www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 21. července 2018, Svátek má Vítězslav, zítra Magdaléna

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

SOUHRN: Jan Kopecký vítězem Kowax Valašská Rall ValMez 2018 (+ OHLASY)

25. března 2018 • 17:15

Také domácí soutěžácká sezóna konečně začíná. Úvodní podnik mistrovství České republiky opět hostí Valašské Meziříčí, kde si to početné startovní pole rozdá o první mistrovské body. Průběh Kowax Valašské Rally ValMez můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Online výsledky - Diskuse k soutěži - Další informace

- - - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - - -

Ohlasy z cíle

1 / Jan Kopecký

„Byl jsem stále ve střehu a hlídal si své tempo a rytmus. Muselo nás to pořád bavit. Doma to člověk zná, ale jely se nové úseky a zase jsme se tím pádem naučili něco nového. Pokud není co zlepšovat, tak se dostaví stagnace nebo se jde zpět. Musíme se tedy podívat i na věci, které nebyly úplně optimální a snažit se z nich vytěžit maximum.

Nový design našeho auta se mi moc líbí, máme k němu i nové kombinézy. Jsem rád, že když letos slavíme sto let Československa, že můžeme jet v těchto barvách.“

2 / Václav Pech

„Ráno jsem dělal nějaké jezdecké chyby a moc mi to nešlo, ale ke konci jsme se zase chytil a jel v optimálním tempu. Na poslední zkoušce jsme se hodně snažili a jsem šťastný, že se to nakonec povedlo. Od druhé zkoušky na polygonu už jsem fyzicky hodně trpěl, jsem rád, že jsme v cíli. “

3 / Jan Černý

„Dnes to nebylo jak bych si představoval. Myslel jsem, že spíš trošku přidáme. Udělal jsem pár chybiček, přidaly se drobné technické problémy a úplně jsem ztratil jistotu. Bylo to náročné a na Kopřivnici jsem jel zbytečně agresivně a poničil si pneumatiky, takže závěr byl trochu boj o přežití. Jsme ale v cíli a páté místo v této konkurenci není úplně špatné. Je potřeba zapracovat před dalšími závody.“

4 / Ole Christian Veiby

„Byla to opravdu krásná bitva s Václavem Pechem. Musel jsem si hlídat nejen styl jízdy, ale také být hodně rychlý. Na poslední zkoušce jsem se snažil, ale udělal jsem hodiny v hodně rychlém místě a musel couvat. Měl jsem štěstí. Takové věci se ale prostě stanou, když jedete na limitu, někdy to tak je. Největším pozitivem této soutěže je fakt, že jsme se naučili hodně nového o jízdě na asfaltu, byl to úplně jiný typ tratí a povrchu. Těžko teď mluvit o dalších plánech, ale doufám, že budeme ještě moci v České republice startovat znovu.“

5 / Jan Dohnal

„Dneska jsme si to užili, skvělý sport. Po zimě jsme se posunuli hodně dopředu, mám z toho radost a skvělý pocit. Na poslední Bystřičce jsem udělal chybku a chvíli jel škarpou, takže mě těch sedm desetin trochu mrzí, na poslední zkoušce bych vteřinku dvě našel. Trošku mě to mrzí, ale to se dopředu nevědělo. Pořadatelé udělali obrovský kus práce a nabídli nám letos sportovně hodnotnou soutěž. Byl to sport a většina tratí byla hezká.“

6 / Jaroslaw Szeja

„Úplně se nám to nepovedlo podle představ. Měli jsme rychlost, ale chyběla tomu vyrovnanost. Dělali jsme malé chyby, i když naštěstí jenom malé. Je to o detailech, do Šumavy máme čas přemýšlet. Valaška k nám nikdy nebyla laskavá, tratě se mi líbí, ale prostě nám tu není přáno.“

8 / Jaromír Tarabus

„Mám smíšené pocity. Dnes se nám podařil jenom Fulnek a jinak jsme jenom víceméně prohospodařovali včerejší náskok před Martinem Vlčkem. Udrželi jsme ho za sebou a s tím jsme spokojení, ale určitě jsme chtěli jet líp. Úplně jsem se v autě necítil a nedokázal využít jeho potenciál jak bych chtěl.“

10 / Martin Vlček

„Na druhé Bystřičce jsme udělali malou chybičku a připletla se nám do cesty nějaká trnka, ale jinak to dnes bylo dobré. Pro pořadatele mám jen slova chvály, odvedli kus práce a laťku pro ostatní nastavili hodně vysoko, mají co dohánět.“

16 / Filip Mareš

„Užívali jsme si to od začátku do konce. Auto je úžasné a má velký potenciál, bude mi asi pár závodů trvat, než ho budu schopný využít. Mám radost, že jsme odjeli celou soutěž a získali spoustu zkušeností. Dnes už to bylo znát, hlavně na jistotu. Už se těším na další start. Letošní soutěž se mi líbila, i kvůli menší porci kilometrů v Kopřivnici. Ubylo i retardérů a jinak to bylo pro všechny stejné.“

17 / Václav Kopáček

„Určitě je to dobrý výsledek, nečekali jsme ho. Víme, že se s autem dá jet rychle, ale musíme postupovat v klidu. Pokud s tímhle autem budeme ještě moci startovat, tak se na to budu strašně těšit. Největší rezervy byly v brzdách, už jsem se začal trochu opírat do pneumatik. V závěru jsme jeli tvrdší směs a poslední dvě erzety se mi hodně líbily.“

21 / Martin Březík

„Závěr jsme si užili, na Kopřivnici jsme jeli i pro diváky, i když jsme dali zabrat pneumatikám. Z pohledu tratí to bylo letos na jedničku, organizačně to bylo až na drobnosti taky v pohodě. Po Valašce se asi ukážeme na Kopné a pak se teprve uvidí co dál.“

23 / Martin Šikl

„Moc jsme si ten závěr užili. Dojížděli jsme na starých gumách a trošku i bavili diváky. Bylo to nádherné, nepršelo, žádné problémy. Martinovi jsme nestačili, v závěru jsem nechtěl riskovat defekt nebo nějaký problém, všechno klaplo jak mělo.“

34 / Lukáš Matěna

„Byla to hezká a rychlá soutěž, jelo se nám velice dobře. Bylo to hezčí a zajímavější, i Kopřivnice v tomto formátu byla v pohodě. Trochu zbytečná mi přišla městská zkouška, tak jsme tam vyvedli pár věcí. Dneska jsme měli trochu technické problémy, nicméně jsme v cíli.“

35 / Andrej Barčák

„Včera jsme špatně obuli, nečekali jsme, že bude taková zima a zvolili jsme moc tvrdé pneumatiky. Chyběla nám tím pádem i jistota, auto nedrželo a z toho pramenily i další nepřesnosti a velká časová ztráta. Večer už to bylo lepší a dneska jsme už útočili na první příčky. Musím říct, že mám větší radost z dnešního třetího místa než z loňského druhého.“

39 / Julian Wagner

„Je to pro nás určitě moc dobrý vstup do českého mistrovství. Odvedli jsme dobrou práci, navzdory včerejším problémům. Dnes to už bylo vše v pořádku, zrychlovali jsme a myslím, že máme dobrý směr pro další rally. Hodně jsem se naučil, je to něco úplně jiného, než známe z Rakouska. Musím si na to zvyknout, jestli chcete jet rychle na mezinárodní úrovni, musíte být rychlí i v Česku.“

40 / Lumír Firla

„Jsem nadmíru spokojený. Byl to teprve můj druhý závod s tímto autem, nečekal jsem, že bysme v této konkurenci mohli zajet druhé místo. Hodně jsem se naučil, hlavně na nečistotách. Líbilo se mi to, čím dál víc si zvykám a doufám, že budeme ještě zrychlovat.“

41 / Jiří Navrátil

„Byla to krásná soutěž, erzety se opravdu povedly. Měli jsme dobrý rozpis od Václava Arazima a začali docela nekompromisně a rychle. Pátek byl úžasný, večer jsem měl úžasný pocit. Dnes ráno jsem byl trošku nervózní, pak nám to na první Juřince sežralo řemen vodní pumpy a od té doby jsme měli potíže s motorem, který se přehřál. Hodně jsme ztratili, auto jelo v nouzovém režimu a nahodile ztrácelo výkon. V závěru už zapracovala únava a psychika, na Bystřičce jsem udělal hodiny a musel vycouvat. Na Juřince už to úplně zvadlo a kdyby se jela ještě jedna zkouška, tak asi v cíli nebudeme. Čtvrté místo bych před soutěží bral, ale po pátku je to trochu hořký konec.“

RZ 15 - Juřinka 2 (8.83 km)

Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem na tovární Škodě Fabii R5 úspěšně obhájili loňské prvenství a stali se celkovými vítězi 38. Kowax Valašské Rally ValMez 2018. Druhou příčku nakonec vybojovala dvojice Václav Pech - Petr Uhel, třetí místo získali norští hosté Ole Christian Veiby a Stig Rune Skjaermoen.

Po Veibyho chybě na nakonec o pouhých sedm desetin vteřiny skončil čtvrtý Jan Dohnal, pátou příčku při premiéře s Fiestou R5 dokončil soutěž Jan Černý. Jaromír Tarabus uhájil šestou příčku před Martinem Vlčkem. Osmé a deváté místo jsou určitě pozitivem z pohledu prvního startu s vozem této kategorie pro Filipa Mareše a Václava Kopáčka. Nejlepší desítku pak uzavřel Jaroslaw Szeja.

V produkčních autech se stal jasným vítězem Martin Březík před Martinem Šiklem, třetí místo patří Lukáši Matěnovi. V kdysi z jedné z nejosazovanějších tříd nakonec soutěž dokončilo pouhých pět vozů.

V kategorii dvoukolek navázal výborným výkonem na loňské prvenství Simona Wagnera jeho mladší bratr Julian, svůj druhý start s vozem kategorie R2 proměnil v druhé místo Lumír Firla. Z bronzu se nakonec po poslední zkoušce raduje Andrej Barčák, kterému kromě dnešního dobrého výkonu pomohla k umístění na stupních vítězů také chyba Jiřího Navrátila na závěrečné zkoušce.

RZ 14 - Bystřička 2 (15.08 km)

Druhá Bystřička se opět stala vítěznou pro Jana Kopeckého. O druhé místo se podělili Jan Dohnal a Ole Christian Veiby. Václav Pech byl čtvrtý a po předposledním testu se tak před něj dostal norský mladík rozdílem poloviny vteřiny.

V souboji za hranicí první desítky se na úkor Miroslava Jakeše posunul na dvanácté místo Karel Trojan. V produkčních vozech má Martin Březík více než minutový náskok na Martina Šikla, ten má pak na třetího Lukáše Matěnu k dobru přes dvě minuty.

Pořadí se opět promíchalo na čele vozů s jednou poháněnou nápravou. Julian Wagner má na čele komfortní náskok, ale na druhou příčku se vrátil Lumír Firla, když po RZ 13 druhý Jiří Navrátil ztratil 40 vteřin a před závěrečným testem ztrácí na druhé místo rovných osmnáct sekund. Navíc pouhé dvě desetiny vteřiny za Navrátilem figuruje Andrej Barčák.

RZ 12+13 - Tatra 1,2 (5.32 km)

Dva průjezdy diváckou zkouškou na kopřivnickém polygonu s sebou přinesly pětivteřinovou penalizaci vedoucí trojice, takže retardéry nakonec do vzájemného souboje druhého Václava Pecha a třetího Ole Christiana Veibyho nepromluvily. Mladý Nor ale po RZ 13 snížil svoji ztrátu na pouhých děvět desetin vteřiny.

Status quo zůstal nejen v celkovém pořadí, ale zároveň také v notně prořídlém hodnocení třídy 3. V hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou naopak poskočil dopředu Jiří Navrátil, který vyhrál oba průjezdy v areálu Tatry a odsunul na třetí místo Lumíra Firlu odstupem 18.3 sekundy.

Ohlasy po RZ 11

1 / Jan Kopecký

„Ráno jsem začal trochu opatrněji, na vlhku to strašně klouzalo, asi kvůli zbytkům posypové soli. Doplatil na to i Václav Pech, který byl asi dvakrát mimo trať. Ráno jsem váhal, jestli neobout trošku tvrdší slik a asi by to bylo lepší. Měkkou směs už asi dnes nepojedeme.“

2 / Václav Pech (bez znalosti anulování RZ8)

„Na prvních Hukvaldech jsem třikrát nedobrzdil, jednou jsme vypadli na louku. Naštěstí jsme se vždy zdárně vrátili na cestu. Raději jsem tak jel Bystřičku více opatrně, neboť to hodně klouzalo a nechtěl jsem udělat větší chybu.

Podmínky jsou naprosto odlišné než včera, není tak vytaháno, ale asfalty jsou více uklouzané. Snažil jsem se jet rychleji, ale nešlo to podle mých představ, něco bylo stále špatně. Měkké gumy však byly v pohodě, nefungoval jsem já. Jede se dvakrát Tatra, stále je do cíle daleko, ještě se může stát cokoli.“

3 / Jan Černý

„Není to bůhvíco. Udělal jsem nějaké chyby, jednou jsem i musel couvat z retardéru. Máme drobný problém, asi ložisko levého zadního kola. Není to prostě ono. S Fiestou se mi jede dobře, ale ve větších rychlostech mi schází dostatek důvěry.“

4 / Ole Christian Veiby

„Asi jsme se opravdu dobře probudili. Ale na trati to nebylo úplně jednoduché, podmínky byly hodně zrádné, měnila se přilnavost a místy bylo dost šotoliny. My jsme ale hned zkraje chytili dobrý rytmus, bavilo nás to. V jednom retardéru jsme si připsali penalizaci, ale nějak moc nám to nevadí. Myslím, že jsme dobře obuli, ale ráno bylo hodně zima a místy vlhko, takže to občas bylo nevyzpytatelné. Auto funguje dobře, takže se můžeme v klidu soustředit na svůj vlastní výkon.“

5 / Jan Dohnal

„Byli jsme připraveni dobře, začali hodně rychle, avšak na RZ8 Hukvaldy přišla velká krize. Auto bylo celé mimo trať, jen se štěstím jsme minuli nějaké stromy. Naštěstí to vyšlo, ale donutilo mě to zase o jízdě více přemýšlet. Máme radost z pěkných časů a užíváme si to, ale opravdu špička jede strašně rychle, stejně i kluci za námi, stále se musíme hodně snažit. Dopoledne jsme jeli měkký slick, až na poslední a třetinu předposlední to byla dobrá volba. Teď už není tolik volného štěrku, není to tak zrádné, ale na mnoha místech to stále hodně klouže.“

6 / Jaroslaw Szeja „Na prvních Hukvaldech jsme zrychlili asi až moc, byli jsme lehce mimo trať. Ale na druhé zkoušce už to bylo v pořádku, i teď na Hukvaldech. Ještě to není na sto procent, ale je to dobré. Auto funguje bezvadně.“ 7 / Miroslav Jakeš „Ráno jsme obuli měkké gumy a bylo to v pohodě. S autem se dá jet rychle, ale na bordelu je ten rozdíl oproti turbu znát. Na suchu, třeba na Juřince, je to dobré, ale jinak ztrácíme. Kromě toho se ale s S2000 jede pěkně.“

8 / Jaromír Tarabus

„Martin Vlček jede velice dobře, my naopak špatně. Nejsem vůbec spokojen se svou jízdou, cítím, že je to vlažnější. Gumy měkký slick, což byla asi volba všech, nemělo smysl dávat něco jiného.“

9 / Vojtěch Štajf

„Důvodem ztráty desítky jsou moje chyby. Ráno jsem začal slušně, ale když se snažím zrychlit, přijdou krize. Na Bystřičce jsme to v jednom místě málem zahodili. Jedu teď na hranici toho, abych auto udržel bezpečně na cestě. Snažil jsem se posouvat brzdy, ale byly z toho problémy v retardérech, takže tam to zřejmě není. Bude to o tom nasazení, na větší se ale necítím. Proto zkusíme uhájit místo před Mirkem Jakešem a čekat, co se vpředu semele.“

10 / Martin Vlček

„Na servis to mám z domova dva kilometry, takže jsem se vyspal opravdu dobře. Je znát, že jedeme v domácím prostředí, určitě to pomáhá. Ale v těch vysokých rychlostech oči a periferní vidění fungují úplně jinak, sám jsem občas překvapen, jak pak některé zatáčky vypadají a jak jsou třeba 'upravené' po průjezdu závodních speciálů.“

16 / Filip Mareš

„Pořád máme rezervy a asi tam ještě dlouho budou. Není to jednoduché, využít takovou závodničku a přesednout z dvoukolky, která má maximálku 160 do auta, které jede skoro 200. To je velký rozdíl. Postupně se učíme, ztráta na kilometr je už menší a to mě těší. Ani neděláme nějaké větší změny na autě, jen s ohledem na bezpečnost a čitelnost jízdy.“

17 / Václav Kopáček

„Že padnul druhý čas na RZ10 Juřinka, to bylo čistě dílo náhody. Jinak se stále hledám, nevěřím si, hlavně v rychlých katech mě to občas vystraší. Musím se ještě s fiestou hodně učit. Podmínky jinak lepší, stejně tak i dnešní startovní pozice, ale v druhých průjezdech už bylo zase na řadě míst vytaháno, ovšem mnohem méně než včera. Teď časy vůbec neřešíme, protože stále dělám moc chyb. Filip jede krásně vyrovnaně, my si opravdu jedeme svoje…“

21 / Martin Březík „Hodně si to užíváme, už včera se nám povedlo zajet poslední dvě zkoušky. Škoda odstoupení Jardy Pešla, možná to bylo tím, že fotobuňka byla jinde. Ale to je prostě rally. My si jedeme svoje tempo.“

24 / Martin Šikl

„Po ránu jsme se snažili, ale hodně to klouzalo, tak jsem se rozhodl, že nebudu bláznit. Chceme dojet až do cíle. Nevím, co se dělo na Hukvaldech, ale když jsem viděl Jardu Pešla ve stromě, tak to ze mě trošku spadlo a ubral jsem. Na třetího máme náskok, Martin je před námi o dost, tak chceme dojet na nějaké slušné pozici.“

34 / Lukáš Matěna

„Jedeme si to svoje, ráno vyšlo docela dobře. Začali jsme na měkkém slicku, pak přezuli, což byla mnohem lepší volba. Není tolik vytaháno, je to méně záludné, a určitě Hukvaldy mi sedly. Třeba proti včerejší Lešné.“

39 / Julian Wagner

„Po včerejších problémech s alternátorem, dnešek probíhal v pohodě. Cítím se dobře za volantem a snažím se zrychlovat, zkusit vyhrát dvoukolky. Na každé erzetě chci předvést maximum, a protože tady vložky neznám, vše je tak nové a moc nic neřeším. Z Rakouska jsem zvyklý i na nečistoty, takže s tím nemám problém.“

40 / Lumír Firla

„Snažíme se pořád zrychlovat, ale kluci jedou moc dobře. Sžívám se dále s peugeotem, na krásných erzetách, kde je super svezení. Jsem určitě rád, že je sucho. Jedeme na pohodu, ale snažíme se jet rychle.“

41 / Jiří Navrátil

„Dvoukolky už nevedeme, přijeli jsme pozdě do časovky a inkasovali 1:10 min penalizace. Včera to bylo úžasné, takové umístění jsem vůbec nečekal. Dnes ráno jsem byl nervózní, pak jsme vyskočili v místě, kde loni Jakeš (nad Mniším), naštěstí bez zásadního problému. Na Juřince odstartovali, voda šla nahoru, až na 150°C, kdy se peugeot přepl do nouzového režimu. Důvodem byl spadlý řemen vodní pumpy. Proto jsme tam dostali od Juliana patnáct, následně nestihli časovku, proto přišel propad pořadím. Doteď to byla hvězdná show, vedli jsme, teď jsem naopak trochu smutný. Ale do cíle se ještě může stát cokoliv.“

RZ 11 - Hukvaldy 2 (15.91 km)

Závěr sekce vyzněl nejlépe opět pro Jana Kopeckého, v těsném závěsu s Ole Christianem Veibym a Janem Dohnalem. Čtvrtý čas si na své konto připsal Václav Pech před Martinem Vlčkem.

Celkové průběžné pořadí ovlivnilo zrušení časů z prvního průjezdu tímto testem, k němuž došlo kvůli nesrovnalostem s umístěním letmého cíle. Za Kopeckého se tak na druhé místo vrátil Václav Pech, jenž byl na RZ 8 mimo trať, ale aktuálně má na třetího Veibyho náskok 3.2 vteřiny. Čtvrtou příčku nadále drží Jan Dohnal před Janem Černým, náskok šestého Jaromíra Tarabuse před sedmým Martinem Vlčkem se z výše uvedených důvodů vrátil na deset vteřin.

V produkčních vozech zůstává vše při starém, vzájemné rozestupy mezi Březíkem, Šiklem a Matěnou by mohly ovlivnit pouze výraznější jezdecké chyby či technické problémy.

Ve dvoukolkách na RZ 11 vyhrál Julian Wagner před Lumírem Firlou a Andrejem Barčákem. Jiří Navrátil na přejezdu opravoval svůj Peugeot 208 R2 a následně přijel pozdě do časové kontroly, po tomto testu tedy klesnul na třetí místo za Wagnera a Firlu.

RZ 10 - Juřinka 1 (8.83 km)

První průjezd nejkratším klasickým testem druhé etapy zvládnul nejlépe opět Jan Kopecký, ale druhým místem a vynikajícím časem se zde blýsknul Václav Kopáček na Fordu Fiesta R5. Třetí dílčí příčku pro sebe opět získal Jan Dohnal.

Prvních dvanáct posádek se na devítikilometrové Juřince vešlo do deseti vteřin a tak se na čele průběžné celkové klasifikace logicky nic podstatného neměnilo. Ve třídě 3 přidal pár vteřinek k svému náskoku na Martina Šikla druhý Martin, tedy Březík.

V kategorii 2WD pokračoval v dobrém tempu Andrej Barčák, který RZ 10 vyhrál před Lumírem Firlou a René Dohnalem, na čele klasifikace dvoukolek setrvává Jiří Navrátil, který tentokrát ztratil 13.6 sekundy.

RZ 9 - Bystřička 1 (15.06 km)

Na první Bystřičce vrátil Jan Kopecký porážku z předchozí zkoušky svému týmovému kolegovi Ole Christianu Veibymu, prakticky i stejným časovým rozdílem, který se tentokrát zastavil na hodnotě 4.6 sekundy. Třetí čas zajel Jan Dohnal.

Až za čtvrtým Martinem Vlčkem dorazil do cíle zkoušky Václav Pech, ale vzhledem k tomu, že Veibymu přiskočila na jeho konto pětivteřinová penalizace, jeho ztráta na Nora narostla jen o vteřinu. V souboji o první desítku se před Vojtěcha Štajfa opět dostal Jaroslaw Szeja.

V produkčních vozech pokračuje dominance Martina Březíka, druhý Martin Šikl pak má dvouminutový náskok na třetího Lukáše Matěnu. V kategorii 2WD zajel nejlepší čas Julian Wagner před Andrejem Barčákem, který v neděli začal podstatně lépe než v sobotu. Třetím časem si v pohodě drží své vedení Jiří Navrátil.

RZ 8 -Hukvaldy 1 (15.91 km)

Výsledky RZ 8 byly anulovány na základě rozhodnutí SSK.

Úvodní test druhé etapy projela nejrychleji tovární Fabia R5, za jejím volantem ale neseděl Jan Kopecký, ale jeho týmový kolega Ole Christian Veiby, který se tak zároveň posunul na průběžnou druhou příčku celkové absolutní klasifikace.

Druhý, třetí a čtvrtý čas patřil Janům, respektive Kopeckému, Dohnalovi a Černému, pátý byl na Hukvaldech domácí Martin Vlček. Václav Pech ztratil 22.4 vteřiny a po této zkoušce tak klesnul na třetí místo se ztrátou 17.3 sekundy na Veibyho.

Ve třídě 3 pokračuje ve včerejším tempu Martin Březík, který navýšil svůj náskok na druhého Martina Šikla o 11.8 sekundy. Třetí čas na RZ i po ní patřil Jaroslavu Pešlovi, který však havaroval mezi letmým cílem a stopkou a tím pádem skončil.

Dvoukolky dále ovládá Jiří Navrátil před Julianem Wagnerem, třetí byl na osmém testu Lumír Firla před Matějem Kamencem. Návrátil vede o 39.7 s před Wagnerem, třetí Firla na něj ztrácí 1:22.1 minuty.

Na RZ 8 následně havaroval Radim Koutek a vzhledem k tomu, že při nehodě došlo k poškození plynové přípojky, byla zkouška pro zbytek startovního pole zrušena.

- - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - - -

Ohlasy po 1. etapě

1 / Jan Kopecký

„Jsme nadmíru spokojení, vyhráli jsme všech sedm rychlostních zkoušek a máme docela dobrý náskok. Auto fungovalo skvěle. Za námi se odehrává velký souboj, takže budeme muset jet stále rychle. Byl jsem sám překvapený, že první a třetí zkouška v sekci byly docela čisté, z Oder jsem měl trochu respekt. Nechtěli jsme ale riskovat. Určitě se člověk musí dívat na to, kde bychom se mohli zlepšovat, ale musím říci, že dnes jsem s naším výkonem spokojený.“

2 / Petr Uhel (spolujezdec Václava Pecha)

„Druhé průjezdy se nám povedly a s výsledkem jsme spokojení. Dá se říct, že jsme jeli to, co jsme si předsevzali, až na tu poslední městskou vložku, kde se hodně prášilo, navíc nás pustili hned za Honzou. Ta byla z našeho pohledu nepovedená.“

3 / Jan Černý

„Učíme se. Musím říct, že teď ve druhých průjezdech kluci hodně přidali, hlavně Venca, nečekal jsem, že až tolik přidá. Myslel jsem, že ten přestup bude trochu snazší, ale na suchém asfaltu, když to má hodně gripu, tak se s tím autem musí jet jinak. Když se podívám na Odry, které byly technické, tam jsme byli asi nejblíž klukům. Jakmile je to rychlé, i díky tomu, že máme krátký stálý převod, ztrácíme hodně. Chce to kilometry. Vytaháno bylo hodně - i to, co bylo hlášeno od špionů, že je čisté, tak po dvou autech tam toho bylo strašně moc. Je to fakt těžké, protože tratě jsou hodně rychlé, a jak je tam ten štěrk, tak k chybě není vůbec daleko.“

4 / Ole Christian Veiby

„Bylo to zrádné, ale vypořádali jsme se s tím dobře. Jsem spokojený, byl to povedený den. Souboj s Václavem Pechem je skvělý, těším se na zítřek. Dnes jsem se trošku potrápil jen na RZ 2 a 5, která byla odlišná než ty zbývající, ale jinak jsme se drželi. Jelo se hodně rychle a drželi jsme se Jana, takže to bylo hodně dobré. Dlouhá zkouška se mi hodně líbila, takže jsem na ní tlačil a jel v dobrém rytmu. Určitě se učíme nové věci, hlavně jízda s katováním na blátě a uklouzaném asfaltu, teď už to bylo o dost lepší.“

5 / Jan Dohnal

„Poslední dvě rychlostky nebyly v našem podání vůbec povedené. Můj výkon byl slabý – na té nejdelší rychlostce jsem vůbec nechytnul rytmus, navíc tam bylo hodně prachu a chvílemi to bylo zralé na vypínání světel. Necítil jsem se tam, nevěřil jsem si a čas podle toho vypadal. Poslední rychlostka byla “vopičárna„, slalom mezi obrubníky. Tam jsem měl problémy s orientací, brzdil jsem do zatáček, do kterých nebylo potřeba brzdit, nebo jsem jel o kvalt níž. Fraška! Jsem rád, že to mám za sebou.“

6 / Jaroslaw Szeja

„Až do té rány do stromu to docela šlo. Ale vzhledem k odjetým kilometrům s tímhle autem si myslím, že to není úplně nejhorší. Není to sice první trojka, ale rychlost máme, tak se do toho musíme vpravit a s každým kilometrem to bude lepší. Každá erzeta je nový příběh.“

7 / Miroslav Jakeš

„Zvykám si na auto. Trochu mu chybí výkon, ale jinak je to pořád hezké svezení. Trochu jsem si zkomplikoval situaci tím, že jsem nechal stejné obutí jako na ráno a jak se ochladilo, tak už to docela klouzalo. V zatáčkách to nedrželo. Ráno pojedu poprvé měkké gumy a pojedu je asi celý den, abych se s tím sžil.“

8 / Jaromír Tarabus

„Bylo tam trochu více prachu rozvířeného od aut, jinak to bylo celkem v pohodě. Potřeboval bych trochu lépe ovládat auto, protože třeba na Odrách, kde je hodně serpentin, se nedokážu do nich vměstnat.“

10 / Martin Vlček

„Večerní průjezdy byly docela v pohodě, akorát mi rampa svítila asi deset metrů před auto. Jinak si myslím, že dobré. Technika nezlobí a navíc jsme se proklikali k celkem slušnému nastavení.“

11 / Jaroslav Melichárek

„Zkoušíme, co si můžeme dovolit, na časy se vůbec nedíváme. Tratě jsou pro nás nové – rychlé a náročné. Každým kilometrem to víc dostáváme do ruky a jede se nám lépe.“

16 / Jan Hloušek (spolujezdec Filipa Mareše)

„Stále se učíme, místy bylo vytaháno, v noci byla trochu mlha, takže se nám jelo trochu hůř, ale jinak jde všechno podle plánu. Výsledky na tomto závodě neřešíme.“

17 / Václav Kopáček

„Ty brzdy už se trochu zlepšují, začínáme se do toho trefovat. Bohužel jsem ale ztratil na páté nebo šesté rychlostní zkoušce, trošku jsem to neodhadnul a radši to pustil rovně na louku. Teď jsem ještě udělal totální chybu na městské, když jsem chtěl vyjet po prvním kole. Musel jsem couvat. Byla to jednoznačně moje chyba, soustředil jsem se až moc na ten posyp a prach. Ale jinak jsem s dneškem naprosto spokojený.“ 21 / Martin Březík „Jeli jsme podobně jako v první sekci, ale předtím jsme měli smůlu s prasklou brzdovou hadicí. Na Lešné jsme to zkusili, za tmy mě to baví, a podařilo se. S dneškem jsem tak naprosto spokojený.“

22 / Jaroslav Pešl

„Jsme spokojení, protože auto je tady. Na Martina Šikla jsme něco stáhli, na Martina Březíka se nedíváme, ten si jede vlastní závod. Na městské erzetě byla parádní atmosféra, a jelikož jsem domácí jezdec, tak jsem se snažil jet smykama pro diváky. Zítra hned ráno zabereme a zkusíme stáhnout Martina Šikla.“

24 / Martin Šikl

„Dneska jsme byli spokojení až na poslední Lešnou, kde jsme nedali škarpáky a na městskou zkoušku, kde jsme jednou zatočili trochu dřív a museli couvat. Přesto jsme hodně spokojení, jeli jsme dobře. Vyšlo i počasí a byly pěkné zkoušky. Na prvních Odrách jsme jen trošku vzali zadkem auta svodidlo, ale všechno je v pořádku a ani nebudeme dělat na autě nějaké změny.“

38 / Matěj Kamenec

„Fulnek byl dobrý, tam jsme se zrychlili, z toho jsem měl dobrý pocit. Na Odrách bylo vytaháno pořád celkem dost bordelu, jel jsem opatrně, měl jsem z toho strach, abych to někam neposlal. Na Lešné se jelo vysoké tempo, ale potom přišla kombinace zatáček pravá 5 do levé 5. V pravé 5 jsem byl trošičku rychlejší, dopadl jsem do katu, odskočil mi zadek a levou stranou jsem trefil břeh, z čehož byl defekt, a ten jsme potom museli měnit.“

39 / Julian Wagner

„Obuli jsme na předek nové pneu a chtěli zatáhnout, ale už na první odpolední zkoušce jsme měli problém se startérem a museli jsme auto roztlačit. Po vložce nám odešel alternátor a museli jsme kompletně vypnout světla. Z tohoto pohledu nebyly časy úplně špatné, ale mohlo to být lepší. Jsem rád, že jsme tady, do servisu jsme dojížděli úplně bez světel.“

40 / Lumír Firla

„Víc jsme si zvykli na auto, tak jsme se snažili držet tempo s kluky vepředu, ale Lešná nám očividně nešla. Teď potmě jsme tam dostali strašně moc, ale jsme v cíli první etapy, takže spokojenost.“

41 / Jiří Navrátil

„Pro nás je výsledek velkým překvapením. Nikdy bych nevěřil, že na tak těžké soutěži, jako je Valaška, a ještě po roční pauze, se mi podaří jet takhle. Skvělý rozpis od pana Arazima, skvělé erzety od pořadatelů, letos jsme nadšení. Na mě to není, já nejsem soutěžák, já moc jízdu přes horizonty po úzkém v lese na blátě nemám rád, ale dneska mi to chutná a mám z toho radost.“

RZ 7 - Valašské Meziříčí - městská (3.57 km)

Ani poslední sobotní zkouška v ulicích Valašského Meziříčí nevybočila ze zaběhlého rámce první etapy letošní Kowax Valašské Rally ValMez, když se jejím vítězem stal Jan Kopecký. Druhý čas zajel Ole Christian Veiby a třetí Václav Pech.

Služebně starší pilot mladoboleslavského továrního speciálu, tedy Kopecký, má po dnešku náskok na druhého Pecha v podobě 29.5 sekundy, norský mladík pak na českého vicemistra ztrácí dalších 5.1 vteřiny. Pátou pozici po dnešku drží nadále Jan Dohnal před svým jmenovcem Janem Černým.

V produkčních vozech zdárně završil své snažení Martin Březík, který se po posledním sobotním testu dostal do průběžného vedení o 12.3 vteřiny před Martina Šikla, třetí pozici drží s přehledem Jaroslav Pešl.

Ve dvoukolkách se poslední zkouška stala kořistí Andreje Barčáka, který se tak zároveň posunul na jejich čtvrtou příčku celkově, druhý byl Jiří Navrátil před Matějem Kamencem. Navrátil tak stále vede kategorii 2WD před Julianem Wagnerem, který však byl především rád, že se po problémech s dobíjením dostal zpátky do servisní zóny. Po problémech a velké ztrátě Kamence z RZ 6 patří třetí pozice Lumíru Firlovi.

RZ 6 -Lešná (20.03 km)

Prakticky stejný čas jako při prvním průjezdu zajeli na Lešné Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem na Škodě Fabii R5. Oproti první sekci byli pomalejší o pouhých osm desetin vteřin a potvrdili tak konzistentnost svého výkonu.

Jen o šest desetin zpět pak byla norská dvojice Veiby - Skjaermoen, bez desetiny tři vteřiny za Kopeckým byl Václav Pech před čtvrtým Janem Černým (+16.9), pátý Jan Dohnal ztratil vteřinu na kilometr.

Na čele průběžné absolutní klasifikace se tak nic podstatného opět neudálo. Do první desítky se díky sedmému času vrátili bratři Szejowi, kteří o v celkovém součtu časů o devět desetin vteřiny překonali Vojtěcha Štajfa.

Ke změně naopak došlo ve třídě 3, kde Martin Březík doslova deklasoval druhého Jaroslava Pešla a třetího Martina Šikla. Zlínský pilot se tak posunul na druhou příčku produkčních vozů a na vedoucího Šikla rázem ztrácí jen 3.5 sekundy.

RZ 5 - Odry (6.51 km)

Na druhých Odrách se přesně vyplnila předchozí předpověď Jana Kopeckého o ztížených podmínkách na trati. Pilot tovární Fabie R5 totiž oproti prvnímu průjezdu 'zpomalil' o osm vteřin, což je na necelých sedmi kilometrech značný rozdíl.

S odstupem pouhých osmi desetin vteřiny dorazil do cíle testu Václav Pech, třetí byl Jan Dohnal před Janem Černým a Ole Christianem Veibym, který ztratil vteřinu na kilometr. Kopeckého vedení před Pechem lehce poskočilo, na rovných 25 sekund, třetí Veiby už ztrácí přes půl minuty.

V produkčních vozech byl znovu nejrychlejší Martin Březík, druhou příčku vybojoval Jaroslav Pešl těsně před Martinem Šiklem. Březík tak úspěšně stahuje svoji ztrátu z RZ 3, na třetího Šikla aktuálně ztrácí 6.5 vteřiny.

Dvoukolkám stále panuje trojlístek Navrátil, Wagner a Kamenec. Třetí čas na RZ 5 zajel Lumír Firla, při jeho druhé soutěži za volantem Peugeotu 208 R2 mu náleží průbežná čtvrtá příčka v kategorii.

RZ 4 - Fulnek (13.61 km)

Jan Kopecký se na druhém průjezdu RZ Fulnek dokázal zrychlit o dvě vteřiny, nicméně tentokrát zkoušku nevyhrál s nikterak výrazným odstupem. Do jedné vteřiny se za ním totiž dokázali seřadit ještě Jan Dohnal a Václav Pech, čtvrtý Nor Veiby ztratil na svého týmového kolegu 3.2 sekundy.

Pech se tak po RZ 4 posunul na druhou příčku právě před Veibyho, o rovné dvě vteřiny. Na lídra soutěže pak aktuálně ztrácí 24.2 sekundy. Za tímto triem se nic podstatného neudálo, alespoň z pohledu pořadí průběžné první desítky absolutně.

V produkčních autech si spravil náladu nejrychlejším časem Martin Březík, na pořadí prvních tří se však nic neměnilo. Stejně tomu tak je i v kategorii 2WD, kde svoji šňůru nejlepších časů opět prodloužil Jiří Navrátil.

Ohlasy po RZ 3

1 / Jan Kopecký

„Druhá sekce bude určitě těžší, bude hodně vytahaného bláta, takže je otázkou, jaké zvolíme obutí. Asi půjde o výraznější změnu, protože teď jsme využili pozici prvního auta na trati a obuli tvrdší sliky než ostatní. Takto tvrdé pneumatiky jsem nejel ani na Monte Carlu, ale samozřejmě jsme se tam rozjeli. Zkusíme ale udržet stejné tempo, auto funguje perfektně a změny dělat nebudeme. Čekal jsem, že Ole pojede rychle, má zkušenosti ze světa a je šikovný.“

2 / Václav Pech

„Jsem spokojený nad očekávání. Auto funguje perfektně, perfektně se mi řídí a jsem spokojený i s naším vlastním výkonem. Uvidíme, jak bude vypadat trať při druhém průjezdu.“

3 / Jan Černý

„Upřímně jsem čekal méně bahna, než tam je. Kluci před námi to strkají téměř všude, proto je nečistot docela hodně a tím jsou podmínky strašně těžké. Často je to i v hodně rychlém, po náletech, takže se učíme. Ale když vše vychází, jak chci, je to paráda, stejně jako erzety, které jsou opravdu moc pěkné. Honzova převaha se dala čekat, prostě jede, jak se opravdu má, já naopak cítím velké rezervy v nové fiestě a určitě zatím nevyužívám auto tak, jak bych si představoval. Do druhé sekce máme v hlavě nějaké změny na nastavení, tak uvidíme, jak se to projeví.“

4 / Ole Christian Veiby

„Pro nás to byla povedená sekce, jsme druzí a svádíme dobrý souboj s českými jezdci. Užíval jsem si to, i když to bylo zrádné a v některých místech mohla být lepší přilnavost. Určitě to tu nemůžu srovnat s žádnou rally mistrovství světa a je to dobrá a nová zkušenost. Jsou tu rychlé tratě a proměnlivé podmínky, navíc první tři zkoušky byly každá jiná. Na druhé zkoušce už bylo znát, že před námi jelo pár aut, místy to opravdu hodně klouzalo a dost jsme ztratili. Auto funguje moc dobře, takže na něm nebudeme nic měnit. Zkusíme se trochu zlepšit, ale pro nás je to tu hlavně o zkušenostech a ne o výsledku. Soustředíme se sami na sebe.“

5 / Jan Dohnal

„Na prvních dvou zkouškách jsem si po dlouhé pauze moc nevěřil. Začátek sezony byl na našem tempu v úvodu znát. Nějak jsem se rozkoukával. Ale na trojce, na Lešné, už jsme trochu zabrali, snažili jsme se a čas tam byl. To je nejlepší zpětná vazba. A i dále chceme postupně zrychlovat, určitě mám rezervy na brzdách a v některých rychlých zatáčkách.“

6 / Jaroslaw Szeja

„První dvě vložky jsme odjeli rychle, bez problémů, ale na trojce RZ Lešná přišla chybička. Na konci zatáčky, na vytahaném blátě fiesta sklouzla a trefili jsme obrovský strom. Navíc se auto otočilo a v úzkém chvíli trvalo, než jsme se dostali do správného směru. Nechali jsme tam minimálně dvacet vteřin.“

7 / Miroslav Jakeš

„Časy jsem popravdě vůbec neřešil, jedeme proti mnoha er pětkám a je znát, že toto auto je už trochu staré a konkurence je někde jinde. Svezení s fabií krásné, ale časy nejsou tak rychlé, jak by mohly být s R5. Jinak vše super, funguje to i v autě, rozpis, takže my můžeme dále jen překvapit na nějakých erzetách. Na dvojce bylo hodně vytaháno ve vracečkách, tak jsme tam s atmosférou hodně ztráceli,protože se nedá s tímto autem ve výjezdu až tak moc rychle přidat.“

8 / Jaromír Tarabus

„Na úvod jsem byl spokojen, jen na Odrách už bylo hodně bláta, hlavně v těch serpentinách, a uvidíme, jak to tam bude v druhém průjezdu vypadat. Pokud to zůstane vlhké, mohlo by to být docela zrádné. V závěru trojky se mi to na jedenáctkách michelinkách už docela vozilo, chtělo by to asi trošku rychleji, navázat na tempo z první rychlostky. Hlavně jsme tady, auto v pohodě, vše funguje.“

9 / Vojtěch Štajf

„Podle plánu je zatím jen to, že jedeme. Dovedl bych si představit, kdybychom byli na vložkách o nějaké sekundy rychlejší. Každopádně mi to na Valašce nikdy moc nešlo, když to srovnám s loňským rokem, je to letos určitě lepší, ale stále to není optimální. V přípravě jsme museli jeden test zrušit, takže první sekce byla i ve znamení návratu do těch rychlostí, souhry v autě. Dále se budeme pokoušet zrychlovat. Auto funguje, zvolili jsme měkčí pneumatiky. Je to kompromis, kde to bylo vlhké a vytahané, byla to lepší volba, ale asi by to bylo rychlejší na tvrdší gumě. Toto byla spíše bezpečnější volba.“

10 / Martin Vlček

„Určitě u nás panuje spokojenost, stále je to ještě dlouhé a není třeba se až tak hnát, protože řada míst je plných překvapení. Nikdy bych neřekl, jakou hrůzu může nadělat devět aut před námi. Musím říci, že pořadatelé postavili perfektní tratě a absence protikatovacích zábran je znát. Na jedné straně pořadatele lituji, na druhé straně je jízda obrovský zážitek. Auto naprosto v pořádku, proklikali jsme se k ideálnímu nastavení, spíše teď hledám chybičky u sebe.“

16 / Filip Mareš

„Časy zatím moc neřeším, snažím se postupně učit z chyb a jít dopředu. Snad se to bude zlepšovat. Zatím ztrácím hrozně moc na brzdách, rozdíl je i v turbomotoru. Je to nové, takže se učím s autem zacházet tak, aby to bylo rychlé a bez větších zádrhelů. Na Odrách bylo hrozně vytaháno, nemyslím, že pro dvoukolky už to bude horší. Pokud jde o rozpis, zatím nemáme žádný problém, ale uvidíme, jak to bude dál.“

17 / Václav Kopáček

„S autem jsem spokojený moc, ale se mnou už je to trošku horší. Netrefuju brzdné body, je hodně vytaháno a moc mě to straší. Auto se na tom řídí hůř než Subaru a na to nejsem zvyklý. Snažili jsme se trochu upravit rozpis, ale není to ideální a i tady mám velké rezervy.“

21 / Martin Březík

„Žádná chybička na Lešné, ale za polovinou RZ3 Lešná jsem prošlápl brzdový pedál a konec erzety jsme dojížděli jen na ruční brzdu. S tím se rychleji nedalo jet. Tratě jsou hrozně vytahané, je tam opravdu moc nečistot. Musíme si dávat pozor, protože špička to téměř všude katuje. Možná ty protikatovací zábrany mají někdy něco do sebe, než když se na trať tak moc vyhážou nečistoty.“

22 / Jaroslav Pešl

„Je to opravdu těžké, po velkých klucích je tam toho hodně vyházeno. Hlavně na RZ Odry to byla hrůza. Člověk jede tak, aby někde nevypadl ven, neuklouzlo mu to, musíme na to brát zřetel. Začali jsme na pohodu, určitě budeme chtít teď přidat. Jinak jsme stále na začátku, do cíle ještě daleko.“

24 / Martin Šikl

„Jsem na Valašce potřetí, vždy jsme tady měli nějakou smůlu, tak jsme si vnitřně říkali, že s tím musíme něco udělat. Třeba je ten aktuální stav odrazem tohoto faktu. Nastoupili jsme do toho, ale na vložkách je hodně vytahaného, proto moc zrádné. Je potřeba s tím neustále dopředu počítat. Zvolili jsme středně tvrdé gumy, což bylo určitě dobré. Kdyby to tak pokračovalo až do cíle, budeme si to užívat.“

37 / René Dohnal

„Na první rychlostní zkoušce, asi tři kilometry před cílem, nám v jednom vracáku na štěrku chcípl motor a nešlo to asi minutu a půl nastartovat. Odry byly v pořádku, ale tam je každá zatáčka kompletně pod bahnem, takže tam se toho s dvoukolkou nedá moc vymyslet. Na Lešné jsem měl po asi třech kilometrech pocit, že začínají vadnout brzdy - nebyla tam taková razance brzd, na kterou jsem zvyklý. Pocitově to bylo super, ale čas tam není, takže se asi jede rychleji, než jsem schopný akceptovat.“

38 / Matěj Kamenec

„Zatím jsem moc spokojený, žádné krize, užíváme si to na domácích tratích. Na Odrách je opravdu hodně vyházeno, místy není ani vidět asfalt, ale jinak je to dobré. Těžko říci, proč to tady tak sedí Peugeotům, srovnávat s Oplem je osobně nemůžu.“

39 / Julian Wagner

„Pro mě to není jednoduché, protože jsem loni jezdil s Adamem R2 a tohle je první závod tady s Peugeotem. Styl jízdy je úplně jiný, ale zatím to není zlé. Postupně získáváme jistotu, udělali jsme pár změn v rozpisu, a pokud to bude fungovat, tak určitě zrychlíme. Na trati bylo hodně nečistot a bláta, museli jsme si dávat pozor. Určitě taky zkusíme přitvrdit auto, přeci jenom mám trochu jiný styl než bratr Simon.“

40 / Lumír Firla

„Na trati to vypadá hrozně, místy je strašně vytaháno, a jelikož jsem to s tímto autem ještě nezažil, jsem radši obezřetný. Do rychlých dvojek, trojek, kde se katuje, dost brzdím a podle mě tam dost ztrácím. Snažíme se ale jít postupně a pomalu to zlepšovat.“

41 / Jiří Navrátil

„Celé je to o dobrém rozpisu od pana Arazima. V Rakousku jsem se trochu trápil, naopak tady, jak mi rozpis sedí, tak to tam dávám. První dvě erzety byly rychlé, široké a seděly mi víc než ta třetí. Šlo by to ještě o hodně rychleji, ale ze začátku asi všichni ještě trochu spali. Kdyby jeli ve dvoukolkách Filip Mareš nebo Venca Dunovský, asi by pořadí vypadalo trochu jinak, ale i tak se to samozřejmě počítá. Je to snad poprvé v životě, co po úvodní sekci vedu, takže jsem samozřejmě nadšený.“

RZ 3 -Lešná (20.03 km)

Při prvním průjezdu nejdelší rychlostní zkouškou soutěže, kterou je dvacetikilometrová Lešná, doslova deklasoval konkurenci Jan Kopecký, který byl o jedenáct vteřin rychlejší než jeho pronásledovatelé. V rámci jedné vteřiny se za sebe totiž natěsnali Jan Dohnal, Ole Christian Veiby a Václav Pech. Pátý Jan Černý ztratil téměř dvacet vteřin.

Před první servisní zastávkou tak má lídr Kopecký k dobru na Veibyho 23.0 sekundy, o další dvě desetiny vteřiny je pak Pech a na čtvrtou příčku absolutně si na úkor Černého polepšil Dohnal. Ze sedmé příčky klesnul na třináctou Jaroslaw Szeja, který svůj Ford Fiesta R5 otřel levým zadním kolem o strom, ale kromě rozhozené geometrie a časové ztráty se pravděpodobně incident obešel bez větších potíží.

V produkčních vozech se musel nejen s vedením, ale i s první etapou kvůli prasklé poloose rozloučit dosud vedoucí Jan Jelínek, potíže měl i Martin Březík, který absolvoval druhou polovinu RZ 3 s prasklou brzdovou hadicí a jemuž tak zůstala k dispozici pouze ruční brzda. Do vedení tedy šel Martin Šikl před Jaroslavem Pešlem a Březíkem.

Dvoukolkám nadále vévodí Jiří Navrátil, který zkompletoval čistý hattrick, druhá a třetí pozice jak na RZ, tak i celková, dál patří Wagnerovi a Kamencovi.

RZ 2 - Odry (6.51 km)

V porovnání s první rychlostní zkouškou byla ta druhá oderská mnohem techničtější, což se samozřejmě projevilo i na průměrné rychlosti jednotlivých posádek. Na nejkratší klasické rychlostní zkoušce (tedy vyjma městské RZ a polygonu) se opět vedlo nejlépe Kopeckému, druhý byl tentokráte Pech před Veibym.

V celkovém pořadí se tak za Janem Kopeckým dělí po dvou testech poslední jmenovaná dvojice díky stejné časové ztrátě ve výši 11.4 vteřiny. Díky čtvrtému času na trati RZ 2 si na stejnou příčku absolutní průběžné klasifikace polepšil Jan Černý, totéž platí v případě pátého Jana Dohnala.

V produkčních vozech se dařilo Martinu Březíkovi, , který se nejlepším dílčím časem posunul na průběžnou druhou příčku za Jana Jelínka. Ten na RZ 2 vybojoval druhé místo před Jaroslavem Pešlem.

Klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou vede Jiří Navrátil na Peugeotu 208 R2, který vyhrál první i druhou rychlostní zkoušku. Druhý je Julian Wagner, který se zatím ukazuje být na českých tratích plnohodnotnou náhradou za svého staršího bratra Simona. Třetí příčka po dvou odjetých testech náleží Matěji Kamencovi, za zmínku stojí určitě fakt, že na prvních sedmi příčkách kategorie 2WD jsou výhradně Peugeoty.

RZ 1 - Fulnek (13.61 km)

Letošní první rychlostní zkouška domácího šampionátu se stala kořistí Jana Kopeckého, který ji absolvoval v čase 6:42.0 minuty. Na rychlé trati byl o 3.9 sekundy pomalejší jeho týmový kolega Ole Christian Veiby, třetí pak úřadující vicemistr Václav Pech, jenž ztratil další tři vteřiny.

Čtvrtým časem potvrdil svoji rychlost na začátku sezóny Jaromír Tarabus, pátý Jan Dohnal s Focusem WRC byl pomalejší Kopeckého o 11.8 sekundy. Premiérový měřený úsek s Fiestou R5 přinesl šestý čas Janu Černému před Jaroslawem Szejou a Martinem Vlčkem.

Ve třídě 3 nejlépe začal Jan Jelínek před Martinem Šiklem a Jaroslavem Pešlem, k němuž se po delší pauze vrátil na sedačku spolujezdce Radek Juřica (všichni Lancer Evo IX).

- - - - - - - - - - - - Shakedown - - - - - - - - - - - -

Dopolední testovací zkouška na kopřivnickém polygonu zahájila 'ostrý' program letošní Kowax Valašské Rally 2018. S asfaltovým testem v délce 2.3 km se nejlépe vypořádal Jan Kopecký na tovární Škodě Fabii R5. Za úřadujícím mistrem republiky zaostal o 1.8 vteřiny jeho týmový kolega Ole Christian Veiby, třetí čas si připsal na své konto Václav Pech s Fordem Fiesta R5, který ztratil na Kopeckého 2.8 sekundy.

Jan Kopecký - Pavel Dresler, Škoda Fabia R5 - Valašská Rally 2018

„Na shakedownu z našeho proběhlo vše v pohodě, auto i my jsme připraveni dobře. Jednoduše řečeno, všechno je v pořádku jako brambory v řádku,“ vtipně okomentoval své dopolední vystoupení na oficiální testovací zkoušce Jan Kopecký.

Pět průjezdů potřeboval k dosažení čtvrtého nejrychlejšího času Václav Kopáček, který se premiérově posadil za volant Fiesty R5, pátý byl Vojtěch Štajf před Filipem Marešem (oba Fabia R5).

Kompletní výsledky shakedownu

-jav- , -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist