem mu nikde překážet:-). Nakonec jsme se dobře bavili. Na přejezdech panovala přátelská atmosféra, což už není u mnoha sportů pravidlem. Toto jsem zažíval v hondách, když jsme ještě závodili s Vašíkem Dunovským. Organizačně byly Klatovy zvládnuty na jedničku. Bylo zde též hodně domácího publika a dobrá kulisa.“

Zatímco téměř celou kariérou provázel Honzu coby dvorní „mitfára“ Zbyněk Soběhart, letos mu noty čte Robert Babor. „Naše spolupráce se zrodila již začátkem roku, kdy vycházel projekt Dmack Fiesta Cup. Domluvili jsme se, že bychom do toho mohli jít. Robert je v nejvyšším českém rallyovém šampionátu začínající spolujezdec. Dokáže však číst výborně a rychle se učí. Spolujezdecké zkušenosti má z volných podniků. Párkrát jsme se též svezli tréninkovým autem a pilovali jsme rozpis a četbu. Robert mi pomohl i po finanční stránce. Pracuje totiž jako manažer marketingu ve firmě APM Automotive. Spolupráce by měla trvat nadále a plány do budoucna jsou snad realizovatelné. Ještě uvidíme, jakým směrem se budeme ubírat.“

Letošní sezóna se nicméně nezadržitelně blíží ke konci. „Vsetín určitě nepojedeme. Jestli se ukážeme na nějakém volném podniku, to momentálně netuším. Každopádně Klatovy jsem si moc a moc užil. Pochválit musím i soupeře ve třídě 8. Jelo se rychle a čestně. Mě však pořád láká nějaké áčkové auto. To mě vždy bavilo a určitě bych si to znovu užíval. Každopádně za podpory reklamních partnerů, kterými jsou aktuálně APM Automotive, Partners Market, Tatami, Matex HK a Autoškola Novotný, se nám snad podaří nějaký ten start zrealizovat a oživit tak českou rallyovou scénu. Vítězství patří také těm, kteří nám věřili – rodinám, našim partnerkám, celému Sýkora Racing a klukům u trati,“ končí své povídání západočeský soutěžák.

Vlastimil Resl
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist