www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 18. dubna 2024, Svátek má Valérie, zítra Rostislav |
||||||
|
||||||
Anketa Kdo vyhraje Rallye Šumava Klatovy? Reklama Nejčtenější články
|
Nasser Al-Attiyah vyhrál Rally CyprusPouhé dva týdny po Seajets Acropolis Rally pokračuje seriál mistrovství Evropy v automobilových soutěžích na další rozbité šotolině, posádky se tentokráte vydávají na ostrov Kypr. Průběh Cyprus Rally můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ. Diskuse k soutěži - Základní informace k Cyprus Rallys Katarský jezdec Nasser Al-Attiyah potvrdil roli největšího favorita a vyhrál čtvrtý díl letošního seriálu mistrovství Evropy, Rally Cyprus, který se stal doslova pohromou pro všechny favority. Posádky se na euroasijský ostrov ve Středozemním moři vydaly pouhé dva týdny po Acropolis Rally. Zatímco v Řecku se setkaly s tradiční rozbitou šotolinou plnou velkých kamenů, na Kypru je čekaly poněkud jiné podmínky. Pořadatelé na posádky nachystali dvanáct rychlostních zkoušek, ty se však od sebe hodně lišily. Jak charakterem od extrémně rychlé Golden Stage 1, kde zatáčky vznikly jen vytvořením retardérů až po třiadvacetikilometrový test Avdelero, na kterém bylo možné zažít prakticky vše. Během zkoušek se totiž střídal asfalt s různými druhy šotoliny. Bylo tam možné nalézt skoro betonovou šotolinu přes červenou sypkavou jako v Austrálii až po bílý písek. A charakter šotoliny se mnohdy míchá hodně rychle a nevyzpytatelně. Do toho všeho bylo potřeba připočítat tvorbu kolejí a drobné 'změny' tratě s postupně projíždějícími vozy, kdy každý jede jinou stopou. Rally Cyprus tak byla někde na pomezí mezi klasickou automobilovou soutěží a cross country. Obrovskou roli v tomto případě hrají zkušenosti a také schopnost číst terén. A právě na neschopnost správného čtení terénu a přizpůsobení se podmínkám doplatila drtivá většina favoritů. Kajetan Kajetanowicz už na free practice ohnul rameno, při kvalifikaci pak poškodil přední kolo. Kvůli tomu startoval vepředu startovního pořadí, leč na zrádné RZ 6 havaroval. Místo této havárie se zapíše do rallyových dějin, v krátkém sledu jej totiž následovali další uchazeči o stupně vítězů. Murat Bostanci ztratil koncentraci, když zahlédl Jaroslawa Barana ukazujícího ceduli OK, minul brzdný bod a zaparkoval svou Fiestu R5 20 metrů pod cestu, hned vedle Kajetanowicze. Chvíli na to přijel Bruno Magalhaes, opět se nechal vyvést z koncentrace a v kotrmelcích poškodil nejen svou Fabii, ale i vůz Bostanciho. V tu chvíli už byl mimo hru i Antonín Tlusťák, kterého již na páté zkoušce zradilo řízení, brutální jízdou poškodil chladič a posléze i převodovku Nikolay Gryazin. Svou premiéru za volantem vozu R5 příliš nezvládal ani místní specialista produkčních vozů Charalambos Timotheou, také nedokončil první etapu s poškozeným vozem. Nasser Al-Attiyah si tak bezpečně připsal další vítězství na kyperské soutěži. Dlouhou dobu se držel na druhém místě Alexandros Tsouloftas s Citroënem DS3 R5, který tak navazoval na výborné čtvrté místo z Acropolis. V závěru však dostal dvojitý defekt a propadl se na konec první desítky. Na stupních vítězů tak Al-Attiyaha doplnili domácí Simos Galatariotis a Panikos Polykarpou. Z pravidelných účastníků ME dojel v první desítce jen pátý Albert von Thurn und Taxis. V rámci kategorie ERC2 dominovali domácí Christos Demosthenous a Petros Panteli, třetím místem navýšil vedení v rámci šampionátu Zelindo Melegari. V rámci dvoukolek kralovali jezdcu Castrol Ford Team Türkiye, vítězem se stal celkem suverénně Ümit Cam Özdemir. Posádky mistrovství Evropy teď čeká více než měsíční pauza, seriál bude pokračovat na začátku srpna v Polsku na Rally Rzeszow. -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|