www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Tým Toyota Gazoo Racing ladí na mexické vedro a šotolinu

6. března 2018 • 08:00

Na soutěžní tým Toyota Gazoo Racing už čeká Rallye Mexiko, které se jede 8. až 11. března, a jde o první kolo letošní sezóny pořádané na šotolině. Tým doufá, že se v jednom z nejnáročnějších letošních podniků pochlubí pokrokem, kterého s vozy Toyota Yaris WRC dosáhl. Tým je momentálně druhý v šampionátu továrních týmů, jeden bod za prvním v pořadí, a všichni jezdci, Jari-Matti Latvala, Esapekka Lappi a Ott Tänak, jsou v první pětce celkového pořadí.

Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) - Rally Guanajuato México 2017

Rallye Mexiko charakterizují vysoké teploty vzduchu kolem 30 °C a současně vysoká nadmořská výška na trase rallye. V praxi to znamená méně vzduchu pro motory, kdy výkon vozů klesá až o 20 procent.

Závod ve čtvrtek začne velkolepě v ulicích a tunelech mexického města Guanajuato. Další divácky atraktivní etapy proběhnou v pátek a sobotu na ulicích města León a na místním okruhu. Součástí pátečního programu jsou i dvě rychlostní zkoušky El Chocolate: nejdelší etapy rallye (31,44 km), která zahrnuje i nejvyšší bod závodní sezóny ve výšce přes 2700 m nad mořem. Rallye pak zakončí tři nedělní erzety, včetně druhého průjezdu Las Minas v podobě Power Stage.

Tommi Mäkinen (šéf týmu): „Udělali jsme spoustu práce, abychom se zlepšili oproti loňsku, kdy pro nás Mexiko bylo s novým vozem docela náročné. Mezitím jsme analyzovali vše, co se událo. Zlepšili jsme chlazení a také jsme vylepšili motor. V Japonsku jsme měřili výkon motoru v podmínkách vysoké nadmořské výšky. Těmto otázkám jsme věnovali hodně pozornosti, a tak doufám, že to dohromady bude dost k tomu, abychom měli konkurenceschopný balíček, což ale budeme s jistotou vědět až po zahájení závodu.“

Jari-Matti Latvala (jezdec, vůz č. 10): „Do Mexika jezdím vždy rád a vychutnávám si teplo a sluníčko, poprvé po skončení zimy. Tamní erzety obsahují velmi rychlé i velmi pomalé úseky a také je tam spousta volných balvanů kolem trati, takže musíte jet přesně. Pokud to dotáhneme až na stupně vítězů, bude to opravdu dobré pro šampionát. Je evidentní, že vůz potenciál má. Ve Španělsku jsme minulý týden absolvovali dobré testy na šotolině. V Mexiku bude samozřejmě tepleji, ale v tuto roční dobu v Evropě nic lepšího udělat nemůžete. Trochu jsme zapracovali na podvozku a cítím, že záběr a držení stopy při brzdění je lepší, než tomu bylo v závěru loňského roku.“

Ott Tänak (jezdec, vůz č. 8): „Rallye Mexiko bude mým prvním podnikem na šotolině s vozem Yaris WRC. Musím se naučit spoustu nových věcí, nicméně ve Španělsku jsme minulý týden měli dva testovací dny, které byly velmi užitečné. Zkusili jsme co nejvíce různých věcí, abychom pochopili, jak bude vůz reagovat. První pocity z vozu na šotolině jsou docela dobré: je zde ještě pár věcí, na které je nutné si zvyknout, a také několik věcí, na kterých musíme zapracovat. V Mexiku budeme mít lepší pozici na trati, protože vyjíždíme jako pátí. Čištění trati tam hraje důležitou roli, a tak by nám to mělo pomoci. V Mexiku již mám nějaké zkušenosti, takže tam odjíždím v klidu a myslím si, že máme slušné šance bojovat o nejvyšší příčky.“

Esapekka Lappi (jezdec, vůz č. 9): „V Mexiku nyní pojedu vůbec poprvé, nicméně vloni jsem tam byl na ohledání trati, takže mám představy o tom, co očekávat. Povrch se podobá štěrkovým silnicím ve Španělsku, kde všichni před akcí absolvovali testování, ale myslím si, že rychlostní zkoušky budou při druhém průjezdu mnohem drsnější. Velkým rozdílem bude také vysoká nadmořská výška: nikdy jsem nejel za podmínek tak řídkého vzduchu. Znamená to, že motor nedisponuje takovým výkonem, takže můžete být nuceni trochu změnit styl jízdy. Mám radost z toho, jak jsem do sezóny vstoupil, a doufejme tedy, že můžeme navázat i v Mexiku. Hlavním cílem pro mne je však absolvovat všechny erzety a získat zkušenosti do budoucna.“

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist