www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. dubna 2024, Svátek má Valérie, zítra Rostislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Posádka Styllexu jede do Finska pro sebevědomí i body

27. července 2016 • 15:00

Neste Rally Finland zahájí druhou polovinu letošního světového šampionátu, v případě juniorského mistrovství bude finský podnik jeho třetím pokračováním. Mezi deseti dvojicemi JWRC najdeme v seznamu přihlášených i posádku Martin Koči - Lukáš Kostka. Jejich soutěžním nářadím bude opět Citroën DS3 R3T Max stáje Gekon Racing.

Martin Koči - Lukáš Kostka (Citroën DS3 R3T) - Vodafone Rally de Portugal 2016

Finská rally, která bude osmým kláním WRC 2016, patří tradičně k nejrychlejším závodům světa. Loni dosáhl rychlostní průměr vítězů neskutečné hodnoty 125,4 km/h. A na tomto faktu se toho ani letos moc nezmění. Přesto soutěž s centrem v univerzitním městě Jyväskylä dozná změn. Proti loňskému roku bude změněných hned 43 % trati, třeba legendární zkoušky Ouninpohja (nejdelší test soutěže, 33 km) a Ruuhimäki (shakedown) se pojedou v opačném směru. Poprvé po čtyřech letech se soutěž vrátí do regionu východně od jezera Paijanne.

Soutěž odstartuje ve čtvrtek 28. července diváckým testem Harju v Jyväskyle (od 19 hodin), rozhodovat se však následně bude v dalších třech dnech. Zejména páteční etapa s 146,85 km RZ a sobotní s 150,45 km RZ budou patřit ke skutečným testům odolnosti vozů i posádek. Neděle, co do počtu kilometrů (33,96 km), už bude slabým odvarem, soutěž vyvrcholí Power Stage na testu Oittila. Kontroverzní novinkou Finské rally má být letos použití betonových protikatovacích zábran, které budou nabarveny na růžovo.

Dvojice košického týmu Styllex motorsport Martin Koči – Lukáš Kostka nastoupí na start třetího klání JWRC určitě mírně poznamenána těžkou havárií v Polsku. Naopak psychickou vzpruhou jim může být juniorský vavřín z Finské rally 2014.

„Do Finska se moc těším. Ale máme za sebou ošklivou havárii v Polsku, což nejde z hlavy jen tak vymazat. Na testu v místě Aholantie ji zkusím ´rozjezdit´ a uvidíme, jak nám to s Lukášem půjde v ostrém závodě. Rozhodující budou i seznamovací jízdy, kde je potřeba připravit dobrý rozpis. Osobně je pro mě na Finsku nejnáročnější si právě při tréninku představit rychlost, jakou v daném místě můžeme jet v ostrém autě při závodě. Ve Finsku 2014 jsme vyhráli, na tento závod mám moc krásné vzpomínky. Proto se na Finskou rally vždy rád vracím, ale cítím, že letos půjdu na start s mnohem větším respektem,“ říká Martin Koči, jenž v minulosti získával jezdecké zkušenosti i na finských tratích za asistence Jarkka Miettinena.

„Finsko je jedna z nejkrásnějších soutěží, hlavně kvůli svému charakteru a nádherným rychlostkám. Proto se do Finska velmi těším, i když vím, že to pro spolujezdce opět bude těžká zkouška. Je nezbytně nutné dávat jezdci informace ve správný moment, to vše kvůli rychlostem, ve kterých se auta pohybují, velkému množství horizontů a následných zatáček, případně brzdných bodů za nimi. Naše šance je těžké odhadovat, ale věřím, že budeme schopni zajíždět časy v Top3 mezi juniorskou konkurencí,“ doufá Lukáš Kostka.

Posádka košické stáje Styllex půjde na start z páté příčky aktuálního juniorského hodnocení. Tomu po dvou vítězstvích v Portugalsku a Polsku zatím dominuje Ital startující s rumunskou licencí Simone Tempestini. K zajištění startu ve Finsku však strávili mnoho bezesných nocí mechanici stáje Gekon Racing, která vůz Citroën DS3 R3T Max pro košickou stáj připravuje.

„Po polské havárii jsme museli použít náhradní karosérii a citroën postupně připravit do potřebné specifikace. Naštěstí jsme měli v záloze všechny karosářské díly jako dveře, blatníky, kapotu, páté dveře. Vše bylo také nalakované, jinak bychom Finsko těžko stíhali. Tak bylo auto zhruba připravené za deset dní. Nově jsme kupovali jen sedáky a pásy. Důležitou zkouškou vozu byl nedělní test, asi 50 km severně od Jyväskyly. Jezdili jsme na trati společně s Ukrajincem Tamrazovem. Protože většina komponentů je nových, ještě po testu budeme muset ´déestrojku´ důkladně projít. Pro start jsme udělali maximum a věřím, že jsme jako tým připraveni na sto procent. Doufám, že havárie v Polsku nezanechala na posádce žádné následky a že posádka dokáže navázat na výsledek z Portugalska,“ popisuje předstartovní shon šéf Gekon Racing Tomáš Pletka.

Gekon Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist