www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. června 2017, Svátek má Adriana, zítra Ladislav

Mistrovství světa

ME a

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Jan Kopecký vyhrál Janča Valašskou Rally (+ OHLASY)

26. března 2017 • 17:10

Úvodní podnik letošního TrueCam mistrovství České republiky v automobilových soutěžích 2017 můžete sledovat živě na stránkách našeho serveru.

Online výsledky - Diskuse k soutěži - Další informace

- - - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - - -

Ohlasy z cíle

Jan Kopecký (st. č. 1): „Pro nás se vše vyvíjelo skvěle, vedli jsme od první zkoušky až do poslední. Dokázali jsme tak na domácí půdě opět vyhrát, tím pokračujeme v naší tříleté vítězné české sérii. Navíc jsme udělali první důležitý krok za obhajobou titulu a podobném duchu zkusíme pokračovat i na dalších podnicích. Jinak Valaška probíhala naprosto ideálně, neměli jsme žádné problémy, vše fungovali a perfektně jsme se svezli. Za to patří velký dík i Pavlovi.“

Václav Pech (st.č. 2): „Protože je auto nové, měli jsme na Valašce anglického technika, který stále dolaďoval programy, ale na Kopřivnici nastavil něco, co přefukovalo pop-off ventil, auto špatně neakcelerovalo a přišla ztráta na Honzu Černého. Museli jsme situaci řešit, přešli na jiný program. Tím se výkon vozu vrátil do normálu, auto fungovalo nejlépe z celého dne. Pak jsme někde trefili sud, ale ten vůbec nebyl součástí retardéru, takže se u nás objevila penalizace chybně. V závěru jsme jeli, jak jsme nejlépe uměli, ale nemyslel jsem na to, že bychom mohli Honzu stáhnout. Jsem moc rád za tento vzájemný souboj, kterým Valaška gradovala, protože jsem začal fiestu v některých pasážích zase více využívat, takže musím být spokojen.“

Jan Černý (st. č. 3): „Teď jsme s Petrem Černohorským určitě smutní, když se na to podíváme zpětně, je to úspěch. Celou soutěže jsme jeli s Vencou, někde i s Honzou, když to tak půjde dál, budu spokojen. V poslední sekci nám bohužel pravděpodobně odešlo ložisko na levém předním kole, už na Kopřivnici bylo chování auta divné, ale přičítal jsem to přehřátým gumám. Ale pak problém gradoval, podlamovalo se nám kolo, propadal se brzdový pedál, přestala brzdit ruční brzda, každé brzdy byly problémem, do jakékoli pravé zatáčky jsme nevěděl, co mohu čekat, co se stane, naštěstí jsem v cíli.“

Jan Dohnal (st. č. 5): „Víceméně jsme si Valašku vyřešili dnes ráno, když jsme začali vítězstvím v erzetě, abychom pak na dalších dvou hodně ztratili. Tím padla naše představa boje o bednu. Ale tak to je, vpředu jsou ti, kteří udělají minimum chyb, to k tomu patří. Poslední sekci jsme si už jen snažili užít, jet v tempu, aby nás bavilo. Uvidíme na dalších závodech, zda půjde posádkám v čele sekundovat. Budeme muset více testovat, lépe si připravit a hlavně musíme jet konstantně. Nyní jen občas vystrčíme růžky, ale chybí jim stálá linie.“

Roman Odložilík (st. č. 8): „Na ty vpředu jsme tady neměli, dnes jsme si už jen hlídali naši pozici. Závěr už byl v klidu. Auto bude teď opravdu vytíženo. Příští týden Rožňava se Švédem Adielssonem, na Kopné pojede s naší fiestou Petr Trnovec.“

Martin Vlček (st. č. 6): „Musel jsem dohánět včerejší ztrátu, takže jsem vyloženě šel do rizika. Bylo to přesně takové závodění, kam jsem se nechtěl dostat, ale každopádně dnes to byl opravdu velký sport. Kdyby mi někdo řekl před závodem, že dojedu šestý, spokojený bych asi byl. “Er-pětek„ jede moc, jsou to všechno šikovní kluci a já jsem si sám prokaučoval první sekci, kde jsem měl pomalý defekt a vyvlékl jsem pneumatiku.“

Jaroslaw Szeja (st. č. 16): „Naším cílem bylo s novým autem dojet až na rampu, najet co nejvíce kilometrů, celkově se učit. Proto nás prohra s Martinem určitě nemrzí, přece jen 'Vlčák' je na Valašsku doma.“

Antonín Tlusťák (st. č. 12): „Určitě jsme rádi, že jsme Miru Tarabuse nakonec porazili. Před poslední erzetou nás dělila jedna desetina, bylo to pěkné a vyrovnané. Do poslední jsme dali úplně všechno, byla to výzva. Nechtěl jsem, aby S2000 porazila 'er pětku'. Mira však potvrdil, že se stále dá jet se S2000 rychle. Tak jsme si to vzájemně rozdali a našli jsme si na tom závodě to pozitivní.“

Jaromír Tarabus (st. č. 9): „Tondu jsme už bohužel nedokázali přeskočit. Škoda včerejšího couvání v retardéru, ale přesto jsme si závod užili. Další případné starty s Petrem zůstávají otevřené, teď se koncentruji na Kopnou, kterou pojedu s Danem.“

Vojtěch Štajf (st. č. 4): „Ze sportovního hlediska jsme asi trochu zklamáni, protože jsme se chtěli pohybovat kolem pátého místa, na to jsme ovšem na Valašce neměli. Na Valašce mi to tady nikdy nešlo a letošní ročník se prostě nepovedl. Určitě budeme chtít jen na Šumavě rychleji. Věřím, že se týmu podaří opravit do Klatov i auto pro Dana Landu.“

Karel Trojan (st. č. 15): „Jsme spokojeni. Nemám žádné ambice, máme s autem odjeto málo, nemáme zabezpečenou ani celou sezonu, proto jsem rád za každý kilometr, který můžu ve fabii odjet. Je to úžasný zážitek. A kdyby se více jezdilo, testovalo, věřím, že by byl prostor jet rychleji. Osobně cítím, že mám velké rezervy.“

Karel Trněný (st. č. 10): „Já jsem moc rád, že už máme za sebou tuto autoškolu a že všichni, kdo dojeli do cíle, snad získali řidičské oprávnění pro letošní rok. Já si myslím, že jezdecky to bylo o ničem a někdo by se měl zamyslet, jestli by se česká rally měla ubírat právě tímto směrem.“

Václav Kopáček (st. č. 20): „Úplně jsme se neflákali, ale ani jsme netlačili na pilu, hlídali jsme si hlavně Honzu Jelínka. Problémy s autem jsme nevyřešili, pořád někde něco “funí„ na výfuk, ale to budeme muset až doma rozebrat. Jinak musím říct, že mě vůbec nebavilo ježdění v Kopřivnici, ta byla jen ničením auta, byť jsme tam získali většinu našeho náskoku na Honzu.“

Jan Jelínek (st. č. 19): „Jsme spokojení, poslední sekci jsme jen projeli, protože už nebylo, s kým závodit. Spíš jsme řešili rozpis a zkoušel jsem auto, kam až s ním můžu, kam nemůžu. Jsme tady, a to je strašně důležité.“

Lukáš Matěna (st. č. 35): „Závod proběhl mnohem líp, než jsme očekávali. Bylo hodně odstoupení kvůli technice a třetí místo na nás v podstatě zbylo. Čistá jízda v Kopřivnici nebyla naším záměrem, celý víkend řešíme problém s ruční brzdou, naopak jsme chtěli divákům něco ukázat.“

Patrik Rujbr (st. č. 27): „V poslední sekci jsme nakonec museli jet naplno až do cíle. Jsem v cíli, nakonec máme k dobru ve dvoukolkách sedm vteřin, takže jsme ten závěr trochu zdramatizovali.“

RZ 12 - Juřinka (8.88 km)

Jan Kopecký opanoval i poslední rychlostní zkoušku a suverénně zvítězil v letošním ročníku Janča Valašské Rally Valmez. Na závěrečné zkoušce přeskočil Václav Pech drtivým finišem Jana Černého, jehož Fabie R5 začala v závěru soutěže ztrácet výkon.

Další pozice mezi nejrychlejšími uhájili Jan Dohnal, Roman Odložilík a šestou příčku v poslední rychlostní zkoušce vybojoval na úkor Szeji Martin Vlček.

V produkčních vozech se nakonec po zásluze radoval z prvenství mladý Václav Kopáček, druhé místo si z Valašského Meziříčí při návratu do Lanceru Evo 9 odveze Jan Jelínek před překvapivě, ale zaslouženě, bronzovým Lukášem Matěnou.

Vítězství v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou uhájil v závěru soutěže Patrik Rujbr, druhý Simon Wagner zahájil své tažení českým mistrovstvím prvenstvím ve třídě 6 a Peugeot Cupu. Bronz ve dvoukolkách a zároveň první pódiové umístění vybojoval Andrej Barčák, druhý ve třídě 6.

JANČA - 36. Valašská rally Valmez 2017

1. Kopecký - Dresler (Škoda Fabia R5) 1:30:57.8

2. Pech - Uhel (Ford Fiesta R5) + 1:11.1

3. Černý - Černohorský (Škoda Fabia R5) + 1:12.1

4. Dohnal - Ernst (Ford Focus WRC) + 2:01.1

5. Odložilík - Tureček (Ford Fiesta R5) + 3:04.5

6. Vlček - Žáková (Ford Fiesta R5) + 3:22.7

Stav TrueCam MČR v rally 2017:

1. Kopecký 60, 2. Pech 46, 3. Černý 41, 4. Dohnal 29, 5. Odložilík 23, 6. Vlček 22

RZ 11 - Bystřička (10.36 km)

Jan Kopecký si i po předposlední zkoušce jasně udržoval své vedení, když jeho náskok na čele rally překročil minutový rozdíl. Rozhodnuto však stále není o druhém místě, Václav Pech zajel na RZ 11 třetí čas a snížil odstup na Jana Černého na 5.2 sekundy.

V kategorii 2WD i třídě 6 se posunul před Andreje Barčáka rakouský mladík Simon Wagner, který je před posledním testem 8.3 vteřiny za vedoucím Patrikem Rujbrem. Rozhodnuto je pravděpodobně ve třídě 3, kde časové konto Jana Jelínka zatížila minutová penalizace za předčasný příjezd do časové kontroly.

RZ 10 - Kopřivnice Tatra 2 (14.91 km)

Druhá dnešní Kopřivnice přinesla změnu na druhé příčce průběžné absolutní klasifikace, když na tomto testu čtvrtý Václav Pech zaostal o rovných dvanáct vteřin za Janem Černým. Příbramský jezdec tak rázem poskočil o 11.1 sekundy před svého největšího soupeře.

První místo na tomto testu i celkově s přehledem hájil Jan Kopecký, druhým dílčím místem si opět spravil náladu čtvrtý Jan Dohnal. Na osmou příčku se posunul v Antonín Tlusťák bojující s Jaromírem Tarabusem.

Ve třídě 3 nadále vede Václav Kopáček před Janem Jelínkem a Lukášem Matěnou. Simon Wagner ve dvoukolkách lehce stáhnul svůj odstup na Andreje Barčáka, který se naopad dotahuje na Patrika Rujbra.

Ohlasy po RZ 9

Jan Kopecký (st. č. 1): „Držíme svižné tempo, ale s tím, že už nechceme udělat žádnou chybu. Příští týden totiž odjíždíme na Korsiku, tak si závěr závodu chceme pohlídat. Prohra na Bystřičce určitě nemrzí, není smyslem vyhrávat všechny erzety, prioritou je celkový výsledek v cíli. A vítězství vše podřídíme i v poslední sekci.“

Václav Pech (st.č. 2): „Jsme spokojení, auto funguje opravdu hezky. Jak už jsem říkal včera, momentálně já nestačím autu a musím začít trošičku zrychlovat. Krůček po krůčku. Obutí jsme dnes ráno trefili krásně, spokojenost.“

Jan Černý - Petr Černohorský, Škoda Fabia R5 - Valašská rally 2017, foto: D.Benych

Jan Černý (st. č. 3): „Okruh nám teď vyšel parádně, takže jsme se Vencovi Pechovi přiblížili na devět desetin. Ale ještě je to dlouhé, navíc Venca včera v druhých průjezdech zrychlil více než my, tak uvidíme, jak to bude dnes vypadat. Jinak auto funguje, jede se nám dobře, takže vše bude pouze o nás.“

Jan Dohnal (st. č. 5): „Na první ranní zkoušce jsme se opravdu hodně snažili a šli do toho na sto procent. Na druhé zkoušce jsem však nedobrzdil do odbočky, zhasnul nám motor a nějaký čas jsme tam ztratili. A teď na Kopřivnici jsem to dokonal, byl jsem dezorientovaný z těch sudů a balíků a vjel do cíle o zatáčku dřív. Tím je boj o bednu vyřešený, tak už jen to udržet na cestě a dojet.“

Martin Vlček (st. č. 6): „Na okruhu nám teď odešly brzdy, někde se něco stalo, uniká nám kapalina. Praskla i manžeta na pravé přední poloose, z auta se začalo kouřit, kvůli čemuž jsem se docela polekal. Ranní dvě erzety jsme zvládli bez problémů, tak uvidíme v servisu, co se bude dát s autem udělat. Určitě se v poslední sekci ještě budeme snažit...“

Roman Odložilík (st. č. 8): „Bystřička nám vyšla, vyplatila se volba měkké směsi pneumatik, ale teď v Kopřivnici se začal přehřívat motor, protože je na hranici 'životnosti' a v neděli večer putuje na repasi. Na Kopřivnici dostává neuvěřitelně zabrat i převodovka. Ale věřím, že to fiesta vydrží až do cíle a udržíme pátou příčku. Uvidíme.“

Jaromír Tarabus (st. č. 9): „Zvolili jsme střední směs pneumatik, ale bylo ráno celkem zima, takže Bystřičku jsme odjel asi trochu opatrněji, teď na Kopřivnici jsem si něco skřípl v pásech a celý polygon jsem protrpěl. Jinak vše v pohodě, pojedeme si svoje a uvidíme, jak to nakonec v cíli dopadne.“

Antonín Tlusťák (st.č. 12): „Bystřička je tady nejkrásnější úsek, ta nám vyšla, na těch dalších dvou jsme to nějak přežili, hlavně tady na polygonu, neboť jsme si vzali na přezutí do rezervy špatnou gumu a měli jsme na autě tři druhy pneumatik.“

Jaroslaw Szeja (st.č. 16): „Není pro nás podstatné umístění, jestli budeme pátí šestí není rozdíl. Chceme hlavně dojet do cíle a včera jsme dostali lekci na poslední erzetě. Jedeme si tedy svoje. Máme stejné nastavení jako včera, učím se s tím zacházet a najíždíme kilometry. Určitě se dá jet mnohem rychleji, ale nemůžu chtít být hned mistrem světa. V klidu.“

Karel Trojan (st.č. 15): „Vojtu Štajfa neřeším, ten je jezdecky úplně jinde. Ale udělal jsem chybu s obutím, nebo jsem to neustál v hlavě. Měl jsem tvrdé gumy, málo jsem je zahřál a párkrát mi to uteklo. Bystřičku jsem tedy projel hodně špatně, moc mě to postrašilo, neustál jsem to. Na dalších erzetách to už bylo lepší.“

Jan Jelínek (st.č. 19): „Dnes je to v pohodě. První dvě zkoušky fajn, ale na okruhu nám to už hodně klouzalo a nefungovalo to. Na hrubý asfalt to chce tvrdou gumu, ale ty nemáme. Rozpis máme asi doladěný, ok, ale auto pořád ještě hledám.“

Václav Kopáček (st.č 20): „Na poslední kopřivnické motanici se nám dvakrát začalo hustě kouřit do auta, už jsem to chtěl odstavit a hasit. Uvidíme, co zjistíme v servisu. Kopřivnice je kravina, ničení auta. Už cítím, jak mě kope převodovka do ruky, všechno je přehřáté. Vůbec se mi to nelíbí. Chápu sice pořadatele, že to mají těžké, ale taková 'motanice' mezi sudy je nesmysl. Juřinka a Bystřička se mi moc líbily, krásné a těžké erzety. Jarda Pešl a Honza Jelínek jsou tu doma a jedou ukrutně rychle a je to těžké jet s nimi, i když se taky snažíme.“

Patrik Rujbr (st. č. 27): „Vedeme, ale bohužel jsme na Juřince udělali chybu v odbočení a hodně jsme tam ztratili. Jinak zbytek sekce bez problémů.“

Andrej Barčák (st. č. 42): „Spokojenost veliká, vše nám vychází a doufám, že nám to tak vydrží až do cíle, Bystřička byla opravdu těžká, měli jsme tam poprvé za tento víkend krizovku. Opel je nadále perfektní, Tomáš v pozici navigátora ještě lepší.“

Simon Wagner (st.č. 29): „První zkoušky byly podobné těm rakouským, hodně klikaté a tak nám to sedlo jako doma a hodně jsme se naučili. Kopřivnice je šílenství, ale co se dá dělat. Vedeme Peugeot Cup a ve třídě jsme těsně druzí, tak jsme spokojení. Dobře se nám povedlo obout, ale teď to bude asi s volbou pneumatik těžší.“

Lukáš Matěna (st. č. 35): „Určitě jsem maximálně spokojeni. Ráno jsme se trefili do gum, na Kopřivnici jsme pak přezuli předek, abychom měkčí sadu neničili. Bystřička není určitě nejzrádnější testem Valašky, ale je to tam pěkné svezení. Včera jsem trochu bojovali se servem, ale vše je opraveno a lancer drží. Pouze teď na Kopřivnici to bylo bez ruční brzdy, což bylo znát.“

René Dohnal (st.č. 28): „Na první Bystřičce jsme udělali chybu a rozbili předek auta. Asi jsme měli studené gumy a už od startu jsem měl dvě tři krize. V jedné pomalé zatáčce se nám to pak svezlo tak, že se s tím nedalo nic dělat, narvali jsme to do nějaké boudy a asi ji zničili, ale vzali jsme s sebou i dopravní značení a zůstali na něm viset. Lidi nás museli sundat a nechali jsme tam asi minutu a půl. Teď máme zase potíže s převodovkou a na polygonu jsme přeslechnul rozpis a musel couvat. Závod je pro nás asi ztracený a jsem z toho smutný, protože jsem tu chtěl uspět.“

RZ 9 - Kopřivnice Tatra 2 (14.91 km)

První dnešní Kopřivnici absolvoval nejrychleji Jan Kopecký, ale podstatnější byl souboj o druhou příčku absolutně, kde tentokrát tahal za pomyslný kratší konec provazu Jan Černý. Příbramský pilot totiž snížil náskok Václava Pecha o rovné čtyři vteřiny a plzeňský jezdec má rázem k dobru jen devět desetin sekundy.

Martin Vlček zajel na Kopřivnici čtvrtý čas, ale za jeho cílem hlásil problémy s brzdami a poloosou. Spokojen s vozem nebyl ani Václav Kopáček, který na Kopřivnici notně navýšil náskok v hodnocení produkčních aut na Jana Jelínka.

V souboji o čelo dvoukolek překvapil nejlepším časem Andrej Barčák, jenž je tak za vedoucím Patrikem Rujbrem jen o 9.4 sekundy, třetí na RZ i průběžně byl Simon Wagner.

RZ 8 - Juřinka (8.88 km)

První Juřinka přinesla další vítězství Jana Kopeckého, o osm desetin zpět pak byl Jan Černý a o další dvě desetiny sekundy zpět pak byl Václav Pech. Souboj o druhé místo tak neustále pokračuje, když rozdíl mezi Pechem a Černým je po osmi odjetých rychlostních zkouškách 4.8 vteřiny.

Na osmou příčku před Antonína Tlusťáka se vrátil Jaromír Tarabus, jinak se první desítka obešla beze změn. Status quo zůstal zachován i ve třídě 3, Kopáček lehce poodjel druhému Jelínkovi, Matěna se pak možná definitivně odtrhnul od čtvrtého Zabloudila.

Ve dvoukolkách vystrčil růžky Polák Tomasz Gryc, druhý čas zajel Andrej Barčák před Filipem Marešem. Ve vedení zůstává dál Petrik Rujbr, který ale ztratil téměř půl minuty, takže druhý Barčák i třetí Wagner jsou rázem v těsném odstupu za pilotem Clia R3T.

RZ 7 - Bystřička (10.36 km)

Úvod druhé etapy JANČA - 36. Valašské rally Valmez vyšel nejlépe Janu Dohnalovi na Fordu Focus WRC, který zde byl rychlejší o čtyři desetiny vteřiny před Janem Kopeckým. Třetí byl Jan Černý, o čtvrtý čas se podělili Roman Odložilík a Václav Pech.

Na čele celkové absolutní klasifikace nadále s přehledem figuruje Kopecký, jeho náskok na Pecha se navýšil po RZ 7 na 42.6 sekundy. O dalších pět sekund zpět je Černý následovaný Dohnalem a Odložilíkem.

Z deváté příčky se posunul na osmou před Jaromíra Tarabuse zádveřický Antonín Tlusťák, Vojtěch Štajf odsunul z desáté pozice Karla Trojana.

Do čela klasdifikace produkčních vozů se před Jana Jelínka dostal Václav Kopáček, třetí příčku dál drží Lukáš Matěna, když navýšil svůj náskok na Štěpána Zabloudila. V klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou se z první vyhrané zkoušky radoval Simon Wagner, který je tak již jen 5.5 vteřiny za druhým Andrejem Barčákem, na čele se dál drží Patrik Rujbr.

- - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - - -

Ohlasy po 1. etapě

Jan Kopecký (st. č. 1): „Oproti prvnímu průjezdu bylo vytaháno možná tak v pěti procentech zatáček a hodně bláta bylo vyloženě jen v jednom místě. Jinak ta přilnavost byla naopak lepší než v prvním průjezdu, je vidět, že cesty jsou po zimě ještě špinavé. Podmínky byly tedy stoprocentně lepší než v prvním průjezdu. Jsem maximálně spokojený, i když teď jsme škrtli o retardér a možná nám tam naskočí nějaká penalizace. Bylo tam spoustu štěrku, takže přišla drobná chybička, ale jinak bylo všechno bez problémů. Náskok máme solidní, ale za čtrnáct dnů nás čeká Korsika, takže i dál pojedeme ve stejném tempu jako dneska.“

Václav Pech (st. č. 2): „S autem jsme v servisu nic nedělali, cítím, že stále fiestu nevyužívám na sto procent. Jdeme krůček po krůčku, nechci nějakou fázi přeskočit, neboť opravdu se jede rychle, což jsem samozřejmě od Honzy Kopeckého čekal. Ale auto ovládám jak mám, ale ještě stále snese více. Já ovšem teď zatím více neumím.“

Jan Černý (st. č. 3): „Kluci hodně zrychlili, my o pár vteřin. Bohužel nepodařil se takový progres jako jim, na tom musíme zapracovat. Pocitově jedeme hodně, ale když pak vidím Honzův čas, jde to ještě více. Osobně se cítím každým kilometrem lépe a lépe, je i super, v jakém tempu se jede, což člověku hodně dá. Na autě jsme nic nedělali, nechali jsme stejné nastavení. Chtěli jsme mít srovnání mezi průjezdy. Ale drobné doladění by bylo asi v nejbližší době vhodné.“

Vojtěch Štajf (st. č. 4): „Dneska prostě nemám svůj den, nejde mi to. Nevím kde ztrácím, asi jsem moc vlažný. Na auto ani na pneumatiky se vymlouvat nemůžu. Volba pneumatik už teď byla dobrá, Franta čte rozpis dobře, je to ve mně. Snad se z toho vyspím a bude to lepší.“

Jan Dohnal (st. č. 5): „Oproti první sekci jsem byl výrazně spokojenější. Trochu jsme upravili nastavení podvozku, takže jsem se v autě cítil líp. Ještě pořád mám ale v hlavě co by se dalo udělat, abych se cítil ještě líp. 'Myšák' to skvěle četl a pěkně jsme se svezli. Rezervy jsou, hlavně na brzdách, ale prostor ke zlepšení vidím a to je důležité. Máme připravené drobné změny, jinak to bude hlavně o hlavě, o počasí a volbě pneumatik.“

Martin Vlček (st. č. 6): „Snad jsme si tu smůlu vybrali v první sekci, teď už to bylo dobré. Zvykáme si na nové pneumatiky, možná jsme nezvolili úplně dobře, ale to se uvidí podle jejich stavu. Zatím jsme docela spokojení, musíme se do toho postupně dostat, nemá cenu tomu ublížit při prvním závodě. Ještě nejsem spokojený s nastavením auta, musíme přitvrzovat. V rychlých pasážich kde musím sekat volantem se to moc naklání a je potřeba auto zklidnit.“

Roman Odložilík (st. č. 8): „Udělali jsme drobné úpravy na autě, dali jsme tam měkčí pružiny, čímž se chování auta výrazně zlepšilo. Také jsem se už více sžil s micheliny, se kterými jsem dlouho nejel. Kluci na špici jedou moc rychle, před námi je mezera, za námi také. Takže zítra půjde hlavně o to udržet aktuální pozici a nic neriskovat.“

Jaromír Tarabus (st. č. 9): „Moje pocity v autě jsou zase lepší, i když jsme chtěli trošku více zasahovat do pořadí na špičce. Ale snažíme se, cítím však, že auto by se dalo ještě více využít více a jet rychleji. Navíc jsem na poslední Lešné byl možná opatrnější, hlavně před retardéry, aby nedošlo na nějaký malér.“

Karel Trněný (st. č 10): „Zrychlili jsme se jak jsme se zrychlit chtěli, ale na posun v pořadí to bohužel nestačilo. Musíme se smířit s tím, že to není trať pro nás, ale nechci se vymlouvat, všichni to mají stejné. Jenom mě to docela rozhodilo, nemáme rytmus, je to takové zklamání. Zítra to bude asi podobné nebo horší, tak nevím jestli se mám těšit.“

Antonín Tlusťák (st.č. 12): „Nedělali jsme žádné velké úpravy, spíše jsme vybírali pneu, protože kvůli Kopřivnici byla spotřeba přece jen větší. Zítra zkusíme dát na Kopřivnici asi tvrdší směs. Jinak na rozjetí na asfaltu je Valaška parádní, na klasických vložkách jedeme vyrovnané časy s Romanem Odložilíkem a Martinem Vlčkem, z čehož mám radost.“

Karel Trojan (st. č. 15 ): „Všechno bylo v pohodě, auto funguje perfektně. Je to rychlé, pěkně jsme se svezli. Udělal jsem maximum vzhledem k svojí aktuální výkonnosti. Teď to byly jen drobné chyby, snažil jsem se jet s nasazením a líbilo se nám to.“

Jaroslaw Szeja (st. č. 16): „S šestým místem po první etapě jsem spokojený. Na poslední zkoušce jsme měli problémy s chladičem a byli jsme hodně nervózní, ale jsme tady. To je nejdůležitější a auto je taky celé. Zítra chceme jet tak jako dnes, rychle ale na jistotu.“

Jan Jelínek (st. č. 19): „V kondici ještě určitě nejsem, hlavně hledám brzdné body. Navíc se sžíváme se spolujezdcem, někde mi utíká, někde ho musím trochu popohnat. Za této situace jsem s výsledkem maximálně spokojeni. Moc děkuji týmům Jardy Pešla a Martina Březíka, které nám pomohly s náhradními díly, konkrétně s mezinápravou a čerpadlem.“

Václav Kopáček (st. č. 20): „Výsledky a časy jsou lepší než moje pocity z auta. Osobně moc spokojen nejsem, navíc v první vložce po servisu, v úseku do Hukvald, jsme museli brzdit u Dana Landy, který tam ošklivě boural. Kopřivnici jsem na chuť zatím nepřišel, gumy tady opět 'zahořely'. Na poslední zkoušce jsme byli lepší než Honza, bohužel tři čtyři drobné chybičky nás možná stály vítězství v etapě.“

Filip Mareš (st. č. 26): „Ještě jsem pořádně neviděl výsledky, ale jednu zkoušku jsme ve třídě vyhráli a jinak se jede ve vteřinách. Celkově nemůžu být spokojený, ta penalizace nás tíží a těžko se to bude smazávat. Ty souboje ve třídě jsou ale nádherné. Zítra budeme bojovat dál, erzety jsou pořád náročné, uvidíme co se stane.“

Patrik Rujbr (st. č. 27): „Naprostá spokojenost, na poslední jsme 'atakovali' retardér, naštěstí bez penalizace. Jinak jedeme v pohodě. Zítra na Kopřivnici asi použijeme tvrdší směs, nebo najdeme nějaké starší gumy.“

René Dohnal (st. č. 28): „Od půlky Lešné jsme měli potíže s řazením, šlo to ztuha, auto vždycky tak nějak poskočilo. Nevěděl jsem, jestli zařadím a jestli vůbec dojedeme, byl jsem z toho trochu rozhozený. Modlil jsem se, aby to vydrželo. Snad to nebude nic závažného, protože to máme dobře rozjeté, i když teď jsme dostali penalizaci za posunutí retardéru, o kterém vůbec nevím. Ztratili jsme vedení v Peugeot Cupu, ale všechno je před zítřkem otevřené.“

Simon Wagner (st. č. 29): „Máme za sebou dobrou druhou sekci, dobře jsme zvolili pneumatiky. Vše nám prostě vyšlo. Mechanici odstranili i drobné trable s převodovkou. Z průběhu závodu mám radost a zítra se budeme snažit udržet vedení ve třídě 6.“

Lukáš Matěna (st. č. 35): „Třetím místem ve třídě 3 jsme po dnešku mile překvapeni, určitě jsem to nečekal. Jsme ale docela natěsno se Štěpánem Zabloudilem, tak uvidíme co se bude dít zítra. Bude to zábava. Měli jsme trochu problémy se servem, ale nějak to funguje, navíc jsme překvapeni, že auto funguje i na stovku benzín.“

Andrej Barčák (st. č. 42): „Z výsledku po dnešku jsme nadšení, určitě jsem to nečekal. Druhá sekce byla z našeho pohledu opatrnější. Nezrychlil jsem, začal jsem jet trošičku víc hlavou a určitě se to vyplatilo. V téhle pozici jsem nikdy nebyl a rally je pro mě velký koníček, takže se nechci stresovat a ráno na to zase vletíme a uděláme maximum pro dobrý výsledek.“

RZ 6 - Lešná (17.12 km)

Maximálním možným počtem dílčích vítězství završil první etapu letošní JANČA - 36. Valašské rally Valmez pilot tovární Škody Fabie R5 Jan Kopecký a navýšil své vedení na komfortních 37.6 sekundy před druhým Václavem Pechem s novou Fiestou R5.

Plzeňan ztratil na posledním sobotním testu 9.1 vteřiny, třetí příčka klasifikace v i po RZ pak náleží Janu Černému na Fabii R5, na kterého Pech na RZ 6 najel 2.1 sekundy. Podobně, tedy čtvrtým místem dílčím i absolutním, uzavřel první den soutěžního klání Jan Dohnal s Fordem Focus WRC.

Pátý pak zůstává Roman Odložilík před Jaroslawem Szejou a Martinem Vlčkem, který obdržel penalizaci 20 s za retardér. Osmý je po sobotě Jaromír Tarabus s jedinou Fabií S2000 ve startovním poli, elitní desítku uzavírají Antonín Tlusťák a Karel Trojan.

Ve třídě 3 byl na závěr dne opět nejrychlejší mladý Václav Kopáček, lídr produkčních vozů tak bude do neděle nastupovat s minimálním náskokem ve výši 1.6 sekundy na blovického jezdce. Třetí Lukáš Matěna ztrácí na čelo kategorie téměř dvě minuty, patnáct vteřin k dobru má na čtvrtého Štěpána Zabloudila.

Závěr dne v kategorii 2WD opět patřil Patriku Rujbrovi před Simonem Wagnerem, třetí čas zajel na RZ 6 Filip Mareš. Rujbr tak dokázal navýšit dnešní náskok před druhým Andrejem Barčákem na rovných 37 vteřin. Pro Barčáka je ale určitě důležitější vedení ve třídě 6, které ale bude muset hájit právě před neustále zrychlujícím Rakušanem Wagnerem.

RZ 5 - Kopřivnice (10.29 km)

Také druhý sobotní průjezd kopřivnickým polygonem ovládnul Jan Kopecký, když byl o 5.5 sekundy rychlejší oproti prvnímu průjezdu. Václav Pech byl tentokrát za Kopeckým o 2.1 sekundy, další dvě desetiny pak ztratil Jan Dohnal.

Kopeckým má tak po pěti dojetých testech náskok 28.5 sekundy na Pecha, ten pak odskočil třetímu Janu Černému na rovných pět vteřin. V první desítce si opět polepšil o jednu příčku Martin Vlček, který je aktuálně už sedmý.

Nejrychlejším mužem třídy 3 se na druhé Kopřivnici stal Václav Kopáček, na čele třídy je ale stále Jan Jelínek o 5.5 sekundy. Na třetí příčku postoupil Lukáš Matěna, když doposud třetí Petr Hrobský ztratil pět minut.

Dvoukolkám nadále dominuje Patrik Rujbr, vzhůru šplhá Simon Wagner, který postoupil na průběžné třetí místo za Andreje Barčáka na úkor Reného Dohnala.

RZ 4 - Hukvaldy (13.72 km)

Ani na čtvrtém rychlostním testu nenašla přemožitele dvojice Kopecký - Dresler. Druhý čas tentokrát zajel Jan Dohnal, který zaostal o rovných sedm vteřin, o další desetinu zpět byl Václav Pech.

Čtvrtý čas Jana Černého znamenal opětovný postup Pecha na druhou příčku, v desetinovém duelu má nyní tři desetiny vteřiny navrch. Čtvrtou příčku celkově drží stále Dohnal před Odložilíkem, Szejou a Tarabusem, na úkor Antonína Tlusťáka si polepšil na osmé místo Martin Vlček.

Havárie vyřadila ze hry Dana Landu, z čela třídy 3 vypadl kvůli poruše Pavel Ševčík. V produkčních vozech je tak nyní pořadí Jelínek, Kopáček, Hrobský. Ve dvoukolkách stále drží status quo trio Rujbr, Barčák a Dohnal, čtvrtý o 2.9 sekundy za Dohnalem je Wagner. Pro poruchu posilovače řízení odstoupil před RZ 4 Václav Dunovský.

Ohlasy po RZ 3

Jan Kopecký - Pavel Dresler, Škoda Fabia R5 ; foto: D.Benych

Jan Kopecký (st. č. 1): „Jsme spokojeni, jedeme v pohodě, auto funguje bezchybně. Z naší strany je vše, jak má být. Zatím jsme získávali náskok spíše mimo polygon. Rozumím tomu, že Venca ještě není úplně zvyklý v rychlých pasážích na auto. Pokud člověk v Kopřivnici neudělá zásadní chybu, těžko se dá tady moc najet. Je to úzké, je potřeba dávat pozor na každém metru trati a nějak to tady prokličkovat. V čem je výhoda prvního auta? Má to dva pohledy. Po zimě by to bylo lepší v místech, kde se dá katovat. Ale na Valašce je mnoho míst s protikatovacími zábranami, takže se jede po silnici, která je naopak svým způsobem zaprášená. Takže se to nedá přesně určit.“

Václav Pech (st. č. 2): „Zatím jedu moje maximum, baví nás tom jsem spokojen, jak mám fiestu v ruce, jak se mi ji daří ovládat. Upřímně jsem to tak hned při prvním závodě nečekal. Určitě aktuálně cítím rezervu v rychlejších pasážích a taky v napsaném rozpisu. Přece jen rok v porsche byl jiný, musel jsem si nechávat nějaký prostor. Zatím ale určitě nebudu zrychlovat, dále chci poznávat auto a postupně se s ním učit.“

Jan Černý (st.č. 3): „Nám se jede moc dobře. Na trojce jsem teď udělal drobnou chybu, ale měli jsme štěstí a jen nám prasknul ráfek. Byl jsem delší na brzdy a škrtnul o zídku. Všechno funguje, i tratě jsou hezké, jen ty retardéry. Člověk přijede, odbrzdí to a modlí se, aby se ten balík nepohnul, i když je to pomalu a na jedničku. Ale je to stejné pro všechny. “

Vojtěch Štajf (st. č. 4): „Začátek vůbec nebyl podle představ. Už to tak beru, že tady asi moc štěstí neuděláme. Vše začalo ráno na shaku, když jsme trefili betonový schod. Dále nám nestačili připravit pneumatiky, proto jsme museli odjet na měkké směsi, což se ukázalo být strašné trápení. Špatné pneu se projevily už na jedničce, kde jsme nedobrzdili v obočení. Navíc zhasnul motor, nechali jsem tam čas i otáčením. Na Kopřivnici bez chyby, se snahou pošetřit gumy, na poslední od pátého kilometrů špatné, pak jsme ještě trefili retardér. Opravdu to beru jako úspěch, že jsme fabii někam nezahodili. Určitě za současné situace nepůjdu na prvním závodě do rizika, na druhou stranu se určitě ještě nevzdáváme.“

Jan Dohnal (st. č. 5): „Po zimě jsem začali pozvolna, v mnoha věcech to zatím bylo nejisté a věřím, že dále můžeme ještě své postavení vylepšit a ještě se zlepšit. Tratě jsou rychlé, ale to je dnes prostě běžná věc. K tomu patří i retardéry. Kopřivnice to je masakr, odbočky, retardéry, sudy, tolik jsem toho snad nikdy pohromadě neviděl. Jsem rád, že jsme se zde vůbec nějak zorientovali.“

Martin Vlček (st.č. 6): „Zase si vybírám 'syndrom domácích závodů'. Na první erzetě jsme měli pomalý defekt, dokonce v místě kde bydlím. Na Hukvaldech jsem to kolo vyvlekl úplně a do cíle jel po defektu. Nechali jsme tam čtyřicet vteřin, možná víc, ale nemělo smysl to měnit na vložce. Pak jsem měl obavy o geometrii a teprve teď jsme se trochu dostávali do tempa. Polygon beru s tím, že je to z nouze ctnost, Valaška přešla do velkého mistráku a musí mít dvojnásobek kilometrů. Pokud se pořadatel dozvěděl na konci roku, že pojede velký mistrák, nemá šanci dát do března dohromady odpovídající trať. V tomhle případě bych to tedy Jaromírovi vůbec nevyčítal, buďme rádi za to, že jedeme.“

Roman Odložilík (st.č. 8): „Nejedeme tak rychle, jak bysme si přestavovali, nebo jak bych si přál. Jedu na michelinech a auto se chová jinak než jsem zvyklý, tak tomu úplně nevěřím. Dnes to ale asi dojedeme takto a zítra se vrátíme k pirellkám. Vzhledem k pneumatikám zkusíme na ty tři zbývající erzety ještě upravit nastavení podvozku. Na můj vkus jsou zdejší retardéry hodně utažené, trať je taková zvláštní. Hlavně musíme jet s rozvahou, příští týden jedeme Rožňavu, tak nemůžeme nějak tlačit.“

Jaromír Tarabus (st. č. 9): „Trochu se zase za volantem S2000 učím, vracím se do tempa. Na trojce se mi to už líbilo, bohužel jsem nedobrzdil jeden retardér, couvali jsme a ztratili hodně času. Jsme ale v servisu, auto je v pohodě, jedeme dál, naopak někteří už ne. Fabia má určitě navíc, takže dál budeme zkoušet.“

Karel Trněný (st.č. 10): „Je to strašné. Vím, že jsme nechtěná třída, ale při průjezdu každým retardérem už přemýšlíš, jak se vejdeš do toho dalšího a člověk se špatně koncentruje na jízdu. Fakt tomu nerozumím. Jinak jsme jeli celkem to co jsme chtěli, jen teď nám už na poslední rychlostce odešly pneumatiky, tak jsme to nějak bezpečně dojeli.“

Antonín Tlusťák (st.č. 12): „Jsem spokojený, i když jsme trochu ztratili na Kopřivnici, ale holt ty okruhové zkoušky nemám moc rád. Je to spíš slalomová zkouška. Myslím, že ti co projíždí před závodem trať za jezdce, tak by si měli rozmyslet, jestli jsme na rally, nebo někde jidne. Retardér před každou ostrou zatáčkou, to je jak v autoškole.“

Karel Trojan (st. č. 15): „První dva testy se mi líbily, ale na trojce jsem udělal dvojchybu, ve dvou po sobě následujících retardérech. První jsme probrzdili, trefili sud, musel jsem couvat, a něco podobného jsme zopakovali i v tom dalším. To jsem si říkal, že přece nebudu měkký na brzdy (smích). Kopřivnice není můj šálek kávy, další dvě klasické testy jsou za mě pěkné.“

Jaroslaw Szeja (st. č. 16): „Je to škola, škola a ještě jednou škola. Tohle auto určitě umí jet o hodně rychleji, ale na to ještě nemáme. Těžko říct, jestli budeme něco měnit v nastavení, pobavíme se s inženýrem, ale všechno celkem funguje, tak asi není úplně nejlepší testovat při závodě. Když to funguje, tak je lepší do toho nesahat.“

Daniel Landa (st. č. 17): „S autem to jde, jen já občas místo doprava zatáčím doleva, i když Julda Gál na mě pořádně řval (smích). Jinak se bavíme, sice děláme drobné chyby, ale auto je na jedničku s hvězdičkou. Ve VIP poháru - Suchařípa, Langmajer, Lounová - jsme první, což bychom rádi udrželi do konce dnešního dne (smích).“

Jan Jelínek (st.č. 19): „Spíš se peru s autem, hledám brzdy a ideální průjezdy zatáčkami. Se spolujezdcem dolaďujeme rozpis. Je to zatím takové nijaké. Výsledkově to sice vypadá dobře, ale pocitově se nám to nelíbí. Musíme najet víc kilometrů, přenastavit auto a vychytat rozpis.“

Václav Kopáček (st. č. 20): „Pauza byla určitě dlouhá, proto jsme začali opatrně. Valaška je rychlá a tím těžká, rychle jedou Honza Jelínek s Pavlem Ševčíkem, naopak Martin Březík s Jardou Pešlem už jsou mimo hru, tak uvidíme, jak se to bude dále vyvíjet. Určitě zatím nebude nějak zrychlovat, auto je čerstvé, postupně ho vychytáváme. Teď v servisu zapracujeme na mapách mezinápravového diferenciálu. Zásadní problém jsme ovšem řešili už před startem, když nám praskly palivové trubky a opravu jsme zvládli v podstatě až v naší minutě úvodní časovky.“

Pavel Ševčík (st.č. 22): „Zatím se seznamujeme s autem, ale myslím, že to funguje pěkně. Časy nejsou úplně marné, i když na Kopřivnici jsme couvali, ale byla to jen menší lapálie. Musíme se to prostě naučit. Zvykám si na pirellky, hledám limity pneumatik, na nastavení auta sahat zatím nebudeme.“

Václav Dunovský (st. č. 25): „Pocitově jsme na první začali dobře, druhá byla o trefování se mezi kuželky a o tom nikde na polygonu nezabloudit. Třetí vložku jsme dobře rozjeli, ale asi po kilometru odešel posilovač řízení a dalších patnáct šestnáct kilometrů jsme jeli bez něj. Hlavně v retardérech jsem nabírali velkou ztrátu. A taky musím poděkovat mojí trénérce, vyplatila se tak její zimní muka. Bez fyzičky by byla ztráta určitě ještě větší.“

Filip Mareš (st.č. 26): „Šel jsem pozdě na brzdy a zkrátka už jsem nebyl schopný porovnat auto do retardéru. Bohužel, ale musíme jet dál. Budeme se muset zmobilizovat a opřít se do toho, nic jiného nám nezbývá.“

Patrik Rujbr (st. č. 27): „S vedením ve dvoukolkách jsem spokojeni. Tratě jsou hodně rychlé, Kopřivnice zase těžká na orientaci, nechali jsem tady nějaké vteřiny. Opravdu polygon je strašně specifický, člověk si na to musí zvyknout. Je to divácká zkouška, pro nás to znamená problém s pneumatikami. Ten pořadatelé alespoň pro zítřek eliminují dodatečnou zónou výměnu pneu.“

René Dohnal (st.č. 28): „Z pohledu časů to vypadá neskutečně dobře. Nečekal jsem, že bych mohl stačit Vaškovi Dunovskému, Filipu Marešovi a v podstatě špičce dvoukolek. Trať mi přitom úplně nesedí, je tady spousta odboček a retardérů a z auta nevidím úplně nejlíp, takže občas nevím kde mám jeho pravou nebo levou část. Hukvaldy byly v pohodě, polygon jsem odkroužil a teď na Lešné jsem udělal pár zbytečných chybek, ale v konečném výsledku držíme krok s ostatními. Uvidíme jak to půjde dál, auto necháme asi být, funguje dobře a dělá to co chci. Jedinou otázkou budou pneumatiky, protože polygon je hrozně žere.“

Simon Wagner (st. č. 29): „S průběžným druhým místem mezi peugeoty jsme spokojeni. Bohužel nás trochu zpomalily drobné problémy s převodovkou, ale doufám, že se na to mechanici teď podívají a dají auto do pořádku. Kopřivnice, to je kapitola sama pro sebe, nikdy jsem nic takového nejel, ani neviděl. Učím se i na pneu Pirelli, dříve jsem jezdil jen michelinky. Přece jen se každá značka chová jinak.“

Andrej Barčák (st.č. 42): „Přes zimu jsem to nechal uležet a všechno si to sedlo. Měli jsme konečně přesný rozpis a mohl jsem se na něj spolehnout. Na trati je celkem čisto, nebylo tam nějak vytaháno. Auto funguje skvěle, nálada je výborná a podle toho vypadá výsledek. Je to dobrá motivace být takhle vysoko proti Peugeotům a mám velkou radost, že vedeme třídu.“

RZ 3 - Lešná (17.12 km)

I na třetí rychlostní zkoušce se z dílčího prvenství radoval Jan Kopecký. Druhý byl tentokrát jeho jmenovec Jan Černý před Václavem Pechem, takže tato dvojice si v průběžném hodnocení Valašky prohodila své pozice.

Do třetice čtvrtý čas připsal ke svému jménu Jan Dohnal, před Polákem Szejou, celkově je tak příbramský jezdec stále čtvrtý před Romanem Odložilíkem.

V produkčních vozech byl za vedoucím Janem Jelínkem s těsným odstupem 1.7 sekundy Pavel Ševčík, třetí Václav Kopáček ztrácel dalších 5.4 vteřiny.

Na čele klasifikace dvokolek je nadále Patrik Rujbr před Andrejem Barčákem a René Dohnalem, dobře si vede mladý Rakušan Simon Wagner, který zajel na RZ 3 druhý nejrychlejší čas.

RZ 2 - Kopřivnice (10.29 km)

První průjezd tatrováckým polygonem v Kopřivnici přinesl navýšení náskoku Jana Kopeckého. Ten zde byl rychlejší o 2.4 sekundy než Václav Pech, který tu byl druhý o devět desetin vteřiny před Janem Černým. Plzeňský pilot se tak posunul na průběžné druhé místo celkové absolutní klasifikace o desetinu vteřiny před Černého.

Čtvrtý čas zajel opět Jan Dohnal před Romanem Odložilíkem, šestý byl tentokrát Vojtěch Štajf. Nejrychlejším pilotem produkčního vozu byl Václav Kopáček před Janem Jelínkem a Pavlem Ševčíkem.

Ve dvoukolkách vede o 3.2 sekundy Patrik Rujbr, překvapivé druhé místo drží Andrej Barčák, který je po dvou odjetých testech o 14.3 vteřiny před René Dohnalem.

Ze soutěže odstoupil pro technickou závadu domácí Silvestr Mikuláštík, problémy s poloosou zastavily Jaroslava Pešla.

Přímý přenos z RZ 2,5:

RZ 1 - Hukvaldy (13.72 km)

Úvod letošní Valašské rally obstarala zkouška v těsné blízkosti servisní zóny v Kopřivnici. Nejrychlejší čas zajel Jan Kopecký na tovární Fabii R5, který najel na druhého Jana Černého 7.8 sekundy. O dalších osm desetin zpět byl při své premiéře s Fiestou R5 Václav Pech.

Čtvrtý čas z úvodní zkoušky náleží Janu Dohnalovi, za ním se seřadili Roman Odložilík, Jaroslaw Szeja a Jaromír Tarabus. Čtyřicetivteřinovou ztrátu nabral Vojtěch Štajf, penalizaci za předčasný start do RZ obdrželi Březík a Kopáček, Landa pak nabral 25 trestných sekund v retardéru.

Soutěž bohužel velmi rychle skončila pro Miroslava Jakeše, který poslal svou Fiestu R5 přes střechu, do prvního testu ani neodstartoval Jiří Navrátil. S proraženým chladičem odstoupil za cílem zkoušky Martin Březík.

- - - - - - - - - - - - Shakedown - - - - - - - - - - - -

Václav Pech - Petr Uhel, Ford Fiesta R5

Dopolední shakedown na kořivnickém polygonu nejrychleji absolvoval Jan Kopecký před Václavem Pechem a Janem Černým.

Časy ze shakedownu:

1. Kopecký 1:32.0, 2. Pech + 0.6, 3. Černý + 2.6, 4. Vlček + 2.6, 5. Szeja + 2.9, 6. Jakeš + 3.0, 7. Tarabus + 3.5, 8. Tlusťák + 3.7, 9. Štajf + 4.0, 10. Kopáček + 4.8, 11. Březík + 6.3, 12. Rujbr + 8.5, 13. Mareš + 8.9, 14. Gryc + 9.3, 15. Zabloudil + 9.8

Kompletní výsledky shakedownu

-jav- , -top- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist