www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. dubna 2024, Svátek má Marcela, zítra Alexandra

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Kopecký s Dreslerem znovu opanovali Agrotec Rally Hustopeče + OHLASY

18. června 2016 • 17:10

Po Rallye Český Krumlov se kompletní kolotoč mistrovství České republiky v automobilových soutěžích přesunul více na východ. V tradičním červnovém termínu se totiž uskuteční Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, které můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče ON LINE --- Základní informace o Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče --- Diskuze k Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče

Jan Kopecký - Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) - Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2015

- - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - -

Ohlasy z cíle

Jan Kopecký (1. místo): „Byla to dobrá rally, i když jsme měli nějaké problémy. Včera jsem udělal jezdeckou chybu, která nás stála nějaké vteřinky, dnes nás trošku brzdil kolega z Polska, ale to si musí přebrat hlavně on sám. Velké poděkování patří celému týmu, auto fungovalo skvěle. Nasadili jsme tvrdé pneumatiky, co se jedou v mistrovství světa WRC2 a i když to v prvních průjezdech nebyla úplně ideální volba, tak jsme to zvládli a mám z toho radost.

Valda to tady zná a rozdíly tady vždycky byly minimální, ale kdybychom jeli jiné pneumatiky, asi by to bylo trochu jiné. Pokud jde o náš problém s chladičem po první sekci, mechanici vyměnili v servisu celou stěnu a auto zase šlapalo jako hodinky, za což jim patří dík.“

Pavel Valoušek (2. místo): „Pro mě to byla velmi problematická soutěž, velké trápení. Včera byl prach i po dvou minutách, dnes slunce a horko a k tomu jsme od druhé rychlostky dolívali vodu kvůli přehřívání. Myslím, že kdyby se jela ještě jedna dvě zkoušky, tak už to nevydržíme. Museli jsme dolívat před i po zkoušce, spotřebovali jsme spoustu litrů vody. Jsem rád i za kluky v týmu, že jsme auto udrželi při životě a že jsme tady.

V závěru jsem byl samozřejmě nervózní, motor ztrácel výkon, blikaly na mě kontrolky teploty a tlaku vody, která už tam ani není, takže jsem tu techniku i trochu šetřil, abysme dojeli. Pokud jde o náš další program, každý start mimo slovenské mistrovství je pro nás bonusem, pokusíme se o účast na Barumce.“

Jan Dohnal (3. místo): „Třetí místo je pro nás obrovská úleva. Opravdu jsme se dneska snažili, dal jsem do toho všechno a od první zkoušky jsem jel na hranici svých možností. Jsem strašně rád, že to vyšlo. Měli jsme dnes jednu krizi, kdy jsem urazil zadní křídlo v poslední zatáčce třetí dnešní zkoušky, ale ten výsledek to převyšuje. Musím poděkovat klukům, kteří museli na autě odvést spoustu práce, aby bylo takhle spolehlivé, už třetí závod za sebou. Jsem rád, že mám kolem sebe takové svělé lidi.

Pokud jde o zdejší rally, vadí mi tu retardéry a neznám důvod, proč to tady je tak, že většinu z nich musíme jet na jedničku a vypínat ALS. Víc se mi líbila dnešní druhá etapa, s včerejškem jsem se nějak nedokázal popasovat. Celkově to ale byla pěkná rally, zdejší tratě jsou specifické a je to velká škola. Jsem rád, že jsme dojeli s celým autem a takto vysoko.

Další start na Bohemce bude trochu komplikovanější, protože Kuba Venclík dostal před Šumavou velmi zajímavou pracovní nabídku a já se narchlo domluvit s Michalem Ernstem, který je ale na Bohemku domluvený se Štěpánem Vojtěchem. Pojedu tedy s Pavlem Zalabákem a máme čtrnáct dní na to, abychom se dobře sladili.“

Vojtěch Štajf (4. místo): „Jsem moc spokojený, je to výsledek nad plán, hlavně v této konkurenci. Měl jsem dobrý pocit už po pondělním testu, kdy na autě provedl Honza Kubíček nějaké změny, byl jsem si mnohem jistější, ale nechtěl jsem to zakřiknout, protože na soutěži se pak může vše ukázat být jinak. Od pátku se ukazovalo, že časy jsou lepší, s autem se jelo velice jistě. Měli jsme jedinou malou krizovku proti tomu nízkému slunci, vjeli jsme na chvíli do pole, ale nic se nestalo. Máme samozřejmě ještě rezervy, auto má nade mnou navrch, poznal jsem to i dnes, kdy jsem jednou nedobrzdil do retardéru. Ale byla to asi i chyba ve volbě obutí, teď na tvrdých pneu to bylo mnohem lepší. Celkově jsme ale spokojení s čtvrtým místem, věřím, že ta bedna přijde a hlavně jsme už podruhé ukázali, že se s námi musí počítat.“

Grzegorz Grzyb (5. místo): „Pro nás to byla těžká rally kvůli problémům s motorem. Poslední kolo už jsme jeli bez výkonu a museli přepnout na druhý boost, abysme se vůbec dostali do cíle. Nejsme úplně spokojení, protože jsme chtěli bojovat o stupně vítězů, ale z pohledu slovenského mistrovství jsme získali dobré body za Pavlem Valouškem. Teď se musíme připravit na další soutěž slovenského mistrovství.

Rally v Hustopečích se nám velmi líbila, byly tu zajímavé rychlostní zkoušky. Jak organizace, tak i atmosféra tady byly opravdu pěkné.“

Jan Černý (6. místo): „Výsledek není úplně špatný, ale chtěli jsme přeci jen víc. Měli jsme technické problémy i jezdecké chyby, v pátek jsem měl v hlavě přepnuto na špatný mód. Dnes to bylo dobré, snažili jsme se, i když jsme ráno netrefili pneumatiky. Odpoledne bylo dobré, ale S2000 na těchto tratích není bůhvíco. Jeli jsme spoustu času v omezovači, mockrát jsme se museli rozjíždět. Je pořád kam se zlepšovat, ale už bych byl rád v er-pětce.“

Ondřej Bisaha (7. místo): „Kvůli technice mám možná smíšené pocity, ale na druhou stranu to tu dobře znám, takže jsem se tu se čtyřkolkou docela dobře sblížil. Jsem rád, že jsem zjistil, že na to jednou možná budeme mít. Chtěl bych i pochválit pořadatele. Zdejší tratě jsou super, organizace výborná, navíc nebyl problém dostat dvouminutový odstup, nebo věděli o dopravních problémech. Perfektní informovanost a perfektní rally.“

Karel Trněný (8. místo): „Užívali jsme si to od začátku až do konce. Soutěž je tu těžká a měl jsem z toho trochu obavy. Zdejší odbočky, místa se šotolinou a taky už nejlíp nevidím, byl jsem raději opatrný. Trefovali jsme se ale do všech podstatných věcí, jako jsou třeba brzdy, jeli jsme v příjemném tempu a za pěkného počasí, takže za nás vynikající víkend. Po dlouhé době to byla 'velká' soutěž, ze které jsme měli příjemný pocit.“

Vlastimil Majerčák (9. místo): „Celkově jsem spokojený, zajeli jsme dobrý výsledek a během rally jsme neměli žádnou krizi. Soutěž nás bavila a líbila se nám, jen mě mrzely ty včerejší minutové odstupy, dvakrát jsme dojeli auto před námi. Na šotolině se prášilo tak, že jsem musel dvakrát málem zastavit, protože jsem nic neviděl a nabrali jsme trochu ztráty. Ale jinak se nám jelo dobře a jsem nadmíru spokojený.“

Martin Březík (1. místo tř. 3): „Jsem dneska maximálně spokojený. Všechno fungovalo perfektně, já, auto i celý tým. Líbí se mi tu, jsou tu pěkné erzety a až tak mi nevadí ani to teplo. Jedinou výtku bych měl k těm retardérům, příští rok by je měli pořadatelé aspoň trochu otevřít, bylo to úplně zbytečné. Ale jinak jsem naprosto spokojený.“

Tomáš Růžička (12. místo): „Pro mě to byla konečně lepší soutěž, i pokud jde o výsledek. S každým kilometrem se učím a dělám dost chyb, ale jsme v cíli a jsem rád za dvanácté místo. Auto fungovalo bez chyby, jen teď na druhé okruhovce jsme vyskočili ven a byl tam asi v trávě nějaký kořen a trochu jsme ohnuli rameno, ale nic vážného.“

Jaroslav Pešl (2. místo tř. 3 ): „V závěru jsme přizpůsobili jízdu tomu, že před i za námi byl velký odstup. Užívali jsme si ale jízdu i organizačně výborně zvládnutý závod a nádherné rychlostní zkoušky. Pro nás je to nejlepší výsledek ve velkém mistráku, takže jsme velice spokojení. Líbí se nám tu hlavně ty rychlé zkoušky z kopce na srdce, ty polookruhové nám ještě moc nejdou, to musíme navičit.“

Jakub Čapka (3. místo tř. 3): „Pro nás je to neskutečný výsledek. V první etapě měli problémy Kopáček a Szeja a nám se pak dnes dařilo udržet za sebou Šikla, takže jsme získali třetí místo. Na Hustopeče jsem se těšil už od loňského roku, zdejší tratě jsou nádherné a máme tady známé, všichni fandili, bylo to super.“

Martin Koči (1. místo 2WD): „Máme v plánu všechny soutěže českého mistrovství, které se nekryjí s JWRC. Jsem rád, že jsme tady vyhráli, bylo to asi nejtěžší vítězství v českém mistrovství. Byla to těžká rally, hlavně na volbu pneumatik, ani jsme možná ty nejlepší neměli. Dost to bylo i o hlednání brzdných bodů a rozpisu, ale jelo se nám skvěle.“

Václav Dunovský (2. místo 2WD): „Domů pojedeme maximálně spokojený, protože jsme konečně odvedli výkon s nímž můžeme být spokojení od prvního do posledního metru. Byla to neskutečně rychlá soutěž, skoro s ideální adhezí, i když teď v tom horku už nefungovaly brzdy a musel jsem myslet na techniku. Auto už se 'žvýkalo', tekly brzdy i pneumatiky, ale zvládli jsme s tím perfektně pracovat.

Teď na okruhu jsme museli téměř dvakrát zastavit, číslo deset trčelo do trati přes celou cestu, ale i bez náhradního času jsme udrželi vítězství ve třídě a druhé místo ve dvoukolkách. Jsme tedy maximálně spokojený. Včera nás sice potrápil prach a nízké sluníčko, ale konečně jsme to byli my na sto procent, bez žádného ale. Vše zapadalo do sebe, celý tým šlapal jak měl.“

Patrik Rujbr (3. místo 2WD): „Bylo to jedno velké dobrodružství. Pořád jsme něco ladili, spravovali, dnes měli menší incident v retardéru a teď na poslední zkoušce, kdy jsme chtěli pořádně zatáhnout, jsme ještě na šotolině dojeli auto a museli úplně zpomalit. Převládá spokojenost, ale mohlo to být lepší, ve všech aspektech. Buď jsme někoho dojeli, nebo nám něco upadlo nebo nefungovalo snad jen jednu erzetu jsme jeli bez problémů. V závěru už jsem se alespoň dostal do tempa.“

RZ 12 - (10) Nikolčice-Kurdějov- 16.45 km

Závěrečná rychlostní zkouška jen definitivně stvrdila, že vítězem letošní Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče se stala dvojice na Škodě Fabia R5, Jan Kopecký - Pavel Dresler. Druhou příčku po zásluze získali Pavel Valoušek s Veronikou Havelkovou, třetí místo si odváží domů Jan Dohnal s Michalem Ernstem.

Výše zmíněná trojice se podělila také o pomyslné stupně vítězů na závěrečné kurdějovské zkoušce, kde byl Kopecký o vteřinu rychlejší Dohnala a o dalších necelých pět vteřin před Valouškem.

V celkovém hodnocení rally byl i se čtvrtou příčkou spokojen Vojtěch Štajf při svém třetím startu s Fabií R5, pátý byl Grzegorz Grzyb. Body za šestou příčku si odváží Jan Černý před Odřejem Bisahou a Karlem Trněným. Na posledním testu se na devátou příčku posunul nejelpší ze slovenských jezdců, Vlastimil Majerčák a elitní desítku uzavřel vítěz třídy 3, Martin Březík.

V produkčních vozech se za Březíkem seřadili Jaroslav Pešl a Martin Čapka, pro kterého je bronz z Hustopečí více než vynikajícím umístěním. Martin Šikl přišel o pomyslnou bramborovou medaili kvůli defektu na posledním testu, čtvrtý tak skončil Marcel Tuček před Lukášem Matěnou.

V klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou zvítězil stejně jako na předchozí soutěži v Českém Krumlově Martin Koči, tentokrát ale s mnohem větším náskokem, zároveň vyhrál klasifikaci třídy RC3. Druhé místo a prvenství ve třídě 6 putuje do rukou Václava Dunovského, který si tentokrát soutěž opravdu užíval, s pocitem dobře odvedené práce může jet domů také bronzový Patrik Rujbr. Čtvrtý ve 2WD a druhý ve třídě 6 skončil Filip Mareš před dalším medailistou uvedené třídy, René Dohnalem.

RZ 11 - (9) Starovice - 16.97 km

Předposlední rychlostní test sice nevyhrál Jan Dohnal, ale jiný jezdec stejného křestního jména, tedy Jan Kopecký, ale první jmenovaný byl za pilotem tovární Fabie R5 druhý o 1.5 sekundy a vzhledem k tomu, že Vojtěch Štajf zajel až šestý čas se ztrátou 14 vteřiny na Kopeckého, bylo jasné, že Dohnal postupuje na bronzovou příčku průběžné absolutní klasifikace. Nutno dodat, že zcela po zásluze.

Třetím nejrychlejším časem se na tomto testu blýsknul slovenský pilot Tomáš Ondrej na Škodě Fabii WRC před čtvrtým Pavlem Valouškem a pátým Romanem Odložilíkem. O jediné pomyslné vzrušení se postaral nedobrovolně jiný Slovák, Tomáš Kukučka, jenž se svojí Fabií R5 spadl mimo trať, nicméně záď vozu, trčící do silnice, komplikovala průjezd dalším posádkám.

V produkčních vozech se radoval z nejrychlejšího času Kopáček, druhý byl opět jasný lídr třídy Březík, který už nemá kam spěchat, stejně jako druhý Pešl, jenž na druhých Starovicích zajel třetí čas.

V kategorii vozů s jednom poháněnou nápravou opět úřadoval Martin Koči, druhý nejlepší čas patřil Petriku Rujbrovi před Kočiho krajanem Jánem Kundlákem. Václav Dunovský byl na této zkoušce klasifikován jako šestý, když musel zpomalit u vozu Tomáše Kukučky, na jeho druhé místo však Rujbr přesto nepostoupil.

RZ 10 - (8) Němčičky - 9.15 km

Jan Dohnal se svým Fordem Focus WRC zajel další nejrychlejší čas a vše nasvědčovalo tomu, že je jen otázkou času, kdy v celkové klasifikaci přeskočí doposud třetího Vojtěcha Štajfa, neboť na této zkoušce stáhnul jeho náskok na pouhé 4.9 sekundy. O tři sekundy zpět byl na druhých Němčičkách vedoucí pilot, Jan Kopecký, který si tak upevnil svoji pozici před druhým Pavlem Valouškem. Otrokovického pilota však druhé místo určitě nermoutí, jasně i nadále vede v hodnocení slovenského šampionátu a co je nejdůležitější, jeho Fabia R5 stále pokračuje.

V produkčních vozech se na prvních příčkách nic nezměnilo, Kopáček ani Szeja nemohou promluvit do bojů o medailové pozice kvůli odstoupení v první etapě, takže trojlístek Březík, Pešl a Čapka má stále prakticky 'svoje jisté'.

Podobně na tom byly po této rychlostní zkoušce dvoukolky, v první desítce si své pozice prohodili pouze Lukáš Nekvapil s Danielem Zpěvákem, když si první jmenovaný polepšil na šestou pozici.

Ohlasy po RZ 7

Jan Kopecký (st. č. 1): „Jeli jsme v pohodě, ale na okruhu těsně před nás pustili Grzyba, takže nám první kolo prášil a nic jsme neviděli. Pak jsme ho ve druhém kole několikrát dorazili úplně, až na nárazník. Myslím, že nás musel vidět, ale nepustil nás a když už jsem myslel, že nás pouští, tak jsem to 'nasypal' pod něj a on to zavřel, takže jsem do něj strčil a prasknul nám chladič. Utěsnili jsme to, ale nestihli jsme přezout pneumatiky, vůbec nic. Máme teď asi s Pavlem Valouškem podobné problémy.“

Pavel Valoušek (st. č. 3): „Dopoledne jsme projeli v takovém bezpečném modu, abychom hlavně dojeli, s výhledem na body do slovenského šampionátu. Ale samozřejmě druhá příčka je zatím výtečně, ale je to boj. Neustále doléváme vodu, před startem, po cíli každé erzety, tak snad to doklepeme až na cílovou rampu.“

Václav Pech (st. č. 6): „V tomhle závodě jsme vyzuli už třetí kolo na zadní nápravě. Nevíme, čím to je. Je pravda, že mají velkou přilnavost a dá se s nimi jet hodně rychle, ale za nějakých podmínek prostě spadnou z ráfku. Osobně jsem to nikdy nezažil, pokud jsem nedal vyloženě nějakou ránu na kolo, tady to vyzuju prostě tím, že se do toho hodně opřu. Takže jsme se na to teď vyloženě vykašlali, nevíme co s tím.“

Vojtěch Štajf (st. č. 8): „Není to v takové pohodě jako včera. Zvažovali jsme nejtvrdší směs pneumatik, ale zatím jsem na nich nikdy nejel a ani netestoval, tak jsem ráno vsadil na jistotu střední směsi, ale bylo to špatně. Teď obujeme tvrdou směs a bude to určitě lepší. Museli jsme po okruhové zkoušce přehazovat přední a zadní kola. Ještě mám rezervy v brzdách, někde na ně jdu brzo, ale naopak z velké rychlosti jsem nedobrzdil do retardéru a musel couvat. Jinak jsem spokojený, držíme třetí místo a hlídáme si to. Auto funguje, baví mě to, hlavně neudělat chybu.“

Jan Dohnal (st. č. 7): „Včera jsem nebyl schopen dostat do tempa, necítil jsem se vůbec dobře. Neseděl mi profil tratí, nevyhovoval ani připravený rozpis. Včera to nemělo se sportem nic společného. Ale zdravě jsem se na sebe naštval a řekli jsme si, že do toho dnes půjdeme od první vložky naplno, aby nás to bavilo. To se nám daří, svezení se nám líbí, optimální byla i volba tvrdé směsi. I ty se ke konci vložky přehřívaly a vyvážely, a tak jsem musel ubrat na agresivitě. I kvůli tomu jsme na poslední zkoušce v sekci škrtli o vinici,v poslední pravé před fotobuňkou a urazili jsme velké křídlo. Moc se na sebe kvůli tomu zlobím, je to zbytečná škoda a uvidíme vůbec, jak se bude focus bez toho křídla chovat. To bude první věc, kterou budeme zjišťovat, až se se můžeme bavit o nějakém ataku z naší strany. Nerad bych někde bez zadního přítlaku vyletěl...“

Jan Černý (st. č. 5): „Rozhodně nemohu naše dopolední časy svádět na výkon vozu. Vše jsme si zavinili sami, špatnou volbou pneumatik. Obuli jsme totiž měkká kola, což nebyla dobrá volba. Poslední kilometry jsme dojížděli na drátech, tak to musí být někde znát.“

Grzegorz Grzyb (st. č. 2): „Máme problémy s motorem, chybí nám výkon, to je docela problém. Ale rychlostní zkoušky se nám líbí, jede se nám dobře, jenom prostě nemáme takové časy, jaké bysme si přáli mít. Na okruhové zkoušce jsem Honzu Kopeckého fakt neviděl. Je to tam všude úzké a jestli jsem mu zavazel, tak se mu omlouvám.“

Ondřej Bisaha (st. č. 23): „Podle výsledků to sice vypadá, ale nadále se trápíme. Není to dobré, nejsem ten typ pilota, který přijde k autu a dokáže jet s čímkoli. Musím mít oporu v tom, jak je to nastavené, že to dělá vše, co já potřebuji. V tomto směru italskému autu vůbec nevěřím. Teď se trápíme, kvůli špatné geometrii drhneme gumy, navíc nám vytekly i brzdy… Ale snad to už nějak dovedeme do cíle.“

Karel Trněný (st. č. 9): „Dnes je to trochu jiné pokud jde o tratě, čekal jsem, že to bude víc pro WRC. Honza Kopecký jede neskutečně. My se bavíme, i když po loňském roce jsem z toho měl trochu obavy. Jedeme přesně co chceme, i když teď jsme to teď jednou trošku 'lovili', ale nebyla to krize. Jedeme svoje tempo a časy, jaké bychom si představovali, takže jsem moc spokojený.“

Martin Březík (st. č. 18): „Pro nás je to zatím dobré, jen už je docela horko. Auto funguje dobře, obuli jsme třicítky a myslím, že to byla super volba. Mám z toho dobrý pocit. Charakter tratí se mi líbí, jediné výtky mám vůči retardérům, které jsou mnohdy hodně utažené. Myslím si, že je to naprosto zbytečné.“

Robert Adolf (st. č. 25): „Šlo nám to dobře, ale teď na poslední zkoušce v poslední zatáčce před cílem jsme šli ven. Blíž cíle už to nešlo. Ale jedeme dál, takže je to dobré. Baví nás to a vše je jinak v pohodě.“

Roman Odložilík (st. č. 4): „Včera jsem byl trošku rychlejší na místě kde chyboval Honza Kopecký, Vašek Pech i Honza Černý. Jenže já jsem byl trošku delší a zavadil jsem o nějaký balvan a spadli jsme na louky tři metry pod cestu. Autu nic nebylo, ale než nás lidi vytáhli, ztratili jsme pět minut. Je to škoda, časy jsme jeli dobré. Dnes nechceme ztratit tempo a získat bonusové body, ale je to zase náročné na techniku. Mám pocit, že nám teď prasknul stabilizátor.“

Václav Kopáček (st. č. 17): „Včera jsme ve druhé sekci měli problémy s elektronikou, kluci našli dva utržené kabely od mezinápravy. Dost jsme se s tím prali a v jedné pomalé zatáčce jsme se svezli z meze dolů. Nevím, jestli to byla špatná stopa, nebo problém s diferenciály, ale museli nás odtamtud vytáhnout. Prostě smůla. Dnes zatím jedeme, auto funguje, ale je to rychlé a hodně na motor. Proti Mitsubishi zostáváme a musíme to dohánět jinde, ale nemáme kam chvátat a užíváme si to.“

Jaroslaw Szeja (st. č. 19): „Včera nám praskla poloosa a jeli jsme jenom s pohonem přední nápravy. Pak nám praskla převodovka a zůstali jsme stát přímo na erzetě. Dnes je auto v pořádku, takže jedeme dál.“

Martin Koči (st. č. 16): „Jede se nám dobře, užíváme si to. Ale rozhodně nemůžu říct, že by to bylo lehké, hlavně ty změny rytmu a přilnavosti pneumatik. Hodně těžko se tu trefuje do brzd a brzdných bodů, s tím se pořád ještě snažím nějak hrát. Jinak se nám ale jede suprově. Tratě jsou pěkné, rychlé, mezi poli. Je to nádherné, s výjimkou těch retardérů, těch je moc.“

Václav Dunovský (st. č. 33): „Myslím, že jsme si s tím sobotním ránem poradili velice dobře. Jenom je už velké horko a technika tím docela trpí, přehřívají se brzdy, auto, pneumatiky. Podle toho je potřeba s tím pracovat, ale nám se to snad daří. Snažili jsme se najít kompromis, abysme pošetřili techniku, ale zároveň jeli rychle. V naší třídě to po včerejšku bylo hodně vyrovnané, doufám, že to pro nás teď bude dobré.“

Patrik Rujbr (st. č. 32): „Na poslední zkoušce jsme nedobrzdili v jednom retardéru a nechali tam přední nárazník a světlo. Jinak to jde celkem dobře, ale jsem hodně unavený. Nevím, jestli je to z toho, jak jsme dávali auto do kupy po té velké ráně, ale nemůžu se dostat do tempa. Snažíme se co to jde.“

Filip Mareš (st. č. 35): „Dopoledne jsme odjeli bez závažnějšího problému. Opět se nasadilo vysoké tempo, které se snažíme držet. Ale přece jen se stále s peugeotem učíme a na Vaška Dunovského zatím nemáme, prostě jede výborně. Zatím nedokážu říct co dál, v servisu se o tom pobavíme, ale ještě zkusíme bojovat.“

Tomáš Ondrej (st. č. 20): „Včera nás potrápila technika, jinak se domnívám, že bychom mohli být absolutně výše. Dokladem byly i teď dva časy v desítce, čtvrtý a sedmý. Bohužel na starovické okruhovce nám zase vyletěla hadice od turba, neměli jsme výkon a ztratili více než minutu.“

Igor Drotár (st. č. 12): „Včera jsme nejeli optimálně, nakonec byla důvodem odstoupení technická porucha serva, olej vystříkal na čelní okno a nešlo pokračovat. Ani dnes nejsme si moc jistí. Hustopeče jsou hodně specifické, po pomalém tréninku není vůbec jednoduché pak závodit v takových rychlostech. Úspěch je tady o poznání tratí nebo rozpise. Cílem je dnes dojet do cíle a získat nějaké body do slovenského mistráku.“

RZ 9 - (7) Nikolčice-Kurdějov- 16.45 km

Na závěrečném testu třetí sekce hustopečské rally se z nejlepšího dílčího času radoval opět Jan Kopecký, který si tak spravil náladu po předchozích peripetiích s Grzybem, které vyústily v problémy s prasklým chladičem vody. Druhý čas zajel Jan Dohnal, což znamenalo jeho posuv čase už o pouhé 3.6 sekundy za průběžně třetího Vojtěcha Štajfa.

Pavel Valoušek se udržel díky třetímu času bez potíží na druhém místě za Kopeckým. V první desítce se opět posunul na šestou příčku před Ondřeje Bisahu nejlepší pilot vozu kategorie S2000, tedy Jan Černý s Fabií S2000.

V 'pévečkách' si nejlepší čas na své konto připsal Kopáček, na vedení Březíka to však samozřejmě mělo pražádný vliv. Ve dvoukolkách si dalším výborným časem časem pojistil průběžnou třetí příčku, za Kočim a Dunovským, Patrik Rujbr.

RZ 8 - (6) Starovice - 16.97 km

Také druhý sobotní test vyhrál Jan Dohnal, tentokrát o 5.4 sekundy před Pavlem Valouškem, jehož vůz stále trápily potíže s doléváním vody do systému chlazení motoru. Třetí byl Jan Kopecký, kterého na této polookruhové zkoušce zbrzdil vůz Poláka Grzyba.

Náskok vedoucího jezdce na tovární Škodě Fabii R5 se tak snížil na 4.7 sekundy a souboj o vítězství mezi Kopeckým a Valouškem tak zůstaval nadále otevřený. Na třetí místo Štajfa si už zcela rálně začal brousit zuby Jan Dohnal na Focusu WRC, když prvně jmenovaný měl po tomto testu k dobru již jen 12.7 vteřiny. Ze soutěže se rozhodl odstoupit Václav Pech, na jehož Porsche 997 GT3 došlo k samovolnému vyzutí další zadní pneumatiky.

V produkčních vozech se nic nezměnilo, opakovala se situace z předchozího testu a vedoucí Březík tak 'pouze' opět přidal několik vteřin ke svému náskoku. Ve dvoukolkách navýšil Koči svůj náskok na lídra RC4 Dunovského o necelých 11 sekund, na třetí příčku celkove se však nejlepším dílčím časem vrátil Patrik Rujbr před Filipa Mareše.

RZ 7 - (5) Němčičky - 9.15 km

Do sobotní etapy nejlépe vstoupil Jan Dohnal, který byl při prvním průjezdu nejkratším rychlostním testem dne o čtyři desetiny vteřiny rychlejší než druhý Václav Pech. Třetí čas zajel Jan Kopecký před slovenským pilotem Tomáášem Ondrejem na Fabii WRC a Romanem Odložilíkem.

Na čele se z pohledu první trojky absolutně, tedy Kopeckého, Valouška a Štajfa nic nezměnilo, na čtvrtého Grzyba se však začal na úkor Jana Černého dotahovat Jan Dohnal a na devátou příčku si polepšil Václav Pech.

Ve třídě 3 zajel nejlepší čas lídr Březík před navrátilci v rámci Rally2, Václavem Kopáčkem a Jaroslawem Szejou. Na čele produkčních aut tak získal Březík již více než minutový náskok na druhého Jaroslava Pešla, třetí Jakub Čapka byl zpět o minutu a třičtvrtě.

Ve dvoukokách byl o sedm desetin sekundy rychlejší Koči před Rujbrem, další čtyři vteřiny ztratil na této zkoušce třetí Dunovský. Až sedmý čas zajel Filip Mareš a na průběžné třetí místo celkově se tak za Kočiho a Dunovského vrátil Tomáš Fusko.

- - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - -

Ohlasy z cíle úvodní etapy

Jan Kopecký (st. č. 1): „Potvrdilo se zase, jak jsou Hustopeče specifické. Pro první auto to tady není nic jednoduchého, asfalty jsou hodně zaprášené a kluzké a šotolina je sice spravená, ale přece jen tam trochu čistíme trať. Dokonce jsme jeli v noci rychleji, což je také známka toho, jak moc to v prvním průjezdu klouzalo. Ale nevadilo mi to. I když jsem mohl dát bezpečnější volbu pneumatik, schválně jsme nechali tvrdé, ať si na ně zvykám. Ve WRC2 pak pojedeme závody na asfaltu a tam bude možnost jen tvrdé nebo měkké gumy, nic mezi.

Jinak škoda té hloupé chyby na dvojce, kde jsme nechali jedenáct vteřin, na druhou stranu bylo štěstí, že se nic nestalo. Na zítra si samozřejmě věříme, navíc Pavel má prý nějaké problémy s motorem, a určitě by byla škoda, kdyby odpadl. Ale i to jsou závody.“

Pavel Valoušek (st. č. 3): „Noční část se nám vydařila, ale byla pro nás složitá, protože jsme měli prach před sebou – ani dvě minuty nepomohly. Snažili jsme se jet, jak to nejlíp šlo, jenže máme potíže s autem. Řešili jsme je už v předešlém servisu, ale vypadá to, že ten problém stále není odstraněný – ztrácí se nám voda v motoru. Uvidíme, jestli vůbec budeme zítra pokračovat.“

Vojtěch Štajf (st. č. 8): „Za tmy se nám dařilo i na Šumavě a v Krumlově, asi jsme si koupili dobrá světla (úsměv). Navíc jsem si po dlouhé době vzal brýle, zatímco poslední dvě sezony jsem jezdil bez brýlí. Každopádně nám to v noci jde, dokonce jsme se teď oproti prvním průjezdům ještě zrychlili, což dokazuje, že auto má rezervy. Pro nás to bylo lepší než v prvních průjezdech, kdy bylo nízké slunko a jednou mě hodně oslnilo. Auto funguje krásně a výsledek je mnohem lepší, než jsme si dokázali představit, takže jdeme správnou cestou, auto na každém závodě o kousek vylepšíme a zatím mám z průběhu sezony velkou radost.“

Grzegorz Grzyb (st. č. 2): „Noční sekce byla těžká, ale zrychlili jsme se a měli jsme lepší časy. Jak už jsem říkal, trať je pro nás nová – je hodně rychlá a trošku nebezpečná, ale jedeme si svoje, bojujeme, jak můžeme, a jsme spokojení.“

Jan Černý (st. č. 5): „U místa, kde vyletěl z trati Odložilík, nás začali lidé brzdit, na což jsem špatně zareagoval. Byl jsem delší a skončili jsme v hodinách, museli couvat a chvíli to trvalo, než jsme jeli dál. Navíc od půlky erzety nám fabie začala nějak škubat, asi důvodem nějakého špatného čísla. Tím pádem nemáme výkon, Doufám, že to ráno opravíme, a ve druhé etapě se konečně budeme pohybovat tam, kde máme. Teď to nebylo úplně odpovídající.“

Václav Pech (st. č. 6): „Bohužel nás na RZ5 postihl defekt pravé zadní pneumatiky a s tím jsme jeli téměř tři čtvrtě vložky. Navíc na poslední erzetu jsme museli dát z rezervy úzkou gumu, což nebylo optimální. Hodně to tahalo za ruky, porsche bylo špatně ovladatelné, nevěděl jsem, co to na řadě míst udělá.“

První etapa XII. ročníku AGROTEC PETRONAS Syntium rally neznamenala jen boje na čele výsledkové listiny, ale také v jednotlivých kategoriích a objemových třídách. Níže jsme zaznamenali ohlasy dalších účastníků třetího klání MČR.

Michal Ernst, spolujezdec Jana Dohnala (st. č. 7): „Některé rychlostky byly přece jen více klouzavější než jsme čekali, proto jsme do toho zvolili více rozumu a jeli opatrnější tempo. Přece jen už nejsme nejmladší (smích). Prostě dvě erzety nebyly zcela podle představ, třetí nám naopak šla, tak uvidíme, jak to bude druhý den. Do cíle je totiž ještě daleko.“

Karel Trněný (st. č. 9): „Je to strašně těžký závod. Jedeme tady po mnoha letech a je to hrozně znát. Loni jsme tady sice trénovali, ale nepodařilo se nám soutěž absolvovat, což je velký handicap. Ŕíkal jsem to klukům ze Slovenska už před závodem, jak je to tady neskutečně těžké a záludné, teď už všichni vidí, jaké je to ve skutečnosti. Hustopeče byly a jsou jedna z nejtěžších soutěží.

Obrovskou výhradu mám je ke stavbě retardérů. S velkým autem je problém je projet, ´spojkujeme´, jdeme zbytečně do techniky, abychom se tam nějak protáhli. Vím, že se musí snižovat průměry a mám pro to naprosté pochopení. Klidně ať je i více retardérů, ale ať jsou průjezdné, nic jiného touto kritikou nesleduji. Připadám si tam často jak v autoškole.“

Martin Koči (st. č. 16 – 1. místo 2WD): „Je to tady v Hustopečích hodně náročné. Nečekal jsem, že ten grip bude tak proměnlivý. Někdo to drží, jinde zase nedrží, v tréninku to bylo nesmírně těžké odhadovat.

Se svou jízdou jsem tak nebyl úplně spokojený. V každém případě je znát, že místní tratě neznáme, a domácí střelci to tady znají. My jedeme jen na rozpis, který je však parádní a v autě máme super pocity.

Zrádné jsou na asfaltových kolech i šotolinové úseky. Málokdy se s něčím takovým potkáváme. A tak hned na první šotolině jsem zjistil, že na brzdách auto zdechá, pak jsem si na to musel dávat velký pozor.“

Martin Březík (st. č. 18 – 1. místo tř. 3): „Největším naším problémem bylo zapadající slunko a následně prach, když jsme jeli jen minutu za autem před námi. Nebylo to nic příjemného, nicméně jsme v cíli, a navíc, když teď Venca Kopáček udělal nějakou chybu v lese, vedeme. Ale vypadalo to, že jsou ok, už byli venku z auta, a tak jsme jeli hned dál.“

Ondřej Bisaha (st. č. 23): „Já ani výsledky moc nesleduju, nejsem totiž spokojený s autem. Je na něm špatná geometrie, a to teď nemůžeme změnit. Nemáme ani podložky pod tlumiče, aby se spravily odklony, takže auto nezatáčí a musím to tam posílat „ručkou“, což není styl, který bych uměl. Kupodivu je to výsledkově dobré, ale to je asi znalostí tratě. Dařilo se nám v noci – jeli jsme pořádně stejně, ale myslím si, že ostatní posádky zpomalily, a tím jsme smazali deficit, který máme.“

Jaroslav Pešl (st. č. 27): „Bohužel jsme se v noční sekci nevyvarovali dvou chyb, když na vině byl zvířený prach, nic jsme neviděli. Nechali jsme tam v součtu cca 20-25 vteřin. Ale auto je celé, a jsme rádi, že jsme tady, navíc druzí v enkách, když to Venda zahodil do lesa.“

Filip Mareš (st. č. 35): „Z mého pohledu panuje spokojenost jen s druhou sekcí. V první to nebylo optimální, navíc jsem musel v diváckém místě v obci Diváky (RZ3 (2)) couvat. V první sekci se navíc hodně prášilo, navíc když zapadalo slunce, na řadě míst nebylo vidět na metr. Čekal jsem to podobné i v noci, ale tam to bylo kupodivu lepší. Ale asi to měli všichni stejné, takže to není žádná výmluva. Celkově se jede strašně rychle, a tak se na to jdeme dobře vyspat, protože je stále ještě o co bojovat.“

Patrik Rujbr (st. č. 32): „V servisu po RZ3 jsme vyměnili čerpadlo a teď poslední už jsme si pořádně užili, až jsme se trochu nabáli (smích). Ale osobně nejsem úplně zastáncem šotoliny na tratích. Jedete po tmě, v prachu, není vidět na krok. Nechápu pointu tohoto závodění.“

Martin Rada (st. č. 76): „Souboj s Vaškem Stejskalem je zase na ostří nože. Jede se opravdu na limitu. Hned na prvním testu jsme na jednom horizontu brutálně skončili, naštěstí alfa to ustála. Ale v noci přišel jeden výlet z trati, kde jsme nechali nějaké vteřiny. K dobru tak máme do soboty jen 4,3 vteřiny.“

(AGROTEC autoklub v AČR, tiskový servis)

RZ 6 - (4) Horní Bojanovice-Diváky - 17.43 km

V poslední zkoušce první etapy stvrdil své průběžné vedení nejrychlejším časem Jan Kopecký. Pavel Valoušek byl na RZ 6 (4) druhý s odstupem 5.1 sekundy, ale vzhledem k setrvávajícím problémům s mizející vodou z chladicího systému jeho Fabie R5 byl především rád, že se dostal do pátečního cíle.

Třetí příčkou stvrdil svou průběžně třetí pozici absolutně Vojtěch Štajf, stejně tak jako čtvrtý Grzegorz Grzyb. Pátým nejlepším časem si pak na pátou pozici polepšil Jan Černý na úkor Ondřeje Bisahy, který se stále sžívá s Fordem Fiesta R5.

Novým lídrem třídy 3 se stal úřadující mistr Martin Březík, když do této chvíle vedoucí Václav Kopáček skončil v jedné ze zatáček mimo trať. Za Březíkem se na závěrečném pátečním testu seřadili Pešl a Čapka, tato trojice jezdců na Lancerech Evo IX pak ve stejném pořadí figurovala na čele celkového hodnocení produkčních aut.

Ve dvoukolkách zakončil etapu stylově dalším nejlepším časem Martin Koči a navýšil tak náskok na druhého Václava Dunovského na 25.4 sekundy. S pomyslným bronzem mohl být o páteční půlnoci spokojen i Filip Mareš, druhý čas na RZ 6 pomohl Patriku Rujbrovi k postupu na pátou příčku.

RZ 5 - (3B) Bořetice 2 - 11.67 km

Předposlední test první etapy hustopečské rally s sebou přinesl zatím nejvíce dramatických momentů a zvratů. Kopecký byl o 3.3 sekundy rychlejší Valouška a kostelecký pilot se tak vrátil do čela průběžné absolutní klasifikace. Z té nakonec vypadl po jezdecké chybě dosud skvěle jedoucí třetí Roman Odložilík, který skončil mimo trať a poté nabral téměř šestiminutovou ztrátu, takže se rozhodl z první etapy odstoupit.

Problémy měl ale také Václav Pech, kterému se smekla pneumatika ze zadního kola, ale také Jan Černý, který si na druhých Bořeticích 'vystřihnul' se svou Fabií S2000 hodiny. Zatímco plzeňského pilota stály jeho problémy 1:22.3 minuty a propad na dvanáctou příčku, příbramský mladík měl štěstí v neštěstí, neboť si naopak díky Odložilíkově smůle polepšil na šestou příčku.

V produkčních autech zabral Václav Kopáček a rázem téměř zdvojnásobil svůj stávající náskok na Martina Březíka, další třetí čas zajel Jakub Čapka před Jaroslavem Pešlem.

Mezi auty s jednou poháněnou nápravou (nepočítáme-li logicky Pechovo Porsche :-) ) byl tentokrát jasně nejrychlejší Martin Koči, když druhému Filipu Marešovi nadělil 6.9 sekundy a třetí Patrik Rujbr se čtvrtým Václavem Dunovským byli za slovenským pilotem o něco málo více než deset vteřin. Mareš se však v souboji třídy RC4 posunul na druhé místo a zároveň na třetí místo ve dvoukolách za Dunovského.

RZ 4 - (3A) Bořetice 1 - 3.40 km

Do druhé sekce vstoupil nejlépe Jan Kopecký, ale Porsche 997 GT3 Václava Pecha prolétlo nejkratším testem rally o pouhé dvě desetiny vteřiny pomaleji, než tovární Škoda Fabia R5. Třetí čas udržel na čele průběžné klasifikace Pavla Valouška, otrokovický pilot však měl k dobru již jen 2.9 sekundy.

V dobrých výkonech pokračoval Roman Odložilík, čtvrtý čas před Vojtěchem Štajfem znamenal kosmetické navýšení stávajícího náskoku na pražského pilota. Na průběžně páté místo se posunul na úkor Poláka Grzyba díky již zmiňovanému druhému času Pech.

Otevřený souboj o vedení ve třídě 3 pokračoval i na této zkoušce, když vedoucí Kopáček byl o pouhou desetinu sekundy rychlejší veterána Březíka. Třetí čas zajel mladý Jakub Čapka, který se díky tomu dostal na čtvrtou příčku za Jaroslava Pešla.

Ve dvoukolkách se tentokrát nejvíc dařilo Slováku Fuskovi na Peugeotu 208 R2, který o dvě desetiny vteřiny porazil Filipa Mareše na stejném voze, o dílčí třetí příčku se pak s odstupem 1.2 vteřiny podělili Martin Koči a Václav Dunovský.

Ohlasy po 1. sekci

Pavel Dresler, spolujezdec Jana Kopeckého (st. č. 1): „Na druhé zkoušce, kousek za odbočením u letiště, zasvítilo v jedné zatáčce přes horizont Honzovi do obličeje prudké slunce, trochu méně zatočil a fabia šla do hodin. Skončili jsme v poli, ale nic vážného to nebylo. Autu se nic nestalo, jen jsme tam nechali nějaký čas.“

Grzegorz Grzyb (st. č. 2): „Zkoušky se nám líbí, jsou těžké a rychlé. Je tady dost šotoliny, která se nám zamlouvá, ale přece jen nestačíme tempu domácích, kteří jedou hodně rychle. Jako problém trochu vnímám betonové protikatovací zábrany, na které si zvykáme.“

Pavel Valoušek (st. č. 3): „Z našeho pohledu je to zatím super. Je to třetí závod ve fabii, auto stále poznáváme a problémová krizovější místa určitě si hlídám. Ale tempo je slušné, těžíme i z dokonalého rozpisu. Velkých problémem byl na řadě míst prach. Moc jsem toho zejména na obou dlouhých zkouškách, v lesních pasážích, neviděl. Ale jistě se ještě máme s fabií kam posunovat.“

Roman Odložilík (st. č. 4): „Ty erzety jsou snad ještě těžší než loni, hlavně Bořetická zkouška mi přijde ještě více zamotaná. Bojoval jsem s udržením optimálního rytmu, kdy se jede rychle a pak se třeba musí zpomalit skoro do nuly. Několik krizí přišlo i kvůli slunku do očí, asi třikrát jsme byli někde na poli, takže časově to mohlo být ještě trochu lepší.“

Jan Černý (st. č. 5): „Jak se to vezme, šel jsem do toho, že máme handicap trochu v autě, teď úplně nevím, zda to hledat v autě nebo v sobě, snažím se hodně, někdy až moc, možná i tím ztrácíme, těžko říci, nejsem úplně spokojený, občas v omezovači, pak zase rozjezdy z jedničky, hodně pomalých retardérů.“

Václav Pech (st. č. 6): „Myslím, že ztrácíme hlavně na šotolině. Zejména ve vracečkách, kde dlouho stojíme, je pro mě těžké auto znovu rychle rozjet. Ale neumím to časově odhadnout. Ve druhých průjezdech se na to zkusíme zaměřit, abychom tolik neztráceli. Naopak na asfaltu si jízdu úžíváme, je to super svezení.“

Vojtěch Štajf (st. č. 8): „Před startem jsme si řekli, že nebudeme řešit konkrétní umístění, spíše bude naším cílem snižovat ztrátu na konsistentně jedoucího Honzu Kopeckého. Vydařil se nám už shakedown, proto jsem šel do závodu pozitivně naladěný a i nyní panuje v autě absolutní pohoda. Výsledek je zatím nad plán, ale také potvrzuje, že patříme k širší špičce. Na poslední zkoušce jsem vyletěli na louky, když nás oslnilo zapadající slunce. Naštěstí tam nic nebylo a jedeme dál. Snahou dále bude autu neublížit.“

Václav Kopáček (st. č. 17): „Výsledkově je to zatím dobré, ale totálně špatně jsem projel první dvě rychlostky. Dělal jsem obrovské chyby. Co jsem dokázal vyvést za první sekci jsem nedokázal za předchozí dva závody. Párkrát jsme byli mimo trať, neboť to strašně klouže. Na trati je jemný prach, což je nevyzpytatelné na brzdách a v zatáčkách, kdy se nemůžeme pořádně opřít do gum. Prostě bych řekl, že jsem rád, že je tato sekce za námi.“

Ondřej Bisaha (st. č. 23): „Sice jsme v desítce, ale s autem, zapůjčeným z Itálie, nepanuje vůbec spokojenost. Už po shakedownu jsme řešili problémy s vysypaným ložiskem, teď se trápíme s nastavením a špatnou geometrií. Je to boj.“

Jaroslav Pešl (st. č. 27): „Zatím jedeme bez krizí. Teď nám Venda Kopáček s Martinem Březíkem ujeli víc, za námi je Šikl s odstupem osmnácti vteřin. Takže asi dále budeme čekat na chyby jezdců vpředu, naopak my se budeme snažit je nedělat. Trefili jsme i gumy, takže jsme zatím spokojeni, i když v závěru, když už se stmívalo, jsme toho na pár místech moc neviděli.“

Václav Dunovský (st. č. 33): „Přiznám, že výsledky úplně nesleduji, ale jedeme rozumné tempo. Někde na šotolině v kompresích jsme však přišli o zrcátko a prasknul nám i přední nárazník. Trochu nás potrápil i prach a na druhé vložce nízké sluníčko. V noci ten prach asi nebude nic moc, hlavně v těch lesích. Určitě by bylo z hlediska bezpečnosti lepší jet po dvou minutách. Ale musíme bojovat a uvidíme.“

AGROTEC autoklub v AČR, tiskový servis

RZ 3 - (2) Horní Bojanovice-Diváky - 17.43 km

Co do měření časů třetí rychlostní zkoušku vyhrál Jan Kopecký před Pavlem Valouškem a stáhnul tak z jeho náskoku 2.7 sekundy. Třetí čas zajel Roman Odložilík a vrátil se tak na třetí příčku celkově před Štajfa. Václav Pech zajel čtvrtý čas a celkově se tak posunul na šesté místo před Jana Černého.

Produkční auta tentokrát jasně ovládnul Kopáček, který Březíkovi 'nadělil' 9.6 sekundy, třetí byl opět Pešl. Čtvrtou příčku na RZ i po ní dál držel Martin Šikl. Odstoupil Marcin Szeja, kterému nevydržela převodovka.

Na čelo průběžné celkové klasifikace se dostal Martin Koči před Václava Dunovského, který však držel nadále vedení ve třídě RC4 před Slovákem Fuskem (oba Peugeot 208 R2). Problémy s palivovým čerpadlem brzdily Patrika Rujbra, který tak klesnul až na pátou příčku.

RZ 2 - (1B) Bořetice 2 - 11.67 km

Druhý rychlostní test zvládl nejlépe Pavel Valoušek, který byl o 5.7 sekundy rychlejší než druhý Vojtěch Štajf. Třetí nejlepší čas zajel Roman Odložilík (+7.9 s), až čtvrtý byl Jan Kopecký, který si na tomto testu 'střihnul' hodiny a ztratil 8.2 vteřiny.

Do čela průběžné absolutní klasifikace se tak posunul Valoušek před Kopeckého, na třetí místo si polepšil Štajf na úkor Odložilíka. Soutěž skončila pro Jana Jelínka, který odstoupil s poškozeným zavěšením svého vozu.

Ve třídě 3 odskočil Kopáček o další 3.1 vteřiny Martinu Březíkovi, třetí byl opět Jaroslav Pešl, nicméně do čela kategorie šel Březík, neboť Kopáček nedobrovolně zatížil své konto pětivteřinovou penalizací z jednoho z retardérů.

Dvoukolky tentokrát ovládl Václav Dunovský před Martinem Kočim a Patrikem Rujbrem, vítěz první rychlostní zkoušky Lunga bohužel musel odstoupit po technických problémech. Čelo 2WD tak po RZ 2 odpovídalo výsledkům testu.

RZ 1 - (1A) Bořetice 1 - 3.40 km

Do úvodní 'zahřívací' rychlostní zkoušky nejlépe odstartoval Jan Kopecký na Fabii R5, těsně za ním se seřadili Roman Odložilík s Fiestou R5, Pavel Valoušek s další Fabií R5 a Václav Pech na Porsche 997 GT3. Pátý čas při své přremiéře na Hustopečích zajel na prvních Bořeticích Polák Grzyb s Fiestou R5 před Vojtěchem Štajfem na Fabii R5.

V produkčních vozech pokračoval tradiční boj z předchozích dvou podniků MČR, nejrychlejší byl Václav Kopáček na Impreze Sti, o dvě desetiny vteřiny před Martinem Březíkem, třetí čas zajel Jaroslav Pešl (oba Lancer Evo 9).

Dvoukolky opanoval na první zkoušce Jan Lunga s Peugeotem 208 R2, půl vteřiny za ním byl Václav Dunovský na stejném voze a dalších sedm desetin sekundy zpět byl třetí Martin Koči s Citroenem DS3 R3T.

- - - - - - - - - - - před startem- - - - - - - - - - -

Po Rallye Český Krumlov se kompletní kolotoč mistrovství České republiky v automobilových soutěžích přesunul více na východ. V tradičním červnovém termínu se totiž uskuteční Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, které můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

-jav-; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist