www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. září 2018, Svátek má Andrea, zítra Jonáš

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Skvělý úspěch Štolfy s Krčmářem - vyhráli Rally Bohemia historiků

9. července 2018 • 08:00

Rally Bohemia se jela opět v trochu pozměněném formátu. Ale kde jsou ty časy, když se rozhodovalo, stejně jako na Barumce, na více jak třiceti erzetách? Mezi soudobými vozy, který se postavilo na start třiasedmdesát, vyhrála opět posádka Jan Kopecký – Pavel Dresler s tovární Škodou Fabia R5. Statečně se ale drželi Václav Pech s Petrem Uhlem, kteří ztratili pouze necelých osmatřicet sekund a porazili mimo jiné Veibyho nebo Nordgreena s dalšími továrními vozy. Určitě potěšil i Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem, poprvé jedoucí s er pětkou, vítězové jedné erzety.

Jindřich Štolfa - Miroslav Krčmář (Rover Metro Gti) - Rally Bohemia 2018

Součástí soutěže bylo i Mistrovství České republiky historických vozů, které si získávají stále větší oblibu. Tady prošlo přejímkami osmadvacet dvojic. A závodilo se naplno hned od počátku. V čele se až do sedmé erzety drželi Neumann se Slezákem na Fordu Escort Cosworth s původem z mistrovství světa. Po nich převzali taktovku absolutního pořadí Frei se Šleglem na Škodě 130 LR. Za nimi už se pohybovali ex-tovární pilot Škody Jindřich Štolfa s Miroslavem Krčmářem na vozem Rover Metro Gti. A svoje kvality potvrdil Štolfa i na oblíbené Bohemce, kde se soudobým vozem zajel řadu skvělých výsledků.

Ostřílený jezdec rozhodně nezapomněl nic ze svého umění a držel se stále okolo třetího místa. Automobilové rally jsou také o zacházení s technikou, a to se Štolfovi s Krčmářem vedle svižné jízdy vyplatilo. Se svým 'angličákem' vyhráli historickou Bohemku absolutně, což je pro vůz Rover Metro Gti premiérové vítězství na českém území. Svůj úspěch korunovali absolutním vítězstvím na předposlední erzetě, kde porazili druhého Vladimíra Bergera, rovněž ex-továrního jezdce Škody o třináct sekund.

Velkou radostí hýřil majitel vozu Miroslav Krčmář: „Rally Bohemia přálo počasí a Jindra byl s projevem auta na erzetách zatím nejspokojenější co pamatuji. Po odstoupení Vlasty Neumanna jsme se prokousali na druhou pozici absolutně a tu jsme se snažili držet. Za námi se dotahoval druhý den Standa Budil s BMW, a tak jsme přemýšleli, jestli zrychlit a nebo si hlídat první místo v kategorii a jet na jistotu. Na skvěle jedoucího Honzu Freie jsme neměli a měli jsme skutečně smíšené pocity, když jsme ho na předposlední erzetě viděli stát na varovných světlech. Ve stopce jsem si uvědomil, že jsme na dosah absolutního vítězství a byl jsem trošku nervózní, na rozdíl od Jindry. Ten byl jako vždy v klidu až do startu poslední RZ. Auto nám totiž občas nechtělo startovat a když před posledním startem naskočilo, ulevilo se nám. Máme z toho s Jindrou radost a děkuji mechanikům Přemkovi Janovskému a Tomášovi Juřenovi za obětavou práci kolem auta i kolem cateringu. Ani nevím, kde byli obětavější. Samozřejmě Jindrovi za prima zážitek a Zdeňkovi Hawlovi, že se postaral o papírování na závod. Taky se omlouvám ústy našeho mini týmu Jardovi Kouřilovi, že jsem nejprve nevěřil, že ten motor jede skvěle. Zatím to tak je a funguje ke spokojenosti. Vítězství absolutně, v kategorii vozidel 1990-1996 a ve třídě F6 1300-2000 ccm je toho důkazem.“

Škoda je, že se letos nehodnotí i absolutní pořadí historických vozů v rámci domácího šampionátu. Také tady by posádka Štolfa - Hawel (Krčmář), vedle skupiny a třídy vedla celkové pořadí po dosud odjetých soutěžích. A co říkal na výsledek a průběh soutěže Jindřich Štolfa? „Soutěž se nám vydařila. Samozřejmě, že jsme v takový výsledek nedoufali. Moc se mi líbily zejména rychlostní zkoušky Radostín a Cetno, kde se střídal rytmus a byly velice technické. Na autě jsme před Bohemkou provedli běžnou údržbu a 'dotlumili' podvozek, což bylo na naší jízdě znát. Auto fungovalo velice dobře. Bylo mi líto Honzy Freie, protože se s elerou krásně sžil a dokáže ji vodit. Už se těšíme do Pačejova, kde se pokusíme navázat na naše dosavadní výsledky.“

Rally Pačejov se uskuteční 28. července a lze zde podle předchozích let očekávat kvalitní a početnou účast jak mezi soudobými, tak mezi historickými vozy.

Pavel Vydra
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist