www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 24. července 2017, Svátek má Kristýna, zítra Jakub

Mistrovství světa

ME a

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Jan Kopecký v Hustopečích opět vítězně + OHLASY po RZ 12

17. června 2017 • 18:45

Již tradičním pokračováním letošního TrueCam mistrovství České republiky v automobilových soutěžích je Agrotec Petronas Syntium Rally v jihomoravských Hustopečích, která je i letos zařazena do mistrovství Slovenské republiky. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky Agrotec Rally Hustopeče ON LINE --- Základní informace o Agrotec Petronas Syntium Rally --- Diskuzní fórum k Agrotec Rally Hustopeče

- - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - -

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký potvrdil roli největšího favorita a už pošesté ovládl Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče. Na druhém místě skončil Václav Pech a třetí dojel Miroslav Jakeš.

Kopecký, pilotující Škodu Fabii R5, šel od úvodu soutěže do čela, ovšem vinou defektu o něj přišel na RZ 4. V šestém a posledním testu úvodní etapy se na první místo vrátil a vedení udržel až do cíle. V sobotní etapě svůj náskok navýšil na 41.2 vteřiny, ovšem k maximální spokojenosti mu kousek chyběl. Nezískal totiž všechny bonusové body, protože ve druhé etapě nestačil o necelých pět vteřin na Jana Dohnala s Fordem Fiesta WRC.

Stříbrný Pech nevstoupil do soutěže nejlépe, v úvodní etapě ho přibrzdily jezdecké chyby i defekt. Druhou etapu ovšem zvládl perfektně. Na RZ 8 se posunul na druhé místo, které v pohodě udržel až do cíle.

Největší bitva se strhla o třetí příčku mezi dvěma piloty Fordů Fiesta R5, která vygradovala v poslední dvanácté rychlostní zkoušce. V ní byl o 4.3 vteřiny rychlejší Miroslav Jakeš, který díky tomu přeskočil Pavla Valouška. Výsledný rozdíl byl ještě menší, činil pouhých 2.8 sekundy. V cíli ale zářili štěstím oba. Jakeš díky tomu, že po sérii vlastních chyb zvládl závěr a Valoušek proto, že vyhrál obě hodnocení slovenského šampionátu.

Dobrou stíhací jízdu předvedl pátý Pontus Tidemand. Švédský tovární jezdec Škody Motorsport chtěl mezi moravskými vinicemi bojovat o stupně vítězů, jenže ho v závěru první etapy ho přibrzdil defekt. V sobotu nasadil solidní tempo a posunul se na pátou příčku. Za stálým účastníkem světového seriálu WRC2 dojeli Jan Dohnal, Martin Koči, Roman Odložilík Jaroslaw Szeja a elitní desítku uzavřel Grzegorz Grzyb.

Hustopečská rally byla součástí slovenského mistrovství, obě etapy se bodovaly zvlášť. Vítěz byl pokaždé stejný - Valoušek. V prvním hodnoceném dnu za ním byl Grzyb a pak Koči, v sobotu si pořadí vyměnili.

V hodnocení produkčních vozů zvítězil s velkým náskokem Martin Březík, který druhého Lukáše Matěnu porazil o více než minutu a půl. Třetí dojel Slovák Peter Gavlák, jenž po první etapě vedl.

Kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou ovládly Peugeoty 208 R2. Zvítězil Filip Mareš, o 19.9 vteřiny zpět dojel druhý Rakušan Simon Wagner, třetí Tomáš Knápek ztratil na vítěze téměř tři minuty.

Ohlasy z cíle 13. Agrotec Petronas Syntium Rallly Hustopeče

Jan Kopecký (1. místo): „Pohrálo si s námi počasí, problémy měli všichni. Nás třeba potkal defekt, ale naštěstí jsme to zvládli. Včera jsme začali rychle a chtěli si vybudovat náskok. Ale to se nepovedlo, protože jsem prorazil kolo. Poslední erzeta dne se vším ale zamíchala tak, že jsem vedl o 20 vteřin. Dneska dopoledne jsme trochu trpěli, protože jsme byli první auto na trati a čistili šotolinu. Venca nás předběhl o pár vteřin v rámci druhé etapy, tak jsme ve druhém kole zatáhli a na dvou erzetách mu to vrátili. Poslední vložku jsme už jen projeli, protože jsme si nechtěli vyrobit žádný problém.“

Václav Pech (2. místo): „Dneska jsem byl spokojený od samotného začátku, auto fungovalo dobře a dobře se nám s ním jelo. V první etapě jsem udělal spoustu chyb, měl defekt, ale celkově jsem spokojený. Ve druhé etapě jsme to dotáhli na druhé místo, což považuji za naše maximum. Zatím se před Bohemkou necítím nějak silný, uvidíme až po tréninku, jaké budou rychlostní zkoušky, jak nám to půjde na shakedownu a tak. Budeme se ale snažit zase trošku zrychlit. Můžu říct, že jsem auto po třech závodech konečně pochopil, přizpůsobili jsme jeho nastavení mému jízdnímu stylu a jelo se mi líp než na Krumlově. Nevím, jak moc rychle jel dnes Honza Kopecký, ale my jsme jeli naplno.“

Miroslav Jakeš (3. místo): „Jak se říká, konec dobrý, všechno dobré. Závod jsme si zkomplikovali sami, protože jsme dělali chyby. Ale věděl jsem, že když je nebudu dělat, souboj s Pavlem Valouškem bude vyrovnaný. Poslední erzeta byla buď anebo, nakonec jsme byli o kousek rychlejší my. Ale nebylo to snadné, protože pršelo a my jeli tvrdé gumy. Měl jsem tři krizovky, ale naštěstí jsme to zvládli.“

Pavel Valoušek (4. místo): „Závěr rally byl hodně dramatický, ale chtěl bych poděkovat Mirkovi Jakešovi za fantastický souboj, který vygradoval na poslední rychlostní zkoušce. Sice jsme přišli o jedno místo v hodnocení českého šampionátu, ale zase jsme se díky tomu posunuli o příčku v mistrovství slovenském, za což jsem moc rád. Závod byl hodně těžký, nepamatuji tak těžké Hustopeče. Nejen pokud jde o počasí, ale i tratě a konkurenci. Byly to super závody a velká gratulace všem, Honzovi, Vaškovi a hlavně Mirkovi s Marcelou. Barumka? Těžko říci, prioritou našich partnerů je Slovensko, i tam to máme hodně finančně napnuté, takže uvidíme. Zatím na to nedokážu odpovědět.“

Pontus Tidemand (5. místo): „Byla to hodně pěkná rally. Byl jsem tu poprvé, ale líbilo se mi to. V tom proměnlivém počasí to byl pro nás dobrý trénink, jsme rád, že máme nějaké nové věci k zamyšlení a pokusili se naučit něčemu novému. Konkurence tady byla výborná, šest sedm opravdu rychlých aut a jelo se vysoké tempo. S Janem Kopeckým a dalšími se tu jelo srovnatelně rychle jako v mistrovství světa.“

Jan Dohnal (6. místo): „Dnes se nám jelo skvěle. Od rána jsme se snažili podávat maximální výkon, měl jsem i velkou radost z auta. Před závodem jsme testovali a připravili speciální verzi nastavení podvozku, kterou jsme ještě nejeli. Jelo se nám s tím dobře a fungovalo to daleko líp než na Krumlově. Mám z toho velkou radost. Tým odvedl skvělou práci, neměli jsme jediný technický problém a dnes se nádherně svezli. Obrovským bonusem je etapové vítězství. Před startem poslední erzety jsem měl obavy z deště, ale paradoxně na tvrdém sliku auto fungovalo na vodě líp než na střední směsi, bylo to čitelnější a byl z toho i dobrý čas.“

Martin Koči (7. místo): „Byla to náročná rally, ale užívali jsme si to. Bohužel nám to nevyšlo úplně podle představ, včera nás hodně mrzel defekt, který nás stál první místo ve slovenském mistrovství a dnes to bylo podobé. Vytvářeli jsme si nějaký náskok a na poslední zkoušce zasáhla vyšší moc, když nám zapršelo a Valouškovi ne. Nechci se vymlouvat, ale tak to bylo a mrzí mě to. Rád bych se zase vrátil do mistrovství světa, to pro mě byla vždy priorita, někam se posouvat. Uvidíme, pracujeme na tom. Ze spolupráce s Filipem Schovánkem mám dobrý pocit, všechno funguje.“

Roman Odložilík (8. místo): „Letošní počasí bylo určitě pro všechny překvapením, aby sedmkrát za závod pršelo, to si nepamatuji. Asi právě počasí a volba pneumatik byly rozhodujícím faktorem. Ale byl to tu pěkný závod jako vždycky. My jsme si to pokazili včera večer, kdy jsem obul tvrdé pneumatiky a úplně to neustál. Dneska to bylo pěkné, nešli jsme do nějakého rizika. Bohužel nám ještě zapršelo a potrápilo nás palivové čerpadlo, ale získali jsme nějaké body do mistráku, tak nebudeme poslední.“

Jaroslaw Szeja (9. místo): „Nepovedla se nám poslední erzeta. Měli jsme sice dvě měkké pneumatiky v kufru, ale na startu zkoušky už je prostě nevyměníte. A tvrdé sliky na vodě nefungují. Navíc to bylo poprvé, co jsem na nich jel na vodě, takže jsem ještě dostal hodiny. V úzkém místě v lese jsme se přetočili do protisměru a nebylo kde se otočit. Škoda, ale už jsme zajeli pár dobrých časů a vím na čem mám zapracovat. Myslím, že bude líp.“

Grzegorz Grzyb (10. místo): „Včera jsme to měli dobře rozjeto, všechno fungovalo, ale hodně jsme ztratili defektem. Dneska jsme se trápili s chybějícím výkonem motoru, nevíme proč. Bylo to náročné, ale jsme v cíli a to je nejdůležitější. Máme body do slovenského šampionátu, ale na hlavní konkurenty jsme ztratili a to není nic moc.“

Jaromír Tarabus (11. místo): „Pokud jde o vlastní jízdu, jsme spokojeni, protože jsme zajeli pár slušných časů. Včera nás srazil ten defekt, měli jsme štěstí při výletu do únikové zóny a hlavně měl štěstí ten dotyčný, co tam stál. Osobně mi to pak přišel potvrdit do servisu, snad bude příště stát na bezpečnějším místě. Dnes jsme začali celkem slušně, na závěr jsme pak čekali vodu, ale už jsme to nedokázali využít. Ale asi bychom se nikam neposunuli ani na měkčí směsi, protože nepršelo zase tak moc. Navíc jsme čtyři kilometry před cílem udělali zase defekt. Soutěž tedy super, až na ty dva defekty.“

Martin Březík (18. místo, vítěz třídy 3): „S vítězstvím jsme samozřejmě spokojeni. Za poslední tři roky, co jsem tady startoval, to byly kvůli počasí nejtěžší závody. Podmínky se hodně měnily. Tady je to specifické tím, že na trati je prach a když zaprší, neskutečně to klouže. Včera jsme měli defekt, ale to byla jediná komplikace.“

Lukáš Matěna (19. místo, 2. ve třídě 3) : „Jsem nadmíru spokojený. Snažili jsme se jet svoje tempo, ale včera jsme dali špatné gumy. Mám tendenci sázet na tvrdší gumy než ostatní a když prší, o to víc se to nesetká s úspěchem. Dneska už to bylo fajn, i když v závěru zase pršelo a nebylo snadné udržet se na slickách na cestě. Letos se soustředíme na Slovensko, takže doma už nepojedeme.“

Peter Gavlák (23. místo, 3. ve třídě 3): „Až na dnešní extempore na RZ 9, kdy jsme trefili strom a poškodili blatník, jsme to zvládli v pohodě. Bylo to ale nepříjemné. V autě bylo moc dýmu, museli jsme zastavit, protože jsme nevěděli, jestli něco nehoří. Kvůli počasí to byla velmi náročná soutěž, nasazení bylo enormní. Soustředili jsme se hlavně na slovenskou klasifikaci. Včera jsme byli první, dnes druzí, takže jsme spokojeni.“

Filip Mareš (20. místo, 1. místo 2WD): „Celou soutěž jsem si náramně užíval, ale můžu říct, že to byly celkem i nervy. Dva dny jsme bojovali se Simonem Wagnerem o vteřinky a před poslední zkouškou přišel déšť, naštěstí jsme zvolili lepší pneumatiky než on a stihli je ještě přezout, to asi rozhodlo. Nemuseli jsme tak jet nějakou hranu, spíš na jistotu. Hustopeče byly povedené. Vždycky je co zlepšovat a tak tomu bylo i tady, ale vyhráli jsme obě etapy, takže jsme maximálně spokojení.“

Simon Wagner (21. místo, 2. místo 2WD): „Bylo to tu moc pěkné. Užívali jsme si to tu hned napoprvé, byly tu pěkné rychlostní zkoušky a sváděli jsme velkou bitvu s Marešem. Včera jsme se všichni hodně klouzali a byla to velká zkušenost. Nakonec rozhodl rozdíl v pneumatikách, když my jsme jeli na poslední zkoušce tvrdý slik. Ale v tomhle ohledu jsme i tak zajeli podle mně moc dobrý čas. Těšíme se tedy na další rally a další souboje. Myslím, že takto je to moc dobré i pro celý šampionát i pro fanoušky.“

Tomáš Knápek (27. místo, 3. místo 2WD): „Jsme stoprocentně hodně spokojení, je to naše první pódium ve třídě. Asi nejhorší bylo to proměnlivé počasí a volba pneumatik, nám se ale celkem dařila a to bylo důležité. Nezlobila nás ani technika, všechno fungovalo.“

Tomáš Pospíšilík (29. místo, 4. místo 2WD): „Jsem spokojený. První etapa byla trošku nešťastná, ztráceli jsme, ale druhá etapa byla podstatně lepší. V závěru jsem chtěl ještě potrápit Knápka, ale možná nám spadlo trošku víc vody, hlavně v půlce rychlostky. Ale byl to pěkný souboj a závod jsme si užili. Líbila se mi hlavně ta nejdelší rychlostní zkouška.“

Po RZ 9

Kopecký po RZ 9 stále v čele, Pecha posunula stíhací jízda na druhé místo

Jan Kopecký s tovární Škodou Fabií R5 se v polovině druhé etapy hustopečské rally stále drží v čele průběžné absolutní klasifikace, ale skvělou stíhací jízdu dnes rozjel Václav Pech s privátním Fordem Fiesta R5. V samostatném hodnocení druhé etapy je tak na čele právě plzeňský pilot, Kopecký je z tohoto pohledu třetí o čtyři desetiny vteřiny za Janem Dohnalem na Fordu Focus WRC.

Václav Pech - Petr Uhel, Ford Fiesta R5 - Rally Hustopeče 2017, foto: D.Benych

Pech na lídra Kopeckého ztrácí půl minuty, o dalších devatenáct vteřin zpět je pak Pavel Valoušek, čtvrtá příčka patří přes drobné zaváhání Miroslavu Jakešovi před Marcinem Szejou (všichni Ford Fiesta R5). Na šestou pozici si polepšil Pontus Tidemand, hned za ním je pak Martin Koči, který vede dnešní klasifikaci slovenského mistrovství.

Po havárii na poslední zkoušce první sobotní sekce už skončila soutěž pro Vojtěcha Štajfa, do cíle se nedostane ani průběžně druhý muž produkčních aut Jaroslav Pešl, který odstoupil pro poruchu převodovky.

Ve třídě 3 jasně vede Martin Březík s minutovým náskokem před Lukášem Matěnou, třetí je přes zaváhání na RZ 9 Peter Gavlák. V kategorii 2WD zatím stále tahá v souboji Peugeotů 208 R2 za delší konec provazu Filip Mareš, který je po devíti odjetých testech rychlejší Simona Wagnera o 5.7 vteřiny. Bronz ve dvoukolkách drží Tomáš Knápek před svým jmenovcem Tomášem Pospíšilíkem.

Ohlasy po RZ 9

Jan Kopecký (st.č. 1): „Konečně se jede na suchu a je to větší zábava než včera, kdy to bylo obtížné. Zdejší vložky jsou krásné. Je tady hodně šotoliny, takže se kloužeme a doufáme, že bavíme diváky. Chtěli bychom zabojovat o etapové vítězství, protože Vašek je kousek před námi. Nic vzdávat nebudeme.“

Václav Pech (st.č. 3): „Dneska si to užíváme. Řekl jsem, že jedeme první závod s Fordem, protože teprve teď jsme s autem tam, kde jsme měli být od začátku. Ne že by předtím bylo nastavené úplně špatně, ale nešli jsme prostě správnou cestou pokud jde o podvozek. Po Krumlově jsme se rozhodli zkusit něco jiného a jede se nám opravdu krásně, je to prostě jako dřív. Na trati je to strašně těžké a nic není rozhodnuto. Projet poslední tři zkoušky a dobře na ně obout bude strašně náročné. Už teď se jelo na binci, hodně to klouzalo, ale je to krásný závod.“

Pavel Valoušek (st.č. 5): „Jedeme si v pohodě naše tempo. Zkoušíme udržet třetí místo, ale prioritou je pro nás slovenský mistrák, který jsme včera vyhráli. Dnes dnes jsme druzí, ale Martin Koči je 3,5 vteřiny před námi, takže jsme stále ve hře o vítězství. Ve zbytku rally proto budeme usilovat o to, abychom zúročili maximálí počet bodů do slovenského mistráku a udrželi třetí místo absolutně.“

Miroslav Jakeš (st.č. 10): „Je to hrůza. Divočím a tím to všechno kazím. Už na první vložce jsem chtěl všechny dohnat, ale zdechlo mi to ve vracáku, couval jsem a ztratil 10 vteřin, na druhé jsem naštěstí bez ztráty trefil kolem nějaký beton, na poslední jsme zase přejel odbočku a couval. Jsou to zbytečné chyby. Kdybych jel v klidu, mohli jsme být třetí. Teď to musím zklidnit a uvidíme, jestli to bude na Pavla Valouška stačit.“

Jaroslaw Szeja (st.č. 19): „První dvě dnešní zkoušky se nám docela povedly, trefovali jsme se do brzd a jeli v tempu, fungovalo to. Na třetí zkoušce jsme se přetočili v přechodu z šotoliny na asfalt, museli jsme couvat a ztratili pět deset vteřin. Ale na to co máme s er-pětkou odjeto tak je to dobré.“

Grzegorz Grzyb (st.č. 6): „Myslím, že máme problém s pop-off ventilem, auto nemá takový výkon jako včera. Doufám, že se to podaří vyřešit. Nechtěli jsme bojovat jen o body do slovenského mistrovství, ale i o absolutní stupně vítězů. Ale už máme velkou ztrátu a když se normálně taháme s Kočim a Valouškem o vteřiny, tak teď už jsme asi bez šance na vítězství i v mistrovství Slovenska.“

Pontus Tidemand (st.č. 2): „Dnes nám neprší, tak jsou podmínky mnohem lepší a pro nás je to dobrý trénink. Jedeme kompletně na tvrdé směsi pneumatik, která je sice hodně tvrdá, ale v Německu prostě střední směs nebudeme moci jet. V tomto směru je to tedy dobrý test. Není to lehké, ale líbí se mi to a opravdu si to užívám. Samozřejmě trochu ztrácíme, rozdíl v pneumatikách je znát, ale tady na tom až tak nesejde.“

Roman Odložilík (st.č. 12): „Proti včerejšku je to pěkné závodění. Počasí je stálé, člověka to aspoň baví. Teď nás o kousíček přeskočili Tidemand a Koči, ale jedeme si svoje tempo. Budeme se snažit se jich držet, protože rozdíly jsou malé.“

Martin Koči (st.č. 4): „Pro nás dneska začal nový závod, protože ve slovenském mistráku se každá etapa hodnotí zvlášť. Těší nás, že jsme ve vedení. Snažíme se extra neriskovat a zároveň mít kvalitní rychlost, což se daří. Z jízdy mám dobrý pocit. Na začátku závodu mě zajímalo i absolutní pořadí, ale po včerejším defektu, kdy jsme ztratili třetí místo, už se soustředíme jen na slovenský mistrák.“

Jan Dohnal (st.č. 7): „Dneska se nám jede dobře. Včera jsme si to neužili, takže do toho dnes opravdu šlapeme a mám z toho radost. Je to zajímavé a užíváme si jízdu.“

Jaromír Tarabus (st.č. 11): „Dneska je konstantní počasí, takže jsme na suchu jeli tvrdý slik a nemuseli nic vymýšlet. Mohli jsme dnes těžit z včerejšího náskoku, ale bohužel jsme tedy měli večer defekt. Spíš je to tedy o tom kdo udělá chybu, teď skončil mimo trať Vojta Štajf, který to zaparkoval do křoví. Posunout dopředu by nás mohla asi jen smůla ostatních, my si jedeme svoje.“

Vlastimil Majerčák (st.č. 15): „Trať je dost zaprášená, je to těžší na brzdy, ale s časy jsme spokojení. Bráníme si čtvrté místo ve slovenském mistráku. Před námi i za námi je velká díra, zbytečně se nebudeme nikam hnát.“

Martin Březík (st.č. 18): „Z našeho pohledu to dnes ráno bylo dobré, dobře jsme obuli a počasí je stabilní. Na poslední zkoušce jsme se hezky svezli, je to tam široké, úzké, šotolina, opravdu krásné. Mrzí mě odstoupení Jardy Pešla, teď už nebudeme nic vymýšlet a soustředíme se na dojetí do cíle.“

Peter Gavlák (st.č. 27): „Dnes to není nic moc. Trochu jsme ztráceli na rychlé české jezdce, kteří nasadili vysoké tempo a na třetí zkoušce jsem trefil stromek a poškodil zavěšení pravého zadního kola. Začalo se z toho dýmit, takže jsme zastavovali a ztratili víc než minutu. Uvidíme tedy, jak na tom teď vlastně jsme.“

Filip Mareš (st.č. 39): „Zatím to bylo bez problémů, zvolili jsme rozumné tempo. Uvidíme, co teď třetí zkouška, pocitově to nebylo špatné, ale počkáme si na časy. Teď už jen zmobilizovat síly a vyrazit vstříc poslední sekci.“

- - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - -

Ohlasy po RZ 6

Jan Černý - Petr Černohorský, Škoda Fabia R5 - Agrotec Rally Hustopeče 2017, foto: D.Benych

Jan Kopecký (st.č. 1): „Hustopeče jsou každý rok o vteřinkách a letos s tím hodně míchá počasí. My jsme bohužel hned na první erzetě po servisu udělali defekt pneumatiky. Vyděsilo mě bláto a přes jednu prudkou kompresi jsem musel brzdit natvrdo, protože jinak bychom to asi neudrželi na cestě, a cvaklo se to. Na obě dnešní sekce jsme zvolili správné pneumatiky, ale po tom defektu jsme museli zvolnit, protože jsme už neměli žádnou rezervu.“

Pontus Tidemand (st.č. 2): „První dvě zkoušky v sekci nebyly špatné, ale hned zkraje té poslední jsme udělali defekt pravé zadní pneumatiky a ztratili strašně moc času.“

Václav Pech (st.č. 3): „Na RZ 4 jsme udělali gumu. Jsem normální blbec, protože to bylo za zatáčkou, kterou mám napsanou, že se nekatuje. Problémy museli mít už kluci na konci prvního průjezdu, protože tam bylo vytaháno. V noci na to ale nebylo vidět, takže jsem se podržel té jejich stopy a ... bohužel. Fakt mě to hrozně štve. Zbývající dvě zkoušky už byly dobré a bylo to moc hezké svezení.“

Martin Koči (st.č. 4): „Na poslední zkoušce jsem udělal defekt. Byla to moje hloupá chyba a strašně mě to mrzí. Vedli jsme i slovenský šampionát ... prostě blbost, mrzí mě to. Ale budiž.“

Pavel Valoušek (st.č. 5): „Jsem za dnešní výsledek rád. Nám se na dnešní první sekci nepodařila úplně ideálně volba pneumatik, navíc počasí si s námi hrálo neskutečně, nepamatuju tak těžké Hustopeče. Bylo to těžké i na koncentraci. Na poslední dnešní erzetě jsem jel několik kilometrů za Martinem Kočim, stejně ale pršelo a my jsme měli tvrdé pneumatiky.“

Grzegorz Grzyb (st.č. 6): „Hned začátku čtvrté zkoušky jsme udělali defekt levého předního kola, ve stejné kompresi jako Kopecký a Pech. Jenomže nám to kolo ušlo kompletně hned a ztratili jsme minutu. Škoda toho. Ale taková je rally, jsme v cíli a musíme bojovat dál. Dnes to bylo hodně těžké, počasí všem komplikovalo situaci s obutím. Rychlostky jsou krásné a jede se rychle, tak musíme držet tempo.“

Jan Dohnal (st.č. 7): „Bylo to lepší. Určitě jsme zvolili lepší pneumatiky, dali jsme jinou směs a bylo to hned hodně znát. Fungovalo to dobře, ale já se nemohl dostat do rytmu a nedokázal toho využít. Rozhodně máme co zlepšovat.“

Vojtěch Štajf (st.č. 9): „Myslím, že etapa byla pro nás úspěšná, i když jsem udělal jednu chybu, která mě mrzí, protože jsme měli obuto spíše do mokra a jediná mokrá erzeta v první sekci byla ta prostřední, kde jsme trefili betonový protikatovací zátaras a udělali jsme defekt. Jeli jsme pět kilometrů po ráfku a nechali jsme tam nějaký čas. Ve druhé sekci už bylo defektů víc a my jsme rádi, že jsme nic nevyvedli. Našli jsme si soupeře v Honzovi Dohnalovi, na kterého jsme teď o osm sekund navýšili náskok, takže dohánět bude muset zítra on.“

Miroslav Jakeš (st.č. 10): „Pneumatiky jsme zvolili dobře, časy taky super, ale na poslední jsme doplatili na startovní pořadí – jeli jsme až desátí nebo devátí. Kluci před námi to ještě stihli za lepších podmínek, ale nám začalo pršet a museli jsme zvolnit. S dnešním průběhem jsem spokojený. Sice jsme v první rundě udělali nějaké chyby, které nás stály čas, ale jsme tady a zítra nás čeká nový den.“

Roman Odložilík (st.č. 12): „Tohle jsem tady opravdu dlouho nezažil. Vlastně ani nevím, kolikátí jsme. Na tu druhou rundu jsem obul tvrdá kola a měli jsme tím pádem obrovské krize, hodiny, všechno možné, takže jsem rád, že jsme to dnes dojeli. Bylo to těžké. V dešti na poslední zkoušce jsme probrzdili křižovatku, pak jsem to pak doslova provrkal. Auto nešlo řídit, ale tak to měli asi všichni.“

Karel Trněný (st.č. 14): „Druhou sekci už jsme jeli normálně, ale událost z první zkoušky, kde se nám 'vyplo' auto, se s námi vezla celou první etapu. Zase si ale cením, že jsme zabojovali a že se teď dereme pořadím vzhůru. Co se týče gum, jeli jsme od začátku takový univerzál, spíš jsme volili jistotu, abychom z této pozice něco nevyvedli.“

Jaroslaw Szeja (st.č. 19): „Opravdu to bylo hodně těžké. Jeli jsme na tom mokru na tvrdém sliku, dvakrát jsme vyletěli mimo trať. Ale kromě předního nárazníku jsme autu nijak neublížili a jsem za to docela rád. Pomohla nám dnešní poslední erzeta, snažili jsme se jet čistou stopu. Zítra snad bude lépe, ale čekají nás zase těžké zkoušky. Musíme bojovat.“

Martin Březík (st.č 18): „Pátek byl hodně těžký. Celou čtvrtou erzetu jsme jeli po defektu, který jsme dostali v jedné kompresi po startu. Po dešti bylo někde sucho a někde mokro a na tom prachu to neskutečně klouzalo. Zvolili jsme ale opatrnější variantu obutí, hned od začátku jsme jeli měkkou směs pneumatik. Na tu první zkoušku to samozřejmě nebylo ideální, ale jinak to docela šlo. Večer jsme pak jeli měkký slik. K vedení v českém mistrovství nám pomohli i soupeři, ale to jsou holt závody. Poděkovat musím i spolujezdci, který mě přesvědčil, že nebudeme ten defekt měnit na vložce a dojedeme na něm až do cíle.“

Jaroslav Pešl (st.č. 25): „Doslova jsme protrpěli, o závodění nešlo mluvit, ale dojeli jsme až do cíle etapy. Snad to v sobotu půjde líp, ale zatím to nevypadalo vůbec dobře. Sice nás nepotkaly defekty, ale nevhodně jsme obouvali. Auto bylo nečitelné, každou chvíli to klouzalo, jednou to bylo přetáčivé, jindy zase nedotáčivé, nic moc.“

Peter Gavlák (st.č. 27): „Na posledních třech rychlostních zkouškách jsme potřebovali přidat, což se nám povedlo a naopak ostatní kluci měli problémy, defekty a tak. Nám se naštěstí potíže vyhnuly, kromě jednoho malého stromku, ale vyvázli jsme z toho jen s rozbitým zadním světlem a pokrčeným blatníkem. Trefili jsme se i do pneumatik a díky souhře těchto okolností jsme po pátku první. Hlídáme si ale hlavně slovenské mistrovství, kde se boduje každý den zvlášť, takže sobota bude o tom samém.“

Simon Wagner (st.č. 38): „Bylo to opravdu moc pěkné a bavilo nás to. Jenom je škoda, že se nám nepodařilo trefit pneumatiky. Ale s časy, které jsme na nich zajížděli, jsem byl spokojen. Není to tu tak těžké jako třeba na Krumlově, ale díky šotolině je to velice zajímavé a moc se mi to líbí, sedí mi to. Nejtěžší místa byla v lese, ale užívali jsme si to. Auto fungovalo, i spolupráce s novou spolujezdkyní je moc dobrá. Těším se na sobotu.“

Filip Mareš (st.č. 39): „Bylo to pro nás stejně těžké jako pro všechny ostatní. Bylo to hodně ošemetné, protože deště sice moc nespadlo, ale ten prach je zrádný, to všichni vím. V pátek jsem to také poprvé zažil a můžu to jen potvrdit. Celkem dobře se nám podařila volba pneumatik, když jsme někde ztratili, tak to bylo spíš mojí opatrností, ale asi to bylo na místě. Měli jsme jen jednu horkou chvilku, kdy se nám auto svezlo na výjezdu z jedné pomalé zatáčky, to mi trošku zatrnulo.“

Tomáš Knápek (st.č. 44): „Třetí místo ve dvoukolkách je pro mě překvapením. Hustopeče se mi líbí, ale hrozně to klouzalo a podle mě nám pomohly chyby soupeřů. Jeli jsme si svoje tempo a měli jen jednu větší krizi, z níž jsme vyvázli bez defektu, jen s poškozeným ráfkem. Jsme rádi, že jsme první etapu dokončili.“

Počasí zdramatizovalo závěr první etapy

Jízdu na horské dráze připomínaly dílčí výsledky závěrečné trojice rychlostních testů první etapy letošní hustopečské rally. Navzdory tomu, že Jan Kopecký nezajel ani jednou nejrychlejší čas, jeho náskok na čele výsledkové listiny po prvním dni narostl na rovných 26 vteřin.

Na RZ 4 se nejlépe dařilo Martinu Kočimu před Miroslavem Jakešem, výborným třetím časem se pak na druhém Kurdějově blýsknul Jaromír Tarabus s postarší Fabií S2000. Čtvrtý čas posunul do čela průběžné klasifikace Švéda Tidemanda, když Kopecký ztratil po defektu přes dvacet vteřin. Na třetí příčku a zároveň do vedení klasifikace slovenského mistrovství se posunul Koči před Pavla Valouška, dosavadní lídr MSR, Grzegorz Grzyb, se po problémech propadnu na desáté místo.

O test později potvrdil svou formu vítězstvím Miroslav Jakeš, o druhou příčku se podělili Václav Pech a Martin Koči. Kopecký byl čtvrtý, ale i tento výsledek mu stačil na to, aby snížil svou ztrátu na vedoucího Tidemanda na zanedbatelných šest desetin vteřiny. Mezi vedoucím Švédem a pátým Jakešem pak byl po RZ 5 rozdíl pouhých 13.1 sekundy, což je situace, kterou jsme v domácím šampionátu už dlouho neviděli.

Na posledním testu dne se v dešti do čela průběžné absolutní klasifikace Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče vrátil Jan Kopecký, když se Pontus Tidemand po defektu propadnul na deváté místo. Nejrychlejší byl na šesté zkoušce Václav Pech, který poskočil ze sedmé na čtvrtou příčku výsledkové listiny za Pavla Valouška, který si tak připsal vítězství v rámci MSR, a třetího Miroslava Jakeše. Dařilo se i Polákům Szejovi a Grzybovi, kteří si polepšili na páté a šesté místo.

O vítězství v hodnocení mistrovství našich východních sousedů (každý den je v rámci MSR bodován jako samostatný podnik) se defektem připravil Martin Koči, jenž se propadnul za Romana Odložilíka na osmé místo, o pouhou desetinu vteřiny před Tidemanda.

V hodnocení produkčních vozů vede po první etapě možná poněkud překvapivě Peter Gavlák, o 2.1 sekundy druhý je Martin Březík a dalších 7.3 vteřiny ztrácí Jaroslav Pešl. Třída 3 dnes zaznamenala velkou úmrtnost, když odpadli mj. Kopáček, Jelínek, Šikl nebo Čapka.

Kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou ovládly Peugeoty 208 R2. O prvenství bojují Filip Mareš a rychlý rakouský mladík Simon Wagner (+5.6 s), třetí Tomáš Knápek ztrácí na první příčku hodnocení 2WD již 1:19.7 minuty.

Ohlasy po RZ 3

Úvodní sada rychlostních zkoušek 13. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče s sebou přinesla zápletku v podobě proměnlivých podmínek na trati, které pro posádky znamenaly komplikace v podobě volby optimálního obutí. S danou situací se nejlépe vypořádal Jan Kopecký na Škodě Fabii R5, který vyhrál dva rychlostní testy a po RZ 3 tak figuruje na čele průběžné absolutní klasifikace před týmovým kolegou Pontusem Tidemandem.

Třetí příčka aktuálně náleží Poláku Grzybovi, který tak zároveň vede hodnocení slovenského šampionátu před absolutně čtvrtým Pavlem Valouškem a pátým Martinem Kočim. Šestá pozice patří Václavu Pechovi, který do soutěže nevstoupil úplně podle svých představ, ale na třetí zkoušce si spravil náladu nejrychlejším časem. V soutěži už po havárii na RZ 3 nepokračuje Martin Vlček, vítěz posledních dvou rallysprintů ve Vyškově a Mostě.

Ohlasy po RZ 3:

Jan Kopecký - Pavel Dresler, Škoda Fabia R5 ; foto: D.Benych

Jan Kopecký (st.č. 1) : „Díky počasí byl úvod zajímavý. Jednička byla po startu vlhká se suchým koncem. Těsně před startem dvojky se přehnal déšť, takže se jelo na mokru, navíc tam bylo dost bláta z tréninku. Třetí erzeta byla úplně suchá. Naší výhodou byla perfektní volba pneumatik, obuli jsme měkčí směs. Na poslední byly hodně přehřáté, ale na dvou fungovaly. Když člověka honí taková smečka jako tady, nesmí zaspat. Takže od začátku se snažíme jet co nejrychleji.“

Pontus Tidemand (st.č. 2): „První zkouška byla prakticky suchá, ale druhá naopak kompletně mokrá. Trojka pak byla oschlá s pár vlhčími místy, ale užíval jsem si to a na třetí zkoušce mě to opravdu bavilo. Neměli jsme žádné problémy, jenom na tom druhém testu jsem málem přejel odbočení. Ostatní mi ale říkali, že na tom byli stejně, protože ta zatáčka byla totálně uklouzaná. Neplánujeme žádné změny v nastavení auta, možná jen jiné pneumatiky, ale to se uvidí podle počasí.“

Václav Pech (st.č. 3): „Na dvojce jsem udělal dvě jezdecké chyby. Jednou mi chcíplo auto, jednou jsem nedobrzdil ve vracáku a musel couvat. Pak už jsem se rozpinkli a bylo to dobré. Na trati to trošku klouzalo, ale aspoň jsme našli limity auta.“

Martin Koči (st.č. 4): „Bylo to hrozně náročné, hlavně na pneumatiky. Zkoušeli jsme to nějak namixovat, první dvě zkoušky jsme jeli na střední směsi a poslední pak s měkkou do kříže. Zrovna ta ale byla bohužel suchá a nebyla to ideální volba. Ale v pohodě, snažíme se nějak extrémně neriskovat a ve slovenském mistrovství jsme pár vteřin za druhým místem. Budeme se snažit myslet hlavně na tento souboj, dalo by se jet rychleji, ale nechceme prostě riskovat. Pro další sekci jenom změníme volbu pneu.“

Pavel Valoušek (st.č. 5): „Vůbec se nám nepovedla volba pneumatik. Trošku jsme zariskovali a volili na poslední chvíli, bohužel. Nevyšlo to úplně jak bysme chtěli, věřím, že ve druhé sekci to bude lepší. Líznuli jsme autem jeden retardér o gumu, ale nic zvláštního.“

Grzegorz Grzyb (st.č. 6): „Díky tomu, že jsme tu startovali loni, známe charakteristiku trati. Ale teď se jede víc v protisměru. Jsou tady složité podmínky, jednou je kluzko, podruhé máte dobrou přilnavost. Přijeli jsme bojovat o vítězství, přestože je tu tovární tým, takže s úvodem jsme spokojeni. Vůz funguje perfektně, teď se k němu musíme přidat i my, protože jsme udělali pár chyb.“

Jan Dohnal (st.č. 7): „Netrefili jsme volbu pneumatik, když jsme zvolili středně tvrdý slik. Když je sucho, tak se na tu pneumatiku můžete spolehnout, ale jak už je jen trochu vlhko, tak to nefunguje. Jednou to nezatáčí po předku, jednou to udělá smyk, nedá se na tom brzdit, nejsem prostě jet schopný plynule. Bylo to trápení.“

Miroslav Jakeš (st. č. 10): „Úvod nebyl nic moc. Měl jsem si vybrat měkčí, nebo mokré gumy. První vložka byla ještě dobrá, ale na druhé bylo moc mokro. Probrzdil jsem dvě zatáčky a musel se vracet, takže pak jsem si nevěřil a jen ji projel. Na trojce jsme zastavovali u Martina Vlčka. Když jsem viděl, že v lese je mokro, zvolnil jsem. Zpátky na suchu už to bylo dobré. Největším úkolem teď bude vybrat správné pneumatiky.“

Jaromír Tarabus (st.č. 11): „Jako jedni z mála jsme obuli nejtvrdší slik, čekali jsme osychající trať. Celá dvojka ale byla na vlhku a už v první zatáčce jsme to málem nezastavili. Trošku nás zbrzdil Martin Vlček, má rozbité auto a nechtěl, abysme do něj vletěli. Jinak ale všechno v pohodě, až na to, že jsme mohli mít ta měkčí kola.“

Roman Odložilík (st.č. 12): „Jako jediní jsme zvolili mokré gumy. Ale to, co jsme na nich získali na dvojce, jsme bohužel ztratili na na trojce. Ale i tak jsme s úvodem spokojeni.“

Karel Trněný (st.č. 14): „Na první zkoušce se nám zastavilo auto a museli jsme vylézt ven a řešit to. Hodně jsme tím ztratili.“

Ohlasy po shakedownu

Oficiální program letošní Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče zahájila odpolední testovací zkouška v okolí Starovic. Nejrychlejší čas v hodnotě 1:39.1 minuty na trati dlouhé 3.11 km zaznamenala dvojice Jan Kopecký - Pavel Dresler na tovární Škodě Fabia R5.

Jan Kopecký - Pavel Dresler, Škoda Fabia R5 ; foto: D.Benych

Kopeckému ke spokojenosti stačily tři průjezdy, zatímco jeho týmový kolega Pontus Tidemand potřeboval k zajetí druhého nejrychlejšího času průjezdy čtyři. Mladý Švéd zaostal za úřadujícím českým mistrem o čtyři desetiny vteřiny, o dalších sedm desetin zpět pak byl Jan Dohnal na Fordu Focus WRC.

Nejrychlejším pilotem v rámci slovenského šampionátu byl Pavel Valoušek s Fordem Fiesta R5, který se na trať testovací zkoušky vydal celkem pětkrát a na Kopeckého ztratil 1.5 vteřiny. Pátý na shakedownu byl o dvě desetiny sekundy za otrokovickým jezdcem Václav Pech s další Fiestou R5.

Výsledky shakedownu

První rychlostní zkouška hustopečské rally startuje dnes v 19:20 hod., na programu úvodní noční etapy je šest rychlostních testů v celkové délce 65.04 km.

Ohlasy po shakedownu:

Jan Kopecký (st.č. 1): „Tratě jsou pěkné, pořadatelé to postavili zajímavě. Je to jiná soutěž, než jsme v Česku zvyklí. Objevuje se tady šotolina, jede se mezi vinicemi, kde to klouže, protože se tam práší od zemědělských strojů. Vůbec se to nedá srovnat se šotolinou na Sardinii, kde jsme byli minulý měsíc. Styl jízdy bude úplně jiný. Stejně jako všichni bychom si přáli, aby nepršelo, protože na trati by bylo moc bláta. Náš cíl je jasný. Chceme vyhrát a prodloužit naši sérii.“

Pontus Tidemand (st. č. 2): „Jsem rád, že tady můžeme startovat. Představuje to výborný trénink před světovým podnikem v Německu, který je povinný pro všechny účastníky WRC2. Sice se tam jede až v srpnu, ale podmínky by měly být stejné - déšť i slunce. Se škodovkou jsem loni v Česku dojel dvakrát druhý, nyní zkusím zase zabojovat o pódium. Ale bude to těžké, protože je tu řada dobrých jezdců. Hodně rychlý bude hlavně Honza Kopecký, který to tu dobře zná. Nejsem si jistý, jestli mu budu stačit.“

Martin Koči (st.č. 4): „Na shakedownu jsme ještě malinko poladili auto, ale jinak už jsem si auto nastavil při středečním testu a mám z toho dobrý pocit. Na shakedownu jsme si dali dva průjezdy jenom tak pro jistotu a vše bylo fajn, takže se těšíme na závod. Je to pěkné zpestření, mít takovouto specifickou soutěž v kalendáři. Podobá se to tu trochu Německé rally, to je super. Určitě je tu výhoda, pokud to tu už znáte. Já si něco pamatuji z minulého roku a věřím, že mi to pomůže. Navíc si myslím, že jsme hodně dobře napsali rozpis, takže jsme v pohodě.“

Pavel Valoušek (st.č. 5): „Jsem hrozně rád, že jsme se mohli vrátit na rally v České republice. Můžu tu startovat díky spojení českého a slovenského mistrovství, Hustopeče mám rád a do Zlína je to jen kousek. Tratě jsou letos sestaveny špičkově, už jsem chválil pořadatele, nepamatuji, kdy naposledy to bylo tak hezky namotané. Moc se těším. Trošku bude asi hrát roli počasí, ale to jsou závody. Tahle soutěž je asi specifičtější než ostatní, je to taková malá Rallye Deutschland. Člověk musí hodně přemýšlet o brzdných bodech, je to často nepřehledné, ale krásné závody.“

Grzegorz Grzyb (st.č. 6): „Shakedown byl stejný jako loni, takže jsme si mohli porovnat časy. Podmínky byly trochu jiné, protože zapršelo a trochu to klouzalo, ale bylo to pěkné. Zdejší zkoušky se mi líbí, jsou úzké, technické a dost rychlé. Navíc se hodně jede v otevřeném prostoru mezi poli a vinicemi a máme tak docela přehled o trati. Trochu nás překvapila dnešní noční etapa, už nejsme zvyklí na to závodit do půlnoci, ale je to stejné pro všechny.“

Roman Odložilík (st. č. 12): „Pořád říkám, že na zdejší tratě by bylo dobré wéercéčko, ale Fiesta je určitě taky dobré auto na zdejší zkoušky. Sešla se tu obrovská konkurence a možná bude trochu divočejší počasí, bude to velmi težký závod. Každopádně je to tu pěkné, vždycky se mi tu líbilo. Letos se možná nebude tolik prášit, ale bude to náročné na pneumatiky, protože lesní úseky jsou úplně mokré a na některých místech hodně kluzké a zbytek trati je úplně suchý. Bude to těžké.“

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist