www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 16. dubna 2024, Svátek má Irena, zítra Rudolf

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Šumavu vyhrál Kopecký, Vltavu Jensen, oba už potřetí (+ OHLASY)

30. dubna 2016 • 20:00

O posledním dubnovém víkendu již tradičně odstartuje mistrovství České republiky v automobilových soutěžích jednapadesátým ročníkem Rallye Šumava Klatovy. Společně s touto soutěží se jede i evropská Historic Vltava Rallye. Průběh obou soutěží můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky Rallye Šumava Klatovy ON LINE --- Výsledky Historic Vltava Rallye ON LINE --- Základní informace o Rallye Šumava Klatovy --- Základní informace o Historic Vltava Rallye --- Diskuze k Rallye Šumava Klatovy

-

- - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - -

Ohlasy jezdců po druhé etapě

Jan Kopecký - Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) - Rallye Šumava Klatovy 2016

Jan Kopecký (1. místo): „Teď v poslední sekci jsme trochu zkoušeli nějaké nastavení podvozku, abychom si něco ověřili. Jestli mě překvapil Pontus jak se držel na asfaltu? Já myslím, že ani ne, dalo se to od něj očekávat. Mají k dispozici moje on-boardy, tak se mohou učit naše rychlé tratě. Jsem rád, že skončila ta dlouhá pauza, kdy jsem naposledy závodil v říjnu, což už je spoustu měsíců. Mezitím jsme udělali nějaké změny na podvozku oproti loňsku, podvozek je lepší a auto se chová lépe než loni. To je pro nás dobrá zpráva a ve vývoji budeme pokračovat. Dneska se nám jelo v pohodě bez chyb.“

Pontus Tidemand (2. místo): „Soutěž se mi opravdu líbila, byla to fantastická rallye, pořadatelům za ní patří mnoho díků. Bylo zde mnoho diváků, což mám rád, takže jsme si tuhle rally opravdu hodně užíval.“

Pavel Valoušek (3. místo): „Pro nás super výsledek, moc děkuju celému týmu, připravil perfektně auto. Také Verča odvedla špičkový výkon bez jediné chyby. Kdyby mi někdo před závodem někdo řekl, že budeme třetí, tak bych to určitě nečekal, protože těch dobrých aut tu bylo skutečně hodně. Obhajoba třetího místa tu byla letos rozhodně těžší, než bylo jeho loňské získání.“

Jan Černý (4. místo): „Moc jsme si to užili, bylo to super. S Petrem jsme za ten rok udělali obrovský kus práce. Chtěl bych moc poděkovat všem lidem, kteří mi zde umožnili startovat. Celému týmu, Petrovi a hlavně Mogulu. Jsou před námi jenom vozy R5, což je při tom, že jsme jeli s vozem S2000, parádní. Doufám, že to takhle bude pokračovat.“

Václav Pech (5. místo): „Mám toho plný kecky, jsme dost utahaný, je to takové hrubé silové ovládání auta, řekl bych návrat ke kořenům rally, řekl bych takové „osmdesátky“. A líbí se to holkám, říkají „Jé, Porsche“ (smích). Během soutěže jsme udělali velký progres, co se týče nastavení podvozku i řízení. Opravdu každý kilometr dobrý. A jaký jsem měl pocit po včerejším vítězství na okruhu? No, horší pocit by byl, kdybych na okruhu s tímhle autem nevyhrál (úsměv).“

Jan Dohnal (6. místo): „Zkoušeli jsme dnes změnit nastavení, ale k vyšší spokojenosti jsem asi moc nedospěl. Každopádně mi to dneska moc nešlo, nechytil jsem rytmus a nebyl jsem schopen jet s nasazením, nevěřil jsem sobě ani rozpisu, který jsem si vytvořil. Takže jediné, ale zato velké, pozitivum je, že auto fungovalo bez problémů naprosto báječně celou dobu, takže to je velmi pozitivní. Ale já na sobě musím ještě zapracovat.“

Roman Odložilík (7. místo): „Dneska to bylo pěkný, auto fungovalo dobře a ani ty časy nebyly špatný, kousek za klukama. Myslel jsem podle toho, jak to v poledne vypadalo, že Vencu Pecha a Honzu Dohnala možná stáhneme, ale nakonec jsme kousek za nimi. Chtěl bych samozřejmě výš, ale jsou to mladí kluci, asi to tak má být (úsměv).“

Jan Sýkora (8. místo): „Šumava byla taková učenlivá, nové auto funguje trošku jinak, takže to bylo o sžívání se a také o „rozdýchání se“, protože to byla letos naše první soutěž. Závěr se nám teď líbil, i když jsme na poslední RZ udělali hodiny. Určitě se budeme s autem ještě sžívat a zlepšovat. Do Krumlova nejedeme, pojedeme Bohemku.“

Valter Christian Jensen - Erik Pedersen (Porsche 911 RS) - Historic Vltava Rallye 2016

Valter Christian Jensen (1. místo): „Zvítězit je vždycky skvělé. Bylo to skvělé soupeření s Erikem Comasem a Matsem Myrsellem, bohužel museli odstoupit. My jsme jenom měli nějaké menší problémy se zavěšením kola, ale jsme v cíli, takže všechno v pořádku. Hlavně, že jsme v cíli v jednom kuse, takže jsme velmi šťastní.“

Ville Silvasti (2. místo): „Jeli jsme zde úplně poprvé, takže jsme se celou dobu učili jezdit na zdejších tratích. Na tomhle typu tratí nejsem vůbec zvyklý jezdit. Nicméně vývoj rallye pro nás měl po celou dobu příznivý průběh, takže jsme spokojení a byl to zajímavý zážitek. Užili jsme se obě etapy. Mám rád noční rychlostní zkoušky, které byly v pátek. Dneska to bylo možná trošku jednodušší, ale velmi rychlé.“

Tony Jansson (3. místo): „Je to pěkný výsledek a bylo krásné počasí. V roce 2008 jsme zde na Historic Vltava Rallye vyhráli absolutně, ale i třetí místo je moc dobré. Jsou zde krásné tratě i atmosféra soutěže. Neměli jsme žádné problémy. Druhá etapa se nám líbí více než první.“

Érik Comas (odstoupil v polovině druhé etapy z 1. místa absolutně s minutovým náskokem pro závadu převodového ústrojí): „Tak samozřejmě jsem zklamaný, protože jsme závod doposud vedli, takže jsme chtěli bojovat o vítězství až do cíle. Ale udělali jsme zde dobrou práci, řídit Stratos je delikátní záležitost, je to italský vůz, není to jako Porsche. Jeho výkon je nižší než výkon Porsche, takže na okruhu jsme museli předjíždět na brzdy, nikoliv při akceleraci. Věděli jsme, že pokud závod dokončíme, můžeme ho vyhrát. Ale spolehlivost vozů Lancia Stratos je vždycky nižší a to je také důvod, proč ve světě závodí jenom málo těchto vozů. Užili jsme si na tratích hodně zábavy a jenom tři rychlostní zkoušky nám chyběly k tomu, abychom rallye vyhráli. Rád bych se sem vrátil příští rok. Je to úplně jiný charakter rally než u nás v latinské (jižní) části Evropy, takže letos jsme se učili a příští rok se vrátíme silnější.“

Filip Ballek, (2. absolutně, 1. v MČR HA): „Od včerejška jsme měli jenom problémy, po každé RZ se nám něco stalo. Včera na RZ 2 nám praskla poloosa, bez které jsme pak jeli celé dvě erzety. Pak jsme zase nemohli mít zapnuté ALSo, protože to zlobilo a trhalo ty poloosy. Dnes jsme řízli gumu, pak jsme udělali druhou poloosu na skoku na Drážovské RZ, takže městskou RZ jsme jeli s trojkolkou. Do toho mitfára trpěl chvilkovými nevolnostmi. A ještě jsme dneska na RZtě předjížděli Felicii, co startovala před námi. No ale RZty krásný a jsme mezi těma Poršákama, takže jinak super. Včera už jsme po té druhé RZ chtěli odstoupit, je dobře, že jsme to neudělali. Chystáme se do Českého Krumlova.“

Jiří Káňa (7. absolutně, 3. v MČR HA, 2. ve třídě E/4): „Včerejší první etapa proběhla výborně, svezli jsme se krásně, počasí přálo, auto fungovalo. Dneska to bylo také fajn, až na poslední RZtu, kde byl 1,5 km před cílem před nějakým posledním takový tekutý hrozně klouzavý asfalt. Ten zapříčinil to, že mi auto sklouzlo z retardéru a sedlo si do pangejtu na břicho, odkud jsem se nemohl hnout. Museli přispěchat lidi nás vytlačit a to trvalo 2 minuty, takže jsme bohužel na poslední chvíli přišli o druhé místo a spadli za Jiřího Jirovce. Do Krumlova se také chystáme.“

Jan Frei (13. absolutně, 6. v MČR HA, 2. ve třídě E/5):„Včera to bylo o hodně lepší, to nám všechno krásně fungovalo. Dneska nám na „Štajfovo skoku“ vypadl kabel od rozdělovače, takže jsme tam ztratili 2 minuty, než jsme našli, co se stalo. A ještě nám odešel interkom, takže nám pan Enge zapůjčil helmu po Tomášovi. Ta nám asi přinesla štěstí, protože odpoledne už bylo v pohodě bez problémů. Škoda těch dvou minut ztráty, po včerejšku jsme vedli ve třídě.“

---

Závěr letošních klatovských soutěží už žádné novinky na předních příčkách nepřinesl, vítězové tak mají shodná jména jako v roce 2012. Letošní 51. Rallye Šumava Klatovy ovládli Jan Kopecký a Pavel Dresler s vozem Škoda Fabia R5. Tovární tým Škoda Motorsport oslavil dokonce double, druzí totiž dojeli do cíle mladí Švédové Pontus Tidemand a Jonas Andersson. Třetí příčku obsadili Pavel Valoušek a Veronika Havelková (Škoda Fabia R5), pomyslnou „bramborovou medaili“ si vezou domů Jan Černý a Petr Černohorský (Škoda Fabia S2000). Mnohonásobní mistři republiky Václav Pech a Petr Uhel premiérově jeli s vozem Porsche 997 GT3 a obsadili pátou příčku celkového pořadí.

V rámci 25. Historic Rallye Vltava byli nejrychlejší Norové Valter Christian Jensen a Erik Pedersen s vozem Porsche 911 RS ze sedmdesátých let, pro stříbrný věnec si dojeli Finové Ville Silvasti a Jonne Halttunen, kteří používají stejnou techniku. Třetí soutěž dokončili vítězové „Vltavy“ z roku 2008 Tony Jansson a Erik Davidsson (Ford Escort RS 2000). V rámci domácího šampionátu byla nejrychlejší dvojice Filip Ballek – Tomáš Fallada (Subaru Impreza 555). Ani v závěru obou soutěží nedošlo k žádným vážnějším kolizím či zraněním.

---

Třetí prvenství v Historic Vltava Rallye má na dosah Nor Jensen, který převzal vedení po odstoupeních Myrsella a Francouze Comase. „Soudobé Šumavě“ vládne Jan Kopecký s tovární Škodou Fabia R5.

Už je jasné, že hattrick se konat nebude. Dvojnásobný vítěz Historic Vltava Rallye Švéd Myrsell totiž v sobotní etapě odstoupil s poruchou motoru a loňské vítězství neobhájí. Naopak ke třetímu triumfu míří norská posádka Valter Christian Jensen – Erik Pedersen, která v Klatovech zvítězila v letech 2012 a 2013. Zatímco tehdy ale jeli s Lancií Rally 037, letos se vrátili ke své předchozí zbrani, vozu Porsche 911 RS. Italské vozy letos zřejmě neuspějí, dosavadního lídra soutěže Francouze Comase (Lancia Stratos) přímo před mnoha diváky na městské rychlostní zkoušce zklamala poloosa. Za vedoucím Jensenem je tři testy před cílem na druhé pozici Fin Silvasti s dalším vozem Porsche 911 RS, třetí je vítěz ročníku 2008 Švéd Jansson (Ford Escort RS2000).

Z domácích závodníků je nejrychlejší Filip Ballek (Subaru Impreza), o minutu pomalejší je Jiří Káňa (Ford Sierra Cosworth), už tři minuty na lídra ztrácí Jiří Jirovec (BMW M3). O další příčky bojoval i Pavel Karlík (Lada VFTS), který však havaroval, jeho nehoda se (stejně jako zatím všechny další) obešla bez zranění. Mezi posádkami vozů „východního bloku“ je tak na tom krátce před cílem nejlépe Jan Krejča (Škoda 130 LR).

Rallye Šumava Klatovy má před sebou ještě několik rychlostních zkoušek, pořadí nicméně dále vládne tovární tým Škoda Motorsport. Na čele pořadí je česká dvojice Jan Kopecký – Pavel Dresler, na druhé příčce se drží švédští hosté Pontus Tidemand – Jonas Andersson. Bronzová pozice patří Pavlu Valouškovi a Veronice Havelkové, přičemž toto kompletní trio posádek závodí s vozy Škoda Fabia R5. Škodovkám se letos na Klatovsku daří, čtvrtí jsou po RZ 9 Jan Černý a Petr Černohorský se starší Škodou Fabia S2000. Až na páté příčce je Ford Focus WRC Jana Dohnala a Jakuba Venclíka, za nimi se drží zbrusu nové Porsche 997 GT3 plzeňského dua Václav Pech – Per Uhel.

Páteční lídři kategorie produkčních vozů (třída 3) Václav Kopáček a Barbora Rendlová měli v úvodu druhé etapy potíže s prasklou poloosou a v pořadí své třídy klesli až na čtvrtou příčku. Podobně jako loni se po Kopáčkových potížích posunuli do čela Poláci Jaroslaw Szeja – Marcin Szeja (Subaru Impreza). Mezi vozy s jednou poháněnou nápravou je v polovině druhé etapy stále ve vedení slovensko-moravské duo Martin Koči – Lukáš Kostka (Citroën DS3 R3T).

- - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - -

Ohlasy jezdců po první etapě

Jan Kopecký (1. místo) komentuje ztrátu na poslední RZ 5 Andělická, kde zajel až pátý čas: „To byla ta jediná potíž, která se dneska naskytla. Měl jsem hroznou radost, jak to všechno fungovalo, asi až moc velkou, až jsem tam trochu přehlédl zatáčku a začal jsem tam brzdit o malinko později. Rozhodl jsem se s tím nebojovat a poslal jsem to rovně do dvorku k nějakýmu pánovi na štěrk a musel jsem odtamtud vycouvat, takže proto ta ztráta. Co se týče etapy celkově, tak auto funguje opravdu skvěle, hlavně nastavení podvozku, takže z toho mám velkou radost. A hlavně, zítra si to budeme také užívat.“

Jan Dohnal (4. místo): „Auto funguje bezvadně, tam není žádný problém. Problém je v tom, že jsme úplně nezvládli nastavení. Zdá se mi, že v rychlejším a hrbatějším se to chová nějak divně, nevěřím tomu a neřídí se mi to dobře a nedokážu vůz využít. Ale to je věc, kterou snad dokážeme zítra v servisu vyřešit. Chceme to auto dovézt celé do cíle a já bych rád nabral poznatky. To auto je hodně složitý a je tam miliarda různejch možností nastavení. Pokud to člověk nemá dost prostoru testovat, tak se to prostě pozná až na těch závodech. Ale je to zajímavý a je to výzva a já chci s tím dále získávat zkušenosti, abychom se mohli posouvat stále dál.“

Martin Vlček (10. místo): „Pomalu začínám přicházet na to, co je to vlastně WRC…Jako že není potřeba zbytečně řadit jako to bylo v S2000, nechat tam prostě velké kvalty a soustředit se na nějaké trajektorie a tak dále. Zbytečně moc jsem řadil a to není moc dobré, jak jsem zjistil, ten čas tam pak není.“ Dotaz na smyky na okruhu: „Na okruhu jsem smykem prostě musel, tam mi ta pravá páka nedala spát, jinak samozřejmě jsem tam nějaké sekundy nechal, ale říkám, si že je to tak dlouhý závod, že tam těch pár vteřin nevadí.“

Miroslav Jakeš (11. místo): „Na RZ na Korábu nám něco prdlo na startu, mysleli jsme poloosa nebo diferák, a od té doby to nefungovalo. Čekali jsme co se s tám udělá v servisu, ale všechno bylo v pořádku, akorát nádobka na olej byla přetlakovaná a z toho bylo problém v zadním difu. Takže se to povolilo a odteď to funguje. Bohužel na těch dvou RZ tam byla ztráta velká. Teď už to bylo lepší, akorát jsme měli omylem málo nafouklé gumy, ale jinak dobré. Akorát to musíme začít stahovat zítra, ztráta je tam ale velká na ty první, takže nevím, kam se dostanem.“

Vojtěch Štajf (12. místo): „Kromě první vložky kde jsme se na okruhu málem srazili s Honzou Jelínkem, který se tam přetočil, tak jinak žádná krize nebyla. Jedeme a to auto je strašně moc přede mnou, takže se s tím musím učit. Myslím, že ty časy nejsou zas tak hrozný. Zítra zkusíme přidat, ale zase v rámci možností, abychom to udrželi na trati. Bude to asi chvíli trvat, než se s tím nějak naučím, ale moc se mi to líbí, užíváme si to. Jediný co nám teda vadí, že oproti Subaru je v tom autě o hodně méně místa, takže tam s tím trošičku bojujeme, protože jsme byli zvyklí, že jsme si dali helmy a bundy a všechno za sebe, zatímco tady je to takový stísněný. Každopádně auto funguje perfektně a my jsme si to dneska užili moc hezky, akorát na mě leze nějaká rýma, takže doufám, že si dám dneska večer dvě pivka a bude to. Takže dobrý, auto je celý a zítra do toho jdeme znova. Tohle učení je docela příjemná záležitost.“

Václav Kopáček (13. místo, 1. místo třída 3 - produkční vozy): „Seděli jsme v autě po půl roce. Na Čínovském okruhu jsem asi nebyl ve své kůži a jednou jsem tam probrzdil zatáčku. Ale jinak jsem se snažil, nějaké časy tam padaly, je to dobrý. Učíme se s autem, auto je pěkný, funguje, krásně to brzdí, byť tam mám v některých pasážích na brzdách ještě rezervy. Strašně se mi to líbí a snad budeme ještě pomaloučku zrychlovat, ale není to teda třeba úplně.“ Říkáš, že na okruhu jsi nebyl ve své kůži, ale přitom jsi tam vyhrál a bavil tisíce aplaudujících diváků širokými smyky. Tak to asi zase tak hrozné nebylo ne? „Jo, tak na špici bývá vždycky hromada diváků, tak jsme se je taky snažili trochu pobavit a doufám, že se nám to trošku povedlo.“ Bára Rendlová doplňuje: „Tak to je super, tam taky byla moje maminka na prvních závodech a přijela do servisu se slovy, že už jí to bude stačit jenom z těch on-boardů. No bylo dost náročný takhle po půlroce, i hned ten Čínov, a ještě s tímhle případem, kterej to tam všude drží :-)“

Věroslav Cvrček jun. (19. místo): „Vstupovali jsme do etapy s tím, že budeme spíše testovat než závodit, neměl jsem s tím autem dnes ráno ještě najetý jediný kilometr, takže poprvé jsem si ho osahal na shakedownu a pak vložku po vložce. Dostáváme se do toho trochu, ale je jasné, že ostatní co natestovali spoustu kilometrů jedou rychleji. Ale opravdu časy vůbec neřešíme a užíváme si ten pocit a hledáme naše chyby a až budeme mít tu jízdu poladěnou, tak budeme závodit. Teď to nemá cenu.“

Jiří Jirovec (3. místo v MČR, 9. celkově): „Docela to šlo, samozřejmě ty dvě auta s turbem jsou přede mnou, ty nám ujíždění. Ale po nás je to první soutěž téměř po roce, protože loni nám bavorák nedržel po hromadě, najeli jsme hrozně málo kilometrů. Auto je zčásti nové. Bylo to docela dobrý, jedna taková krizovečka v nějakým retardéru, ale jinak dobrý, pěkný počasí a všechno OK.“

Jiří Neubauer, spolujezdec Petra Nováka, jejichž Škoda 1000 MB udělala ukázkový kotoul přes střechu před tisícovkami diváků dnes na špici na Klatovském okruhu. Jak to vypadalo z pohledu posádky? „Vypadalo to dobře, on je šikovnej, takže to otočil tak, že všechna světla jsou v pořádku, vlastně jenom trochu odřený dveře a střecha. Řekl bych tedy úplně čistá práce. Jenom jsme něco lehce polepili a jedeme dál. Teď jsme měli nějaký menší problém s brzdama, ale jak se říká - brzda, to je nepřítel rychlosti.“

Václav Hostaš, odstoupil na RZ 3: „Zítra jedeme superrallye, utrhla se nám převodka řízení. Na loňský úspěch tedy nenavážeme, technika byla proti (pozn. loni zde Václav Hostaš dokončil na 2. místě v rámci klasifikace MČR a 8. absolutně).“

---

Rallye Šumava Klatovy i Historic Vltava Rallye za sebou mají první rychlostní zkoušky, které se obešly bez vážnějších havárií. Tratě soutěží lemují desetitisíce diváků, které kromě sportovních výkonů posádek hřálo také sluníčko.

Obavy, že může mít bývalý pilot formule 1 Eric Comas (Lancia Stratos) potíže se specifickým charakterem pošumavských tratí, se ukázaly jako liché. Celou první sérii rychlostních zkoušek Francouz ovládl a po RZ 5 už vede pořadí 25. Historic Vltava Rallye o 34 vteřin. Za ním probíhá lítý boj Seveřanů o stříbrnou příčku, v derby dvou posledních vítězů klatovské soutěže je na tom zatím o pár vteřin lépe Nor Jensen než Švéd Myrsell (oba Porsche 911 RS). Už s větším odstupem je čtvrtý další Skandinávec za volantem Porsche 911 RS, Fin Silvasti, ten na dálku bojuje s nejlepším domácím jezdcem Jiřím Káňou (Ford Sierra Cosworth).

Káňa je po RZ 4 na čele pořadí domácího šampionátu o dvacet vteřin před Filipem Ballkem (Subaru Impreza), na třetí pozici se drží Jiří Jirovec (BMW M3). Nedaleko za silným „bavorákem“ už zuří boj nejrychlejších vozů východní provenience, ve kterém má zatím navrch Petr Němec (Lada VFTS). Vítězi domácí části loňského ročníku soutěže Janu Krejčovi (Škoda 130 LR) se příliš nedaří, patří mu až sedmá příčka průběžného pořadí. Před ním jsou i Pavel Karlík (Lada VFTS) a Jan Frei

(Škoda 130 LR). Klatovský Václav Hostaš (Lada VFTS) odstoupil na RZ 3 s poruchou řízení, hned v úvodu byl ze hry po technických problémech také jeden z favoritů (a tradiční smolař Historic Vltava Rallye) Švéd Johnsen.

Divákům se boje historických vozů líbí, ještě více je ale přitahují souboje soudobých vozů v rámci 51. Rallye Šumava Klatovy. I tato soutěž začala tradičně na Klatovském okruhu, při tamním kroužení využil koně svého nového silného vozu Václav Pech (Porsche 997 GT3) a rychlostní zkoušku vyhrál. Poté se mu již tolik nedařilo, před něj se posunuly oba tovární vozy Škoda Fabia R5 pod vedením Jana Kopeckého a Švéda Tidemanda. „Šumava“ má za sebou teprve třetí rychlostní zkoušku, po které Kopecký vede o čtrnáct vteřin před Tidemandem a o devatenáct před Pechem. Průběžně čtvrtý je Valoušek (Škoda Fabia R5), pátý Jan Dohnal (Ford Focus WRC) a šestý Jan Černý (Škoda Fabia S2000). Produkčním vozům zatím vládne Václav Kopáček (Subaru Impreza), kategorii 2WD ovládá mladý Slovák Martin Koči (Citroën DS3 R3T).

- - - - - - - - - - - před startem- - - - - - - - - - -

O posledním dubnovém víkendu již tradičně odstartuje mistrovství České republiky v automobilových soutěžích jednapadesátým ročníkem Rallye Šumava Klatovy. Společně s touto soutěží se jede i evropská Historic Vltava Rallye. Průběh obou soutěží můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Jan Kopecký - Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) - Rallye Šumava Klatovy 2015
Karel Špaček ; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist