www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. dubna 2024, Svátek má Marcela, zítra Alexandra

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Sebastien Ogier: "Nemám co ztratit"

13. ledna 2017 • 08:00

S nečekaným oznámením Volkswagenu o ukončení dalšího tažení německé automobilky v seriálu mistrovství světa FIA v automobilových rally se v hlavách všech příznivců tohoto sportu logicky vyrojila jasná otázka. Co bude dál s čtyřnásobným mistrem světa Sebastienem Ogierem?

Francouzský pilot v posledních čtyřech letech dominoval světovému šampionátu, když z 54ti soutěží dokázal celkem 22 vyhrát. Dalo se tedy čekat, že 33-letý Ogier nezůstane dlouho bez angažmá. Tak se i stalo a na nadcházející Rallye Monte Carlo ho premiérově uvidíme za volantem zbrusu nového Fordu Fiesta WRC.

Sebastien Ogier ; foto: J.Ree/RedBull Content Pool

„V posledních letech jsem toho dokázal hodně, ale cítím, že jsem v situaci, kdy nemám co ztratit,“ říká. „Nemusím už nic dokazovat.“ A má pravdu. Jenom dnes už legendární Sebastien Loeb se může pyšnit v MS FIA lepším skóre, devíti tituly a 78. vítězstvími, oproti svému bývalému týmovému kolegovi, který vybojoval čtyři tituly a 38 prvenství.

Ogier ale přesto nehodlá usnout na vavřínech a pro jeho nového zaměstnavatele Malcolma Wilsona, respektive tým M-Sport, svítá naděje, že by se opět mohl dostat na výsluní v podobě nových zápisů na čele výsledkových listin. „Pokusím se vydat ze sebe maximum a rozhodně je to dobrá příležitost, abych se po hubených letech pokusil dostat tým zpět mezi úspěšné,“ říká s vědomím skutečnosti, že s přípravou na svou domácí soutěž nebude mít moc času.

„Absolvoval jsem první dvoudenní test ve Švédsku. Další budu mít v lednu před soutěží, což jsou obvykle také dva dny, takže v autě moc času nestrávím. Snad si na něj zvyknu hodně rychle. Ale to je důvod proč říkám, že je před námi velká výzva a je poněkud předčasné předvídat, na co budeme schopni dosáhnout.“

Z Ogiera závodníka se v minulém roce stal také otec syna Tima. To sice neubralo nic z jeho závodnického odhodlání, ale priority se změnily. „Domov se mi teď opouští mnohem hůře. Otcovství rozhodně změnilo můj život. Určitě mě to donutilo jinak přemýšlet a vidět život z jiné perspektivy. Řadu let jsem se soustředil pouze na závodění, které chci i dál dělat naprosto profesionálně a s maximálním nasazením, ale také chci mít volný čas a užívat si jej společně se svou rodinou. Teď je jedním z mých cílů být dobrým tátou.“

„Už nyní je loučení nelehké a bude to mnohem a mnohem těžší jak syn poroste a začne mluvit. Jsem si jistý, že první věta, kterou ho jeho máma naučí bude znít 'táto, zůstaň doma'! Prožíváme nádherné období a aktuálně nemohu být šťastnější.“

Rok 2016 byl pro Francouze rokem změn. Narození nového syna, příchod nového šéfa Malcoma Wilsona a nového týmového kolegy Otta Tanaka, všechno se změnilo. Pravděpodobně i to, že už nebude schopný dominovat seriálu MS jako tomu bylo doposud.

Ford Fiesta RS WRC 2017 ; foto: M-Sport/Red Bull Content Pool

Svým způsobem je to oživení, na druhou stranu ... „Nesnáším prohry a pokaždé do toho jdu naplno. Nedělám nic napůl. Když už do nečeho jdu, jdu do toho na sto procent. A jasně, pocit vítězství je příjemný. V uplynulých čtyřech sezónách jsem dostal šanci být součástí fantastického týmu s nímž jsme byli úspěšní. Ke konci už bylo normální, že vítězíme, ale nikdo to nebylo zadarmo.“

Je to už devět let, co se Ogier poprvé postavil na start soutěže mistrovství světa a v Mexiku si vyjel osmou příčku za volantem Citroenu C2 S1600, ale ta letošní bude jubilejní, desátá, od doby co prorazil na světovou scénu z Peugeot 206 Cupu.

„Je fakt, že to uběhlo hodně rychle a vy se v životě vždy díváte směrem kupředu, ale občas je hezké připomenout si i to, čeho už jste dosáhli,“ říká. „Těch deset let uplynulo jako voda, ale dosáhli jsme toho během nich mnohem více, než bych před těmi deseti lety čekal.“

„Když jsem začínal, snil jsem o tom, že se dostanu do mistrovství světa a mým největším snem bylo stát se mistrem světa. A to vše jsme dokázali a ještě víc, celkem čtyřikrát, takže to za těch deset let bylo fantastické dobrodružství, které ještě neskončilo. Uvidíme, co nám budoucnost přinese nyní.“

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist