www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Thierry Neuville na Korsice prolomil letošní smůlu

9. dubna 2017 • 20:20

Vítězem letošní Korsické rally se stal Thierry Neuville na továrním voze Hyundai i20 WRC. Belgický pilot tak nakonec při třetím pokusu prolomil dosavadní smůlu, která jej provázela v předchozích podnicích sezóny a dotáhnul své tažení až ke zdárnému konci na nejvyšší stupeň vítězů.

Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul, Hyundai i20 Coupe WRC - Tour de Corse 2017 ; foto: Red Bull CP

Neuvillovo vítězství znamená, že letošní čtyři odjeté podniky seriálu mistrovství světa FIA v rally mají čtyři rozdílné vítěze. Belgičan o svém triumfu definitivně rozhodl na dnešním rekordně dlouhém rychlostním testu, kde dokázal na necelých 54 km odskočit druhému Sebastienu Ogierovi, kterého potrápila elektrika jeho Fordu Fiesta WRC o dalších 21.4 sekundy. O pouhou desetinu zpět pak byl na RZ 9 za Neuvillem jeho týmový kolega Dani Sordo, který se tak v dané chvíli dokonce posunul na druhou příčku. Na čtvrté místo si pak na stejné zkoušce díky třetímu nejlepšímu času polepšil Craig Breen na úkor Jari-Mattiho Latvaly.

Závěrečná pobřežní PowerStage z Porto Vecchia do kouzelného letoviska Palombaggia přinesla maximum bonusových bodů Latvalovi a zároveň návrat finského pilota tovární Toyoty Yaris WRC na konečné čtvrté místo před Breena. Neuville se spokojil s jedním bonusovým bodem, ale zároveň si v klidu pohlídal své prvenství na korsické soutěži.

„Je to úžasný pocit,“ neskrýval své nadšení v cíli Thierry Neuville. „Zvláštní poděkování si zaslouží náš tým, který mi pořád věřil a povzbuzoval mě i po Monte Carlu a Švédsku. V úvodním dni jsem se trochu trápil a nebyl jsem si jistý tím, že bysme mohli tuto soutěž vyhrát, ale vrátili jsme se do hry a situaci otočili.“

Sebastien Ogier zajel druhý nejrychlejší čas a vrátil se na druhé místo absolutně, když v celkovém součtu tak byl nakonec o 1.3 sekundy rychlejší než třetí Dani Sordo. „Byla to těžká rally, ale umístění na stupních vítězů je lepší než nic,“ neskrýval své zklamání Ogier, jehož naděje na vítězství zhatily problémy s hydraulikou na posledním sobotním testu. „Scházel nám výkon motoru a na poslední zkoušce nám ani nefungovala ruční brzda, měli jsme spoustu problémů.“

Úspěch korejského týmu podtrhnul šestým místem Hayden Paddon, body za sedmé místo absolutně a prvenství v klasifikaci WRC2 si naprosto s přehledem odváží Andreas Mikkelsen, který opět startoval v barvách mladoboleslavského továrního týmu na Fabii R5. První desítku doplnili další jezdci na vozech kategorie R5, tedy Teemu Suninen (Ford Fiesta R5), Stéphane Sarrazin (Škoda Fabia R5) a Yohan Rossel (Citroen DS3 R5). Jan Kopecký zakončil soutěž na 16. příčce absolutně a 7. místě v hodnocení WRC2.

- - - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - -

Po osmi odjetých rychlostních zkouškách letošní figuruje na čele průběžné absolutní klasifikace letošní Tour de Corse belgický pilot továrního Hyundaie i20 WRC, Thierry Neuville.

Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul, Hyundai i20 Coupe WRC - Tour de Corse 2017 ; foto: Red Bull CP

Do druhého dne nastoupil z pozice lídra Kris Meeeke, ale sobotní úvodní zkoušku vyhrál Neuville před Hänninenem na Toyotě Yaris WRC a rázem stáhnul svou ztrátu na druhého Sebastiena Ogiera na pouhých šest desetin vteřiny. Na následujícím testu pak dokonce korejské vozy ovládly obě první příčky, když nejrychlejší byl opět Neuville před svým týmovým kolegou Sordem.

Neuville tak v polovině dne poskočil na druhou pozici před Ogiera, který stále hledal optimální nastavení svého Fordu Fiesta WRC. Fakticky už ale šlo o posun do čela průběžné absolutní klasifikace, neboť na konci testu začal vycházet z Meekova Citroenu DS3 WRC hustý dým a dosavadní lídr soutěže následně po šesté rychlostní zkoušce odstoupil.RZ 6 byla konečnou také pro Elfyna Evanse, který svůj Ford WRC poslal mezi stromky v rychlé levotočivé zatáčce.

Na televizní osmé rychlostní zkoušce si opět nejlépe vedl belgický jezdec, zatímco jeho největšího rivala Ogiera postihly nepříjemné potíže se ztrátou tlaku v hydraulice tovární Fiesty WRC. Neuville tak půjde do závěrečné dvojice nedělních testů s relativně komfortním náskokem 38.9 sekundy na Francouze.

„Dnes jsme byli schopni zajíždět opravdu dobré časy, byli jsme hodně silní. Na poslední zkoušce jsem do toho šel opravdu naplno, abych trochu navýšil náš náskok a pak potkaly Ogiera potíže. Zítra to bude hodně náročné,“ konstatoval na konci dne Neuville, který se zítra bude muset snažit neopakovat chyby z letošního Monte Carla a Švédska, kde odstupoval z vedoucí pozice.

Sebastien Ogier - Julien Ingrassia, Ford Fiesta WRC - Tour de Corse 2017 ; foto: Red Bull CP

Ogier v cíli dne přiznal, že jeho potíže ve skutečnosti začaly již o jednu rychlostní zkoušku dříve. „Na konci RZ 7 jsme ztratili tlak v hydraulice, takže jsem věděl, že budeme mít potíže. Naším úkolem bylo dokončit etapu a dostat se zpět do servisu. Přišli jsme o automatické řazení a diferenciály, takže to bylo jako jízda s opravdovou zadokolkou,“ komentoval Ogier své sobotní patálie.

Jediným mužem, který po druhé etapě hájí barvy Citroenu je Craig Breen. Irský pilot dnes ale neměl příliš štěstí, když ho už na první sobotní zkoušce přeskočil aktuálně třetí Dani Sordo a následně ho potkaly na RZ 6 problémy s interkomem. Následně se pak před něj dostal i zlepšující se Jari-Matti Latvala na Toyotě Yaris WRC a Breen je tak po osmi odjetých testech pátý, i když jen s minimální odstupem 2.8 vteřiny na Fina.

Posledním z regulérně pokračujících jezdců na továrních vozech kategorie WRC je Hayden Paddon, za kterým už figuruje se ztrátou více než čtyř minut nejrychlejší vůz kategorie R5, kterým je Škoda Fabia pilotovaná Andreasem Mikkelsenem. Hyundai tak nicméně pokračuje stále v plném jezdeckém obsazení.

Devatenáctá příčka absolutně náleží po 2. etapě Korsické rally českému jezdci Janu Kopeckému, kterého včera srazily celodenní problémy s posilovačem řízení a výměna defektu na třetí rychlostní zkoušce.

- - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - -

Úvodní etapa soutěže se nejvíce vydařila Krisi Meekovi na Citroenu DS3 WRC. Britský pilot si už po první rychlostní zkoušce pochvaloval důkladnou přípravu před samotnou soutěží a během pátečního dne si nemohl vynachválit nastavení svého vozu. S výjimkou třetí rychlostní zkoušky, kdy podle svých slov lehce zpomalil v místě, kde havaroval Ott Tänak, dokázal ovládnout všechny zbývající tři rychlostní testy a na konci dne byl na čele průběžné absolutní klasifikace o 10.3 sekundy před Sebastienem Ogierem.

Kris Meeke - Paul Nagle, Citroen DS3 WRC - Tour de Corse 2017; foto: Red Bull CP

„Odpoledne to bylo na hodně znečištěné trati pěkně náročné, ale užívali jsme si to,“ hodnotil první etapu Meeke. „Museli jsme si stále hlídat Seba, který na nás neustále dorážel, ale jeli jsme si v klidu svoje tempo.“

Úřadující mistr světa Ogier nebyl úplně spokojen s chováním svého Fordu Fiesta WRC a neustále hledal prostor pro postup vpřed. „Během dne jsme krok za krokem pracovali na nastavení auta a pocitově to bylo vždy o trochu lepší. Moc neztrácíme a máme nějaké nápady před zítřejším dnes,“ řekl Ogier, který viděl největší možnosti k zlepšení nastavení podvozku zejména v uskákaných sekcích.

Třetí příčku po prvních čtyřech testech držel Thierry Neuville se ztrátou 25.8 vteřiny na Meeka. Belgičan však nebyl schopný zcela držet tempo s vedoucí dvojicí, přestože na mnoha místech jel doslovan na hranici možností svých i svého Hyundaie i20 WRC.

Na čtvrté místo se v závěru dne posunul Meekův týmový kolega Craig Breen, který přeskočil asfaltového specialistu Daniho Sorda o 1.4 sekundy. Šestá pozice pak náležela Latvalovi na Toyotě Yaris WRC se ztrátou jedné minuty.

Smůlu měl opět Juho Hänninen, který hned na úvodním testu škrtnul pravou zadní částí svého Yarisu WRC do jednoho z klasických korsických mostků a první etapa rally tak pro Fina skončila předčasně. Na RZ 3 pak skončil také Estonec Tänak, který skončil po uklouznutí v rychlé pravé zatáčce se svým Fordem WRC pod úrovní silnice v náletových dřevinách. Poněkud lépe než oba výše zmiňovaní dopadnul Elfyn Evans, jehož problémy s hydraulikou na RZ 2 znamenaly 'pouze' ztrátu více než dvou minut.

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist