www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Tým okolo Jindřicha Štolfy chystá pro sezónu 2020 překvapení

27. prosince 2019 • 13:00

Po zisku mistrovského titulu v roce 2018 vyhlásil tým Jindřicha Štolfy letošní sezónu jako 'jezdecky udržovací', aby posádka nevyšla ze cviku a zároveň zkontrolovala konkurenci. Proto se s vozem Škoda 130 L objevili Jindřich Štolfa – Zdeněk Hawel na třech avizovaných soutěžích. Začali na historické Vltavě v okolí Klatov, pokračovali na domácí Bohemce a mistrovskou sezónu uzavřeli na Barum Star rally v okolí Zlína. Přesto jim to stačilo na celkové desáté místo v kategorii 4 z pětadvaceti bodujících posádek a čtvrté ve třídě E1. A posádka Štolfa – Krčmář z depozitu oprášila na kramolínskou soutěž mistrovské 'Metro'.

Soutěže historických vozů jsou stále populárnější a startovní pole početnější. Podle posledních informací tomu nebude jinak ani v následující sezóně. Se zbrusu novým a velice zajímavým vozem se představí dvojice Štolfa – Hawel v roce 2020. Otcem myšlenky je opět Miroslav Krčmář, který byl také iniciátorem a autorem stavby soutěžního vozu Rover Metro Gti: „Rover Metro má titul a je z něj muzejní kousek s právem na odpočinek. Přemýšlel jsem co dál a vzhledem k tomu, že Jindra třeba na erzetách úspěšně vodil Peugeota 306 Maxi, uvažoval jsem o nějaké nevšední 'dvoulitrové předokolce' a skončil jsem opět u Roveru, tentokrát modelu XW 220 GTi.“

Tenhle vůz je ale svým způsobem specifický.

„Ano, Angličané jej v roce 1993 homologovali pro skupinu N a A pod číslem 5475, ale paradoxně nikdy skutečné áčko neodstartovalo do soutěže. Pár enek se účastnilo britských soutěží i mírně upravená enka nad rámec třídy se objevila v áčkové třídě, ale nikdy neměla parametry vozu skupiny A. Když BMW koupilo Rover, byly zastaveny veškeré projekty, a tak se vůz homologace A, na kterém se pracovalo, na scénu nestihl dostat. Nicméně na britských okruzích ve značkovém poháru jezdil model XW mnoho let jako upravené sériové modely 216 GTI s motorem Honda a Coupé 220 turbo s motorem s přeplňovaným dmychadlem. Pokud se tedy projekt podaří zdárně dotáhnout do konce a vůz odstartuje, bude to vpodstatě jeho světová premiéra.“

Můžeš vůz trochu představit?

„Museli jsme nechat vyrobit speciálně pro tento vůz písty, vačkové hřídele, tlumiče i převody podle homologace. Nicméně toto vozidlo Rover 220 GTI je vyvinuto společně s automobilkou Honda a má velmi podobný podvozek jako Civic IV a V a identický s typem Concerto. Rozdíl je v tom, že tady máme k dispozici robustní dvouvačkový dvoulitr a převodovku Hewland k váze okolo 1000 kg, což z něj dělá moc zajímavé nářadí a věříme, že tomuto autu napíšeme slušnou historii.“

Jak už jsi naznačil, nelze všechno vyrobit v tvé garáži, kdo se například podílí na zrodu nového soutěžního vozu?

„Na úvod musím říci, že celý projekt finančně 'nabobtnal'. Na karosérii pracují člen našeho týmu Přemek Janovský s tátou po volných chvilkách. Tak si asi odvezu olakovaný skelet do garáže pod stromeček. Máme už docela dost věcí připravených na podvozek. Motor připravuje firma ing. Jaroslava Kouřila K2 Engine Development a během ledna bude k dispozici. Stejně tak i převodovka, na jejíž přípravě se podílí firma pana Krotkého RK Racing Zlín. Firma HP Sporting Hušek už nám dodala špičkové tlumiče. Návrh úprav podvozku a simulace na PC má na starosti PROFI Performance – Radek Kolbábek. Mnoho důležitých dílů vyrábí trutnovská firma ACM Drahoš ( výroba UL letadel). A ochranný rám zhotovil soutěžní kolega Petr Němec - NC Power. A mohl bych pokračovat...“

Na kdy je naplánován první start?

„Termínový kalendář Mistrovství ČR historických automobilů byl znám až koncem roku, ale zřejmě si premiéru odbudeme už na úvodní soutěži Historic Vltava Rally v Klatovech. Především bych ale rád vůz otestoval v řádném termínu,“ shrnuje stavbu, přípravu a perspektivu nového vozu Miroslav Krčmář.

A jak se těší na vůz Rover 220 Gti členové posádky Jindřich Štolfa a Zdeněk Hawel? Samozřejmě, že velké očekávání má ex-tovární pilot Škody Jindřich Štolfa: „Díky Mirkovi se opět vracíme k přednímu náhonu, který je mi stále velmi blízký. Věříme, že to bude 'áčko' srovnatelné s podobnými auty té doby, jako měly značky Opel, Peugeot, Nissan či Renault. Jasně, že jsme zvědaví, jak bude 220 fungovat, je tam na podvozku spousta odlišných prvků, ale věřím, že se vše podaří 'naladit' tak, abych měl za volantem dobrý pocit. Co se týká motoru, tak ten je ve správných rukou a o jeho parametrech (po zkušenosti s Metrem) vůbec nepochybuji a moc se těším, až ho budu na tratích krotit. Je před námi nová výzva, těším se moc, zvláště když jsem se dozvěděl základní parametry vozu. Navíc vím, s jakou pečlivostí je auto připravováno. Nemohu se dočkat prvního startu,“ sděluje své pocity Zdeněk Hawel, mající na svém spolujezdeckém kontě více jak sto dvacet soutěží.

Český šampionát historických soutěžích vozů má v sezóně 2020 ve svém kalendáři devět podniků. Jak už bylo řečeno, zahájí ho Historic Vltava Rally koncem dubna, která je opět součástí Mistrovství Evropy.

Pavel Vydra
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist