www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 15. prosince 2017, Svátek má Radana, zítra Albína

Mistrovství světa

ME a

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

V Klatovech nejvíc slavili Kopecký a Comas (+ OHLASY)

23. dubna 2017 • 21:00

Po měsíční pauze pokračuje TrueCam mistrovství České republiky v automobilových soutěžích dvaapadesátým ročníkem Rallye Šumava Klatovy. Společně s touto soutěží se jede i evropská Historic Vltava Rallye. Průběh obou soutěží můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky Rallye Šumava Klatovy ON LINE --- Výsledky Historic Vltava Rallye ON LINE

Základní informace o Rallye Šumava Klatovy --- Základní informace o Historic Vltava Rallye --- Diskuzní fórum k Rallye Šumava Klatovy

-

- - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - -

Jan Kopecký - Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) - Rallye Šumava Klatovy 2017

Chladné počasí a kluzké tratě nejlépe charakterizovaly zejména druhou etapu 26. Historic Vltava Rallye a 52. Rallye Šumava Klatovy. Přesto se soutěži zcela vyhnuly havárie se zraněními, po poměrně klidném průběhu obou soutěží se mohli nejvíce radovat největší favorité. Mezi historickými vozy se nejlépe vedlo francouzské posádce Erik Comas – Yannick Roche (Lancia Stratos HF), zápolení soudobých aut ovládli Jan Kopecký a Pavel Dresler (Škoda Fabia R5).

Letošní klatovské soutěže byly poznamenány tak trochu aprílovým charakterem počasí. Při seznamovacích jízdách ležel mnohde na cestách sníh, páteční etapa byla slunečná, no a v sobotu trápily závodníky, ale i pořadatele u trati silný déšť a studený vítr. Možná ale právě náročnost podmínek závodníky patřičně „zkrotila“, takže havárie byly tentokrát velmi výjimečným jevem.

Co se týče výsledků, druhá etapa obou soutěží jen navázala na tu první. Tovární posádka Škody Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) především kontrolovali svůj náskok a zatrnulo jim de facto jen jedenkrát. To když u tankovací zóny nesprávně odbočili, takže byli za nedodržení tratě potrestáni patnáctivteřinovou penalizací. V tu chvíli se ale pouze snížil jejich bezpečný náskok, který už v té chvíli na čele soutěže na soupeře měli. Stejnou chybu jako vítězové udělali ale také Jan Černý s Petrem Černohorským (Škoda Fabia R5), pro které to ale byla větší potíž. Časová ztráta překlopila jazýček vah boje o druhou příčku v soutěži ve prospěch zkušenějšího dua Václav Pech – Petr Uhel (Ford Fiesta R5). Plzeňská dvojice byla v sobotu dokonce nejrychlejší hned na čtyřech rychlostních zkouškách a do cíle už bez potíží stříbro uhájila. Za pomoci chybek Jana Dohnala a technických potíží Karla Trněného se na konečnou čtvrtou příčku překvapivě posunul vůz pilotovaný Polákem Szejou, pátý dojel Dohnal a šestý Tarabus. Kategorii produkčních vozů ovládli na Šumavě Václav Kopáček s Barborou Rendlovou (Subaru Impreza), mezi vozy s poháněnou jednou nápravou byl nejlepší Rakušan Wagner (Peugeot 208 R2).

Historické vozy závodili především o body do Mistrovství Evropy a nejlépe se mezi nimi vedlo Francouzům Comasovi a Rochemu (Lancia Stratos). Ti soutěž vedli už loni, kdy je o prvenství připravila technická závada, tentokrát už své snažení s přehledem dotáhli do vítězného konce. V boji o stříbro využil v sobotu finský jezdec Silvasti (Porsche 911) svého většího citu pro kluzké tratě a hned ráno přeskočil v pořadí chybujícího italského šampióna Da Zancheho (Porsche 911). Za vedoucí trojicí si pro čtvrtou příčku dojel do cíle obhájce prvenství Nor Jensen, který se zatím sžívá se svým novým sportovním nářadím v podobě BMW M3. Co se týče domácího šampionátu historických vozů, o jeho vítězi rozhodly technické potíže vozů Škoda 130LR pilotovanými Janem Freiem a Břetislavem Engem v samém závěru soutěže. Enge musel odstoupit ze třetí příčky, Frei klesl na druhou pozici, když jej předehnal Stanislav Budil (BMW 2002).

Ohlasy z cíle soutěže:

Jan Kopecký – 1. místo: „Jsem rád, že tu pokračuje ta naše vítězná série od roku 2015, velké díky patří Pavlovi a celému týmu. Je vidět, že všichni předvádíme špičkové výkony. Závod jako takový byl obtížný díky počasí a různým typům asfaltu, jak je typické tady na Šumavě. Že jsme tu vyrovnali Lea Pavlíka a Vaška Pecha v počtu vítězství? Dozvěděl jsem se to asi před dvěma minutami. No, Venca je tu domácí, takže se určitě bude snažit příští rok urvat to páté vítězství na svoji stranu. Ale samozřejmě mě to těší, vyrovnat se zdejšímu rekordmanovi a legendě.“

Václav Pech – 2. místo: „Teď se nám povedla druhá sekce na vodě, to jsme se opravdu hezky svezli. Všechno nám fungovalo a měli jsme velkou radost z té jízdy, bylo to na hraně. Dílčí vítězství ve třech RZ na Honzou Kopeckým nepovažuji za významné, už na té vodě neměl kam spěchat, zatímco my jsme s Honzou bojovali o druhé místo. Musím přiznat, ač nerad, že na suchu jak to bylo včera to auto ještě neumím plně využít, ten styl eRpětěk je jiný a rychlejší než to, co jsme doposud zažívali. Po dnešku si troufám říci, že na vodě ale už to auto umím využít. Druhé místo tady na Šumavě je super.“

Jan Černý – 3. místo: „Venca je teď na těch posledních dvou dlouhých rozhodujících erzetách opravdu moc pěkně, on tam zatáhnul. Když se podívám na ztrátu na Honzu Kopeckého tak tu jsme měli v podstatě pořád stejnou, ale ten Venca jel prostě rychle. Zvolili jsme nové pneumatiky, se kterými určitě nejsem moc spojený, myslím, že jsme mohli vybrat lépe, neřídilo se mi to dobře a neměl jsem jistotu. Ale i tak jsem spokojený, sice mě mrzí ta penalizace, ale i to k závodům patří. Teď odjíždíme na Kanáry na další závod Mistrovství Evropy, tak nebudu lhát, že jsem na to teď na posledních RZ nemyslel, že auto nesmím rozbít, protože zítra odjíždí.“

Jaroslaw Szeja – 4. místo: „Vybojovat tohle umístění bylo těžké, vždyť se podívejte, jaké silné posádky jsou před námi. Tohle je naše druhá rally s eRpětkou a první na vodě, a výsledek je hned takhle super. Auto je v cíli a zcela nepoškozené, zkrátka jsme moc šťastní!“

Jan Dohnal – 5. místo: „U nás to bylo jak na houpačce. My jsme nezačali vůbec dobře, na první erzetě jsem chtěl sportovat a přebrzdil jsem tam odbočku, museli jsme couvat a chcíplo mi to. K těm klouzavým asfaltům tady jsem přistupoval ze začátku moc agresivně a pak už jsem se do toho nedostal. Pak na další rychlostce další problémy, skončili jsme u retardéru na louce. V druhé sekci jsem se snažil zapracovat na plynulosti jízdy, ale dělalo mi prostě problém se s těma klouzavýma asfaltama vyrovnat, bylo jich tu neuvěřitelné množství a chtělo se jim celkově přizpůsobit na brzdách i na plynu. Furt mě to strašilo a bylo to někde spakovaný ve smyku, mám o čem přemýšlet.“

Jaromír Tarabus – 6. místo: „Super. Byla teda sranda, že jsme teď odpoledne všichni dali mokré pneu, a ono se tam pak nakonec ukázalo jako dobrá volba, byť teda špička jela na snad celý den, prostě asi jim to funguje. Jsme spokojení, jenom nám tam přibyla penalizace za nějaký redardér, který jsme posunuli, ale nebyly jsme jediní. Včera už jsem mluvil o problémech se světelnou rampu, to ale byla moje chyba, retardér také. Krásně jsme si zazávodili, auto šlapalo perfektně, díky mechanikům, a Peťa to pěkně četl.“

Karel Trněný – 9. místo: „Do poslední rundy jsme vyráželi s tím, že chceme bojovat o čtvrté místo a hrozně jsme si na to věřili. Strážovická RZ se nám povedla, přiblížili jsme se ke čtvrté příčce na čtyři sekundy a na té dlouhé jsme chtěli zatáhnout, ale bohužel asi 3-4 kilometry po startu nám odešlo servo. Zbylé zkoušky jsme absolvovali bez serva, takže mám ruce jako opice a jsem rád, že jsme tady v cíli, protože jsme na těch RZtách museli několikrát couvat, byly tam bez serva skoro neprůjezdný retardéry a fakt se s tím bez toho nedá jet.“

Václav Kopáček – 1. místo ve třídě 3, 10. absolutně: „Za tak úplně snadné to nebylo, měli jsme drobné technické problémy, ale to měla asi hromada kluků tady. Špatně jsme se trefovali do pneumatik, hlavně dneska v první sekci, to jsem úplně zvoral. Takže jsem moc rád za to, že jsme to dovezli do cíle takhle pěkně a před všema „eNkařema“.“ Barbora Rendlová: „Vendelíne, jedeme!“

Simon Wagner, 15. místo absolutně, 1. ve 2WD i ve třídě 6: „Krátce po startu poslední Tedražické RZ dostali defekt, takže jsme jeli celých šest kilometrů na defektu. Byla to pro nás obtížná rally, děkujeme sponzorům, mechanikům a celému týmu.“

Filip Mareš – 16. místo absolutně, 2. ve 2WD i ve třídě 6: „Na Městské RZ se mi stala drobná jezdecká chyba, nevím přesně, jak se to stalo, ale chytli jsme tam drobný aquaplaining, roztočili jsme se tam a skončili jsme v plotě. Autu nic nebylo, kromě nějaké kosmetiky, ale nemohli jsme se odtamtud dostat ven, a chvíli trvalo, než tam přiběhl pořadatel a pomohl nám dostat se odtamtud pryč. Jsme zklamaní, protože jsme myslím si měli na to, abychom tady o to vítězství bojovali, a doufám, že to tempo jsme ukázali. Ale je to rallye, jsme rádi, že jsme v cíli a nějaké body také máme a doufám, že příště bude líp.“

Marcel Tuček – 17. absolutně, 5. ve třídě 3, rekordman co se týče počtu účastí na Šumavě: „Jak probíhala tahle Šumava? Jako klasická Šumava. Byla náročná a bylo tu všechno. Od tréninku, kde jsme začali se sněhem, s ledem, pak krásný počasí, pak zase déšť, takže klasická Šumava J Spokojenost, jsme v cíli a neudělali jsme žádnou velkou škodu na autě.“

Andrej Barčák – 21. místo absolutně, 4. ve 2WD i ve třídě 6: „Bylo to hodně těžký, v pátek se nám docela zadařilo, teďko v sobotu na mokru to bylo hodně složitý. První vložky se nám povedly, pak jsme nějak zvolnili, už nebylo o co jet. Pak Renda Dohnal udělal chybu a už jsme tam spolu byli zase ve vteřině, takže jsme zatáhli. V poslední erzetě jsme si říkali dáme do toho všechno, bohužel to nevyšlo, trefili jsme balík. Ale jsme v cíli na čtvrtém místě, takže super.“

Daniel Landa – 33. místo: „Dostali jsme pětiminutovou penalizaci, to nás hodilo někam hodně dozadu, a je to fuk. Důležitý je že jsem dojel, zlomil jsem své prokletí Šumavy, a já jsem si to užil.“

Érik Comas - Yannick Roche (Lancia Stratos HF) - Historic Vltava Rallye 2017

Erik Comas – 1. místo: „Celý den jsme jeli na mokrých pneumatikách, i ráno, kdy moc nepršelo a jen bylo vlhko. Byl to takový bezpečnostní mód, protože znám jak se vůz v těchto podmínkách chová. Na suchých sice můžete jet rychleji, ale pak když je někde mokro, tak je to dost ošemetné. Auto šlapalo skvěle, nicméně dnes to bylo celé velmi obtížné, a hlavně odpoledne, kdy pršelo opravdu hodně. Jsem rád, že to zde na druhý pokus vyšlo. Minulý rok jsme tu měli smůlu, jak si pamatujete, museli jsme odstoupit na městské RZ kvůli poloose. Proto jsem jí dnes jel velmi opatrně a vedl jsem tam vůz velmi zlehka (úsměv).“

Ville Silvasti – 2. místo: „Celý den byl fajn, neměli jsme žádné jezdecké problémy. Odpoledne nám ale odešel alternátor, tak jsme museli asi pětkrát startovat na baterii a šetřit elektriku.“

Lucio Da Zanche – 3. místo: „Bohužel dnes jsme ztratili hodně času ráno při průjezdu nejdelší Strašínské rychlostní zkoušky. Udělali jsme zde hodiny, pak jsme museli couvat ve vracáku, a celkově to bylo náročné a dělal jsem chyby, protože to byl rychlý charakter uskákaných rychlostních zkoušek a takhle napoprvé je to tu obtížné. Nakonec jsem teď velmi šťasný, sice druhé místo by bylo lepší, ale třetí je také dobré a vlastně je to pro mě při prvním zdejším startu jakoby vítězství.“

Valter Christian Jensen – 4. místo: „Dneska jsme měli v plánu dotáhnout se na čtvrté místo, což se nám podařilo, a zároveň zůstat na cestě a dále se učit jezdit s BMW. Vítezství v naší kategorii 4 je pro nás důležité z hlediska pozice v evropském šampionátu. Dnes nám vše vyšlo.“

Steve Perez – 5. místo: „Děkuji za gratulaci k pátému místu, i když jsem chtěl být čtvrtý J. Ráno to bylo obtížné, teď už lepší. Ráno jsem nejdelší Strašínskou rychlostní zkoušku, která byla napůl mokrá a napůl suchá, jel příliš opatrně, a ztratili jsme zde na Valtera přibližně třicet sekund. A pak už to nešlo stáhnout zpátky.“

Stanislav Budil – 1. místo MČR HA: „Zvolili jsme super gumy, takže mokro se nám líbilo. Užívali jsme si, bavilo nás to, dařilo se nám vyhrávat erzety. Ale vítězem je stejně Honza Freiů, to je daný, prostě vyhrál, to že to takhle blbě dopadlo – nám to spadlo do klína to první místo. My jsme měli být druhý, dopadlo to takhle, ale to je zkrátka ten náš sport, že je to vrtkavé a může se to stát každému. Krize? Museli bejt krize, bez krizí to v tomhle počasí nejde, já myslím, že krize měli úplně všichni. Ale ještě to bylo v pohodě, mohl být sníh.“

Jan Frei - 2. místo MČR HA: „Motor nám přestal jet, jede na tři válce už dvě erzety, nevíme proč, zatím jsme na to nepřišli. Už to přestalo jet kilometr před cílem té třetí od konce. A na té poslední jsme vypadli v tom retardéru, jak tam loni vypadnul Káňa, vypadli mimo trať také.“ Petr Šlegl: „No vidíš, jak vypadám ne? (Ukazuje na kombinézu, ze které je patrné, že tlačil vůz z blátivého příkopu.) Snažil jsem se. A přitom to vypadalo tak nevinně, bylo to téměř v nulové rychlosti.“

Petr Michálek – 3. místo MČR HA: „Výsledek je dobrý, ale nečekali jsme, že to takhle dobře dopadne. Dělali jsme nějaké chyby, dvakrát nás museli tlačit diváci, ve vracáku na té Strašínské erzetě, sami jsme se nevyhrabali. Ale jinak jsme si to užili, byla to moc pěkná soutěž. Počasí okořenilo ty nádherné tratě.“

Martin Kučera – 4. místo MČR HA: „Dvakrát jsme couvali, jednou jsme byli venku na té dvacetikilometrové erzetě, ale jinak se jelo perfekně, a chybami se člověk poučí. Já mám Šumavu rád, nemám jedinou námitku na tuhle soutěž, v mých očích je to pro historiky nejlépe uspořádaná soutěž v rámci mistrovství republiky.“

Jiří Terš – 10. místo v MČR HA: „U nás všechno v pohodě, rallye se nám líbila, včetně té nové Městské rychlostní zkoušky, kterou mám asi kilometr od domova.“

Miroslav Jun – Pavel Jun - 9. místo v MČR HA: „Ještě negratulovat, ještě negratulovat, jedeme do cíle s přivázaným zadním ramenem!“

Radek Touš – 11. místo v MČR HA, 1. místo třída D/1: „Prodali jsme poslední vložku, začalo nám něco klepat vzadu na poloose v diferáku, tak jsme to nechtěli riskovat, abychom se dostali na rampu. Ztratili jsme tam minutu, nebylo to tak hrozný, na Feltovi to stačilo, já jsem spokojenej moc.“ Lukáš Hronek: „Krásně se jelo dneska, až na tu vodu, tam jsme si nejistý, na suchu by to bylo lepší, na těch suchách gumách.“ Posádka následně přiznává, že žádné gumy na mokro nemá.

- - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - -

Klatovským soutěžím vévodí Kopecký a Comas

Páteční etapu 26. Historic Vltava Rallye i 52. Rallye Šumava Klatovy ovládli favorité. V soutěžení soudobých vozů si nejlépe vedla dvojice škodováckého továrního týmu Jan Kopecký – Pavel Dresler se Škodou Fabia R5, klání historických vozů vládnou Francouzi Erik Comas – Yannick Roche s Lancií Stratos.

Hned od úvodní rychlostní zkoušky 52. Rallye Šumava Klatovy se ujali vlády nad soutěží Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem. Posádka týmu Škoda Motorsport se svou Škoda Fabia R5 byla nejrychlejší na všech čtyřech rychlostních zkouškách (RZ 5 byla pro 'Šumavu' z bezpečnostních důvodů zrušena) a její náskok činí víc jak půlminutu. Ve velmi vyrovnané bitvě o další příčky si zatím nejlépe vedou Jan Černý s Petrem Černohorským se stejným modelem vozu jako mají lídři, jen díky malé penalizaci za chybu v retardéru jsou až třetí Václav Pech s Petrem Uhlem s Fordem Fiesta R5.

O další čtyři vteřiny zpět jsou Jan Dohnal s Jakubem Venclíkem (Ford Focus WRC). Už s trochu větším odstupem pilotuje pátý vůz v pořadí Karel Trněný (Škoda Fabia WRC), který hájí pátou příčku těsně před polským jezdcem Jaroslawem Szejou, Roman Odložilíkem, Martinem Vlčkem (všichni Ford Fiesta R5), a Vojtěchem Štajfem (Škoda Fabia R5).

Průběžně třináctý v celkovém pořadí je vedoucí muž kategorie produkčních vozů Václav Kopáček (Subaru Impreza), jehož největší soupeř Jaroslav Pešl (Mitsubishi Lancer Evo 9) měl v závěru etapy velké potíže a v pořadí se propadl. Populární hudebník a závodník Daniel Landa (Škoda Fabia R5) chyboval hned v jedné z prvních zatáček soutěže, z příkopu ale dokázal vyjet a po první etapě mu patří sedmnáctá pozice celkového pořadí. Hůře skončila mladičká italská talentovaná závodnice Tamara Molinaro (Opel Adam R2), která přehnala své nasazení na okraji obce Mezholezy a musela z Rallye Šumava Klatovy s poškozeným vozem odstoupit. Posádka ale vyvázla bez zranění, stejně jako všichni další závodníci, kteří své vozy v pátek nezvládli. Italka v úvodu držela velmi slušnou desátou pozici v dobře obsazené kategorii 2WD, které zatím vévodí Patrik Rujbr (Renault Clio R3T) před Filipem Marešem (Peugeot 208 R2) a Andrejem Barčákem (Opel Adam R2).

Pořadí 26. Historic Vltava Rallye zatím s přehledem vévodí bývalý pilot formule 1 Erik Comas (Lancia Stratos), úřadující italský šampión Lucio Da Zanche (Porsche 911) se ale stále nevzdává snů o Francouzově skalpu. Po odstoupení Švéda Myrsella (kterého vyřadila porucha převodovky jeho Porsche 911) a Rakušana Wagnera (jenž s obdobným vozem havaroval) zůstává na dohled vedoucí dvojice už jen Fin Silvasti (Porsche 911), čtvrtý Brit Perez (Lancia Stratos), pátý Švéd Johnsen (Porsche 911) i šestý Nor Jensen (BMW M3) už mají odstup větší. Domácímu šampionátu vévodí posádka z Domažlicka Jan Frei – Petr Šlegl (Škoda 130 LR), která v absolutním hodnocení soutěže bojuje o pozice těsně za první desítkou.

První den soutěží se obešel bez větších komplikací a i havárií bylo pouze minimum, v sobotu ale na závodníky čeká dlouhá a velmi náročná etapa, která zavede posádky až do šumavského podhůří za Sušici. Předpověď slibuje i výrazně složitější povětrnostní podmínky než v pátek, a tak si závodníci i fanoušci přijdou na své. Cíl je v podvečer na klatovském náměstí Míru.

Ohlasy z cíle první etapy:

Jan Kopecký (1. místo)„Pro nás to vyšlo parádně, škoda toho zrušeného druhého Korábu, ale kvůli bezpečnosti to chápu. Vedeme, máme nějaký náskok, ale zítra bude asi jiné počasí, tak uvidíme.“

Jan Černý (2. místo): „Já jsem spokojený, jsme na druhém místě což je skvělé, ty časy jedem s Vencou podobné. Honza nám sice furt docela dost dává, ale ta ztráta se pomalu snižuje, takže dobré.“

Václav Pech (3. místo): „Jedeme co umíme, všechno klape. Akorát tady není moc dobře zorganizované to, že na okruhu stál kameraman v únikovce přímo proti autům, na shakedownu také podobně fotografové, ty lidi ve vestách nikdo moc nehlídá…“

Martin Vlček (8. místo): „Stručně? Takže jednička dobře, dvojka trochu dobře, trojka hrůza. Praskl nám zadní stabilizátor, pravděpodobně asi na výjezdu z okruhu. Tam už jsem měl nějaké krizovky a nevěděl jsem co to je. No a pak už jsme na to přišli a ten Koráb jsme museli úplně prodat. Tak jsme se těšili na druhý … a nic.“

Vojtěch Štajf (9. místo): „S celkovým výsledkem úplně spokojený nejsem, nicméně do pátého místa je to ve vteřinách, takže pořád ještě bude šance zítra zabojovat. V každém případě se nám nějak nedařila ta Petrovická zkouška, teď v druhém průjezdu nás odstartovali hned za Martinem Vlčkem, my jsme na to nebyli dobře připraveni - neměli jsme zapnutá světla ani závodní režim, bylo to zkrátka maličko nervózní... Mrzí nás i zrušení druhé proůjezdu RZ Koráb. Při prvním průjezdu nám to tam docela šlo, takže jsme se tam chtěli svézt a vylepšit si naše pozico, což se tedy nepovedlo. Takže uvidíme zítra, dle předpovědi má být mokro.“

Jaromír Tarabus: (10. místo): „Nám se to dnes moc líbilo, ale bohužel jsem před poslední noční RZ špatně seřídil světla, takže jsem trochu naštvaný. Jinak ale hezké svezení. Petr Machů (spolujezdec): ... a když jsme světla seřídili, tak nám nadcházející RZ zrušili... I my jsme proto zvědaví, jak si s nám pohraje počasí.“

Vltava: Ohlasy z cíle první etapy

Erik Comas (1. místo): „Bylo to skvělé stejně jako minulý rok, moc jsem si to užil. Auto funguje skvěle, jenom na Petrovické RZ byla šotolinová pasáž, a to pro Stratos není dobré - nemá na takovém povrchu na širokých kolech žádnou přilnavost. Uvidíme zítra, loni jsme tu musel odstoupit z prvního místa na Městské RZ kvůli poloose.“

Lucio Da Zanche (2. místo): „Jsem tady na Rally Vltava poprvé, takže jsem z tohoto výsledku velmi nadšený. Nečekal jsme že tady budeme moci soupeři s posádkami které sem jezdí pravidelně, protože zdejší tratě jsou od ostatních velmi odlíšné. Auto funguje výborně, spolujezdec i celý tým také. Hlavně pro spolujezdce je to tady hodně těžké, protože tratě jsou tu velmi rychlé, takže musí chytit správný rytmus rozpisu. Ale pro nás je účast tady hodně prospěšná, protože tady získáme úplně nové zkušenosti z tohoto typu tratí.“

Ville Silvasti (3. místo): „Je to lepší výsledek než jsem čekal. Etapa se mi líbila, nejlepší ale byla poslední RZ (Koráb). Auto funguje bez problémů.“

Anders Johnsen (5. místo): „Bylo to velmi dobré, líbila se mi hlavně ta nová RZ, ta je super. Doufám, že bude zařazena i příští rok. Měli jsme problémy s nastavením vozu, měli jsme moc tvrdé tlumiče a auto moc poskakovalo. Koráb byl také parádní, vlastně celá tahle rally je fantastická.“

Valter Christian Jensen (6. místo): „Na první RZ jsme měli problém s brzdami, opravili jsme to, ale ztratili jsme 15-20 sekund. Zatím ještě nejsem s BMW moc sžitý, je to teprve druhý závod co s ním jedu a chová se to úplně jinak než Porsche, se kterým jsem jezdil několik let a na které jsem byl zvyklý.“

Jan Frei (1. místo v MČR, 11. absolutně): „Teď jsme měli malou krizi na Petrovické RZ na vyházeném šterku na čtvrtý kvalt. První RZ jsme jeli vlažně, protože bylo na směs našich pneumatik příliš chladno. Teď na závěrečné RZ Koráb bylo naopak pěkně sucho, to nám vyhovovalo. Auto je v pohodě, ale máme nové brzdy, které se první dvě erzety trochu zajížděly, teď už je to lepší. Podobně je to s motorem. Co se týče zítřka, byli bychom nejraději, pokud by se buď oteplilo, nebo naopak pršelo - na nic mezi tím nemáme vhodné pneumatiky...“

Karel Špaček, Aleš Holakovský, tisk. středisko

Jan Kopecký - Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) - Rallye Šumava Klatovy 2016

- - - - - - - - - - - před startem- - - - - - - - - - -

Po měsíční pauze pokračuje TrueCam mistrovství České republiky v automobilových soutěžích dvaapadesátým ročníkem Rallye Šumava Klatovy. Společně s touto soutěží se jede i evropská Historic Vltava Rallye. Průběh obou soutěží můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist