www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 25. dubna 2024, Svátek má Marek, zítra Oto

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

SOUHRN: Rallye Český Krumlov kořistí dvojice Kopecký - Dresler (+OHLASY)

19. května 2018 • 18:25

Po měsíční pauze pokračuje Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích šestačtyřicátým ročníkem Rallye Český Krumlov, která je i letos zařazena do European Rally Trophy a MČR historiků. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky Rallye Český Krumlov ON LINE --- Výsledky Rallye Český Krumlov historiků ON LINE

Základní informace o Rallye Český Krumlov --- Diskuzní fórum k Rallye Český Krumlov

- - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - -

Ohlasy z cíle

Jan Kopecký: „Nebylo to snadné vítězství, ale po Jánu jsme šli do vedení a od té doby jsme asi kralovali. Včera pršelo hodně, ale i dnes to klouzalo a bylo hodně bláta. Musel jsem být pořád ve střehu. Jsem rád, že se zařadily nové úseky, ale obecně jsou zdejší tratě jedny z nejhezčích v republice.“

46. Rallye Český Krumlov; foto: D.Benych

Václav Pech: „Jsem naprosto spokojený. Dnes už jsme si jen hlídali pozice za námi a jel na jistotu, tomu odpovídá i ten výsledný čas. Ale líbilo se nám to, jeli jsme v rozumném tempu. Krumlov bývá pokaždé něčím těžký, ale včera v tom dešti minimálně dvě tři rychlostky byly o tom, že nešlo zvolit správné tempo. Auto jsem neměl ani pod kontrolou, přitom to bylo v rychlostech 50 - 60 km/h na rovinách, kde bych normálně jel stoosmdesát. Procento chyby bylo strašně vysoké.“

Jan Černý: „Myslím, že je to náplast na celý začátek sezóny, který byl nemastný neslaný. Přesto nás ale partneři a kamarádi podporovali, za což jim patří velký dík, a jsem rád, že jsme konečně ukázali to co umíme.“

Filip Mareš: „Nemůžu být než spokojený. Pro nás to byl doposud nejtěžší závod s er-pětkou, poprvé na vodě, ez jediného testu na mokru. Poprvé jsem třeba jel obutí do kříže. Dnes jsem ráno na Malontech zaplatil nováčkovskou daň, nebylo to snadné jet tak rychle. S druhým průjezdem jsme už ale mohli být spokojeni. Zajeli jsme i pár druhých časů za Honzou Kopeckým, který je světová špička. Spousta pozitiv a přes čtvrté místo dobrý závod. S každým kilometrem je to lepší, na suchu už si docela věřím a ohromně mě to baví.“

Vojtěch Štajf: „Loni jsme s číslem 8 byli pátí, letos taky, tak to je super. Po šesti letech jsme si na sebe s Marcelou zvykli hodně rychle, i když rozpis ještě musíme trošku doladit. Hezky jsme se svezli, i když včera to byl očistec. Dnes už to byla taková řízená ztráta, hlídli jsme si Honzu Dohnala a na konci už jsem to místy prodával, abych nevyvedl něco podobného jako na Šumavě.“

Lukáš Matěna: „Pro nás to byl takový snový víkend, nikdo to asi nečekal. Jsme nadšení, co si víc přát. Včera jsme cítili šanci, takže jsme se jí dnes chopili a snažili si to udržet. Jeli jsme si svoje, ale minimalizovali jsme časové ztráty a vyšlo to. Škoda Marcela Tučka, který to před koncem soutěže rozbil.“

Lumír Firla: „Celá soutěž byla jedna velká past. Včera ten třetí čas na vodě jsme zajeli hlavou, potom už jsem to po těch dvou defektech chtěl pomalu zabalit. Dneska jsme sice nejeli úplně top časy, ale jelo se nám krásně a nakonec je z toho vítězství, super. Závodit je potřeba do poslední zkoušky, po tom včerejšku jsme se pořád snažili a vyplatilo se to. Er-dvojka mi strašně sedla do ruky, krásně se ovládá, řídím ho na 99% já.“

RZ 15 - Rožmitál 2 (12.04 km)

Závěrečná rychlostní zkouška letošní 46. Rallye Český Krumlov již jen definitivně stvrdila celkově páté a v řadě čtvrté vítězství Jana Kopeckého, kterého na Škodě Fabii R5 navigoval Pavel Dresler. S odstupem necelých mint si pro druhé místo přijeli Václav Pech s Petrem Uhlem před třetími Janem Černým a Petrem Černohorským (všichni Ford Fiesta R5).

Povedenou soutěž absolvoval také čtvrtý Filip Mareš s Janem Hlouškem na Fabii R5, kteří se ještě na posledním testu pokusili atakovat třetího Černého a zajeli přitom druhý nejlepší čas za Kopeckým a před Janem Dohnalem. Ten skončil nakonec šestý za Vojtěchem Štajfem, kterého po delší pauze navigovala opět Marcela Ehlová.

Do nejlepší desítky se vešli ještě sedmý Miroslav Jakeš s Fabií S2000, po včerejším nepovedeném rozjezdu lze pozitivně hodnotit i osmé místo Romana Odložilíka. Za deváté místo se nemusí stydět Karel Štochl a pomyslnou Top Ten uzavřel Tomáš Pospíšilík.

V produkčních autech si pro zasloužené vítězství dojel Lukáš Matěna před Martinem Šiklem, který si dnes zasloužil pochvalu za pět dílčích vítězství na RZ. Bronz ve třídě 3 nakonec putuje do rukou Jakuba Čapky.

V kategorii 2WD se na konci soutěže mohl z prvenství radovat Lumír Firla, o necelých dvacet vteřin zpět skončil druhý Matěj Kamenec. Ještě o minutu více ztratil třetí René Dohnal,na prvních třech příčkách se tak objevily pouze Peugeoty 208 R2.

RZ 14 - Rožmberk 1 (9.74 km)

Ani předposlední rychlostní zkouška nepřinesla v celkové absolutní klasifikace změny. Za nejrychlejším Kopeckým stále zuřila bitva mezi Janem Černým a Filipem Marešem, za delší konec provazu stále tahal zkušenější příbramský jezdec.

Mnohem podstatnější změny proběhly ve třídě 3, když v jednom ze zrádných míst vyletěl z trati doposud druhý Marcel Tuček a rozbil přitom své Mitsubishi. Podobně dopadl také Julian Wagner, který rovněž havaroval a jeho ambice na jasné prvenství mezi vozy s jednou poháněnou nápravou zhasly.

RZ 13 - Malonty 2 (22.89 km)

Druhé Malonty se odjely ve vysokém tempu, ale na čele výsledkové listiny žádné podstatné změny nepřinesly. Jan Kopecký navýšil svůj náskok na Václava Pecha na komfortních 1:27.1 minuty. Jan Černý udržel třetí příčku, když Filip Mareš stáhnul jeho náskok o pouhých osm desetin vteřiny.

Na sedmou a osmou příčku si na úkor Karla Štochla polepšili Miroslav Jakeš a Roman Odložilík. Souboj o druhé místo ve dvoukolkách po havárii opustil Robert Hordossy, potíže měl i lídr Julian Wagner, který ztratil téměř minutu. Na druhé místo v 2WD se tak za Wagnera posunul Lumír Firla, na třetí Matěj Kamenec, který zároveň RZ 13 mezi dvoukolkami vyhrál.

Ve třídě 3 přeskočil Martin Šikl Marcela Tučka, na vedoucího muže kategorie Lukáše Matěnu ztrácí půl minuty, takže o prvním místě ještě není zdaleka rozhodnuto.

Ohlasy po RZ 12

Jan Kopecký: „Dnes to není jednoduché, po těch deštích nejsou erzety ještě suché. Malonty by se daly už ráno jet možná na tvrdším sliku než jsme jeli, ale ta prostřední vložka je úzká, hodně v lese, na jehličí a na binci, takže to byla perfektní volba. Je vidět, že když se jede nová vložka, vždycky na ní soupeřům odjedeme nejvíc.“

Václav Pech: „Nebylo to jednoduché, ale vyšlo nám to jak jsme si předsevzali. Trošku jsem zvolnil, budeme si hlídat kluky za námi, kteří závodí o třetí místo a jedou taky rychle. Teď nám to vychází podle plánu, šetřím auto a jedu malinko opatrněji. Trať sice osychá, ale v lese to hodně klouže a špatně se odhaduje tempo, takže jsem rád, že jsme mohli lehce zvolnit.“

Filip Mareš: „Ráno jsme začali trochu opatrně. Malonty jsou s tímhle autem přeci jenom něco jiného než s dvoukolkou, takže jsme tam asi trochu zaplatili za nezkušenost, ale jinak to bylo dobré.“

Petr Černohorský (spolujezdec Jana Černého): „Jsme spokojení. Tentokrát jsme zvolili správné obutí a snažíme se být v tempu, nic nevymýšlet a jet dopředu.“

Vojtěch Štajf: „Dnes je to fajn, držíme si páté místo a s Honzou ani Filipem závodit nechceme, byl by to hazard. Rádi bysme udrželi za sebou Honzu Dohnala. Výstaviště se mi povedlo, tyhle zkoušky mi docela jdou. Užíváme si to, souhra s Marcelou je s každou vložkou lepší, takže super.“

Karel Štochl: „Snažíme se držet tempo. Jedeme od včerejška stejné pneumatiky, takže už nám trochu odcházejí. Ještě chceme docvaknout poslední sekci, těšíme se do cíle. Snad to takhle vydrží.“

Miroslav Jakeš: „Docela to šlo. Paradoxně nejhorší byly Malonty, jel jsem nakonec tvrdou směs a v lese jsem hrozný strach a jen to projel. Pak jsme obuli dozadu média a bylo to znát, časy byly lepší.“

Jan Dohnal: „Rozhodně jsem spokojenější. Dnes jsou už podmínky míň zrádné a dobře jsem se vyspal. Snažím se a mám z toho dobrý pocit. Konečně si to trochu užíváme, je to sport a ne plazení se a boj o přežití.“

Tomáš Pospíšilík: „Jeli jsem opatrně, s větší jistotou obutí na déšť. Díky tomu jsme na Malontech hodně ztratili, v půlce už byly přehřáté. Zkusíme teď něco lepšího a uvidíme, jak se ten závěr povede.“

Karel Trojan: „Včera se nám sešlo hned několik problémů. Hučelo nám zadní ložisko, měli jsme nejtvrdší slik a nefungoval nám ventilátor čelního skla. Chytili jsme kvůli tomu i do časovky. Dneska už to jedeme jako test.“

Lukáš Matěna: „Hlídáme si náskok, snad to dokážeme udržet. Jedeme hezky, i když jsme trochu laborovali s pneumatikami. Jdeme si svoje, zatím tedy spokojenost.“

Marcel Tuček: „Jsem rád, že jedu, nechci aby mi někde došly síly. Takže my jedeme v klidu a na pohodu a necháme kluky okolo nás ať se vybouří.“

Martin Šikl: „Dneska jsme moc spokojení. Včera jsme se hodně trápili, špatně jsem obuli a měli jsme dvě velké krize. Večer jsme přezuli a začali stahovat, dnes v tom pokračujeme. Ještě zbývají tři zkoušky, tak snad to dotáhneme na druhé místo.“

Julian Wagner: „Jsem hodně spokojený a cítím se s autem hodně jistý. Jediný problém byla včerejší volba pneu. Škoda, že vypadl Barčák, mohl to být dobrý souboj. Teď už máme minutový náskok, takže se budeme snažit přivézt auto v klidu do cíle.“

Robert Hordossy: „Jeli jsme na jistotu a obuli mokré gumy, takže jsme na Malontech něco prodělali. Rožmberk byl ale pořád mokrý a tam jsme trošku zatáhli. Bohužel vypadnul Andrej, Lumír Firla je o kousek za námi, bude to napínavé až do konce. Znovu nás čeká trojice náročných zkoušek, takže to ještě bude těžké.“

Lumír Firla: „Včera jsme to dobře rozjeli, ale v poslední zkoušce jsem trefil na Kohoutu kámen a musel jet dlouho po defektu. Dnes je vše v pořádku, auto funguje, jen je hodně vytaháno a nemůžu se s tím úplně srovnat. Nevím, co to na blátě udělá. Tomu třetímu času jsme se včera dost divili, ale dobře jsme obuli na vodu a ještě to řízli. Byl to očistec, ale snažil jsem se jet pomalu a čistě.“

RZ 12 - Super RZ České Budějovice 3 (2.57 km)

Poslední průjezd budějovickou rychlostní zkouškou vyšel nejlépe Janu Dohnalovi, který byl o 1.1 sekundy rychlejší než Jan Kopecký. Třetí nejrychlejší čas zajel Vojtěch Štajf před Janem Černým.

Divácký test nepřinesl do výsledkové listiny prakticky žádné změny, a to nejen v celkovém pořadí, ale i v jednotlivých třídách. Na čele těch nejsledovanějších kategorií nadále zůstávají Lukáš Matěna (tř. 3) a Julian Wagner (2WD) .

RZ 11 - Rožmitál 1 (12.04 km)

Ani první Rožmitál nepřinesl změnu ve jméně nejrychlejšího pilota druhé etapy. Jan Kopecký tak poctivě přidává vteřiny ke svému vedení na čele rally. Druhý čas zajel Jan Černý před Václavem Pechem, v opačném gardu se tato dvojice dělí o pomyslné stupně vítězů v celkových výsledcích.

Filip Mareš zajel čtvrtý čas za Janem Dohnalem, v souboji o bronz tak ztratil 5.1 sekundy na Jana Černého. Na čele se jinak nic podstatného neudálo.

Ani bídně obsazená třída 3 nepřinesla žádné zvraty, na nejlepší čas opět dosáhl Martin Šikl, který na druhého Marcela Tučka ztrácí už jen 28.1 sekundy. Lídr 2WD Julian Wagner má po RZ 11 náskok více než minuty na Roberta Hordossyho, toho naopak stahuje třetí Lumír Firla.

RZ 10 - Rožmberk 1 (9.74 km)

Rožmberská rychlostní zkouška opět nejvíc 'sedla' Kopeckému s Dreslerem a jejich Škodě. Druhý čas zajel Filip Mareš velmi těsně před Janem Černým a souboj této dvojice se tak aktuálně stává asi tím nejzajímavějším duelem na trati, když Mareš po desáté zkoušce ztrácí na Černého 4.7 sekundy.

Čtvrtý čas pro Jana Dohnala znamenal jeho postup na šesté místo za Vojtěcha Štajfa, pátý Václav Pech zaostal za Kopeckým o 12.6 vteřiny a jeho celková ztráta je už více než minutová.

Kromě Karla Trněného, který urazil kolo své Fabie WRC, odstoupil také dosavadní lídr dvoukolek Andrej Barčák, který havaroval. Do vedení tak šel Julian Wagner, který vyhrál i RZ 10, druhý je Hordossy a třetí příčka patří Lumíru Firlovi.

V produkčních autech byl Martin Šikl rychlejší o desetinu vteřiny Lukáše Matěny, třetí byl Marcel Tuček. Celkově je pak tato trojice seřazena v pořadí Matěna, Tuček a Šikl.

RZ 9 - Malonty 1 (22.89km)

První Malonty s sebou přinesly zdvojnásobení náskoku Jana Kopeckého na čele soutěže, když byl pilot tovární Fabie R5 o 23 vteřin rychlejší než jeho pronásledovatel Václav Pech, který zajel na prvním sobotním testu čtvrtý nejrychlejší čas.

Druhý byl na RZ 9 Jan Dohnal před Janem Černým. Druhý zmiňovaný se tak posunul na průběžné celkové třetí místo o 5.4 sekundy před Filipa Mareše, zatímco Dohnal postoupil hned o dvě příčky, z deváté na sedmou.

Po defektu opustil nejen čelo třídy 3, ale i celou soutěž její dosavadní lídr Jan Jelínek, na prvních třech pozicích tak figurují Lukáš Matěna, Marcel Tuček a Martin Šikl. Právě Šikl zajel další nejrychlejší čas kategorie a znovu stáhnul svůj odstup.

Ve dvoukolkách pokračoval v duchu konce prvného dne Julian Wagner, když byl na Malontech rychlejší o necelých deset vteřin než Andrej Barčák, třetí čas zaznamenal Jan Talaš. Wagner tak celkově postoupil za Barčáka, ne třetí místo klesl Robert Hordossy.

- - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - -

Ohlasy po 1. etapě

Jan Kopecký: „Závěr pátku už byl lepší, ale bylo hodně bláta a vytaháno. Na Ján se nedostali předjezdci a bylo to trochu složitější. Snažili jsme se kontrolovat pozici a neudělat chybu. Nebylo na to vidět a nemělo smysl spoléhat na to, jestli bude na trati víc nebo míň bláta.“

Václav Pech: „Sice přestalo pršet, aler bylo hodně roztahaného bláta. Bylo to hodně těžké, ten začátek na vodě straně. V noci na tom vyházeném to hodně klouzalo a nebylo na to vidět. Tempo bylo sice rychlé, ale párkrát jsem se musel nadechnout jestli auto zůstane na cestě nebo ne.“

Filip Mareš: „S včerejším výsledkem jsem určitě spokojený, třetí místo je hezké, ale místy to byl opravdu očistec. Bojovali jsme a uvidíme, jak to půjde dnes. Byla to ohromná škola. Byl jsem víc nadšený z těch pocitů a zkušeností než z výsledku. Musím říct, že bylo dobře, že pršelo.“

Jan Černý: „První runda byl boj o přežití, ale druhé průjezdy byly pěkné. Jeli jsme stejné obutí, bylo pořád mokro, ale užil jsem si to. Bavilo nás to a jeli jsme podle našich představ.“

Vojtěch Štajf: „Na první sekci to prostě bylo jen o udržení auta na cestě. Na druhou sekci jsme správně obuli a nastavili mokrý podvozek, takže se auto řídilo velice pěkně. Nijak zvlášť jsme nerikovali, jen jsem jednou nedobrzdil do odbočky a pak nás až moc zbrzdili u Martina Vlčka, ale nebylo to nic hrozného. Jinak jsme jeli celkem konzistentně a tím pádem jsme pátí. Budeme si hlídat soupeře za námi a těšíme se na dnešek.“

Karel Štochl: „Včera jsme měli dobré nastavení podvozku a měkké pneumatiky, takže auto fungovalo. Nám se v těch těžších podmínkách daří lépe než když je ideální počasí. Dnes si chceme jet svoje tempo, nebudeme se pouštět do nějakých velkých bojů.“

Miroslav Jakeš: „Závěr dne byl v pohodě. Jeli jsme intermedia, bylo už jen mokro, takže bez problémů a krizí. Uvidíme co Malonty, těšíme se na ně.“

Roman Odložilík: „Za tmy většinou špatně vidím, ale byla trochu mlha a bláto, tak všichni asi trošku ubrali a my jsme zajížděli celkem dobré časy. Nechtěl jsem ale nějak riskovat, naše auto jede příští týden na Slovensku. Na správném obutí to už byla zábva, ale ta ztráta z první sekce byla obrovská.“

Jan Dohnal: „Hned na prvním Jánu jsem měl nepříjemnou krizi a prostě jsem se z toho podělal. Pak už jsem se nedostal do rytmu, nebyl ochotný jakkoliv riskovat a proplazil se až do večera. Jsem rád, že je auto celé, ale nebyla tam žádná radost a o sportu se nedá mluvit už vůbec.“

Tomáš Pospíšilík: „Za deště jsme měli problém se zamlženým čelním sklem, první kilometry jsme vůbec nic neviděli a hodně tak ztratili. Konec dne už byl lepší, neměli jsme žádné větší potíže.“

Jan Jelínek: „Včera to bylo dobré, jen nás taky zaskočil ten déšť. Naštěstí jsme s sebou měli aspoň řízlý slik, tak to bylo o malinko lepší. I tak to ale byl boj o přežití. Auto bylo neřiditelné, i šedesáti se dalo vyjet na pole bokem.“

Lukáš Matěna: „Povedlo se nám docela dobře zvolit obutí, jeli jsme lehce řízlé jedenáctky. Vyšlo to. I když jsme jeli v klidu a v pohodě a neměli z toho úplně správný pocit tak to bylo plynulé a časy byly dobré. Takže super.“

Marcel Tuček: „Nám se to včera povedlo. Po dlouhé době jsme dobře zvolili pneumatiky, jeli jsme mokré. Na ty hrůzy co jsme tu už zažili jsme to tentokrát trefili a obutí včera hrálo v tom přívalovém dešti obrovskou roli.“

Andrej Barčák: „Včera jsme naštěstí dobře obuli a ještě před erzetou stihli změkčit podvozek. Kromě počasí to tedy bylo celkem ideální. Věděli jsme, že máme trochu převahu nad konkurencí, takže jsme se hodně snažili vybojovali nějaký náskok. Čtyřicet vteřin je i není málo, na poslední zkoušce nám dal Wagner přes dvacet vteřin, takže ani minuta nic neznamená. Dnes to bude dlouhé, nevyzpytatelné počasí, takže uvidíme erzetu po erzetě.“

Julian Wagner: „Včerejšek byl jedním z mých nejtěžších dnů v rally. Špatně jsme obuli a v první sekci to na té spoustě vody bylo občas opravdu nebezpečné. Ale na tu hrůzu jsme myslím odvedli dobrou práci. Na poslední zkoušce jsme zajeli opradu rychlý čas. Dneska budeme muset opravdu zabrat, ale bude to náročný a dlouhý den. Včera jsme si na posledním testu za tmy spravili náladu, byla to asi nejtěžší zkouška.“

Robert Hordossy: „Včera to pro nás bylo těžké jako ostatně pro všechny. Od začátku jsme ale jeli mokré gumy a změkčili podvozek na maximum, takže jsme na prvních zkouškách dost vydělali. Dnes pojedeme na jistotu, necháme mokré pneumatiky. Malonty jsou sice suché, ale na dalších dvou zkouškách bude mokro. Neděláme si iluze ohledně výsledku, mladí kluci budou tlačit, ale pojedu to co můžu.“

RZ 8 - Kohout 2 (12.55 km)

Závěr první etapy letošní Rallye Český Krumlov vyšel nejlépe Janu Kopeckému, který byl na druhém Kohoutu rychlejší Václava Pecha o 3.9 vteřiny. Tovární jezdec týmu Škoda Motorsport tak půjde do sobotní etapy s náskokem 28.8 sekundy na privátní Fiestu R5 plzeňského EuroOil - Invelt Teamu.

Na třetí příčce přenocuje Filip Mareš, čtvrtý Jan Černý stáhnul svůj odstup na letošního nováčka vozů R5 na konci dne na necelých deset vteřin. S poškozeným zavěšením Fordu Fiesta R5 předčasně skončila dobře rozjetá soutěž pro Martina Vlčka.

Ze sedmé pozice na pátou se posunul Vojtěch Štajf, který přeskočil Karla Štochla. O pět příček si polepšil Roman Odložilík, který se po pátku probil až na osmé místo za Miroslava Jakeše. Nejlepší desítku uzavírají po první etapě Jan Dohnal a Tomáš Pospíšilík.

Martin Šikl zkompletoval ve druhé sekci čistý hattrick v podobě tří nejrychlejších časů mezi produkčními auty, ale jeho ztráta na celkově třetího Marcela Tučka je stále více než minutová. Za vedoucího Jelínka se tedy posunul po RZ 8 Lukáš Matěna.

Mezi dvoukolkami se na závěr dne dočkal prvního dílčího vítězství mladý Julian Wagner, který doslova deklasoval své konkurenty v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou. Lumír Firla nabral téměř dvouminutovou ztrátu a z prvního místa se propadnul až na čtvrté. Vedoucí Andrej Barčák má k dobru na druhého Roberta Hordossyho 44.2 sekundy, na třetí místo poskočil Wagner s odstupem rovné minuty na Barčáka.

RZ 7 - Citajl 2 (6.44 km)

Václav Pech byl na RZ 7 o desetinu vteřiny rychlejší než Jan Kopecký, o další 2.2 desetiny sekundy zpět byl Jan Černý. O další příčky se na tomto testu podělili Filip Mareš, Martin Vlček a Vojtěch Štajf.

Rozdíl mezi vedoucím Kopeckým a druhým Pechem tak zůstal prakticky beze změn, čtvrtý Vlček ztrácí na bronzového Mareše 3.1 sekundy. Do elitní desítky postoupili Tomáš Pospíšilík a Jan Dohnal, na dostřel se jí přiblížil díky sedmému času také Roman Odložilík.

Třída 3 přišla po havárii o Petra Hrobského, nejrychlejší čas na předposlední zkoušce dne zajel Martin Šikl. Na čele pévéček je nadále Jan Jelínek před Marcelem Tučkem a Lukášem Matěnou.

V kategorii 2WD byl nejrychlejší Andrej Barčák před Julianem Wagnerem, na dalších třech příčkách se ve vteřině seřadili Jan Talaš, René Dohnal a Robert Hordossy. Barčák ukrojil 7.6 sekundy z náskoku Lumíra Firly, jeho odstup na první příčku je nyní 16.8 vteřiny. Kvůli poruše motoru odstoupil Tomáš Knápek.

RZ 6 - Ján 2 (11.79 km)

Druhý průjezd zkoušky ze Svatého Jana nad Malší zvládnul nejlépe Jan Kopecký před Václavem Pechem a Janem Černým. Změnu podmínek na trati nejlépe vystihuje změna rychlostního průměru, který byl v případě nejrychlejší posádky 109.25 km/h oproti předchozím 87.93 km/h v podání Jaroslawa Szeji.

Na absolutním čele průběžné klasifikace českokrumlovské soutěže, respektive prvních čtyřech příčkách, se nic nezměnilo. Na pátou pozici si polepšil Jan Černý na úkor Karla Štochla, před produkční Mitsubishi Jelínka a Tučka se posunul aktuálně osmý Miroslav Jakeš.

Ve dvoukolkách se tentokrát prosadil Matěj Kamenec před René Dohnalem a Julianem Wagnerem, na prvních šesti příčkách tak zůstalo vše beze změny.

Ohlasy po RZ 5

Jan Kopecký: „Nejhorší to bylo na Svatém Jánu, tam začalo po startu pršet opravdu strašně a pršelo skoro až do cíle. Tekly opravdu proudy vody, na člunu by to bylo lepší. Měli jsme sice dvě rezervy, ale nepoužili jsme je, protože to byla tvrdší směs a v evropském poháru nemůžeme kola řezat. Byl to opravdu očistec.“

Václav Pech: „Bylo to opravdu dost dramatické. Ustát ty dvě vložky byl boj, jsem rád, že jsme neudělali žádnou zásadnější chybu. Udrželi jsme se v nějakém rozumném tempu a budeme bojovat dál.“

Jan Černý: „Zvolili jsme stejné obutí jako Honza Kopecký, tedy neřezané sliky a ty na vodě nefungují. Bylo to fakt husté, na kánoi bysme asi jeli rychleji. Byla tam třeba jedna šestisetmetrová rovina, kterou bych jel normálně naplno v omezovači a jel jsem ji na trojku bez plynu, nevěděl jsem co se děje a vůbec auto neřídil.“

Jan Dohnal: „To už nebylo ani vtipné. Jeli jsme úplně neřezaný slik a ještě na Jánu jsem si myslel, že tu vodu budu schopný nějak číst a jet mimo ty řeky, co tam tekly. Nebylo to ale vůbec reálné a hned po startu jsme si přichystali nepříjemnou situaci, málem jsem to rozbil. Pak jsem se z toho podělal a do cíle jel s vyplým ALS, stejně tak Kohout. Nevěděl jsem kam se to najednou posune, nikdy jsem v závodě neviděl tolik vody na silnici.“

Martin Vlček: „Mě se to líbí a užil jsem si to na blátě. Cítil jsem se jako ten hravý pes co poskakuje v kalužích. Závod perfektní, akorát jsme měli mít kajaky místo aut. Jinak je to parádní. Bohužel jsme ani my neměli ideální obutí, kombinaci tvrdých a měkkých pneu, ale už bych to nechtěl zažít.“

Vojtěch Štajf: „Výstaviště jsem jel bez chyby, ale jinak jsme obuli optimisticky, na malou vodu. Tekla tam ale řeka, takže jsme to málem několikrát zahodili. Raději jsem zvolnil. Teď se bude závodit, na lepším obutí. Holt měl někdo víc stěstí nebo zariskoval a jsou před námi i enka, ale to se asi dotáhne. S Marcelou se nám jede krásně, jsme spokojení.“

Roman Odložilík: „Bylo to náročné, ale udělal jsem opět obrovskou chybu ve volbě pneumatik. Podělali jsme to a obuli tvrdý slik, stejně jako Vašek Kopáček. To byla katastrofa. Na Jánu to bylo asi jedno, ale na Kohoutu už bylo jen normálně mokro a bohužel ta mokrá Pirellka nedělá nic. Jsme rádi, že jsme sem dojeli.“

Miroslav Jakeš: „Nebylo to ani tak o stírání výkonu mezi S2000 a R5 jako o pneumatikách. Neobuli jsme ideálně, ale to asi nikdo a ten Ján byla hrůza, jelo se na vodě jak na člunu. Ta krátká byla suchá a my měli něco na způsob médií, tak taky nic moc, ale Kohout byl celkem solidní.“

Filip Mareš: „Nevím jak jsem jel, časy jsem ještě pořádně neviděl. Byl to ale ohromný očistec a první kilometry na vodě s tímhle autem jsem si představoval trošku jinak. Neměli jsme obuto úplně ideálně, ale některé posádky na tom byly určitě hůř. Snažili jsme se přežít a nedělat chyby, i když jsme jednou byly trochu venku, ale naštěstí nic zásadního. Jsme tady a to je nejdůležitější. Vůbec netuším, co nás čeká v druhé sekci, nedivil bych se, kdyby se ta voda začala vypařovat. To už jsme tu taky zažili, uvidíme.“

Václav Kopáček: „Zvolili jsme úplně nejtvrdší suchou směs, bohužel to nevyšlo. Takové jsou ale rally. Pro nás je to zabitý závod, horko těžko se někam posuneme. Všude bude hromada vytahaného bláta, v lese to zůstane mokré. Uvidíme.“

Karel Trněný: „Jel jsem stejné erzety jako ostatní, takže ano, spousta vody. Navíc jsem zvolil úplně idiotské obutí, tvrdý starý slik, který není na vodu vůbec dělaný. Byl to strašný očistec, pořád jsme byli někde venku, hnus. Pak už jsme jeli opatrně.“

RZ 5 - Super RZ České Budějovice 2 (2.57 km)

Druhý průjezd výstavištěm byl opět na suchu a za nejrychlejším Kopeckým se seřadili stejně jako na RZ 3 Dohnal a Černý. Za trojici Kopecký, Pech, Mareš se na konci první sekce zařadil Martin Vlček, když se o tři desetiny vteřiny posunul zpět před Karla Štochla.

V produkčních vozech si spravil nejlepším časem náladu Jakub Čapka, do čela kategorie šel o 1.2 sekundy Jan Jelínek před Marcelem Tučkem a třetí příčku v pohodě udržuje Lukáš Matěna.

Vozy s přední poháněnou nápravou na druhém výstavišti nejrychleji prohnal Lumír Firla nasledován René Dohnalem, o třetí čas se podělili Julian Wagner a Robert Hordossy. Na pomyslných stupních vítězů 2WD se tak nic neměnilo.

Své dosavadní trápení na tvrdých pneumatikách se rozhodl ukončit Václav Kopáček, který v servisu po RZ 5 odevzdal jízdní výkaz.

RZ 4 - Kohout (12.55 km)

Vteřinu na kilometr najel na prvním Kohoutu na Václava Pecha úřadující mistr republiky Jan Kopecký a navýšil tím svůj náskok na čele výsledkové listiny na necelých dvacet vteřin. Třetí čas zajel Martin Vlček před stabilně jedoucím Karlem Štochlem.

Svou snahu po předchozích výborných časech přehnal v hustém dešti Jaroslaw Szeja a se svojí Fiestou R5 havaroval, čímž nedobrovolně přepustil průběžné třetí místo Filipu Marešovi. Jen o dvě desetiny za jezdcem týmu Autoklubu ČR figuroval po RZ 4 Karel Štochl, o další 1.3 sekundy zpět pak byl Martin Vlček.

Pátý čas absolutně zajel na Jánu veterán Tuček a posunul se tak na čelo třídy 3 před Jana Jelínka a Lukáše Matěnu, který ztrácel na domažlického jezdce 7.7 vteřiny. Daleko za vedoucím triem byl po prvním Jánu Jakub Čapka se ztrátou necelé minuty na Tučka.

Dvoukolky opět opanoval Andrej Barčák, Lumír Firla však zaostal jen o 1.9 vteřiny. Třetí čas si na čtvrté zkoušce připsal René Dohnal. Firla tak měl na Barčáka k dobru stále 22 vteřin, za třetího Hordossyho (+58.2) se posunul zmiňovaný Dohnal (+1:15.0).

RZ 3 - Citajl 1 (6.44 km)

Novou rychlostní zkoušku, která částečně využívá v protisměru část malontského testu, vyhrál Jan Kopecký před svými jmenovci Dohnalem a Černým. Dvojice Václavů za nimi měla příjmení Kopáček a Pech a vzhledem k tomu, že druhý jmenovaný ztratil na Kopeckého 12.3 sekundy, do vedení se vrátil pilot tovární Fabie R5 o 6.3 sekundy před plzeňským pilotem.

Na třetí příčku celkově si na úkor mladíka Mareše polepšil Jaroslaw Szeja, stejně tak z šesté na pátou pozici postoupil Karel Štochl, jenž tak za sebe odsunul Martina Vlčka. Před lídra produkčních aut a druhého muže třídy, tedy Jana Jelínka a Marcela Tučka, se posunuli piloti er-pětek, tedy Štajf a Černý.

Dvoukolky tentokrát vyšly nejlépe Barčákovi před Firlou a Robertem Hordossym, Lumír Firla tak zůstal na čele kategorie 2WD pronásledován dvojicí Adamů R2 a náskokem 23.9 sekundy na Andreje Barčáka a 49.4 sekundy na Hordossyho.

RZ 2 - Ján 1 (11.79 km)

Do výsledků druhé rychlostní zkoušky zasáhla prudká změna počasí v podobě vytrvalého a hustého deště. Překvapivě nejlépe si tak vedl Jaroslaw Szeja, který byl o 4.1 sekundy rychlejší než Václav Pech. Neuvěřitelný třetí čas absolutně si na své konto připsal Lumír Firla s Peugeotem 208 R2, když ztratil na Szeju 7.6 vteřiny. Až za ním do cíle testu dorazili Filip Mareš a Jan Kopecký.

Do čela průběžného celkového hodnocení tak šel Pech, o rovných šest sekund před Kopeckým. Na třetí příčku poskočil Mareš následován Szejou a pátým Martinem Vlčkem. Za šestým Karlem Štochlem pak figuroval Firla.

V produkčních autech se s vzniklou situací nejlépe vypořádal ostřílený Marcel Tuček před Janem Jelínkem a Lukášem Matěnou, celkově pak třídu 3 vedl zlínský Jelínek před Tučkem (8. a 10. místo absolutně) a Matěnou.

Jasným lídrem dvoukolek se po RZ 3 stal Firla, na neskutečné druhé místo díky změně počasí poskočil z konce druhé desítky Miroslav Čabaj na turbodieselové Fabii, třetí pozice patřila Andreji Barčákovi na Opelu Adam R2.

Cíl zkoušky nespatřil Karel Trojan (diferenciál), Jaroslav Pešl (havárie) nebo manželé Trojanovi, kteří odstoupili ještě před RZ. Po havárii Ondřeje Sobotky byla zkouška zrušena.

RZ 1 - Super RZ České Budějovice 1 (2.57 km)

Úvodní zkouška na Českobudějovickém výstavišti byla tradičně především o vyvarování se zbytečné chybě. To se povedlo všem favoritům, nejlépe pak Janu Kopeckému, který zde byl o osm desetin vteřiny rychlejší než Václav Pech. Třetí čas si při obnovené premiéře s Marcelou Ehlovou připsal Vojtěch Štajf před Janem Dohnalem a Filipem Marešem.

-jav- ; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist