www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Skvělá jízda Toyoty Yaris WRC skončila v Austrálii bez odměny

21. listopadu 2017 • 14:00

V posledním kole světového rallyového šampionátu FIA v Austrálii dojel Esapekka Lappi s Toyotou Yaris WRC na šestém místě. Jeho stájový kolega Jari-Matti Latvala se až do poslední chvíle pohyboval na druhé pozici, avšak v poslední Power Stage byl nucen odstoupit. Letošní mistrovství pilotů nicméně zakončil na čtvrtém místě, a to hned v první kompletní sezóně továrního týmu Toyota po 18leté pauze ve WRC. Závodní tým Toyota Gazoo Racing během premiérového roku vybojoval třetí místo v hodnocení továrních týmů.

Esapekka Lappi - Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) - Rally Australia 2017

Poslední krátký den Rallye Austrálie završilo pouhých pět rychlostních zkoušek, které však extrémně zkomplikoval silný déšť. Celou rallye přitom již od počátku doprovázely značně proměnlivé podmínky. Kvůli počasí byla předposlední erzeta z bezpečnostních důvodů dokonce zcela zrušena. Závěrečnou zkouškou byla Power Stage, ve které si Lappi skvělou jízdou zajel pro třetí místo, čímž byla skvělá sezóna Toyoty Yaris WRC završena.

Akio Toyoda (předseda týmu): „V letošním roce jsme si užili řadu skvělých okamžiků v podobě vítězství ve Švédsku a Finsku. Ale ještě větší radost mi udělaly ty závody, které nám sice až tak dobře nevyšly, ale umožnily nám hodně se naučit a uvědomit si, že před sebou máme ještě dlouhou cestu. V Austrálii se Jari-Matti zasekl v poslední zkoušce, což je jeden z příkladů toho, že stále máme co zlepšovat – a vždy jsme vděčni za tyto příležitosti, ze kterých se můžeme učit. Poznatky získané v seriálu WRC se na jedné straně promítají do další práce týmu, ale také je využíváme ve vývoji našich sériových vozů. Fanouškům a médiím patří dík za celý letošní rok a již se těším na jejich další podporu. Z vlastních zkušeností vím, že jsou to právě fanoušci, kteří ženou motoristický sport kupředu. V příštím roce se k nám připojí nová posádka a my budeme mířit k ještě vyšším metám.“

Tommi Mäkinen (šéf týmu): „Myslím, že nikdo nemohl předvídat, jak tato rallye skončí, ale také si ani nemyslím, že by někdo očekával výsledky, kterých jsme letos dosáhli – takže ohromné díky všem, kteří k jejich uskutečnění přispěli: jezdcům, navigátorům a týmu, v Japonsku, Německu a Finsku. Austrálie byla jednou z nejsložitějších rallye v letošním roce, která přinesla hned několik velkých výzev: v pátek jsme museli opravovat, pak Esapekka v sobotu a neděli vyjížděl na trať jako první, a nakonec tu byla nehoda Jari-Mattiho v samotném závěru rallye. Toto zklamání by však nemělo zkalit naši radost z úspěchů, kterých jsme v letošním roce dosáhli: celkově to byl skvělý výkon. To však neznamená, že nyní můžeme polevit. Již v těchto chvílích se připravujeme na příští sezónu.“

Jari-Matti Latvala (jezdec, vůz č. 10): „Letošní rok jsem samozřejmě nechtěl zakončit právě takto, ale to je prostě rallye a vy se musíte snažit o maximum a učit se z každé zkušenosti, i když vám v dané chvíli nepřijde jako dobrá. V Power Stage jsme hodně tlačili na pilu, abychom zvýšili naše šance na skvělý výsledek, no a když tlačíte na pilu, k takovýmto věcem zkrátka dochází. Až do té chvíle to pro nás byla dobrá rallye a podařilo se nám dostat velmi blízko k prvnímu místu, zejména po první ranní etapě. Rád bych se omluvil za svoji dnešní chybu po tak ohromném úsilí všech tady, a především dlužím ohromné poděkování celému týmu za tento rok, který předčil veškerá moje očekávání.“

Esapekka Lappi (jezdec, vůz č. 11): „Byl to náročný den: spousta stojaté vody kvůli náhlému dešti během etapy před Power Stage. Pár věcí nás překvapilo, protože jsme opět vyjížděli na trať jako první. Neměl jsem pod kontrolou vůz – ten se choval spíše jako člun – ale jsme stále tady! Včera jsme byli první na trati a laborovali s volbou obutí; dnes se trať čistila méně, takže to bylo trochu snazší. Volba obutí vlastně dnes byla dobrá, protože jsme si nechali nějaké nové gumy v zásobě, takže jsme z toho měli dobrý pocit. Důležité je, že jsme se na tomto podniku hodně naučili a pokusili se najít nejlepší způsob jízdy na této trati. Při pohledu na celou sezónu jako takovou mám radost z našeho tempa, ale vím, že se musím ještě hodně učit, abych vyladil ty výkyvy, které jsme měli. Již se těším na příští rok.“

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist