www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Tomáš Knápek: V roce 2018 chceme bojovat o stupně nejvyšší.

12. prosince 2017 • 18:00

Olomoucký Tomáš Knápek oslaví na začátku ledna 2018 kulaté narozeniny a v tomto roce by si rád nadělil pěkný dárek v podobě umístění ve třídě. Zatím jsme ovšem na konci sezony 2017, tak si ji v kostce s devětadvacetiletým jezdcem ještě jednou proleťme.

Na začátku sezony jsi střídal závody z velkého mistráku se sprinty, znamená to, že jsi zkoušel, ve kterém mistrovství ti to půjde lépe?

Tomáš Knápek - Ivan Horák (Peugeot 208 R2) - Rally Vyškov 2017

„Naší prioritou od začátku sezony 2017 byly závody „velkého“ mistrovství České republiky. Dva starty na sprintech jsme brali pouze jako testy a přípravu. Rallysprint Kopná jsme jeli pouze v rámci tréninku pro její technický charakter a krásu soutěže. Bohužel na první rychlostní zkoušce nám spadl klínový řemen na servořízení a byla to dřina dojet rychlostku. Na přejezdu se nám závadu podařilo opravit a následující zkouška byla již bez problémů. Stejný problém ovšem nastal na třetí erzetě, kdy opět krátce po startu spadl řemen a já zažil nucenou posilovnu znovu. Naštěstí následoval servis, kde jsme s mechaniky řemen pořádně upevnili. Zbytek soutěže jsme věnovali nastavení podvozku na mokrém povrchu, protože šance na dobrý výsledek byla pryč. Vyškovský podnik je pro nás domácí díky Futures Conproduct s.r.o., která sídlí pár kilometrů od centra soutěže. Konkurence byla opět nabitá a my byli připraveni poprat se o co nejlepší výsledek. První polovina soutěže se nám vcelku dařila, pak jsem ale udělal pár chybiček a bylo z toho 5. místo ve třídě 6.“

Nakonec jsi zvolil velký mistrák, proč právě tato volba? Přece jen ve sprintech je nejen ve třídě větší konkurence…

„V loňské sezoně jsme jeli velký mistrák, abychom poznali tratě a získali cenné zkušenosti, které jsou potřeba pro dobrý výsledek do budoucna. Dvoudenní závody jsou krásné, náročné a dlouhé zároveň. Zkušenost z dojeté soutěže je k nezaplacení. Konkurence je podle mě ve třídě 6 velmi silná i ve velkém mistráku, a Simon s Filipem nasadili laťku hodně vysoko. Na každých závodech v naší třídě startovalo nejvíce aut ze všech tříd.“

Jak jsi spokojený s konečnými výsledky?

„S konečným výsledkem jsem vcelku spokojený, škoda jen neděle v Příbrami. Je to rally, na „kdyby“ se nehraje a k dobrému výsledku se musí sejít dohromady více věcí. Měli jsme od každého trochu - defekt na Barumce, upadnuté kolo na Krumlově a nakonec se nám 3. místo ve třídě 6 rozplynulo s vylomeným závěsem kola na „Dublovické motanici“ u Příbrami. Konečné 5. místo ve třídě 6 a zároveň v kategorii 2WD je dobré.“

Který závod považuješ za nejpovedenější?

„Za nejlepší závod beru určitě Hustopeče, které patří mezi mé oblíbené, a moc rád se jich účastním. Mají krásné tratě, skvělou organizaci a zázemí. Všechno tam klape na 110%. Letos nejenom nás překvapilo počasí, kdy déšť v první etapě, která se jede z poloviny za tmy, hodně ztížil závod. Snažili jsme se držet tempo a poprat se o výsledek. Tma a mokro mi nevadí, a až na jednu velkou krizi v lese, kterou odnesl naštěstí jen podřený přední nárazník a disk o betonový jehlan, jsme dokončili úvodní etapu na 3. místě ve třídě. K našemu skvělému výsledku nám svým způsobem dopomohly i soupeři, kteří měli často defekty a pneu přezouvali na erzetě. Ve druhé etapě jsme se snažili kontrolovat náskok před soupeři a nedělat zbytečné chyby. Drama to bylo až do poslední rychlostní zkoušky, protože nad poslední zkouškou bylo nebe opět plné dešťových mraků a rozhodně to nevypadalo na pneumatiky, které jsme měli zrovna obuté na autě. Asi 11 minut před startem jsme se rozhodli auto celé přezout a zkombinovat s mokrými koly, které jsme měli jako rezervy. Přezutí jsme s Ivanem zvládli a na start přijeli ve svém čase. Tato volba se nám vyplatila, protože krátce po odstartování erzety začalo pršet. Do cíle jsme dojeli v pohodě a pak už jen čekali, jak zkoušku zajedou kluci za námi. Byly to patrně nejdelší tři minuty, jaké jsem doposud zažil. V průběhu druhé etapy nás pomalu stahoval Tomáš Pospíšilík a po zjištění jeho času propukla u nás velká radost a emoce zároveň. Třetí místo ve třídě a šesté ve dvoukolkách totiž bylo naše. Bylo to mé první pódiové umístění s Peugeotem 208 R2, takže obrovská spokojenost.“

Na který bys naopak nejraději zapomněl?

Tomáš Knápek - Ivan Horák (Peugeot 208 R2) - Rallye Šumava Klatovy 2017

„Tím smutným závodem je určitě již zmiňovaná Rally Příbram. Přijeli jsme do centra soutěže s cílem bojovat o konečný bronz ve třídě a na dosah byl i třetí flek ve dvoukolkách. Tuto rally jsme jeli poprvé a musím přiznat, že jsem byl mile překvapen. Když se mezi jezdci mluvilo o příbramské soutěži, tak vždy s dovětky, že jde o rychlou soutěž. O to víc u mne panovala spokojenost po seznamovacích jízdách, kdy jsem poznal hezké tratě. Počasí na závod bylo deštivé, tudíž volba pneumatik byla jasná. Od úvodní zkoušky sobotní etapy jsme šli tvrdě za výsledkem a na konci dne jsme vedli třídu se šestivteřinovým náskokem před Rendou Dohnalem. Také druhou polovinu Rally Příbram jsme začali dobře. Vše fungovalo bez chyby až do 12. RZ, kterou jsme nedokončili pro ulomený závěs levého předního kola. Krizové místo v obci Dublovice je známé svými uklouzanými kostkami, což jsme záhy pocítili i my. Musím říct, že na toto místo jen tak rychle nezapomenu.“

Dvě odstoupení na ulomená kola, to ti bývá cesta úzká nebo tak moc katuješ?

„Je pravda, že cesty jsou místy hodně úzké, ale já jsem zastáncem jízdy po cestě a ne velkého katování. Bohužel vykatované zatáčky jsou většinou od čtyřkolek, které projedou místa bez problémů, ale dvoukolka se musí držet ve stopě. První odstoupení na ulomené kolo bylo v Českém Krumlově. Tady byly na vině štefty na levém předním kole. Kolo nám upadlo naštěstí v pomalém úseku a poškození nebylo tak vážné. Raději si ani nepřipouštím situaci, že by se nám tento problém stal v nějaké rychlé pasáži. Druhé odstoupení jsem si zavinil sám chybou v Dublovicích na Příbrami, kde jsme o něco přehnali nájezdovou rychlost na kostky a ve spojení s vytahaným blátem a listím nebylo v mých silách auto nasměrovat, ani zastavit, kde jsem chtěl. Následek byl dost tvrdý náraz na obrubník a vylomené kolo. Chtěl jsem pokračovat, ale po zjištění rozsahu poškození to nešlo. Bylo to obrovské zklamání.“

S jakými plány chceš vstoupit do sezony 2018?

„V sezoně 2018 se chceme poprat o stupně nejvyšší a zúročit tak získané zkušenosti ze soutěží s Peugeotem 208 R2. Chceme se zúčastnit všech soutěží velkého mistrovství ČR, vše je však zatím v jednání a na závěry je ještě brzy.“

Jak budeš trávit zimné přestávku?

„Zimní pauzu budu věnovat zlepšování své fyzické i jezdecké kondice, protože závody jsou dost náročné a štěstí přeje připraveným. Jinak budu chodit do práce a snažit se udělat co nejvíc práce na stavbě rodinného domu, protože přes sezonu volných víkendů moc není.“

Poděkování

„Chtěl bych touto cestou moc poděkovat našemu manažerovi Milanu Korčákovi za celou sezonu 2017, všem sponzorům, spolujezdci Ivanu Horákovi za celoroční diktát a profesionální přístup. Velké díky patří také celému týmu Sparrow racing za skvělý servis a přípravu vozu po celý rok. Rodině a přítelkyni Lence za podporu a všem fanouškům, kteří nás hnali kupředu.“

Miroslav Vebr ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist