www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. srpna 2018, Svátek má Helena, zítra Ludvík

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Toyota se jede poprat s portugalským pískem

15. května 2018 • 16:00

Soutěžní tým Toyota Gazoo Racing se ve dnech 17. až 20. května opět zúčastní Portugalské rallye a chce navázat na minulé vítězství v Argentině. Do Portugalska míří Ott Tänak, jenž v Jižní Americe vybojoval své první vítězství po nástupu do současného týmu, Esapekka Lappi a Jari-Matti Latvala.

Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) - Vodafone Rally de Portugal 2017

Portugalská rallye se pořádá na severu země s výchozím bodem a servisním parkem ve městě Matosinhos nedaleko Porta. Jede se na technických úsecích s měkkým a písčitým šotolinovým povrchem. Jezdci vyjíždějící na trať mezi prvními při úvodním průjezdu rychlostními zkouškami budou jen těžko hledat dobrý záběr, avšak při druhém průjezdu lze zase očekávat hluboké vyjeté koleje a odhalené balvany.

Podnik zahájí ve čtvrtek večer slavnostní start na zámku Guimarães, po němž následuje superspeciálka na rallycrossovém okruhu Lousada. V pátek jezdce čekají dva průjezdy třemi erzetami na severu země – poblíž hranice se Španělskem – a den uzavřou dva průjezdy v ulicích města Porto. Sobota zavede posádky do pohoří Cabreira a v neděli pak celý podnik uzavře pětice erzet v oblasti Fafe, včetně proslulého testu Fafe, který současně představuje Power Stage.

Tommi Mäkinen (šéf týmu): „Po našem vítězství v Argentině si myslím, že tým si nyní celkem dost věří a na Portugalskou rallye se již hodně těšíme. Zdá se, že předstartovní zkoušky v minulém týdnu byly dobré a vše probíhalo hladce. Silně věřím tomu, že v Portugalsku opět ukážeme dobrou formu, protože tamější podmínky jsou velmi podobné Argentině. V Portugalsku jsem během své kariéry již dvakrát zvítězil a řekl bych, že se jedná o trošku snazší rallye, přinejmenším ne tak záludnou, hlavně proto, že není tak kamenitá. Při jízdě nemusíte být tak úplně přesní jako na tratích v Argentině. V obou případech jsou to rychlé rallye, ale řekl bych, že v Portugalsku je trochu více prostoru ke hraní. Takže za normálních okolností by to nemělo být tak náročné, ale samozřejmě je to vždy těžké, když usilujete o celkové vítězství. Nicméně jsem si jist, že máme před sebou další dobrou rallye.“

Jari-Matti Latvala (jezdec, vůz č. 7): „Ačkoli moje účast v Argentinské rallye skončila předčasně, odvezl jsem si i dobré zkušenosti: vůz se choval opravdu mimořádně dobře a před odstoupením ze závodu jsem také měl dobrou rychlost. Před účastí na Portugalské rallye tak cítím velkou jistotu. Věřím, že náš vůz bude v Portugalsku opět silný. Je to celkem podobná rallye jako v Argentině, hlavním rozdílem je zde hladší povrch a trošku plynulejší trať. Nevidím proto žádný důvod, proč by vůz neměl v Portugalsku fungovat výborně. Minulý týden jsme tam absolvovali dvoudenní předstartovní zkoušky a s jejich průběhem jsem velmi spokojen. Na zkoušky jsem s sebou bral našeho zkušebního jezdce Juho Hänninena: společně jsme odladili vůz a opravdu mne moc těší, jak se nyní chová.“

Ott Tänak (jezdec, vůz č. 8): „Do Portugalska určitě odjíždíme s dobrými pocity. Jednoznačně víme, jak dobře dokáže náš vůz jet. Vše také dobře probíhalo minulý týden v rámci předstartovních zkoušek, kde jsme se pokoušeli ještě o nějaká další zlepšení a posun jízdních schopností. Portugalsko vždy bylo jedním z mých oblíbených podniků. Vždy tam jezdím moc rád: bývá tam skvělá atmosféra. Zároveň je to místo, kde jsem v roce 2009 zahájil svoji kariéru ve WRC. Naším cílem je dosáhnout stejně dobrých výsledků jako v Argentině, ale uvidíme, jak to bude probíhat. Myslím, že pátek bude pro naše postavení na trati klíčový: máme před sebou dva vozy, takže budeme moci sledovat jakousi stopu, ale čištění trati je v Portugalsku obecně důležitější než jinde. Je klíčové vybojovat další dobrý výsledek v rámci šampionátu: v Argentině jsme trochu smazali odstup a nyní se v Portugalsku chystáme udělat totéž.“

Esapekka Lappi (jezdec, vůz č. 9): „V Portugalsku jsem vloni nastoupil do soutěží World Rally Car, takže myslím, že od této chvíle do budoucna by vše mělo být trochu jednodušší. V první části sezóny byly nějaké výkyvy, ale celkem mne překvapilo, jakého tempa jsme na některých podnicích dosáhli. Získali jsme mnoho pozitivních zkušeností a nyní se musíme snažit poučit z negativ a dosáhnout zlepšení v druhé polovině letošní sezóny. Určitě pomůže, že nadcházející rallyové podniky jsem s naším vozem již absolvoval. To platí dvojnásob pro Portugalsko, kde nás čekají v podstatě stejné úseky jako vloni. Argentina byla opravdu výborná z hlediska nastavování vozu, ale stejně jsme ještě trochu pokročili při předstartovních zkouškách. Cítím velkou jistotu, že tentokrát mohu začít tlačit na pilu již od první etapy: oproti Argentině zvolím jiný přístup.“

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist