www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

SOURHN: V Hustopečích posedmé vítězí Kopecký (+OHLASY)

16. června 2018 • 18:50

Po kratší přestávce bude opět pokračovat Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Jako již tradičně v půlce června se posádky vydají do vinic na jih od Brna, kde se uskuteční další ročník Agrotec Petronas Rally Hustopeče. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Jan Kopecký - Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) - Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2017

Výsledky Agrotec Petronas Rally Hustopeče ON LINE --- Základní informace o Agrotec Petronas Rally Hustopeče --- Diskuzní fórum k Agrotec Petronas Rally Hustopeče

- - - - - - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - - - - - -

Ohlasy z cíle

Jan Kopecký (1. místo): „Hustopečský závod je vždy výjimečný, jak pro fanoušky, tak i pro posádky. Často se jezdí smykem na šotolině, což je pro všechny atraktivní. Co se týká náskoku, kluci za námi mají nějaké měřítko, mohou se s námi měřit, porovnávat, dívat se, co jak děláme, co děláme jinak, mají šanci se pořád zlepšovat. Žádnou horkou chvíli jsme tady neměli, na druhou stranu jsem rád, že všichni naši konkurenti, kteří nějaký problém měli, to přestáli bez úhony, to je vždy hlavní. Nyní máme dvacet vítězství s Fabií R5 v řadě. Je to pěkná série, ale z pozice továrního týmu musí mít nejvyšší ambice.“

Martin Koči (2. místo): „Určitě je příjemné, že jsme skončili druzí absolutně, hned za Honzou Kopeckým. To je fajn, ale pro nás byla priorita slovenské mistrovství, který byl rozdělen do dvou dnů. Pátek nám kvůli penalizaci utekl, ale dnes jsme vyhráli stylem start-cíl. V polovině sezony tak máme opět s Grzegorzem stejný počet bodů. Ale cítím, že rychlostí máme navrch, což zkusíme potvrdit na dalších podnicích.“

Jan Černý (3. místo): „Včera to nebylo úplně ono, ale dneska jsem se dobře vzbudil. Tahali jsme a užil jsem si to. Auto dnes fungovalo skvěle. Ráno jsem sice trošku chyboval a dostali jsme penalizaci 5 vteřin za retardér, i když nevím kde, ale asi jsme ho lízli. Museli jsme bojovat do poslední vložky a pro tyhle momenty to děláme. Na poslední zkoušce jsme si jeli svoje tempo, nedíval jsem se nalevo napravo, jel jsem co umím a vyšlo to.“

Filip Mareš (4. místo): „V součtu časů byl prostě lepší Honza Černý, takže je po zásluze třetí. Čtvrté místo ale pro nás není zklamáním. Pokud chceme být na bedně, musíme se zlepšit. Získali jsme tu další zkušenosti, závod byl úplně jiný než ty předchozí. Uvidíme, jak to půjde v Boleslavi, bude tam opět nabitá konkurence, ale my se musíme zaměřit hlavně na svůj výkon.“

Grzegorz Grzyb (5. místo, 2. MSR): „Snažili jsme se dnes jet rychle, ale nechtělo se nám moc riskovat. Ukázalo se ale, že na stupně vítězů to dnes prostě nestačilo. Martin Koči dneska vyhrál, takže máme stejný počet bodů a zachován zůstal status quo. Je mi líto, že jsme neudrželi stupně vítězů, ale byli jsme prostě pomalí. Soutěž se mi moc líbila, pěkné počasí, hodně diváků a super atmosféra. Mě by se jen líbilo, kdyby se jelo víc za dne, nebyli bychom tak utahaní. Ale bylo to stejné pro všechny.“

Jaromír Tarabus (6. místo): „Je to ten výsledek, o které jsme se v závěru chtěli poprat, i když jsem tomu popravdě moc nevěřil. Trochu jsem počítal, že se můžeme dostat před Karla, ale na Tomáše to už byla přece jen větší ztráta. V cíli jsme ci pocitově říkal, že by to s trochou štěstí mohlo vyjít i na Tomáše. Ale udělal jsem pár drobných chybiček, tak jsem si spíše myslel, že mi na Tomáše bude něco málo chybět. Závěr se nám nakonec povedl, spíše můžeme litovat dnešního rána, kdy jsme fabii trochu oškubali a ztratili hodně vteřin.“

Tomáš Pospíšilík (7. místo): „Závěr by hektický, bylo to těsné. Čekal jsem atak od Mirka Tarabuse a Karla Trojana, takže to byl hezký a dramatický závod. Raději jsme vezli dvě rezervy, ale hlavně jsme udělali malou chybičku v úplně poslední zatáčce, kde jsme byli delší a to bylo bohužel těch pár desetin. Rychlostní zkoušky s těmi šotolinovými úseky tu byly opět nádherné, užíval jsem si to, i když v první etapě jsme ztratili, ale byl to opravdu krásný závod.“

Karel Trojan (8. místo): „Jsem maximálně spokojený. Podařilo se nám odstranit některé drobné problémy s autem a s výsledkem jsem určitě spokojený, i když mě mrzí některé zrušené zkoušky. Kdyby to bylo delší, tak ten výsledek mohl být lepší. Hustopeče se mi moc líbí, je to hodně těžká soutěž, ale je jiná než ty zbývající a to ji podle mě dělá krásnou.“

Peter Gavlák (9. místo, 3. MSR): „Soutěž nám vyšla celkem dobře. Bojoval jsem s virózou i s nástrahami tratě, ale jeli jsme si svoje tempo. Chybí mi naježděné kilometry, ale s každými dalšími je to čím dál lepší a závěr soutěže už mi víc chutnal. O druhém dni mistrovství Slovenska se rozhodlo v poslední zkoušce, jsme spokojení, máme dobrou porci bodů. Pro nás je to dobrá výchoí pozice do druhé poloviny sezóny. Finance máme bohužel jen pro Slovensko, na českých tratích se letos ukážeme už asi jen v Praze.“

Tomáš Růžička (10. místo): „Byl to můj první velký závod po dvou letech, třetí nebo čtvrtý po dlouhé pauze. Pro mě to bylo náročné, dva závodní dny jsem už dlouho neseděl. Nicméně závod byl pěkný, některé úseky technické, vyšlo počasí. Maličký problém byl v tom, že se bohužel rušily erzety, ale to se prostě nedalo nic dělat. Celkově tedy spokojenost, v cíli, celé auto, spolujezdec Jarda Novák má za sebou úspěšně 350. závod ve své kariéře. A jsem rád, že i s pěkným absolutním výsledkem.“

Jan Jelínek (11. místo, 1. tř. 3): „Měli jsme nakonec štěstí, že Martina Březika postihl defekt, tím se to vyřešilo. Prý byl trochu venku i Martin Šikl, tak to nakonec spadlo nám. Před poslední zkouškou jsme si řekli, že potom, co se tady událo, zrušené RZ, že pojedeme v klidu, nebudeme to řešit. Věděli jsme, že se k nám přibližují. Nechtěl jsem zbytečně tlačit na pilu, ale do poslední jsme dali celkem hodně a se štěstím nám to vyšlo. Jinak auto fungovalo celou soutěže na sto procent, moc spokojený jsem nebyl s pneumatikami, hodně to klouzalo. Ale to asi všem, souviselo to s místními podmínkami a asfalty.“

Martin Šikl (2. místo tř. 3): „Na poslední zkoušce jsme chtěli zatáhnout a zkusit přeskočit Honzu Jelínka. Na jednom horizontu jsme byli trochu rychlejší, v odbočení jsme skočili do pole a nechali jsme tam moc času. Zkoušel jsem to ještě dotáhnout, ale už to nevyšlo. Pak jsme ještě viděli stát chudáka Martina Březíka, smůla. Navíc se nám ještě přehřály gumy, přehřívalo se i auto a museli jsme pustit topení. Byl to boj, ale hezké svezení.“

Jozef Béreš (1. místo tř. 3 MSR): „Na dnešní etapu jsem se hodně těšil ale nakonec se mi to nepovedlo podle představ. Auto od první ranní zkoušky nemělo výkon, nakonec jsme zjistili, že se nám přidřela palivová pumpa. Do další zkoušky už jsem nemohl ani nastartovat a nakonec jsem byl i rád za zrušení poslední zkoušky, protože bychom ji možná nedojeli. Čerpadlo jsme vyměnili, ale nebylo to úplně ono a navíc se asi díky té chudé směsi poškodilo turbo, takže nám chyběl výkon. Jsem ale rád, že jsme v cíli a se slušným výsledkem. Moc se mi líbily zdejší tratě, krásné ale hodně těžké. Je to náročné na rozpis, dnes bych ho napsal úplně jinak. Byla to ale výzva a opět jsme se něco naučili.“

Jan Talaš (1. místo 2WD, 1. místo tř. 6): „Dnes ráno jsem se moc dobře necítil, dělal jsem hodně chyb, netrefoval jsem se do brzdných bodů, takže jsem se před druhou sekcí trochu uvolnil, popřemýšlel jsem nad tím, vyměnili jsme brzdové destičky a šli jsme do poslední sekce. Každá ze zkoušek byla důležitá, na závěrečné dlouhé zkoušce se mohlo stát cokoli. Na poslední jsem byl už na limitu, ke konci, asi čtyři kilometry do cíle, se nám propadl brzdový pedál, do konce jsme jeli s tímto handicapem. Jinak to byl pěkný závod, Hustopeče jsou krásná soutěž. Škoda rušení zkoušek, ale jinak vše fungovalo na výbornou.“

René Dohnal (2. místo 2WD, 2. místo tř. 6): „Po včerejšku byly rozdíly mezi námi docela malé. Ztratili jsme tam pět vteřin, když jsme se přetočili. Na krátkých vložkách byl problém to stahovat. Těšili jsme se, že se pořádně svezeme dneska, ale nejdelší RZ9 byla v prvním průjezdu zase zrušená, a na těch kratších to bylo mezi námi zase ve vteřinkách. Pak před poslední jsme byli sedm vteřin od prvního, mezi námi ještě Andrej, tak se to ještě pro nás, i přesto, že jsme přehřáli přední pneumatiky, zdárně promíchalo. Jsem nadšený, byl to krásný závod, bohužel přece jen do počtu ostrých kilometrů krátký.“

Andrej Barčák (3. místo 2WD, 3. místo tř. 6): „Hustopeče bereme po Krumlovu jako druhou nejtěžší soutěž, drželi jsme se všichni pohromadě, byl jsem moc rád, že jsme dokázali zase jet na špičce, proto velká spokojenost. Asi se rozhodlo v těch posledních testech, kde jsem byl trošičku svázaný faktem, že jsem boural z prvního místa na Krumlově. Dnes jsem si říkal, že pojedu více hlavou a závěr jsem trochu vypustil. Poslední dlouhá vložka určitě nebyla z naší strany na krev.“

Egon Smékal (1. místo MSR 2WD, 1. tř. 5): „Včera jsme přežili velký krizový moment, tak to bylo trochu se štěstím. Dojeli jsme do cíle, poškození vozu nebylo tak zásadní, že jsme dnes mohli pokračovat dál. Dnes to byl v rámci MSR zase souboj s Martinem Kysuckým, na české dvoukolky jsem nepomýšlel, ta ztráta po včerejšku byla moc velká, takže jsme si hlídali souboj o slovenské body. Nakonec v posledních dvou vložkách jsme mu trochu ujeli a zajistili si čtvrté letošní prvenství ve dvoukolkách v rámci MSR. Dále pokračujeme jen na Slovensku, určitě se doma znovu v MČR neobjevíme.“

RZ 12 - Horní Bojanovice-Nikolčice (22.50 km)

Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem na tovární Škodě Fabii R5 obhájili loňské prvenství na Agrotec Rally Hustopeče. Kopecký se tak stal sedminásobným vítězem soutěže, navíc dosáhl na rekordní šňůru dvaceti po sobě jdoucích vítězství v českém šampionátu s vozem této kategorie.

Pro druhou příčku a dnešní vítězství v rámci mistrovství Slovenska si po zásluze dojel Martin Koči s Radovanem Moznerem (Fabia R5), třetí příčku nakonec s přehledem díky druhému času na RZ 12 udrželi Jan Černý s Petrem Černohorským na Fordu Fiesta R5.

Za čtvrtým Filipem Marešem skončil pátý Grzegorz Grzyb, který tak dnes skončil druhý v rámci MSR. Na šesté místo se po posledním rychlostním testu posunul Jaromír Tarabus , který předstihl Tomáše Pospíšilíka o pouhé dvě desetiny sekundy. S osmou příčkou je určitě spokojen Karel Trojan, devátý Peter Gavlák bere cenné body za bronz v hodnocení slovenského šampionátu. Desítku nejlepších uzavřel Tomáš Růžička.

V produkčních autech měl nakonec obrovskou smůlu Martin Březík, který dostal defekt a po velké časové ztrátě za cílem zkoušky odstoupil. Z vítězství se tak mohl nakonec radovat Jan Jelínek před Martinem Šiklem, který ještě v závěru chyboval, třetí skončil Jozef Béreš (1. místo v rámci tř.3 MSR), který zatížil své konto třicetivteřinovou penalizací za pozdní výjezd ze servisní zóny. Čtvrtý celkově a třetí v rámci MČR dojel Lukáš Matěna.

Z vítězství mezi vozy s jednou poháněnou nápravou se raduje Jan Talaš, na druhé místo po poslední zkoušce postoupil René Dohnal, který nakonec o čtyři vteřiny přeskočil třetího Andreje Barčáka.

RZ 11 - Němčičky (6.03 km)

O prvním místě Jana Kopeckého a druhém místě Martina Kočiho je pravděpodobně rozhodnuto, otázkou je, kdo skončí na příčce třetí. Za delší konec provazu momentálně tahá Jan Černý, který má po RZ 11 náskok rovných šesti vteřin na Filipa Mareše.

Podobně se vyvíjí situace pro Martina Březíka ve třídě 3, ale za ním probíhá lítá řež o další pozice. Za druhým Janem Jelínkem je o čtyři desetiny sekundy zpět Martin Šikl, čtvrtý Jozef Béreš je zpět o dalších 2.9 sekundy.

Ve dvoukolkách se o prvenství poperou Jan Talaš s Andrejem Barčákem a René Dohnalem, předposlední rychlostní test vyhrál Erik Cais.

RZ 10 - Šitbořice (9.34 km)

Ani desátá rychlostní zkouška nijak nepoznamenala dosavadní hegemonii Jana Kopeckého. Druhý byl o dvě desetiny sekundy Jan Černý před Martinem Kočim, o čtvrtou dílčí pozici se shodným časem podělili Jaromír Tarabus a Filip Mareš.

Na prvních šesti příčkách se nic neměnilo, ze sedmého místa pak po havárii odstoupil Patrik Rujbr. Nejlepší čas třídy 3 zaznamenal Jozef Béreš, za vedoucím Martinem Březíkem je pak trojlístek Jelínek, Šikl, Béreš naskládán v necelch pěti vteřinách.

Do vedení dvoukolek šel Jan Talaš, rozdíl mezi ním a Andrejem Barčákem je ale jen 0.4 sekundy, třetí zůstává René Dohnal.

Ohlasy po RZ 9

1 / Jan Kopecký: „Celá první sobotní sekce byla bez problémů. Jedeme rychle, i když dělám větší smyky než obvykle, ale úplně zvolňovat nechceme, protože stačí mít třeba defekt a minutový náskok je pryč. Na deváté zkoušce je nejvíc šotoliny, tak se dalo čekat, že nebudeme nejrychlejší. Bylo to proti kopci a zasypané jemným kamením, takže to klouzalo. Konečně si můžu postěžovat na startovní pozici (smích).“

3 / Martin Koči: „S vývojem jsme dnes maximálně spokojeni, těší nás časy, které se nám podařilo zajet. Vítězství v RZ9 mě však docela překvapilo, protože přece jen vnímám své drobné chyby, hlavně co se týká brzdných bodů. Půjdeme dále s rozumem. Určitě nebudeme riskovat, prioritou je slovenské mistrovství, ale bylo by fajn, kdybychom uhájili i konečnou druhou příčku absolutně.“

5 / Jan Černý: „Ráno jsme dělalil nějaké chybičky, pak jsme na osmičce něco trefili v katu, nějaký kámen, ale naštěstí jsme měli jen bouli na pneumatice. Teď jsme se krásně svezli, bylo tam hodně šotoliny, užil jsem si to. Auto dnes funguje skvěle.“

4 / Grzegorz Grzyb: „Domácí jezdci jedou nadále velmi rychle, my se sice snažíme, ale děláme malé chyby a dneska na ně není. Ale v druhém kole to ještě nevzdáme, třeba to vyjde trochu lépe. Jinak fabie funguje perfektně, nemáme žádné problémy.“

17 / Filip Mareš: „Proti konkurenci jedeme tyto zkoušky s er pětkou poprvé. To je asi největší argument, proč jsme třeba na poslední zkoušce něco ztratili. Ale první dva testy jsme s nimi jeli rovinu. Je to boj, budeme se snažit do poslední sekce ještě něco vymyslet, ale konkurence jede rychle. Navíc na poslední, nejdelší zkoušce jsem si pravým předním kolem škrtnul o protikat, cca 12 kilometrů vibrovalo kolo. Naštěstí to nebyl defekt, ale bylo to nepříjemné a něco málo jsme ztratili.“

8 / Jaromír Tarabus: „Když jsme ráno očesali z auta nárazníky, tak už jsme naštěstí nebyli tak rychlí. Byla to stejná zatáčka jako loni, zase jsem to přehnal. Loni na vodě, letos na suchu, posbírali jsme tam pár plotků, ale auto bylo naštěstí v pohodě. Bohužel jsme ho ale nemohli nastartovat a tím jsme ztratili spoustu času a několik pozic. Jinak bychom ztratili deset vteřin, takhle to bylo mnohem víc. Celkově jediné pozitivum z první sekce je fakt, že jedeme dál. Při troše štěstí se někam posuneme, ale teď se budou určitě přidělovat po požáru Honzy Dohnala náhradní časy, to nám taky nepomůže. Uvidíme.“

21 / Tomáš Pospíšilík: „Ráno jsme měli defekt, ale nevím, jak jsme k němu přišli. Žádný náraz, ani jsme nebyli mimo trať nebo velký kat, nechápu to. Honza Dohnal byl bokem, auto už hořelo. Snažili jsme se mu ještě pomoci, ale nebyla šance. Uvidíme co na poslední sekci, musíme to probrat. Bude to asi těsné, budeme chtět jet rychle, ale ne za kažou cenu.“

19 / Karel Trojan: „Nebylo to nic moc. Hlavně na druhé RZ jsem byl trochu neukázněný, chtěl jsem zatáhnout, ale asi jsem to vzal za špatný konec. Teď jsem to chtěl trošku učesat, ale bohužel tam bylo to obrovské neštěstí Honzy Dohnala. Úplně mi vyhrkly slzy, když jsem viděl to hořící auto. Bylo to něco strašného, nepřál bych to ani největšímu nepříteli.“

22 / Patrik Rujbr: „První erzeta se nám povedla, i když se neobešla bez drobných chyb. To bych chtěl v druhém průjezdu odstanit. Na druhé zkoušce nás kluci trochu pozávodili, na trojce jsme pak zastavovali u hořícího auta Jana Dohnala, což byl docela nepříjemný zážitek. Z auta byla pětimetrová koule, wéercéčku už nebylo pomoci…“

30 / Martin Březík: „Určitě jsme spokojeni, skvěle jsme obuli, sázka na třicítky se opět vyplatila. Fungovaly báječně, sedlo nám to. Mrzelo nás, že se ještě nejela nejdelší zkouška sekce. Ale proti včerejšku je to o něčem jiném.“

29 / Jan Jelínek: „Martin dopoledne zatáhl, jede strašně rychle. Nechce se mi s ním držet krok. Snažili jsme se jet rychle, ale nemáme na něj, proto šel před nás. RZ9 auto před námi zrušili… Jeli jsme objízdnou trasou.“

28 / Martin Šikl: „Snažili jsme se a na obou erzetách stahovali Honzu Jelínka. Musíme se ale snažit víc ve druhém kole. Je škoda co se stalo, bohužel. V našem výkonu byly ještě rezervy, zvykáme si na nové pneumatiky. Zkusíme se ještě dostat před Honzu.“

31 / Jozef Béreš jr.: „Už od startu první ranní zkoušky se mi zdálo, že to auto nejede, na přejezdu jsme ho pak nemohli ani nastartovat. Potom se to nějak podařilo, stihli jsme start druhé zkoušky a nějak ji projeli. Vypadá to, že máme problém s palivovým čerpadlem. Snad v servisu problém vyřešíme.“

RZ 9 - Horní Bojanovice-Nikolčice (22.50 km)

Letošní ročník Agrotec Rally Hustopeče i nadále provází smůla. Požár Fordu Focus WRC Jana Dohnala zapříčinil zrušení další rychlostní zkoušky, kterou tak v plném tempu absolvovalo pouhých šest vozů.

Nejrychlejší čas zajel na RZ 9 Martin Koči před Janem Černohorským a Janem Kopeckým, který tentokrát lehce doplatil na pozici prvního vozu na trati. Černý se posunul na třetí příčku na úkor Filipa Mareše.

Vůz Jana Dohnala shořel před poslední třetinou rychostní zkoušky, na vině byl s největší pravděpodobností technický problém. Posádce se naštěstí nic nestalo, nicméně vůz je totálně na odpis v podobě zborceného plechu.

RZ 8 - Němčičky (6.03 km)

Při prvním průjezdu nejkratší 'televizní' zkouškou druhé etapy se za Janem Kopeckým seřadili ve dvou vteřinách Martin Koči, Jan Černý a Filip Mareš. Koči se tak posunul už na druhou příčku absolutně, od které ho včera dělila dvacetivteřinová penalizace za rozbořený retardér.

Před Grzegorze Grzyba šel na čtvrté místo Jan Černý, do první desítky se vrátil Jaromír Tarabus. Ve třídě 3 navýšil svůj náskok Martin Březík, na druhého Jana Jelínka se dotahuje Martin Šikl. Druhý čas si na RZ 8 připsal Lukáš Matěna.

V kategorii 2WD byl nejrychlejší Erik Cais, Jan Talaš snížil druhým časem náskok Andreje Barčáka na 2.2 vteřiny a třetí příčku zatím relativně v klidu drží René Dohnal.

RZ 7 - Šitbořice (9.34 km)

Úvod do druhé etapy vyšel podle očekávání nejlépe opět pro Jana Kopeckého a z tohoto pohledu je situace na čele soutěže poněkud „nudná“. Mnohem zajímavější jsou tak dílčí souboje za mladoboleslavským pilotem, a to nejen v klasifikaci absolutní, ale i v produkčních vozech, tak i v dvoukolkách.

Filip Mareš poskočil druhým časem na druhou příčku celkově, totéž platí i pro Martina Kočiho, který třetím časem odsunul z třetího místa Grzegorze Grzyba a tím pádem vede klasifikaci slovenského mistrovství, kde se sobota jede jako samostatný závod.

Svou Fabii R5 připravil o oba nárazníky po výletu mimo trať Jaromír Tarabus, horší ale byla minutová časová ztráta, když se zlínskému jezdci nedařilo vůz znovu nastartovat. Defekt pak zbrzdil Tomáše Pospíšilíka.

V produkčních vozech šel do čela Martin Březík, když Jan Jelínek ztratil sedm vteřin. Druhý na RZ byl Jozef Béreš před Martinem Šiklem, slovenský pilot je tak již jen sedm desetin sekundy za druhým jmenovaným.

V kategorii 2WD postoupil do vedení díky nejrychlejšímu času Andrej Barčák, o 3.4 vteřiny před Jana Talaše. Třetí René Dohnal ztratil na Barčáka rovné tři sekundy a je o 2.6 vteřiny za Talašem.

- - - - - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - - - - - -

1 / Jan Kopecký: „Z našeho pohledu byla druhá sekce lepší než první, víc to drželo, hlavně na šotolinových úsecích. Hustopeče jsou krásné, myslím, že je to nejatraktivnější soutěž pro posádky i pro diváky. Je to široké, dají se dělat smyky, fajn soutěž. Určitě by bylo zajímavější mít s kým bojovat, ale co s tím?“

3 / Martin Koči: „Určitě jsme zklamáni, že první etapa hustopečské soutěže nedopadla pro nás lépe (v MSR se hodnotí každá etapa samostatně – pozn.). Měli jsme celý den navrch, v podstatě penalizací za chybu v retardéru jsme přišli sami o lepší umístění, uškodilo nám i přidělení časů sportovními komisaři. Ale jinak jsem byl s naším výkonem spokojený. Prostě škoda jedné chyby. Ve druhé sekci už jsem se snažil vyvarovat jakékoli ztráty, soustředil jsem se na co nejlepší čas.“

4 / Grzegorz Grzyb: „Pro nás byly dnes nejdůležitější body do slovenského šampionátu. Nebylo to úplně jednoduché, dost to klouzalo a nějaké vteřiny jsme poztráceli. Za tmy jsem se snažil jet hodně rychle, ale neměl jsem úplně perfektní rytmus. V těch kritických místech jsem si ale dal pozor a tentokrát už včas dobrzdil. Na poslední zkoušce jsme ale zkusili zatáhnout a povedlo se to.“

5 / Jan Černý: „Honza Kopecký jede o třídu jinde, svou ligu, také Martin Koči jel hezky. My si za nimi závodíme o vteřinky mezi sebou. Úplně dnes nejsem spokojený se svým výkonem, absence testu a roční pauza, kdy jsem tady nestartoval, je znát. Místní tratě jsou opravdu specifické. Je znát, že jsme neměli tu přípravu, jakou bych si představoval. Ale časy nejsou špatné, jsme spokojeni. Samozřejmě, kdybychom byli o chlup rychlejší, bylo by to fajn.

V servisu po RZ3 mechanici vyměnili diferenciál, určitě se chování auta zlepšilo, ale zrychlení bylo v řádech pár vteřinek a ne takové, jaké bychom si přáli. Noční sekce už pak v pohodě, určitě všem prospěl tříminutový interval na posledním testu. V podvečer byly dvě minuty a někde bylo docela prachu, měl jsem z toho trochu strach.“

6 / Jan Dohnal: „Na starovickém okruhu jsme se hodně snažili, zkouška nám vyšla parádně, ale na druhém testu jsem udělal úplně stejnou chybu jako v prvním průjezdu, kdy jsem byl příliš široký v jedné šotolinové vraceje. Na třetím úseku jsem udělal defekt pravého předního kola. Bylo to někde v úzké pasáži, jeli jsme pak na něm asi pět kilometrů. To bylo pro konečné pořadí dne zásadní, mrzí to.“

8 / Jaromír Tarabus: „Druhá sekce byla určitě super, pěkně jsme se svezli. Někdy už to bylo opravdu na hraně, hlavně na šotolině. Myslel jsem, že v odbočení u rozhledny už to nezabrzdím a neodbočím. Ale vše vyšlo a jsme kousek od pódia, snad budeme zítra tahat za delší konec provazu. Na přejezdech jsem si hlídal, aby mi motor nezhasínal, jinak jsme už žádné problémy neměli. Vidím, že odpadlo dost aut, všichni jsou natěšení soupeřit, tak se prostě i chybuje.“

12 / Peter Gavlák: „Auto je pro mě prakticky pořád ještě nové, odjeli jsme s ním jeden a půl soutěže, takže mi ještě chybí správná rychlost. Musím si zvyknout. Kluci s většími zkušenostmi s vozy R5 jedou prostě rychleji. Hlídáme si ale slovenský mistrák, body za třetí místo snad budou a zítra to pro nás bude nová soutěž. Vyspíme se a uvidíme, zkusíme zrychlovat. Pocitově to bylo dobré, ale ke konci už jsem cítil, že by to chtělo doladit podvozek, protože mě to rozhazovalo. Je třeba se posunout o kousek dál, ale chce to čas a trpělivost.“

17 / Filip Mareš: „Z druhé sekce jsem měl mnohem lepší pocit. Byly tam sice ještě chybičky, ale už nám to víc sedlo. Druhé průjezdy jsou pro nás samozřejmě lepší, je celkem logické, když v těch prvních v některých místech ztrácíme na kluky, kteří tu s er-pětkami už jeli. Při druhém průjezdu už máme větší šanci bojovat o lepší čas. Jeli jsme teď o něco měkčí směs a bylo to určitě lepší. Na zítřek budeme možná dělat nějaké drobné změny, ale musíme to probrat. Spíš musím hledat rezervy ve využívání auta u sebe, tam je toho zatím nejvíc.“

19 / Karel Trojan: „Je trochu škoda, že jsme se dnes ani jednou nesvezli na RZ Kurdějov. Poprvé kvůli retardéru, teď tam něco vyvedl Véna Kopáček. Jeli jsme kolem, auto bylo na straně, ale věřím, že jsou v pohodě. Navíc jsme dostali do auta červenou vlajku, tak jsme zbytek erzety jeli jako volný průjezd. V úvodu soutěže nás potrápily drobné problémy, motor šel jen na tři válce, ale kluci to v servisu po trojce opravili a teď už vše fungovalo bezchybně.“

21 / Tomáš Pospíšilík: „S první etapou jsem spokojený, pěkný výsledek. Bohužel jsme se nesvezli na dvou hezkých rychlostkách, což je škoda. Jinak jsme si to ale užili a etapu zakončili na pěkném místě. Na poslední zkoušce jsme měli výlet mimo trať, zavadili jsme tam o keř a poškodili pravé dveře. Ale nic vážného, nechali jsme tam jen pár vteřin. V sobotu nás čekají dvě krátké zkoušky a jedna dlouhá, bude to náročné, ale těšíme se na to.“

22 / Patrik Rujbr: „Nám to nějak moc neklouzalo, byli jsme maximálně spokojení. Jen jsme trošku laborovali se světelnou rampou, ale povedlo se nám to doladit a pak už to bylo super. Celý den jsme jeli stejnou směs, funguvalo to perfektně a hodně nás to bavilo. Dvouminutové rozestupy vítám, hlavně v tom prachu to pomůže.“

28 / Martin Šikl: „Byl to hezký boj a jelo se pěkně. Kluci jsou rychlí, tak se těšíme na sobotu. Budeme se snažit a bojovat. Měli jsme malinkou krizi na konci druhého okruhu, spakovalo se nám to na pětku a jeli jsme tak dvacet metrů bokem. Ale chytnul jsem to a i když jsme tam něco ztratili, tak jsem to ke konci snad zase dohnal a čas nebyl špatný.“

29 / Jan Jelínek: „Dvě vložky jsme neodjeli, ale jinak to byl souboj o desetiny. Uvidíme, jak se kdo probudí do soboty a jak rychle se pojede. Neměli jsme žádný technický problém, ani jsme nevyrobili žádnou chybu, takže s pátkem jsme spokojení. Určitě nás to zatím hodně bavilo, při tak vyrovnaném souboji je to napínavější.“

30 / Martin Březík: „Je to perfektní, když se jede takhle vyrovnaně. Když někdo ujede a je daleko vpředu, už to nemá takový náboj. Na okruhu ve Starovicích jsem pokaždé udělal chybu a nechal tam nějaké vteřinky. Byla to moje jezdecká chyba, byl jsem asi přemotivovaný, pozdě na brzdy, na ruční brzdu lehce do pole, stalo se. Dnes to bude ještě dobrý souboj.“

31 / Jozef Béreš: „S pátkem jsem velmi spokojený, splnili jsme své předsevzetí a byli nejrychlejší v hodnocení slovenského mistráku. Už máme na kontě jednu nulu z nedojetého prvního závodu, takže si nechci dovolit další zaváhání. Snažíme se šetřit techniku, ale samozřejmě jsme se neflákali. Nechceme ale udělat chybu. Nejvíc mě štve zrušení RZ 2 a 5, na tu jsem se moc těšil už od seznamovacích jízd. Pro mě je to nejhezčí zkouška z celých Hustopečí a dalo se na ní nejvíc vydělat. Je to tu hodně těžké, možná jsem tak náročnou soutěž ještě nejel. Je potřeba naprosto věřit rozpisu, ten prach je nepříjemný. Na třetí zkoušce jsem kvůli tomu musel i zastavit.“

41 / Miroslav Janota: „Sám se sebou moc spokojený nejsem, včera navíc soutěž, která je tady krásná, provázelo množství nehod. Po jedné z nich, Petra Nešetřila, jsem trochu zvolnil. Soutěž se pak natáhla do nočních hodin, do poslední erzety pátečního programu jsme startovali po jedné v noci. Bylo to náročné. Obdivuji pořadatele a diváky, že tam vydrželi a doufám, že dneska si to svezení mnohem více užijeme.“

44 / Jan Talaš: „Jeli jsme na pohodu, abychom peugeota dovezli. První den jsme odjeli jen jednu vložku jednou a druhou dvakrát. Moc jsme se tím pádem nesvezli, ani se nějak nedostali do tempa. A že vedeme dvoukolky o sekundu, to není žádný náskok. Nic není rozhodnuto. Budeme bojovat.“

43 / Andrej Barčák: „Měli jste spoustu situací, které jsme museli řešit, ale nenazval bych to krizovkami, všechno to bylo v rámci běžného závodění. Umístění je v této konkurenci nad očekávání, trošku zklamaní jsme ze zrušených erzet, moc jsme se nesvezli. Oproti loňskému ročníku Hustopečí je určitě znát, že sedím v autě častěji, je to moje třetí sezona, rozpis jsme zlepšili a víc si věřím.“

45 / René Dohnal: „Vzhledem k tomu, že jsme se moc nesvezli, tak je to docela těžké hodnotit. Absolvovali jsme jen dvě nejkratší rychlostní zkoušky a jednou Starovickou, takže každá chybička měla markantní dopad na celkový výsledek. My jsme měli velkou krizovku na třetí zkoušce, kde jsme se přetočili. Se štěstím jsme tam nic netrefili, ale ztratili jsme asi 5-6 sekund, které nám teďka chyběly k tomu, abychom první etapu vyhráli. To nás trošku mrzí, ale zase jsme tam i mohli skončit – dneska je nový den a snad se více svezeme.“

47 / Egon Smékal: „Hlavně jsem spokojený s tím, že můžeme pokračovat, protože včera jsme měli dost těžkou krizi – bojovali jsme o první místo ve dvoukolkách, ale na poslední vložce nám to uletělo. Máme novou převodovku, je tam moc natáhlá špéra a prostě nás to ve zhruba 140 km/h vykoplo ze silnice. Roztočili jsme se tam, ale škody naštěstí nejsou až tak veliké, tak uvidíme, co se s tím teďka v servisu dá udělat. Dneska si budeme muset dávat hodně velkého ´majzla´, aby se to nestalo zas. Ztráta okolo čtyřiceti sekund se za normálních okolností asi dojet nedá, takže si budeme hlídat Slovensko, umístění v českém mistráku pro nás nemá žádný význam.“

50 / Tomáš Knápek: „Jsme spokojení, jeli jsme si to svoje. Jen je škoda zrušených erzet, ale s tím nic nenaděláme. Na trojce jsme měli dvě krizovky, naštěstí jsme to ustáli a jedeme dál. Auto funguje bez problémů.“

53 / Martin Rada: „Docela se nám včera dařilo, některé časy byly určitě pěkné, jsme tentokrát poršákům na dostřel. Jsme za Mirkem Janotou 22 vteřin, což je nádherné. Ale z druhého pohledu jsme také spíše nejeli… V ostrém tempu jsme absolvovali jen tři erzety, někteří dokonce jen dvě. To na Hustopečích nepamatuji, že bychom řešili tolik problémů. Vždy nám to krásně klapalo, ale včera jsme rušili jednu zkoušku za druhou. Domnívám se, že to nebylo způsobené chybami v organizaci, spíše shodou náhod a konstelací, že se vložky nedokázaly udržet v chodu, problémy rychle odstranit a pokračovat. Určitě mě to mrzí.“

RZ 6 - Boleradice - Bořetice (9.16 km)

Po první etapě hustopečské rally má Jan Kopecký prakticky minutový náskok před Grzegorzem Grzybem (+52.5) a Filipem Marešem (+53.8). O sekundu za Marešem skončil dnes Martin Koči, takže si Grzyb připsal maximum bodů do klasifikace mistrovství Slovenska.

V těsném závěsu za Kočim přenocuje Jan Černý, jenž ztrácí na slovenského pilota 1.9 sekundy. O další tři desetiny zpět je pak Jaromír Tarabus, na zlínského pilota ztrácí rovné půl minuty Jan Dohnal, kterého na RZ 6 zbrzdil defekt.

Ve třídě 3 je na tom po první etapě nejlépe Jan Jelínek, v těsném závěsu za ním jsou pak Martinové Březík a Šikl a také Jozef Béreš.

V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou je na tom po první etapě nejlépe trojlístek Jan Talaš, Andrej Barčák a René Dohnal, kteří jsou vtěsnáni do rozdílu pouhých čtyř vteřin. Egon Smékal v závěru dne chyboval a ztratil skoro čtyřicet sekund po výletu mimo trať.

RZ 5 - Kurdějov (14.73 km)

Tovární Fabie R5 Jana Kopeckého byla opět nejrychlejším vozem i na RZ 5 a i další příčky patřily mladoboleslavským speciálům, když druhý čas zajel Martin Koči následován Jaromírem Tarabusem a Filipem Marešem.

Za vedoucího Kopeckého a druhého Jana Dohnala tak postoupil právě Mareš, který se shodným časem dělí o třetí příčku absolutně s Polákem Grzybem. O další dvě vteřiny zpět je pátý Martin Koči.

Zkouška byla zastavena kvůli Václavu Kopáčkovi, který havaroval krátce po startu rychlostního testu. Po RZ 5 odstoupil pro poruchu převodovky Tomáš Kukučka.

RZ 4 - Starovice (11.99 km)

Jan Kopecký ovládl i RZ 4, o další pozice se podělili Jan Dohnal, Martin Koči a Filip Mareš. Dohnal tak poskočil z páté na druhou příčku, o 2.6 vteřiny před Grzyba. Lídr soutěže Kopecký má na čele téměř půlminutový náskok.

Smůlu měl Martin Vlček, který po problémech se servem řízení ztratil na čtvrtém testu téměř dvě minuty a po rychlostní zkoušce odstoupil.

Nejrychlejším produkčním autem na RZ 4 byl Lancer Evo IX Jozefa Béreše. Martin Březík zajel až čtvrtý čas, takže do čela kategorie před něj šel o čtyři desetiny sekundy Jan Jelínek. Béreš se posunul o 2.2 vteřiny za Martina Šikla. Kvůli prasklé poloose odstoupil Jakub Čapka.

Po havárii dvojice vozů Porsche Jiřího Jirovce a Petra Nešetřila byla zkouška zrušena, vůz druhého jmenovaného začal hořet a test musel být zastaven i kvůli úniku provozních kapalin.

Ohlasy po RZ 3

1 / Jan Kopecký: „Málem jsme už taky nemuseli jet. Při třetím průjezdu shakedownem nám z auta začal utíkat olej z turba, takže jsme měli štěstí, že se nám to nestalo při závodě. Vašek Pech měl naopak smůlu, je mi to líto a myslím, že nám tu všem chybí. Tratě jsou tu pěkné, i když mají jiný charakter než zbytek českého mistrovství. Baví nás to. Říkal jsem si, že pojedu v klidu a čistě, ale v životě jsem v Hustopečích nedělal takové smyky jako letos. Zkušenost ze Sardinie je na místní šotolinu nepřenosná, auto je úplně jinak nastavené a jedeme jiné pneumatiky, takže vyžaduje zcela jiný styl jízdy.“

3 / Radovan Mozner jun. (spolujezdec Martina Kočiho): „Do posledního retardéru druhého testu jsme potáhli o trochu více na brzdách, byli jsme v nájezdu do něj příliš rychlí, jednu část jsme lízli a do druhé jsme narazili. Tím jsme poškodili levou přední část fabie. Potom jsme na konci erzety provedli provizorní opravu, aby nám neupadl vzduchový filtr, který je tam umístěn. Proto jsme rádi, že máme první sekci za sebou. Časy jinak super, teď musíme zabojovat, abychom zkusili eliminovat ztrátu za tu dvacetisekundovou penalizaci.“

4 / Grzegorz Grzyb: „Dělali jsme moc chyb, hodně to klouzalo. Věděli jsme, že to bude těžké, ale i tak jsem dvakrát přestřelil odbočku. Nejdřív na první a pak na třetí zkoušce, ale naštěstí jsem nemusel ani jednou couvat a ztratili jsme jen pár vteřin. Jsme teprve na začátku soutěže, budeme bojovat dál.“

5 / Jan Černý: „Prakticky od začátku máme problémy se zadním diferenciálem, tak se to snad teď v servisu povede vyřešit. Je znát, že jsem tu loni nestartoval, kluci přede mnou jedou hodně rychle. Je těžké najít správnou rychlost, protože se neustále mění přilnavost pneumatik. V rozpisu jsme ale žádné změny nedělali. Neměli jsme předzávodní test, první kilometry jsme odjeli až na shakedownu a je to znát.“

6 / Jan Dohnal: „První starovická nám vyšla dobře, na druhé jsem však probrzdil o kousek dál vracák na šotolině a než jsme se vyhrabali, byla z toho drobná ztráta. Na třetí rychlostce jsem si nebyl jistý v úzké lesní pasáži, tam jsme určitě pár vteřin nechali. Ale celkově je naše pozice zatím výrazně lepší než v letech minulých (smích). Jinak tratě hodně kloužou, na cestách je hodně prachu, těžko se odhaduje, kam až můžete jít, jak moc se v rychlém můžete opřít do gum. Právě kvůli tomu jsme udělali auto měkčí, aby mělo grip, ale nejsem si nastavením až tak jistý. Teď se budeme snažit eliminovat přetáčivost auta, abych měl lepší pocit z focuse v rychlých zatáčkách.“

7 / Martin Vlček: „Nejsem vůbec spokojený, udělali jsme změny pro zlepšení trakce, ale zdá se, že jsme se vydali opačným směrem, nastavení bylo spíše chybou. Na třetí rychlostce jsme vyletěli ven, jsem vůbec rád, že jsme dojeli až sem. Už dvakrát jsme na této erzetě v minulosti zůstali, i když tentokrát se to nestalo v osudném lese, ale už v úvodu testu. Možná to trochu souviselo s tím, že se startovalo po třech minutách a auto trochu zchládlo. Teď nás čeká práce na nastavení, musíme začít znovu, od začátku…“

8 / Daniel Trunkát (spolujezdec J. Tarabuse): „Na okruhu jsme trefili patníček, klasická nervozita, takže jsme trochu trnuli, co bude dál. Něco málo jsme ztratili. Kluci jedou hodně rychle, potřebovali bychom být na začátku toho vlaku spíš než na jeho konci. Jedeme s úplně novým autem, má najeto i s touto sekcí osmdesát kilometrů, funguje perfektně. Jen nějaké dětské choroby na přejezdu.“

12 / Peter Gavlák: „Vůbec časy nesleduji, jedeme si svoje tempo. Soutěž je hodně náročná a čekají nás ještě tři rychlostky po tmě. Dnes hodně soupeřů odstoupilo, to jen potvrzuje, že soutěž nebude vůbec jednoduchá. Zítra nás pak čeká další náročný den. Jinak jedeme ve stopě, žádné velké akce, soustředím se hledání brzdných bodů.

K retardéru na dvojce… dal se projet, ale jeho podoba nebyla odpovídající. Uprostřed stál nějaký sud, bylo to strašně na úzko, nepřehledné. Po pár autech pak vložku zastavili. Navíc jsme tam viděli stát odstavenou Majerčákovu fiestu, u které nás pořadatelka trochu zpomalila.“

14 / Igor Drotár: „Máme problémy s převodovkou. Upozorňoval jsem na to už na shakedownu, mechanici se snažili problém vyřešit, ale ukazuje se, že stále přetrvává. Nemohu častokrát rychle seřadit rychlosti.“

15 / Tomáš Kukučka: Do seskupení přijel s výrazně poškozeným pravým předním diskem, naštěstí na tlak v pneumatice to nemělo vliv…

17 / Filip Mareš: „Důležité že jsme tu. Nejsem ale úplně nadšený z toho co jsme předvedli, určitě to může být mnohem lepší. Musíme se zamyslet co změnit do další sekce. Nebyl jsem si úplně jistý volbou pneumatik, nemohl jsem se do toho opřít. Měl jsem asi zvolit měkčí směs. Dělal jsem ale i drobné chyby, které musím vymazat, pokud chci být ve výsledcích výše.“

18 / Václav Kopáček: „Zatím to vychází lépe, než bychom si zasloužili. Jen na první jsme si udělali málem problém. Trochu jsem blbě odhadnul dlouhou zatáčku za nějaké křoví, přidal dříve a málem jsme šli ven. Pak jsem se musel zkrotit. Ale jinak jedeme v klidu, baví nás to, v dalších zkouškách už nebyl žádný problém. Do dalších kilometrů musí dát jízdě plynulost, tím snad ještě zrychlíme. Ale prvořadá stále bude opatrnost.“

RZ 3 - Boleradice - Bořetice (9.16 km)

Po průjezdu třetího rychlostního testu je na čele nadále pevně usazen Jan Kopecký, na druhé místo se posunul polský pilot Grzegorz Grzyb, který tak přeskočil aktuálně třetího Václava Kopáčka. Čtvrtý je po první sekci Jan Černý před Janem Dohnalem.

Druhý čas na RZ 3 zajel Martin Koči, který by byl bez penalizace druhý, takto mu ale náleží osmé místo. Třetí dílčí čas zajel Grzyb před Filipem Marešem a Janem Černým.

V produkčních autech dělí vedoucícho Martina Březíka od druhého Jana Jelínka rovné tři vteřiny, třetí Martin Šikl je zpět o dalších 4.6 sekundy.

Ve dvoukolkách byl na RZ 3 nejrychlejší Andrej Barčák před Janem Talašem, celkově je na čele kategorie Talaš o pouhé čtyři desetiny vteřiny před Barčákem. Třetí příčka patří Egonu Smékalovi, který je jen 1.1 sekundy za Talašem. Na RZ 2 odstoupil pro poruchu převodovky Julian Wagner, pro TZ skončil i Erik Cais.

RZ 2 - Kurdějov (14.73 km)

Update: Na RZ 2 byly posléze všem posádkám (s výjimkou Jana Kopeckého) přiděleny časy Martina Kočiho, rychlostní zkouška byla po zpoždění vzniklém kvůli rozhozenému retardéru zrušena.

---

Za suverénním Kopeckým se na druhém testu seřadili Martin Koči, Jan Dohnal a Grzegorz Grzyb, na druhé místo průběžné absolutní klasifikace však díky pátému času poskočil senzačně Václav Kopáček.

Na třetí pozici celkově se posunul Dohnal, následován Grzybem a Janem Černým, zatímco Filip Mareš si pohoršil na šesté místo. Martin Koči rozrazil na RZ 2 retardér a díky penalizaci 20 s klesl na osmé místo.

Mnohem hůře však dopadli jeho krajané. Vlastimil Majerčák skončil pro poruchu převodovky, Jaroslav Melichárek kvůli uraženému pravému přednímu kolu. Ještě před zkouškou pak odstoupil Miroslav Jakeš, oficiálně kvůli úniku vody z chladicího systému motoru.

RZ 1 - Starovice (11.99 km)

První drama v rámci XIV. Agrotec Petronas Rally Hustopeče se odehrála ještě před vlastním ostrým startem soutěže. Pro poruchu motoru při shakedownu skončila soutěž pro jednoho z největších favoritů, Václava Pecha, s Fordem Fiesta R5.

Úvodní rychlostní zkoušku vyhrál dle očekávání Jan Kopecký před Janem Dohnalem, třetí nejrychlejší byl na úvod soutěže Martin Koči před Václavem Kopáčkem a Filipem Marešem.

V produkčních vozech se za sebou těsně sešikovali Martin Březík, Jan Jelínek a Martin Šikl (všichni Mitsubishi Lancer Evo IX), v dvoukolkách pak byl zkušený Egon Smékal před mladým Erikem Caisem a Janem Talašem.

Časy ze shakedownu

1. Kopecký - Dresler (Škoda Fabia R5) 1:38.2

2. Koči - Mozner (Škoda Fabia R5) + 1.3

3. Melichárek - Melichárek (Ford Fiesta R5) + 1.9

4. Černý - Černohorský (Ford Fiesta RS) + 2.0

5. Grzyb - Browinski (Škoda Fabia R5) + 2.2

6. Dohnal - Ernst (Ford Focus WRC) + 2.2

7. Tarabus - Trunkát (Škoda Fabia R5) + 2.5

8. Kopáček - Rendlová (Ford Fiesta R5) + 2.5

9. Mareš - Hloušek (Škoda Fabia R5) + 2.8

10. Kukučka - Vejačka (Škoda Fabia WRC) + 3.9

-jav- , -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist