www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 27. června 2017, Svátek má Ladislav, zítra Lubomír

Mistrovství světa

ME a

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Jan Kopecký vítězem 45. Rallye Český Krumlov (+ OHLASY)

20. května 2017 • 19:05

Po měsíční pauze pokračuje TrueCam mistrovství České republiky v automobilových soutěžích pětačtyřicátým ročníkem Rallye Český Krumlov, která je i letos zařazena do European Rally Trophy a MČR historiků. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky Rallye Český Krumlov ON LINE --- Výsledky Rallye Český Krumlov historiků ON LINE

Základní informace o Rallye Český Krumlov --- Diskuzní fórum k Rallye Český Krumlov

- - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - -

Ohlasy z cíle

Jan Kopecký: „Naposledy jsem tu jel na suchu v roce 2012 a vyhráli jsme. Letos to byl taky zážitek, správný adrenalin. Na mokru je to složitější, ale teď se to dalo podržet, skákalo to, mám z toho velkou radost. Otočení včerejších i dnešních erzet bylo super, velký dík pořadatelům, že se toho nebáli. Dnes všichni spoléhají na bezpečnostní plány z minulosti, tak snad je to cesta i pro ostatní pořadatele.“

45. Rallye Český Krumlov 2017, foto: D.Benych

Václav Pech: „Nevím, po jak dlouhé době se tu jelo na suchu, ale je to znát. Bylo to znát, je to náročné a o hodně rychlejší a víc na hraně. Bolí z toho i víc ruce i záda, protože těch horizontů je tady oproti ostatním soutěžím opravdu hodně. Jsem naprosto spokojený, všechno vyšlo tak jak jsme si to představovali. Je to zatím maximum, čeho jsme schopní dosáhnout a musíme prostě pracovat, abysme zkusili tu ztrátu na Honzu dotáhnout na nějaké minimum. Někde jsme jeli rychleji a lépe, ale těžko říct, jak moc jel Honza, když už měl náskok.“

Miroslav Jakeš: „ Pro nás je třetí místo super, i když jsem v to tak nějak doufal. Na Honzu nemáme, na Vaška možná časem ano. Dneska jsme se snažili pohlídat to třetí místo a držet stejné rozestupy a povedlo se to. S Vaškem jsme jeli tak na polovině erzet, ale je potřeba zvládnout to na celé soutěži. Určitě by to chtělo najet víc kilometrů, to je bez debaty. Hustopeče jsme před startem Krumlova neměli v plánu, ale to se může změnit.“

Jan Černý: „Přijeli jsme bojovat o druhé místo a jsme čtvrtí, takže to není to co jsme chtěli. Na druhou stranu velký dík celému týmu za to co předvedli, abysme tu mohli startovat, protože si opravdu mákli, ža čtyři dny složili celé auto. Od začátku jsme jeli rychle, ale na těch rozbitých úsecích jsem nebyl schopný udržet auto na cestě. Měnili jsme spoustu věcí, posouvalo se to, ale stoprocentní to nebylo. Na Lipně jsme chtěli zatáhnout, ale ne s velkým rizikem. Jeli jsme druhý čas, ale vím, že by to šlo daleko líp. Nechci brečet, ale fakt se s tímhle nastavením jelo hodně těžko.“

Vojtěch Štajf: „Chtěli jsme po Šumavě poskočit minimálně o dvě místa dopředu a to se povedlo. Nebyl to jednoduchý cíl, ale reálný a oproti loňsku má letošní páté místo větší hodnotu a víc jsme si ho zasloužili. Udělali jsme dvě chyby, jedna nás stála asi patnáct vteřin a druhá málem auto, ale měli jsme i štěstí a bylo to fajn. do Hustopečí bysme se v té první pětce rádi udrželi.“

Jan Dohnal: „Z dnešní etapy jsme zklamaný, nedokázali jsme přizpůsobit podvozek auta na hrbatý povrch. Jel jsem pomalu a nedokázal to dostat z hlavy. Musíme zapracovat na nastavení, udělat test a věřím, že příště bude líp. Trochu to bylo i o hlavě, hloupá školácká chyba v Budějovicích, ale je potřeba se vzchopit a jít dál. Když chceme jet, tak nám rychlost nechybí, ale zatím děláme spoustu těch chyb. Na posledním servisu jsme hodně zvedli auto, i když se vzadu už nevyvěšovala kola a ono to fungovalo. Musím poděkovat Honzovi Kopeckému za skvělou radu.“

Jaroslaw Szeja: „Byla to opravdu hodně těžká soutěž, ale podle mě dobrá. Jeli jsme slušné tempo, ovšem dvakrát jsem chyboval v retardéru a to je věc, na které musím zapracovat. Určitě se s er-pětkou dají projíždět rychle, ale musí se to umět. Ale je vidět, že dokážeme zajíždět časy v první trojce a bát třeba vteřinu za Vaškem Pechem. Auto dokáže jet rychle, ale musíme pracovat na tom, abysme byli rychlí na všech zkouškách. Samozřejmě je jasné, že tu nemáme tolik zkušeností, on by možná mohl jet skoro sám. Ale nikdo z nás nečekal, že to tu bude snadné a i proto jsme si vybrali český šanpionát, protože je to výzva, spousta er-pětek a to je opravdová výzva. Důležité taky je, že jsme získali body za první i druhý den.“

Jaromír Tarabus: „Opakuji se, ale byla to náročná soutěž, kterou nám naštěstí nezpestřilo počasí. Ale až na pár menších problémů to byla super soutěž. Bohužel jsme v uvozovkách až osmí, ale letí se obrovská palba, co říct víc. Pevně věřím, že pojedeme v Mostě a snad v Hustopečích. Beru to závod od závodu.“

Martin Vlček: „Krumlov jsem ještě nikdy neodjel bez problémů. Včera jsme si vybrali problémy jezdecké a dnes technické. V závěru jsme byli bez serva a v životě jsem se ještě tolik nenadřel, jako s tímhle strmým řízením. Jako bych byl týden v posilovně. Byla to tu ale další dávka informací k nastavení podvozku, navíc jsme zjistili, že máme poměrně komplikovaný rozpis. U technické trati je to problém, takže jsme ho trošku zjednodušili a pokud vše fungovalo, tak ty časy byly.“

Martin Březík: „Mrzí mě smůla Pavla Ševčíka, i když u té havárie trochu nechápu, proč tak pospíchal, ale tak to je. My jsme v první řadě neměli žádný defekt, ale jinak jsme se samozřejmě snažili, i když nám chybělo trochu rychlosti, to musíme přiznat. Jinak jsme ale bojovali. Snažil jsme se nekatovat, držet čistou stopu a i když je to v daném momentě asi trochu pomalejší, ve výsledku se to vyplatilo. Na suchu to bylo super, loni i předloni to bylo na vodě, takže dobré.“

Martin Šikl: „Po včerejšku jsme byli trošku nervózní, Petr Hrobský nám ujížděl, ale nakonec jsme ještě zatáhli a na závěr to zkusili i na Jardu Pešla. Povedlo se to, i když to bylo docela na krev. Krumlov by letos krásný, počasí vyšlo, super.“

Jaroslav Pešl: „Těžší závod jsem ještě nejel. Trochu jsme se potýkali s defekty, měli jsme jich pět, takže jsme se tomu v poslední sekci chtěli vyvarovat. Možná jsme jeli až moc opatrně, ale při pohledu na auto Pavla Ševčíka jsme rádi, že jsme v cíli a třetí místo se počítá. Třetí místo na Krumlově je dobré, Martin jel rychle a přejeme mu to. V Hustopečích nastoupíme v plné síle.“

Filip Mareš: „Pokud někdo označil můj výkon za profesorský, tak mě to moc těší. Povedl se nám hlavně včerejšek, dnes byla priorita udržet celkovou pozici. Simon jel dnes fantasticky an nemělo smysl s ním bojovat za každou cenu. Chtěli jsme se hlavně v etapě dostat před Vaška Dunovského, který musel bohužel odstoupit před cílem. S vítězstvím jsme samozřejmě naprosto spokojení. Na suchu se jelo obrovské tempo, těžko se to srovnává s těmi mokrými ročníky. Na blátě je to o volbě pneumatik, ale ty nečistoty a písek v kombinaci s tempem, které se jelo, to dodávalo soutěži neskutečně na náročnosti. Nebylo to nic jednoduchého, ale byla to pro nás velká škola.“

Simon Wagner: „Dnes se nám opravdu dařilo a měli jsme skvělý den, ale v závěru jsme měli ještě problémy. Prasknul nám ráfek a na poslední zkoušce nám přestal jet motor asi kilometr před cílem, takže jsme ztratili asi patnáct vteřin. Měli jsme docela štěstí. Bylo to tu těžké, ale měli jsme rychlost. Viděl jsem, že náš kolega z týmu byl na předposlední zkoušce mimo trať, ale to je rally. Každý kilometr je pro mě důležitý, české tratě jsou hodně specifické a jsem moc rád, že mám šanci tu startovat a učit se. Před Hustopečemi bysme potřebovali určitě nějaký test, ale uvidíme, co se dá dělat, protože to taky stojí peníze. Uvidíme.“

Patrik Rujbr: „V závěru jsme hlavně jeli opatrně, abysme neublížili autu, protože ho chci prodat. Zdejší erzety byly strašně těžké a byl velký odpad, takže jsem spokojený jak to dopadlo. V Hustopečích možná pojedeme s nějakou er-dvojkou Peugeotem, pokud se prodá Clio. Do budoucna bych chtěl jet s er-pětkou, to je můj sen.“

RZ 16 - Lipno 1 (13.86 km)

Poslední zkouška letošní 45. Rallye Český Krumlov již jen definitivně potvrdila vítězství posádky Jan Kopecký - Pavel Dresler na Škodě Fabii R5. Druhou příčku vybojovali Václav Pech s Petrem Uhlem na Fordu Fiesta R5, se stejným vozem pak třetí místo získali Miroslav Jakeš s Marcelou Ehlovou.

Jan Černý se tentokráte musel spokojit se čtvrtou příčkou, po jeho nedávné havárii na Kanárských ostrovech nicméně tento výsledek určitě není špatný. Pátou příčkou si splnil svůj cíl Vojtěch Štajf, druhým nejlepším časem na závěrečné zkoušce se Jan Dohnal vrátil na šesté místo před Jaroslava Szeju.

Osmý nejlepší v cíli je Jaromír Tarabus před Martinem Vlčkem, nejlepší desítku uzavírá vítěz kategorie produkčních vozů Martin Březík. Druhý ve třídě 3 skončil Martin Šikl, který na druhém Lipně nakonec udolal o celkově 1.2 sekundy Jaroslava Pešla. Smolné odpoledne završil havárií Pavel Ševčík, osobní krumlovský 'festival marnosti' uzavřel osmým defektem Václav Kopáček.

Vítězství ve dvoukolkách si v závěru bez zaváhání udržel Filip Mareš, když na poslední zkoušce ještě zajel nejrychlejší čas před Simonem Wagnerem, který nakonec po včerejších peripetiích vybojoval výborným výkonem v sobotní etapě druhé místo. Bronz si z Českého Krumlova odveze vítěz třídy 5, Patrik Rujbr.

RZ 15 - Rožmberk 2 (6.70 km)

I na předposlední zkoušce se bojovalo především o dílčí časy za Janem Kopeckým, když druhý byl Miroslav Jakeš před Václavem Pechem a Vojtěchem Štajfem. Pátý nejlepší čas si připsal mezi přesilou vozů kategorie R5 Jaromír Tarabus s jedinou S2000 ve startovním poli.

Zkouška evidentně nesedla Janu Dohnalovi, kterého tak o jednu vteřinu přeskočil v průběžných celkových výsledcích Jaroslaw Szeja a příbramský jezdec si tím pádem pohoršil na sedmé místo. Smůlu měl i Martin Vlček, který ztratil přes čtyřicet sekund, ale vzhledem k obrovskému náskoku na desátého Martina Březíka ho tato ztráta nemohla připravit o stávající devátou příčku.

Ve třídě 3 byl nejrychlejší Martin Šikl, který jakoby nechtěl jen potvrdit své třetí místo za Březíkem, ale ještě zatlačit na Jaroslava Pešla, na kterého ztrácí před posledním Lipnem 8.7 sekundy.

Ve dvoukolkách odstoupil za cílem RZ z druhého místa Václav Dunovský kvůli proraženému chladiči, Filipu Marešovi tak k vítězství stačí v klidu projet závěrečné Lipno.

RZ 14 - Lipno 1 (13.86 km)

První Lipno vyšlo nejlépe pilotům na fabiích R5, respektive Janu Kopeckému, za nímž zajel druhý nejlepší čas Jan Černý (+11.1 s). O další desetinu vteřiny zpět byl třetí Václav Pech, o další pozice se podělili Jaroslaw Szeja a Vojtěch Štajf.

Na jasném vedení Kopeckého se tak absolutně nic nemění, na třetího Miroslava Jakeše se nicméně na rozdíl 12.7 vteřiny dotáhnul Černý. Obrovskou smůlu měl dosavadní lídr třídy 3 Pavel Ševčík, který měnil na Lipně kolo a ztratil čtyři minuty, čímž se propadl na šesté místo. První místo tak momentálně drží Martin Březík s minutovým náskokem na Jaroslava Pešla, za kterým je o 13.3 vteřiny třetí Martin Šikl.

Simon Wagner dnes vyhrává rychlostní zkoušky v hodnocení 2WD jako na běžícím pásu a dostal se po RZ 14 již na třetí příčku před Patrika Rujbra. Filip Mareš za rakouským mladíkem zaostal jen o 2.6 vteřiny a drží tak dál nez potíží vedení před Václavem Dunovským.

RZ 13 - Rožmberk 1 (6.70 km)

Krátky Rožmberk byl spíše předehrou k prvnímu Lipnu a tak se na něm ani neodehrály žádné změny ve výsledkové listině. Výrazný byl pouze opět rozdíl, jakým pokořil nejrychlejší Jan Kopecký zbytek startovního pole, když už druhému Václavu Pechovi poodjel rozdílem 0.85 s na kilometr. O třetí příčku se podělili na RZ 13 Martin Vlček a Miroslav Jakeš, o desetinu zpět za touto dvojicí byl Jan Černý.

V produkčních autem se z nejlepšího času mohl radovat Martin Šikl, o desetinu vteřiny před Pavlem Ševčíkem, ani tady ale minimální odstupy nepřinesly změnu v průběžném pořadí. Ve dvoukolkách úřadoval před Marešem a Dunovským opět Simon Wagner, který je již na dostřel třetímu Patriku Rujbrovi. Na RZ havaroval René Dohnal, zkouška byla pro zbytek startovního pole zrušena.

RZ 12 - Malonty 2 (22.89 km)

Kopecký, Pech, Jakeš, Černý, Szeja - to jsou jména pětice nejlepších jezdců na druhých Malontech. Jan Dohnal zajel až devátý čas a tak v první desítce došlo k jediné změně - právě na jeho úkor si na pátou příčku absolutně polepšil Vojtěch Štajf.

Staus quo zůstal zachován v produkčních autech, kde Pavel Ševčík opět naložil všem svým soupeřům dvacet vteřin a více. Rekordy v počtu defektů na Krumlově letos překonává Václav Kopáček, tento byl v pořadí již sedmý.

Martin Rada - Jaroslav Jugas, Alfa Romeo 147 - Rallye Český Krumlov 2017 , foto: J.Jugas

K maximálnímu počtu bodů za druhou etapu ve dvoukolkách a třídě zatím neochvějně kráčí Simon Wagner, který dnes stále nepoznal porážku. Filip Mareš jasně hlídá své vedení, když z jeho více než půlminutového náskoku ukrojil na RZ 12 druhý Václav Dunovský pouhou desetinu vteřiny. Na třetího Patrika Rujbra už se tlačí Wagner, který ztrácí na znojemského pilota už jen 16.6 sekundy.

Zkouška byla pozastavena po havárii Martina Rady, jehož červená Alfa skončila na střeše, nehoda se však obešla bez zranění. Cíl zkoušky nespatřil ani Tomáš Knápek, jehož Peugeot 208 R2 skončil s vylomeným kolem.

RZ 11 - Kohout 2 (10.64 km)

Ani na druhém Kohoutu nenašel Václav Pech recept na překonání Jana Kopeckého, přesto se mu tentokráte hodně přiblížil a dokázal se oproti prvnímu průjezdu zrychlit o rovných sedm vteřin. Třetí čas na RZ 11 pak zajel Jaroslaw Szeja na další Fiestě R5.

Na čele se nic podstatného neudálo, Jan Dohnal se po problémech na budějovické zkoušce dostal zpět na pátou příčku před Vojtěcha Štajfa. Do první desítky poskočili Martin Vlček a Pavel Ševčík, když se Roman Odložilík rozhodl po RZ 10 dál v soutěži nepokračovat.

V produkčních autech byl na druhém Kohoutu nejrychlejší Kopáček, za ním pak ve shodném čase Březík a Ševčík. Na čele kategorie tak zůstává valašský trojlístek Ševčík, Březík a Pešl.

V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou byl na tom znovu nejlépe Rakušan Wagner, který se po havárii Karla Kupce na této zkoušce posunul na čtvrtou pozici. Vedení si hlídá Filip Mareš, když zajel druhý čas před Václavem Dunovským, třetí příčku zatím v klidu hájí Patrik Rujbr.

Ohlasy po RZ 10

Jan Kopecký: „Užíváme si to, tratě jsou fakt krásné. Na Kohoutu nám Venca vždycky dával, ale letos je to na suchu, tak se mu to nepovedlo. Na Malontech jsem se do toho na začátku nemohl trefit, tentokrát to neklouzalo a první tři čtyři kilometry jsem se musel dostávat do tempa. Máme nějaké další poznatky ohledně auta, ale už toho ke zlepšení není moc. Na Lipno máme sice ještě daleko, ale bude to nářez.“

Václav Pech: „Jsme spokojení s celou sekcí, bylo to krásné svezení. Hlavně Malonty nás hodně bavily. Jsou trošku jiné než v minulosti, bylo trochu vytaháno a opravdu je to moc hezké svezení. Sedlo mi to, všechno bylo správně, jeli jsme tempo jaké umíme. S jízdou jsem naprosto spokojený.“

Jan Dohnal: „Dnešní rychlostky jsou hodně hrbolaté a rozbité, nemáme na to podvozek. Tříská mi to o zem, je to nízké a nejede se mi na tom dobře. Po startu Malont jsme kvůli tomu měli dvě krizovky, když to sebou třísklo a na pětku ve velké rychlosti odskočilo. Teď jsem na městské blbě zabočil do cíle a musel jsem se vracet, ztratil jsem koncentraci.“

Miroslav Jakeš: „Zlepšujeme se a je to vidět. Na Malontech jsme to museli zkusit, je to nejdelší zkouška a rozhoduje se tam. Malonty a Lipno jsou dnes dvě nejdůležitější zkoušky. Vyšlo to, auto funguje super a proto ty časy. Včerejší problémy řešili kluci přímo s M-Sportem v Portugalsku, dostali jsme nové mapy a už je to dobré. Díky za to.“

Jan Černý: „Na tom rozbitém se trápíme s nastavením auta. Nejede se mi dobře, nevěřím tomu. Děláme změny, je to postupně lepší, ale ne stoprocentní. Teď tedy zase něco zlepšíme a snad to bude lepší.“

Vojtěch Štajf: „Zkouška na výstavišti mi vždycky šla, tak jsem to tu zkusil, ale už to bylo na hraně, takže jsme se levým zadním kolem otřeli o strom a pravým předním zase o balík. Ale dobré. Jsem spokojený, jedeme vepředu a v kontaktu. Musíme trochu zdvihnout podvozek, na Malontech to bylo nízké a kopalo nás to ze strany na stranu.“

Jaromír Tarabus: „Zdálo se mi, že mám na Malontech zbytečně měkčí auto. Jednou nás to koplo po katu, ale to nebylo kvůli podvozku, měli jsme trochu krizovku. Svezení super, ale časy nic moc.“

Jaroslaw Szeja: „Myslím, že to šlo. Nechybovali jsme, jeli vyrovnané tempo a čistě. Jsem celkem spokojení, ale uvidíme, co ostatní.“

Roman Odložilík: „Nemůžu se nějak dostat z toho stresu, takže jsme se rozhodli, že skončíme a soustředíme se na Slovensko. Navíc na Malontech je moc kamení a boj o desáté místo mě moc nebere. Nejde mi to, necítím se dobře a auto musí zůstat celé. Takže lepší bude vykašlat se na to.“

Martin Vlček: „Na Malontech jsme si spravili chuť, s rezervou, bez krizí. Snad jsme tedy na včerejšek zapomněli, bál jsem se, že to bude trvat déle. Auto dnes funguje v pohodě, ventily drží, je výrazně chladněji.“

Ondřej Bisaha: „Od servisu jsme pod kapotu nevlezli, ještě před erzetou jsme se dívali, že je všechno zajištěné. V nějakém velkém katu nám na Malontech kapota práskla do okna. Je to sice proti jakékoliv logice, ale holt se to stalo.“

Pavel Ševčík: „Na první jsme měli drobnou lapálii, ale na Malontech jsme se už probudili. Dobré. Měl jsem z toho strach, respekt, hlavně po tréninku, ale odsýpalo to, pěkné.“

Mattias Kahle: „Malonty jsou opravdu hodně těžké a hodně rychlé, uskákané. Ale velká zábava. Samozřejmě náš čas nebyl nic extra, ale chce to znát tuhle trať opravdu dobře. Teď se vrátíme a zkusíme to znovu.“

Martin Březík: „Ševča nám na Malontech opravdu zatopil, přitom je jel poprvé v životě. Lounul nám dvacet a přitom jsme se úplně neloudali. Je fakt, že v těch rychlých pasážích jsem nejel na krev, už jsem trošku ubral.“

Filip Mareš: „Jede se rychle, první dvě ranní vložky ale nebyly z naší strany úplně optimální. Určitě se budu chtít zlepšit a uděláme i nějaké drobné změny na autě, nebyl jsem úplně spokojený. Ale hlavně musíme dojet až do cíle.“

Petr Hrobský: „Strašně se nám to líbilo, hlavně Kohout. Tahle zkouška mi sedla, bylo to pěkné. Malonty jsme nikdy nejeli, byla to trošku neznalost trati. Je to hrozně rozbité, ale hezké.“

Václav Kopáček: „Neuvěřitelné věci. Už máme šest defektů - čtyři na vložce a dva na přejezdech. Na Kohoutu jsem ráno dvakrát couval, přesto jsme byli nejrychlejší a to mě potěšilo, takže jsem si na Malonty věřil. První dvě třetiny byly jak měly být, ale pak jsme měli defekt a nechtěli roztrhat kabeláž a vyměnili to a po dalším kilometru jsme museli měnit další kolo. Tím jsme to úplně zazdili a nemáme o co jet.“

Patrik Rujbr: „Hlídám si třídu. Bylo vytaháno hodně bordelu, takže jsme jeli opatrněji. Kluci jsou šikovní a jedou moc dobře. Chci si to pohlídat, ale teď dáme dopředu tvrdší směs místo střední, uvidíme.“

Miroslav Janota: „Loni jsme tu jeli vůbec první závod, teď to vypadá mnohem lépe. Techniku už jsme vychytali, tak teď se musí vychytat jezdec. Děláme si radost, závody jsou hezké a je tu spousta diváků, tak si to užíváme.“

Karel Kupec: „Malonty jsou extrémně těžké, asi nejtěžší vložka, co jsem zatím jel. Je tam vytaháno hrozně bordelu. Jak se jede v těch rychlých zatáčkách do omezovače na pětku, tak to přes ty hrby odskakuje a bojím se toho. Potřebujeme vychytat nastavení a to potrvá asi tak dva tři závody.“

Václav Dunovský: „Určitě je vidět nějaký progres, ale ještě to pořád není to, na co jsme byli zvyklí. Ale nasadili jsme nějaké tempo a navázali tím na včerejší noční sekci. Bylo to docela s rozumem a přitom svižně. Na Malontech už nám ale po první třetině odcházely zadní pneumatiky, na kterých jsme jeli celou včerejší etapu, takže už nefungovaly a museli jsme tomu přizpůsobit tempo. Stálo nás to nějaký čas, ale ještě to bude dlouhé, uvidíme.“

Simon Wagner: „Škoda toho včerejška, pořád vlastně nevím, co se přihodilo. Dnes jedeme svoje tempo a najeli jsme skoro dvacet vteřin. Musíme ten včerejšek nějak rozebrat. Dnes se mi to moc líbí, pěkné zkoušky, kompliment pořadatelům. Čím je to těžší, tím je to pro nás lepší. Uvidíme, bude to ještě dlouhé.“

RZ 10 -Birell Rallye Arena České Budějovice 2 (2.60 km)

Hattrickem zakončil dopolední sobotní sekci Jan Kopecký, když byl na budějovickém výstavišti rychlejší o šest desetin vteřiny Václava Pecha a o další tři desetiny zpět byl Vojtěch Štajf. Náhodě nic nenechali ani Jan Černý či Miroslav Jakeš a je vidět, že i na divácké zkoušce se bojovalo o každou desetinu vteřiny.

Problémy s orientací měl Jan Dohnal, který se po jednom špatném odbočení musel vracet na trať a ztratil osmnáct vteřin, o šteští mohl mluvit Štajf, který svou Fabii R5 otřel levým zadním kolem o strom.

Přes všechny dosavadní patálie neztratil dobrou náladu Václav Kopáček a na výstavišti zajel nejlepší čas. Na čele třídy se však nic nezměnilo, totéž platí i pro dvoukolky, kde třetí nejrychlejší čas zajel Simon Wagner, na stejný výsledek dosáhnul na RZ 10 Karel Kupec.

RZ 9 - Malonty 1 (22.89 km)

RZ 9 v podání ikonických Malont přinesla podle očekávání další změny ve výsledkové listině. První průjezd nejdelšího testu rally zvládnul nejlépe opět Jan Kopecký, ale druhý čas zaznamenal stále se zlepšující Miroslav Jakeš, který zaostal o 8.8 sekundy, tedy 0.38 vteřiny na kilometr. Třetí čas o další dvě vteřiny zpět zajel Václav Pech.

Jan Kopecký - Pavel Dresler, Škoda Fabia R5 - Rallye Český Krumlov 2017 ; foto: Jaroslav Červ

Kopeckého aktuální náskok je tak už bez dvou desetin padesátivteřinový, za druhého Pecha se posunul na úkor Jana Dohnala zmiňovaný Jakeš. Zkouška se povedla také Janu Černému, ten se čtvrtým časem dostal zpět na 'bramborovou' pozici před Vojtěcha Štajfa. Výletem mimo trať, poté co se mu otevřela kapota, ztratil tři minuty Ondřej Bisaha, Novozélanďan Peter Scharmach pak havaroval.

V produkčních autech na Malontech doslova deklasoval soupeře Pavel Ševčík, když druhému Martinu Březíkovi nadělil 19.1 sekundy. Martin Šikl se posunul na třetí místo, o vteřinu před Petra Hrobského. Václav Kopáček definitivně pohřbil své naděje na dobrý výsledek, když udělal defekt a ztratil sedm minut.

Změn doznala klasifikace dvoukolek. Test vyhrál opět Wagner, který tak jen může hodně litovat včerejších trablů, druhý čas posunul na druhou příčku průběžně Václava Dunovského, 34 sekund za vedoucího Filipa Mareše, který byl na prvních Malontech třetí.

RZ 8 - Kohout 1 (10.64 km)

Jan Kopecký hned v úvodu druhé etapy letošní Rallye Český Krumlov nezaváhal a další z klasických rychlostních zkoušek vyhrál o 3.5 sekundy před Václavem Pechem a 7.4 vteřiny před Janem Dohnalem. Čtvrtý nejlepčí čas si na své konto připsal Vojtěch Štajf, který si tak celkově polepšil na pátou příčku před Jana Černého.

Na sedmé místo se podle očekávání posunul na úkor Fabie S2000 Jaromíra Tarabuse modernější Ford Fiesta R5, kvůli poruše převodovky musel za cílem testu odstoupit Karel Trojan, kterému patřila před touto zkouškou absolutně jedenáctá pozice.

Třída 3 se dočkala shodného nejrychlejšího času zajetého Václavem Kopáčkem a Petrem Hrobským, pomalejší vstup do soboty zaznamenal Pavel Ševčík. Jeho náskok na druhého Březíka se tak snížil na 14.1 vteřiny, třetí Hrobský má k dobru stále 7.6 sekundy na Kopáčka.

Ve dvoukolkách si po včerejších problémech spravil náladu vítězstvím na RZ 8 Simon Wagner, Václav Dunovský se druhým časem opět přiblížil průběžně třetímu Karlu Kupcovi. Na čele zůstává nadále Filip Mareš před Patrikem Rujbrem.

- - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - -

Ohlasy po 1. etapě

Jan Kopecký: „Změnili jsme drobně nastavení auta, ale pomohlo to a hlavně jsme nasadili měkčí pneumatiky, které měly rozhodně lepší grip, takže to nám pomohlo k lepším časům. Náskok máme slušný, ale pamatuji si, že jsme měli před pár lety podobný náskok a pak defekt hned na prvním Kohoutu a bylo po náskoku. Ve finále to tedy nemusí nic znamenat. Ale budeme se snažit zítra jet rychle a bez chyby. Musím poděkovat Pavlovi, mému inženýrovi i celému týmu. Auto funguje skvěle, nacházím s ním takovéto soužití v myšlenkách, daří se nám ho směřovat tam, kam potřebuju.“

Václav Pech: „Moc pěkné svezení. Trochu jsme se i zrychlili, takže jsem velmi spokojený. Všechno funguje jak má.“

Jan Černý: „Nejde mi to. Moc mi chybí předstartovní test. Na Kanárech byl krásný hladký asfalt a tady je to zase jiný extrém a s tímhle autem jsme tu ještě nejeli. Musíme něco vymyslet, zatím ty změny moc nezafungovaly.“

Jan Dohnal: „První dvě rychlostky byly dobré, užili jsme si je a jeli velmi rychle. S Rožmitálem si nerozumím, ani v jednom průjezdu jsem nechytil rytmus, byl jsem moc opatrný. Mám z ní velký respekt, jízda není plynulá a tam kde bych měl letět tak to nepodržím. Prostě se bojím. Chtěl jsem se trochu zlepšit, naopak to za tmy byla ještě větší tragédie. Musíme změnit nastavení rampy, svítí nám to hodně dolů a horizonty jsou pak naslepo, ale o tom to nebylo.“

Jaromír Tarabus: „Zdejší rychlostky jsou bomba. Asi ale budu muset navštívit očního lékaře, nebo seřídit světla. Možná mi chybí světla na nárazníku, byl jsem na ně zvyklý. Jinak super, jen drobné problémy, něco s aretací řazení, ale jsme spokojení.“

Vojtěch Štajf: „Jsme v kontaktu se čtvrtým místem, Mirek Tarabus je za námi o půl minuty. Zítra zkusíme bojovat s Honzou Černým a Mirkem Jakešem. Hlavně že jsme se poučili z prvních dvou letošních závodů, problémy byly spíš u mě ve změně jízdního stylu. Dneska to bylo perfektní, mám z toho velkou radost. Je o co bojovat, auto jsme ani neškrábli, uvidíme, co se bude dít zítra.“

Martin Vlček: „Musím hlavně dělat, že dnešní den neeexistoval, vyspat se z toho a začít od nuly. Na dnešní poslední vložce jsme měli obrovskou krizi, výlet mimo silnici, ale tak, že jsme skončili asi dvě stě metrů od cesty. Letělo to po louce, absolutně neřiditelně, stáli u nás všichni svatí. Pak jsem se nemohl dostat zpátky na cestu, takže jsme tam nechali minutu. Dnešek musíme rychle zapomenout.“

Miroslav Jakeš: „Určitě jsem byl spokojenější. Pořád nás zlobí auto, ale zrychlujeme. Snažil jsem se, aby nám kluci v noci neujeli a ve finále jsem byl rychlejší než přes den. Uvidíme co zítra, snad se přes noc podaří zjistit, v čem je problém s autem. Závodit se s tím dá, ale teď nás to stálo třeba dvě tři vteřiny a to se s Vaškem Pechem už závodit nedá. Nemáme se kam tlačit, zkusíme to třeba s Honzou Dohnalem o třetí místo.“

Martin Březík: „Jsme celkem spokojení, auto je celé. Za tmy se mi to celkem líbilo. Celkem jsme měli tempo a i to odsýpalo. Kopáček i Pešl měli nějaké problémy, tak jsme zůstali druzí. Pavel Ševčík jede moc hezky, ale zítra to bude dlouhé, může se stát cokoliv.“

Roman Odložilík: „Celkem to šlo, ale poslední vložku jsme odjeli celou bez rampy, kompletně celá nám přestala svítit. Nedalo se moc jet, hodně jsme ztratili.“

Jaroslaw Szeja: „Jsme celkem spokojení, zlepšili jsme se a posunuli trochu směrem nahoru. Mohl jsem jen zvolit měkčí směs pneumatik.“

Jaroslav Pešl: „Měli jsme na poslední zkoušce defekt pravé zadní pneumatiky, ale dojeli jsme na tom až do cíle.“

Pavel Ševčík: „Jel jsem za tmy asi poprvé v životě, takže jsme spokojení. Rozpis byl dobrý ale, spolujezdec měl problémy s lampičkou, sem tam neviděl na noty, ale dobře to dopadlo.“

Filip Mareš: „Určitě jsem spokojený, škoda jen poslední vložky. Simon měl nějaký problém a my jsme ho dojeli a nechali tam tak deset vteřin. Neměl v tom úzkém kam uhnout, udělal to ale hned při prvním možném místě, takže v vše v pohodě. Trošku nám setrvává ten problém s řazením, ale jinak je naše jízda dobrá, užívali jsme si to.“

Karel Kupec: „Druhé místo v etapě je super, ale auto má obrovské rezervy. Jsme asi na začátku hodně dlouhé cesty. Udělali jsme nějaké změny, je to trošku lepší, ale pořád to podvozkově zdaleka nefunguje tak, jak mi fungoval Peugeot. Musíme se učit a zkoušet, uvidíme.“

Patrik Rujbr: „Jeli jsme si svoje i ve druhé sekci. Filip s Vaškem Dunovským teď jeli hodně rychle, nestačili jsme jim, ale jsme spokojení s tím, co jsme jeli my. Zítra chceme udržet tohle tempo a bude to dobré.“

RZ 7 - Rožmitál 2 (12.04 km)

V závěru první etapy letošní 45. Rallye Český Krumlov neponechal dosavadní lídr průběžné absolutní klasifikace, Jan Kopecký, nic náhodě a nejlepším časem navýšil svůj náskok na Václava Pecha na 35.5 sekundy. Třetí je po pátku Jan Dohnal s odstupem 16.6 vteřiny na Pecha.

Na čtvrtou pozici postoupil po sedmém testu Miroslav Jakeš, o sedm vteřin zpět je Jan Černý a šestý o další sekundu Vojtěch Štajf. Po problémech Romana Odložilíka se světelnou rampou se na sedmé a osmé místo posunuli Jaromír Tarabus a Jaroslaw Szeja, nejlepší desítku za Odložilíkem uzavírá po dnešku Martin Vlček, který ztratil po obrovské krizi více než minutu.

Třídu 3 dnes jasně ovládnul Pavel Ševčík na Impreze Sti, druhé místo s klidem udržuje Martin Březík. Na třetí příčku se posunul Petr Hrobský, když Václav Kopáček a Jaroslav Pešl (defekt PZ kola) ztratili na RZ 7 okolo padesáti vteřin.

Ve dvoukolkách přenocuje na první pozici Filip Mareš s náskokem 24.1 sekundy na Patrika Rujbra, třetí příčka patří Karlu Kupcovi. Nejlepší čas zajel na druhém Rožmitále Václav Dunovský, který zároveň postoupil na čtvrtou pozici. Téměř tři minuty ztráty pak nabral doposud velmi dobře jedoucí René Dohnal, problém s klínovm řemenem zpomalil i Simona Wagnera.

RZ 6 - Ján 2 (11.78 km)

Na druhém Jánu pilot tovární Fabie R5, Jan Kopecký, doslova deklasoval všechny své soupeře, když druhému Václavu Pechovi i třetímu Janu Dohnalovi ujel rozdílem sedmi desetin vteřiny na kilometr. Jeho náskok na plzeňského jezdce tak narostl na téměř půlminutu.

Na pátou příčku se na úkor Vojtěcha Štajfa posunul Miroslav Jakeš, před Romana Odložilíka se pak na sedmou pozici absolutně dostal Martin Vlček.

Ve třídě 3 si prvním vítězným časem spravil náladu Václav Kopáček, což mu přisneslo také postup na třetí příčku. Na čele kategorie se nicméně stále drží Pavel Ševčík před Martinem Březíkem.

Ve dvoukolkách zůstal zachován status quo tria Mareš, Rujbr, Kupec, nicméně třetí dílčí čas za Marešem a Kupcem zajel tentokráte rakouský mladík Simon Wagner.

RZ 5 - Svince 2 (4.91 km)

Jan Kopecký opět navýšil svůj náskok díky další vyhrané rychlostní zkoušce. Druhý Václav Pech aktuálně ztrácí 20.3 sekundy, na třetí příčku se vrátil Jan Černý před Vojtěcha Štajfa, na kterého stáhnul půl vteřiny i šestý Miroslav Jakeš.

V produkčních vozech pokračuje 'Valašký pohár' mezi Ševčíkem, Březíkem a Pešlem, zatímco Václav Kopáček se evidentně dál trápí. Ve dvoukolkách vystřihnul na RZ 5 nejlepší čas Karel Kupec a postoupil na celkově třetí místo před Reného Dohnala, na čele je dál Rujbr před Marešem.

Ohlasy po RZ 4

Jan Kopecký: „Dnešní erzety jsou krátké, tady se asi nedá nějak moc utrhnout. Jsem rád, že jsme se svezli na suchu a že to snad tak i vydrží. Vložky jsou tu krásné, ale extrémně rychlé, člověk z toho má nádherný prožitek. Ján byl mazec, v cíli jsem se začal smát, úplná euforie. I Zátoň je jako na horské dráze nahoru dolů, navíc úzké a samý horizont, fakt hezké.“

Václav Pech: „Jedeme co umíme a líbí se nám to, je to moc hezké. S autem jsem naprosto spokojený, funguje skvěle. Ján je hezký, pamatujeme si ho i v této variantě, rychlé horizonty a všichni jsme to museli napsat znovu.“

Jan Černý: „Všechno funguje, jen teď jsem se na poslední zkoušce trochu vybál, protože jsem měl nevhodně nastavené auto a jelo se mi hodně blbě, ale mám nějaké myšlenky, co s tím provedeme, aby se to zlepšilo. Rychlost máme, časy byly jinak dobré.“

Jan Dohnal: „Z čtvrté RZ jsem měl velký respekt, jel jsem dost vlažně. Při druhém průjezdu zkusíme zrychlit. S autem jsem docela spokojen, teď vyměníme přední pružiny, abych měl lepší pocit v těch rychlých úzkých zatáčkách.“

Jaromír Tarabus: „Čeekal jsem, že to bude tak těžké, ale ne to, že nám to na posledních dvou erzetách zpestří nefunkční interkom. Petr mi ukazoval posunky a já se snažil vylovit něco z paměti. Na tu hrůzu snad dobré. Petr má na levé ruce ortézu, tak v ní musel držet rozpis a ukazovat pravou.“

Martin Vlček: „Mám pocit, že jsem měl až moc velký respekt. Ale Jindřiška je nemocná, má virózu, takže nám chybí i taková pohoda v autě. Ale raději v klidu. V tom vedru odpouštějí pop-off ventily, ale když se nejede moc agresivně, tak těch úniků tlaku není tolik.“

Roman Odložilík: „Zkoušky jsou moc pěkné, ale velice těžké, hlavně Rožmitál. Časy nic moc, ale odfukuje nám pop-off ventil, asi desetkrát na třech erzetách, to je moc. Zkusíme ho vyměnit a uvidíme co bude za tmy.“

Vojtěch Štajf: „Po prvních letošních soutěžích jsme byli trošku zklamaní a na Šumavě nebyla nejlepší atmosféra a letošní výsledky zatím byly za očekáváním. Snažili jsme se tedy vše zkombinovat tak, abychom se vrátili tam kde jsme byli loni na podzim a snad se práce mezi Šumavou a Krumlovem vyplatila. Testovali jsme v Březovicích, což je Krumlovu podobná trať, tým i auto fungují dobře a já jsem v pohodě. S Františkem jsme si řekli, že pojedeme pro radost a ty časy tam jsou, takže jsem spokojený.“

Miroslav Jakeš: „Pořád máme problémy s pop-off ventilem. Teď jsme jeli se slabším ALS a udělalo to jen jednou. Celkově by to nebyla taková ztráta, ale tím, že musím podřazovat v místech , kde bych jel o kvalt výš, tak je to pomalejší. Ale vymlouvat se na to nechci. Musím holt zrychlovat a neudělat hlavně nějakou blbost jako posledně.“

Martin Březík: „Jsem překvapený, že jsme druzí, ale moc nám to nejde. Jsem moc opatrný, mohlo by to být lepší, ale jsme tady. Rezervy jsou v těch rychlých místech, je to hlavně ve mě, i když nám třeba nejde ostřikovač intercooleru.“

Jaroslaw Szeja: „Erzety jsou krásné, ale chyboval jsem v retardéru na druhé zkoušce a dělal tam hodiny, škoda. Ale pořád je před námi spousta kilometrů. Budeme bojovat a uvidíme.“

Mattias Kahle: „Baví nás to, je to hodně rychlé. Ve spoustě míst nás to překvapilo. Mysleli jsme, že jsme rychlí, ale jsme pomalí. Je to těžké. Musíme přidat, chodit později na brzdy, držet mohu na plynu. Ale domácí jedou jako šílení.“

Ondřej Bisaha: „Zjistili jsme, že máme problémy s waste gate. Jedu rovně a najednou cítím, jak mizí tlak, nevím, jestli přijdeme o pět nebo dvacet koní. Na Rožmitále jsem to ale ani nevnímal, spíš jsem nekoncentrovaný a trochu ve skepsi. Ale dobrý závodník by se s tím měl umět srovnat.“

Karel Trojan: „Krásně se vezeme, auto funguje perfektně. Měli jsme drobné komunikační a řidičské problémy, ale to byly drobnosti. Nálada je dobrá, jedeme a jsme spokojení.“

Václav Kopáček: „Nejradši bych tu rundu vymazal. Na druhé RZ jsem utrhnul řadicí páku, na další jsem se v poslední těžké zatáčce opřel do pneumatik a byli jsme venku. Obul jsem starší kola a přehřál je, dojížděli jsme asi kilometr po defektu. Teď jsem prošlápnul brzdy, takže bych na to fakt nejraději zapomněl. Ale do cíle je ještě daleko.“

Jaroslav Pešl: „Jede se velmi rychle, z kopce a teď jsme měli Rožmitál hůř napsaný, tak čas nic moc. Musíme mrknout na onboardy a opravit to. Auto dobré, ale pilot nic moc.“

Petr Hrobský: „Moc se mi to líbí, už od začátku. Dostáváme se do tempa, teď mi trochu chyběl rytmus. Zkusíme vydržet do cíle.“

Peter Scharmach: „Užívám si to, ale místní chlapci jsou zatraceně rychlí, neuvěřitelné. Opravdu smekám před českými soutěžáky. Jo, myslím, že potřebuji nějakou zkušenost s místními tratěmi, navíc se učím s tímhle autem, ale místní jsou prostě fakt rychlí. Rashid Al-Ketbi, majitel auta, mi udělal velmi dobrou nabídku, takže zde startuji.“

Daniel Landa: „Moc si to užívám, auto je naprosto skvělé, podvozek dokonalý. Akorát jsme nestihli pořádně natrénovat a napsat rozpis, takže je to složité. Ale stejně si to užívám, i když musím být opatrný.“

Martin Šikl: „Na Jánu jsme vypadli na louku a trochu se hledali, ale jinak dobré, líbí se nám to.“

Pavel Ševčík: „Včera jsme se toho báli, ale zatím se nám celkem vede. Vše funguje jak má, i rozpis. Jedeme tu poprvé, takže nemůžeme srovnávat s předchozími ročníky.“

Patrik Rujbr: „Jedeme si svoje, snažíme se nebláznit. Teď jsme udělali drobnou chybičku a uklouzli v zatáčce, ale jinak dobré, hodně nás to baví.“

Simon Wagner: „Zkoušky se mi líbí, jsou opravdu hezké. Měli jsme potíže s nastavením podvozku, teď ho budeme měnit. Je to pro nás těžké, potřebovali bysme natestovat aspoň tak padesát kilometrů. Udělám nějaké změny a uvidíme. Rally je dlouhá a zítřek bude taky těžký.“

Filip Mareš: „Zatím je to výsledkově dobré, ale trochu nás trápí drobné potíže s řazením. Zlobí nás odpojovač, vynechá to na nějakou desetinku a v součtu jsou to vteřiny. Snad se nám to podaří odstranit a bude to dobré. Najíme se a půjdem do toho za tmy.“

Václav Dunovský: „Myslím, že si vedeme docela dobře, kromě chyby na první zkoušce. Sedíme v autě po dvou měsících, letos jsme vlastně odjeli dvě a půl erzety, takže je to takový nový start.“

René Dohnal: „Bylo to velice náročné, je to neskutečně těžké. Jsem šťastný, že po Vyškově máme auto v pořádku, brzdí to, řadí, teď už je to jen o nás. Jsem rád, že se nám daří.“

Karel Kupec: „První dvě vložky byly na pěkném asfaltu, takže v pohodě, ale ty další nám to na rozbitém vůbec nefungovalo. Jedeme s tím poprvé, hledáme nastavení, testujeme. Auto má asi větší potenciál než Peugeot, ale bereme to jako test, jedeme i staré pneumatiky.“

RZ 4 - Rožmitál 1 (12.04 km)

První Rožmitál přinesl nejen další dílčí vítězství Jana Kopeckého, ale také druhý čas Václava Pecha. Plzeňský pilot se tak rázem posunul na druhou příčku celkové absolutní klasifikace před Jana Dohnala. Třetí čas na RZ 4 zajel Miroslav Jakeš před Vojtěchem Štajfem, ten se tak posunul na čtvrté místo na úkor Jana Černého.

V produkčních autech navýšil Pavel Ševčík svůj náskok na Martina Březíka na rovných 19 vteřin, třetí do valašské party, Jaroslav Pešl, už má těsně za zády (+0.4 s) blovického Václava Kopáčka.

V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou zajel na prvním Rožmitále výborný čas Filip Mareš, který ho katapultoval do vedení před Patrika Rujbra. Nadále si dobře vede i René Dohnal, který díky druhému dílčímu času poskočil na třetí příčku před Karla Kupce.

RZ 3 - Ján 1 (11.78 km)

Premiérový průjezd nové varianty Svatého Jana nad Malší se stal první důkladnou prověrkou připravenosti startovního pole. Nejlépe se s nástrahami trati vypořádal Jan Kopecký, když byl o 6.3 vteřiny rychlejší Jana Dohnala, o další 2.1 sekundy zpět byl Jan Černý. Letošní Ján tak symbolicky patřil trojici Janů, až čtvrtý byl Václav, nikoliv svatý, ale Pech.

Kopeckého náskok na Dohnala narostl po RZ 3 na 7.7 sekundy, čtvrtý Pech na třetího Černého ztrácí 1.9 vteřiny a o další dvě sekundy zpět je pátý Vojtěch Štajf před Miroslavem Jakešem, jenž po RZ 3 poskočil před Martina Vlčka.

Ve třídě 3 ztratil 9 sekund Martin Březík a klesnul na třetí příčku, do čela šel Pavel Ševčík před Jaroslavem Pešlem. Propad zaznamenal Václav Kopáček, který ztratil 16.6 sekundy a klesnul na páté místo za Petra Hrobského. Pro technické problémy odstoupili Karel Štochl (ulomená řadicí páka) a Štěpán Zabloudil (převodovka).

Nejrychlejší dvoukolkou bylo na RZ 3 Clio R3T Patrika Rujbra, který se tak vrátil na čelo průběžné absolutní klasifikace dvoukolek. Druhý čas zajel Filip Mareš před René Dohnalem. Mimo hru je naopak Raffael Sulzinger (problémy s palivovým systémem) a do zdi poslal svůj Adam R2 Andrej Barčák. Posádka vyvázla bez zranění, ale RZ byla pozastavena.

RZ 2 - Svince 1 (4.91 km)

Krátkou diváckou erzetu v Horních Svincích zajel nejrychleji Jan Kopecký před svými jmenovci Černým a Dohnalem. Pilot tovární Fabie R5 se tak dostal na čelo průběžné absolutní klasifikace právě před Jana Dohnala a Jana Černého, Václav Pech si pátým časem pohoršil na čtvrtou pozici před Vojtěchem Štajfem.

Smůlu měl Jan Jelínek, jehož produkční Lancer Evo 9 za testem odstavila prasklá poloosa, na zkoušce se naopak nejlépe vedlo Martinu Šiklovi. Do čela třídy 3 se tak posunuly zlínské posádky, tedy Martin Březík před Pavlem Ševčíkem. Ve dvoukolkách byl nejrychlejší Karel Kupec a poskočil tak před Patrika Rujbra a Filipa Mareše.

Ohlasy po RZ 1

Jan Kopecký: „Je tu spousta lidí a jsem rád, že jsme se jim mohli po roce opět ukázat. Snad zatím pršet nebude, aspoň na první rundu. Nedělám si s tím tedy zatím hlavu.“

Václav Pech: „Docela mi to sedlo. Přizpůsobujeme auto tomu co se mi líbí a co znám. Udělali jsme i malý krůček ohledně motoru, není to sice moc znát, ale je to takové hladší a příjemnější, něco se nám povedlo s diferákama a líp mi to zatáčí. Jsem z toho malinko spokojenější, je to docela dobré.“

Jan Černý: „Auto je v pohodě, jelo se nám dobře. Už se těším na pořádnou erzetu, mám z toho moc dobrý pocit. Všechno funguje jak má.“

Jan Dohnal: „Hodně jsme se zamýšleli nad jízdou, v minulosti nám to tu nikdy nešlo. Snažili jsme se jet plynule a je z toho dobrý čas, jsem spokojený. Jel jsem střední tvrdost sliků, nepřehřálo se to, dobrá volba.“

Martin Vlček: „Jel jsem hodně opatrně, čas nebyl dobrý. Mám respekt z těch obrubníků, nechci udělat chybu a pak celý závod sledovat z depa.“

Jaromír Tarabus: „Důležité je, že máme všechna čtyři kola a neudělali defekt. Dalo se to, i když to bylo trošku opatrnější. Dlouho jsem tu nebyl a před zdejšími erzetami mám velký respekt. Přijde mi, že tak těžký Krumlov na napsání rozpisu ještě nebyl. Bude to hodně náročná soutěž.“

Roman Odložilík: „Jeli jsme v klidu, žádný problém. Jedeme tvrdé Pirelli, tak snad to bude na dnešek dobrá volba.“

Vojtěch Štajf: „Zatím jsme se nestačili rozpumpovat, ale v tom horku z nás asi bude pěkně téct pot a bude to těžké na udržení koncentrace. Jsem rád, že jsme nic netrefili, jen v jednom vracáku jsem chyboval a trošku ztratil, když jsem to zkusil bez ruční brzdy.“

Miroslav Jakeš: „Je nám docela horko, ale hlavně nám už od shakedownu blbne pop-off ventil a není to nic moc. Už jsme jeden vyměnili a nepomohlo to, budeme muset jet podle toho.“

Martin Březík: „Tady nemáme proto er-pětkám šanci, ale snažili jsme se. Je to hlavně pro diváky. Loni spadla voda hned zkraje, letos snad v první rundě ne, uvidíme, co druhé kolo. Jsme na Krumlově, tak uvidíme.“

Jaroslaw Szeja: „Trochu jsem se vynervoval, špatně jsem si nacvaknul volant. Moje chyba. Ale celá soutěž je před námi, takže v klidu.“

Matthias Kahle: „Byla to opravdu kličkovaná, ale jinak pěkná zkouška se spoustou diváků. Hodně jsme se bavili a doufám, že vydrží počasí a budeme se bavit po oba dva dny. Jsem překvapený, jak těžké jsou zdejší erzety. Uvidíme, jak nám to půjde.“

Ondřej Bisaha: „Nejede nám motor, každý deset sekund mi odfoukne pop-off ventil. Každá zatáčka, po každých dvěstě metrech na rovině, jenom to dlouze zasyčí a jsme bez výkonu. Dvakrát jsem zbytečně riskoval. Nevíme, co s tím, měnili jsme jednotku, klapku, ventil ... Jakeš má stejný problém? To je mi ho líto.“

Karel Trojan: „Dobré, v pohodě. Klidný rozjezd bez zbytečných hloupostí, tady se to dá jen prohrát, ne vyhrát. Pokud jde o klasické erzety, nevím jestli se víc těším nebo bojím, je to opravdu husté.“

Václav Kopáček: „Asfalt hodně klouzal, auto dostávalo strašně zabrat, diferáky, poloosy. Ale snažili jsme si to užít, jet smykem pro lidi, štrejchli jsme i o balík, tak snad se to líbilo.“

Jan Jelínek: „Všechno v pohodě, jen je tu strašně horko a bylo to hrozné točení volantem.“

RZ 1 - SuperRZ České Budějovice (2.60 km)

Tradiční měststkou rychlostní zkoušku na úvod českokrumlovské rally zvládnul nejlépe Jan Dohnal na Fordu Focus WRC, když na rozpáleném asfaltu budějovického výstaviště zajel čas 2:13.8. Se ztrátou čtyř desetin vteřiny se o druhé místo podělili Jan Kopecký a Václav Pech, čtvrtý byl Jan Černý s odstupem osmi desetin sekundy na Dohnala.

V produkčních vozech byl na úvod nejrychlejší Jan Jelínek před Václavem Kopáčkem a Pavlem Ševčíkem, ve dvoukolkách pak Patrik Rujbr v těsném odstupu s Filipem Marešem a Simonem Wagnerem.

Karel Trojan - Petr Chlup (Škoda Fabia R5) - Rallye Český Krumlov 2016

- - - - - - - - - - - před startem- - - - - - - - - - -

Po měsíční pauze pokračuje TrueCam mistrovství České republiky v automobilových soutěžích pětačtyřicátým ročníkem Rallye Český Krumlov, která je i letos zařazena do European Rally Trophy a MČR historiků. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

-jav- ; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist