www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. listopadu 2019, Svátek má Nikola, zítra Albert

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Nový projekt týmu Autosport Kotek

10. října 2019 • 16:25

Roky končící devítkou jsou zřejmě předurčený k novým projektům protagonisty týmu Ing. Jiřího Kotka. V roce 1969 padlo rozhodnutí o odchodu z rodného Kolína do Mladé Boleslavi, kde nastoupil jako řadový zámečník tehdejšího oddělení „Výroba zvláštních modifikaci“ později Škoda Motorsport. Byl by to dlouhý výčet soutěží, kde se jako mechanik, spolujezdec a nakonec vedoucí oddělení podílel 20 let na úspěších týmu Škoda až do roku 1989.

East African Safari Classic Rally

Následujících 10 let bylo spojeno s organizováním Rally Bohemia, Mistrovství Evropy v Rallycrossu v Sosnové, Škoda Mobil 1 Cup pro začínající jezdce přes starty na maratónských soutěžích London - Sydney 1993, London - Mexico 1995, Panama - Alaska 1997 s Ing. Jiřím Šedivým a Škodou 1100 MB. Ani rok 1999 nebyl výjimkou když se jako externista vrací do Škody Motorsport, aby se v týmu Pavla Janeby podílel na největším projektu v historii, kterým byla Škoda Octavia WRC.

Dalších 10 let to nebyl jenom program účasti na soutěžích mistrovství světa s továrním týmem, ale i změna v technice soukromého týmu ze škodovek 1100MB na historické Porsche 911. Vrcholem byl rok 2009 start na East African Safari Classic a 2. místo absolutně pro Björna Waldegårda za volantem Porsche 911 připraveném v Mladé Boleslavi.

East African Safari Classic Rally

Nyní po 10 letech je to opět změna značky a návrat k technice, na jejímž zrodu se Ing. Jiří Kotek podílel: ke Škodě 130LR/B. Jak plyne doba a posouvají se hranice roků výroby, mění se pravidla pro účast historických soutěžních aut, která nově povolují i účast v minulosti zakázaných aut skupiny „B“. To dalo vznik myšlence navázat na úspěchy Škody 130LR/B v 80tých letech a tyto spojit se zkušenostmi a starty s Porsche 911 a zároveň připravit auto, které nebude jen outsiderem na náročných soutěžích na nezpevněném povrchu.

Premiérovým startem nejenom zmíněného vozu, ale i posádky, bude 15.- 19. října 2019 účast na „Romania Historic Rally“. Za volant usedne Jan Frei s navigátorkou Lucií Vondříčkovou, kteří budou společně na prvním podniku nejen jako posádka, ale také na soutěži, která se jede tzv. „na oči“, tedy bez tréninku a navíc na šotolině. Více o soutěži naleznete na www.romania-historic-rally.coma k dispozici jsou také krátká videa z testů.

-red-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist