www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 22. června 2025, Svátek má Pavla, zítra Zdeňka |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Reklama Nejčtenější články
|
SOUHRN: Adam Březík obhájil loňské prvenství z Agrotec Petronas Rally HustopečePo měsíční pauze pokračuje mistrovství České republiky v automobilových soutěžích svým třetím dílem. Tím se v tradičním termínu v polovině června stává Agrotec Petronas Rally Hustopeče, která letos slaví dvacetileté jubileum. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ. Výsledky Agrotec Petronas Rally Hustopeče ON LINE --- Výsledky Agrotec Petronas Rally Hustopeče - historic ON LINE --- Základní informace o Agrotec Petronas Rally Hustopeče --- Diskuzní fórum k Agrotec Petronas Rally Hustopeče
Adam Březík (1. místo): „Myslím, že to bylo velice vydřené vítězství. Na poslední zkoušce jsme sice Honzu porazili, ale i tak jsme tam byli v poli a nechali tam pár vteřin. Šli jsme do toho co to šlo. Párkrát jsme měli namále, ale to jsou závody. Nepolevili jsme a tohle je odměna. Říkal jsem si jen, že by to mohlo být rozhodnuté už před poslední zkouškou. Na Šumavě i na Krumlově jsme jeli blbě, k to mu není co říci. Mrzí nás to, ale tak to je. Sezóna je ještě dlouhá, zbývají tři závody, tak uvidíme, jestli to dokážeme nějak zlomit. Chtěl bych poděkovat týmu, že při nás pořád stojí, hlavně za to, co předvedli po Šumavě. A samozřejmě všem partnerům, bez kterých by to nešlo.“ Jan Kopecký (2. místo): „Byl to krásný závod, za který bych chtěl pořadatelům poděkovat. Závodili jsme na dvou stech kilometrech nádherných zkoušek. Ty šotoliny jsou samozřejmě zajímavé, auta jedou smykem, takže i diváci jsou určitě spokojení. Po obědě jsme se snažili tlačit, první zkoušku jsme vyhráli, ale pak jsem zjistil, že mi chybí poměrně velký kus dezénu v levé zadní pneumatice. Měnili jsme kolo těsně 200 m před startem další zkoušky a do jejího cíle jsme dojeli na pomalém defektu, zase vzadu. Naštěstí ta pneu bez dezénu držela tlak, ale jeďte s tím na šotolině, po těch ostrých kamenech. Takže jsem rád, že jsme udrželi druhé místo. Jsme za to opravdu šťastní. Samozřejmě gratulace Adamovi, evidentně mu to tady svědčí a má tu spoustu prostoru na ten svůj rozevlátý styl. Jde mu to tu perfektně. My jsme ale spokojení, měli bychom i nadále vést mistrovství.“ Filip Mareš (3. místo): „Naše ztráta v cíli na Adama je menší než deset sekund, takže můžeme být pyšní na to, že na trati jsme byli nejrychlejší. Děkuji za to i celému týmu, že jsme to nevzdali a bojovali až do posledního metru. Ta penalizace byla moje chyba, takže se můžu zlobit maximálně sám na sebe. Navíc jsem hned na první zkoušce po servisu, kde byla největší šance něco najet a šli jsme do toho, tak mi to zdechlo ve vracáku. Nevím úplně proč, ale nechali jsme tam čtyři pět vteřin. Mrzí mě to, ten kontakt bez toho mohl být bližší. Na druhou stranu, kluci jeli fantasticky, od začátku do konce to bylo peklo a patří jim dík za hezký souboj. Pozitivní je, že jsme tu měli i na vítězství a můžeme odjet se vztyčenou hlavou.“ Erik Cais (4. místo): „Jsem moc rád, že je auto v pořádku v cíli, protože párkrát jsme se taky projeli polem. Ale když vidím auta ostatních, tak je to tu evidentně zvykem. Nebylo to ale z důvodu katování, ale prostě se vylétávalo z trati. Asi bychom potřebovali větší porci testovacích kilometrů, ale nejen na tento závod. Nicméně jsem vděčný za to, že vůbec můžu letos závodit a určitě si nechci stěžovat, že málo testuji. Musím poděkovat týmu Martina Vlčka, který nám moc pomáhá k tomu jet rychle. Myslím, že Hyundai mému jezdeckému stylu sedl, na technických zkouškách dokážeme být velmi rychlí. Víme tedy, že to jde, takže teď už je to jen abych přesně věděl co mám dělat v extra rychlých místech na pětku a dokázal to podržet.“ Dominik Stříteský (5. místo): „Není to úplně výsledek jaký by to měl být, ale když to nejde, tak to nejde. Paradoxně nám tam teď na poslední zkoušce ten čas padnul, tak asi budu muset jezdit na ojetých kolech, nevím. Čeká nás Řím a Bohemka, bude to hodně nabitý program. Musíme pracovat na tom, abychom našli cestu zpět na vrchol. Doufám, že to bude otázkou dní. Potřebuji si věřit jako loni a nemůžu to chtít hned lámat přes koleno, to by špatně skončilo.“ Věroslav Cvrček (6. místo): „Šesté místo z loňska se s tím letošním asi nedá porovnávat. Loni byla úplně jiná konkurence. Dneska jsme byli chvilku schopní držet krok s Dominikem Stříteským a porážet Vaška Pecha, to pro nás znamená víc než šesté místo. Vlastně je to pro nás vítězství, v nic lepšího bychom doufat ani nemohli. Loni jsem se hodně bál o auto. Vím, kolik to stojí a mám ho hrozně rád, takže jsem mu nechtěl nic udělat. Ne že by to tak bylo letos, ale už jsem pochopil, jak funguje. Možná se blížíme nějakým limitům, ještě tam kus cesty je, ale jsme schopní to auto využít. Děkujeme týmu i divákům za podporu, moc nás to hnalo dopředu!“ Ján Kundlák (7. místo): „Dal jsem do toho teď všechno. Chtěl jsem Simona udržet za sebou, ale nepřišlo mi to úplně reálné. Věděl jsem, že to bude těsné, ale že to bude až tak těsné ... Simon tu rychlostku vyhrál, my jsme tam dokonce byli venku v poli, ale nakonec je to o devět desetin sekundy v náš prospěch. Líp to prostě nešlo! Myslím, že už jsme se s autem skamarádili a víme, co od sebe očekávat. Je úžasné a jede se mi s ním skvěle. Na Bohemce si to ale chceme aspoň jednou vyzkoušet s tou novou technikou, aspoň jednou v roce. Je to víc než reálné a strašně se na to těším. Doufám, že to vyjde. Asi to nechci stavět tak, že budeme bojovat o nejvyšší příčky, ale chceme si to hlavně vyzkoušet a porovnat a budeme vědět, nad čím přemýšlet do příštího roku.“ Simon Wagner (8. místo): „Dnes ráno to začalo trochu podobně, jako to včera končilo. Měli jsme nějaké technické problémy, smůlu, všechno dohromady. V poledním servisu jsme se ale se vším nějak srovnali a začali nanovo. Chytili jsme rytmus, získali zpět jistotu a to bylo důležité. Aspoň jsme vyhráli poslední zkoušku. Takže to neskončilo úplně nejhůř, ale samozřejmě před soutěží jsme chtěli bojovat o stupně vítězů. Rychlost ale máme, takže ji musíme předvést na Bohemii. Tady jsem získal spoustu zkušeností, nikdy jsem neabsolvoval rally jako je tato. A určitě to byla moc hezká rally, spousta diváků, pěkné počasí. Ale teď už se opravdu těšíme na Bohemii, kterou dobře známe.“ David Štefan (1. místo kategorie 2WD): „Dnešek nebyl úplně podle našich představ. Hned ráno jsme byli u bouračky Honzy Dvořáka. Nebylo to úplně hezké a nějak tam zahaprovala gpeska a ukazování pořadatelů a málem jsme do toho vletěli. Vypadli jsme ven a celý den se to s námi tak nějak táhlo. Teď jsme potřebovali zatáhnout, ale Petr Zedník měl asi nějaký problém a my ho na šotolině dojeli a nechali tam moc času. Tím jsme přišli o body v etapě. Řešíme to, jestli máme nějaký nárok na úpravu času. Jinak se mi to tady ale samozřejmě líbilo.“ Filip Ocelka (2. místo kategorie 2WD): „Byl to perfektní závod. Dlouhý, dvěstě kilometrů zkoušek, za tak pěkný závod patří pořadatelům poděkování. V českém mistrovství kromě Barumky dlouho nic takového nebylo. Moc jsme si to užili. Včerejšek nám asi nesednul tolik jako dnešek, ale bylo to perfektní. Kluci vepředu jeli po oba dny úžasně, byly to super souboje. Velké poděkování patří týmu, rodině a všem, kdo se na našich startech podílí.“ Maxmilian Lichtenegger (3. místo kategorie 2WD): „Byla to hodně náročná rally, zkoušky byly opravdovou výzvou. Především včerejší druhá sekce byla hodně těžká, ale zvládli jsme to dobře. Dnes se nám dařilo o něco lépe než včera, chytili jsme dobrý rytmus a myslím, že to pro nás byla povedená soutěž. Užili jsme si i vzájemný souboj s našimi německými soupeři.“
Až poslední rychlostní zkouška definitivně potvrdila jména vítězné posádky letošní jubilejní 20. AGROTEC PETRONAS Rally Hustopeče. Stejně jako v roce loňském se na nejvyšší stupeň vítězů na cílové rampě postavila dvojice Adam Březík - Ondřej Krajča se Škodou Fabia RS Rally2. O tom, že se v okolí Hustopečí letos opět bojovalo doslova až do posledního metru, svědčil mimo jiné i Březíkův výlet mimo trať na jedné z odboček závěrečného testu. Velké nervy kvůli problémům s pneumatikami (defekt, chybějící kus dezénu) pak v závěru soutěže zažívala i celkově druhá posádka v cíli Jan Kopecký - Jiří Hovorka s další Fabií RS Rally2, kterou nakonec dělilo od prvního místa 6.4 sekundy. Body za třetí místo si odváží z letošních Hustopečí Filip Mareš s Radovanem Buchou, jejich Toyota GR Yaris Rally2 zaostala za nejrychlejší Březíkovou Fabií v cíli o 9.1 sekundy. Mladoboleslavského pilota tak bohužel o to víc mohla v cíli soutěže mrzet dnešní desetivteřinová penalizace za předčasný start do rychlostní zkoušky. Čtvrté místo si dnes bezpečně pohlídal Erik Cais (Hyundai i20 N Rally2, +49.0 s), když ještě v závěrečné sekci lehce navýšil svůj náskok na pátého Dominika Stříteského (Škoda Fabia RS Rally2, +1:30.9 min). S pocitem dobře odvedené práce se budou z třetí soutěže domácího šampionátu vracet určitě šestý Věroslav Cvrček i sedmý Ján Kundlák, který letos poprvé pravidelně startuje s vozem kategorie Rally2. S osmou příčkou se musel po pátečních nesnázích smířit Simon Wagner, rakouský pilot si však alespoň trochu spravil náladu nejrychlejším časem z poslední rychlostní zkoušky. Devátá příčka patří Václavu Pechovi, který se sžívá s novou technikou v podobě Citroenu C3 Rally2, desítku nejlepších uzavřel letos při své premiéře v Hustopečích Filip Kohn. V rámci absolutního hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou se nakonec z vítězství radoval David Štefan na Peugeotu 208 Rally4 před Filipem Ocelkou (Renault Clio Rally4, +23.3 s) a Maxmilianem Lichteneggerem (Opel Corsa Rally4, +52.0 s), který v souboji německy hovořících jezdců na poslední rychlostní zkoušce dokázal přeskočit Reného Nollera o 1.7 vteřiny. V rámci hodnocení MČR rally historických automobilů do cíle nedorazila ani polovina startovního pole. Z vítězství se raduje Miroslav Janouch na Mitsubishi Lancer Evo III před Jindřichem Štolfou (Ford Ecort RS 1600, +46.9 s) a Václavem Hostašem (Lada VFTS, +10:48.0 min). Průběžné neoficiální pořadí Autoklub MČR v rally (po 3 ze 6 soutěžích): 1. Kopecký (Škoda Fabia RS Rally2) 146 bodů; 2. Mareš (Toyota GR Yaris Rally2) 135; 3. Cais (Hyundai i20N Rally2) 116; 4. Wagner (Rak./Hyundai i20 N Rally2) 104; 5. Březík (Škoda Fabia RS Rally2) 79; 6. Kundlák (Škoda Fabia R5) 72; 7. Stříteský (Škoda Fabia RS Rally2) 61; 8. Cvrček (Škoda Fabia RS Rally2) 50; 9. Kohn (ČR, Brit./Škoda Fabia RS Rally2) 49; 10. Pech (Citroën C3 Rally2) 45. Bitva o vítězství pokračuje i v sobotu Přestože v součtu časů dosažených na prvních čtyřech sobotních zkouškách na tom byl nejlépe Filip Mareš, na průběžné absolutní klasifikace zůstal i po RZ 10 Jan Kopecký s nicotným náskokem osmi desetin vteřiny před Adamem Březíkem. Mareš si bohužel hned na úvodním ranním testu zkomplikoval situaci předčasným protnutím startovní fotobuňky, čímž zatížil své časové konto o deset vteřin. Nebýt jich, byl by to právě on, kdo by před závěrečnou sekcí AGROTEC PETRONAS Rally vedl o dvě desetiny sekundy před Kopeckým. Ten naopak zažil nepříjemný moment na RZ 10 kvůli nárazu do podlahy své Fabie RS Rally2, který skončil uskřípnutím třísel. Před posledními čtyřmi rychlostními zkouškami je tak situace v souboji o první příčky nadále naprosto otevřená. Loňský vítěz Březík určitě bude chtít znovu získat Kopeckého skalp, o prvenství se stále hodlá bezesporu poprat také Mareš. V porovnání se včerejškem se zlepšil Erik Cais, vzhledem k doslova vražednému tempu na čele soutěže by jej ale dopředu mohla ze čtvrtého místa posunout jen chyba či technické potíže soupeřů před ním. Dominik Stříteský se celkem podle očekávání posunul na páté místo před Věroslava Cvrčka, který nadále zajíždí velmi kvalitní časy. Na RZ 7 došlo v jejím průběhu k havárii do té doby vedoucí posádky kategorie vozů s jednou poháněnou nápravou, Jan Dvořák - Jiří Kalkus. Ta vystoupila ze svého Opelu Corsa Rally4 po svých, ale přes cestu zůstal ležet spadlý sloup elektrického vedení, což znamenalo zrušení testu pro zbytek startovního pole. Ze soutěže dnes dopoledne mj. odstoupili na osmé rychlostní zkoušce Albert z Thurnů a Taxisů, který skončil se svou Fabií RS Rally2 mimo trať bez většího poškození, ale nedokázal ji již vrátit zpět na trať a také Aleš Jirásek, kterého ze hry vyřadily dva defekty pneumatik.
Jan Kopecký (1. místo): „Jsme rádi, že jsme udrželi první místo, i když jen o chloupek. Myslel jsem, že o ně přijdeme. Na poslední zkoušce jsme bohužel dostali nějakou ránu do podlahy a asi se pohnulo kotvení pásů, totálně mi to skřípnulo třísla. Myslel jsem, že zkoušku ani nedojedeme, jsem úplně vyřízený. Musíme se na to podívat. Jinak všechno fungovalo dobře, jen ta poslední zkouška byla opravdu katastrofa, v cíli jsem málem omdlel. Ale jsme tady.“ Adam Březík (2. místo): „Ráno jsme asi trošku zaspali a lehce prokaučovali první erzetu. Honza nám tam trošku uskočil. Je tam ale spousta šotoliny a blízko chybě, které se chceme vyvarovat, takže jsme to tam pojali víc v pohodě. Samozřejmě se pokusíme obhájit loňské prvenství, o to nám tady jde. Pokusíme se pro to udělat maximum. Do nastavení auta sahat nebudeme, už na testu jsme měli přesně stejné nastavení jako loni a nehodlám nic měnit.“ Filip Mareš (3. místo): „Bohužel jsem ráno dřív odstartoval do rychlostní zkoušky. Sice to bylo snad jen o čtyři setiny vteřiny, ale tak to bohužel je. Víc k tomu nedokážu říct. Jede se strašná 'kudla', asi ještě větší než loni. Navíc jsme si to sami zkomplikovali, ale nechceme to vzdát. Na druhé zkoušce jsme trefili nějaký sloupek, naštěstí to odnesl jenom pravý blatník. Pořád je to daleko do cíle. Teď se nám podařilo ztrátu dostat pod deset sekund, zbývají čtyři těžké erzety do cíle. Budeme to zkoušet dál.“ Erik Cais (4. místo): „Asi se úplně nedá říci, že bychom jen kontrolovali situaci, pořád do toho jdeme naplno. Aktuálně máme na to čtvrté místo a výš se asi pomýšlet nedá. Do těch rychlých zatáček si pořád nejsem úplně jistý. kontrolujeme si ale situaci za námi a navyšujeme odstup, takže teď je to hlavně o tom neudělat chybu. Určitě to ale bylo lepší než včera. Třeba na dnešní první zkoušce, která je extrémně technická, se spoustou šotoliny a není až tolik rychlá, nám to docela sedlo. Je super, že je tu dost fanoušků a mezi těmi vinicemi to má kouzelnou atmosféru a je to hezké. Hlavně aby ale stáli bezpečně a užili si to.“ Věroslav Cvrček (5. místo): „Výsledek je senzační, ale hlavní je zážitek z řízení, z trati a ze spolupráce s Petrem (Těšínským), která je fantastická. Nechci tím říci, že to jde samo, že bychom se deset let flákali a teď si řekli, že pojedeme. Prostě se pořád snažíme zlepšovat a teď si to prostě sedlo. Další soutěž ale může být zase jiná. Teď si to ale užíváme, je to příjemné. Snažíme se i v tomto tempu z každého kilometru něco naučit, pořád jsou tam rezervičky.“ Dominik Stříteský (6. místo): „Neměli jsme žádný problém, všechno funguje. Ještě je před námi celá jedna sekce, asi si budeme držet svoje tempo, abychom dojeli v pořádku do cíle. Fanouškům se to musí v okolí vinic líbit, Hustopeče jsou nádherný kraj. Jsme rádi, že je jich tu tolik, jejich podpora je znát i v autě.“
Přestože v součtu časů dosažených na prvních čtyřech sobotních zkouškách na tom byl nejlépe Filip Mareš, na průběžné absolutní klasifikace zůstal i po RZ 10 Jan Kopecký s nicotným náskokem osmi desetin vteřiny před Adamem Březíkem. Mareš si bohužel hned na úvodním ranním testu zkomplikoval situaci předčasným protnutím startovní fotobuňky, čímž zatížil své časové konto o deset vteřin. Nebýt jich, byl by to právě on, kdo by před závěrečnou sekcí AGROTEC PETRONAS Rally vedl o dvě desetiny sekundy před Kopeckým. Ten naopak zažil nepříjemný moment na RZ 10 kvůli nárazu do podlahy své Fabie RS Rally2, který skončil uskřípnutím třísel. Před posledními čtyřmi rychlostními zkouškami je tak situace v souboji o první příčky nadále naprosto otevřená. Loňský vítěz Březík určitě bude chtít znovu získat Kopeckého skalp, o prvenství se stále hodlá bezesporu poprat také Mareš. V porovnání se včerejškem se zlepšil Erik Cais, vzhledem k doslova vražednému tempu na čele soutěže by jej ale dopředu mohla ze čtvrtého místa posunout jen chyba či technické potíže soupeřů před ním. Dominik Stříteský se celkem podle očekávání posunul na páté místo před Věroslava Cvrčka, který nadále zajíždí velmi kvalitní časy. Na RZ 7 došlo v jejím průběhu k havárii do té doby vedoucí posádky kategorie vozů s jednou poháněnou nápravou, Jan Dvořák – Jiří Kalkus. Ta vystoupila ze svého Opelu Corsa Rally4 po svých, ale přes cestu zůstal ležet spadlý sloup elektrického vedení, což znamenalo zrušení testu pro zbytek startovního pole. Ze soutěže dnes dopoledne mj. odstoupili na osmé rychlostní zkoušce Albert z Thurnů a Taxisů, který skončil se svou Fabií RS Rally2 mimo trať bez většího poškození, ale nedokázal ji již vrátit zpět na trať a také Aleš Jirásek, kterého ze hry vyřadily dva defekty pneumatik.
Jan Kopecký (1. místo): „Ani jsem nevěděl, že vedeme. Na druhé průjezdy jsme hodně zrychlili, v prvním průjezdu to bylo hodně uklouzané.Šotolina se malinko vyčistila. Ale nejsem si jistý, jestli je pro nás dobře, že zítra pojedeme jako první. Doufal jsem, že budeme aspoň druzí, té šotoliny bude přeci jenom víc. Poslední rychlostka za tmy byla nádherná, oproti dennímu světlu jsme zrychlili o deset vteřin, to hovoří za všechno. Přilnavost se ve druhých průjezdech opravdu zlepšuje, máme s tím dost zkušeností. V místě, kde se na krátké šotolině dobržďuje na dvojku, odbočuje doprava za gumy a pak se jede naplno proti kopci, tak jsem měl teď pětku zařazenou asi o dvěstě metrů dřív. Auto vůbec nehrabalo a mělo podstatně lepší trakci. Zítra nám nezbyde než jet pořád naplno, bude to složité.“ Adam Březík (2. místo): „Problémy jsme neměli. Prostě nám přišlo, že jedeme rychle, ale ostatní se zrychlili. Mimo to jsme na dvojce trefili zajíce, takže prvních pár kilometrů jsem hledal, jestli nestoupá teplota a jestli je všechno OK, takže tam jsme taky něco nechali. Pro nás je jedině dobře, že pojedeme zítra druzí, aspoň nám to Honza vyčistí.“ Filip Mareš (3.místo): „Třetí místo není úplně skvělá pozice, pomýšleli jsme výš. Na druhou stranu, večerní sekce pro nás byla mnohem lepší a podařilo se mi ztrátu na první místo trochu stáhnout. Na autě jsme udělali jen kosmetickézměny, změnu jsem udělal spíš v hlavě. Jednoznačně jsem se na trati líp cítil, bylo to takové stabilnější, míň agresivní a na časech se to projevilo pozitivně. Řekl bych, že jsme v autě cítili i menší riziko. Jsem spokojený hlavně s poslední rychlostkou za tmy, kde jsme zkusili trochu potáhnout a jsem rád, že jsme to urvali.“ Erik Cais (4. místo): „Úplně nám to nevyhovuje jak bych si asi přál. Přeci jen není mým zvykem ve dvou rundách jít několikrát půlkou auta ven z trati, i když tady se to trochu nabízí. Člověk ví, že skončí maximálně v poli, takže zkouší jít do absolutního maxima a možná jsme i paradoxně těch výletů do polí měli ze všech nejmíň. Asi jedeme pod nějaké hranice možností. Auto funguje skvěle, Martin Vlček je nám velice nápomocen pokud jde o jeho nastavení, vše je jak bych si přál. Mě prostě schází najeté kilometry do těch nejrychlejších pasáží, kde si člověk musí být absolutně jistý. Nájezdová rychlost do některých zatáček by mohla být třeba o deset kilometrů jinde a pak je z toho naprosto markantní rozdíl. Základ bude pohlídat si záda a čekat na chybu soupeřů, dneska jsme na to čelo prostě neměli.“ Dominik Stříteský (5. místo): „Mohlo by to být lepší, ale to vždycky. Jsme tady ale s celým autem a nakonec páté místo, tak uvidíme, co bude zítra. Dnes mi to celkově nešlo, problém byl mezi sedačkou a volantem. Auto fungovalo paraádně, pneumatiky taky. Je potřeba se do toho nějak dostat. Těžko říct, jak, ale prostě ráno auto umyjeme, dáme nové kola a zkusíme to znovu.“ Věroslav Cvrček (6. místo): „Trošku jsme se po první sekci zamysleli, jestli to tempo není moc vysoké a ne, že bychom zvolnili, ale spíš jsme to uklidnili, soustředili se na detaily a ve druhé sekci to bylo ještě lepší. Moc to nechápu - myslím, že všichni z první desítky od Krumlova v autě seděli, my vůbec a najednou tam padají skvělé časy. Zítřejší rychlostní zkoušky jsou strašně těžké a my se musíme soustředit, abychom je projeli v klidu. I když bychom nějaké pozice ztratili, tak sezona je ještě dlouhá a nechceme si rozbít auto. Samozřejmě budeme bojovat, ale nechceme jít do nějakého rizika.“ Václav Pech (7. místo): „Sedmé místo asi není to, co bych si přál, ale zase ty zkušenosti, co tu nabíráme, a to, jak jedeme, je pro nás strašně pozitivní. Věděli jsme, že to nebude hned, ale je dobré, že auto funguje, je dobré, že ho ovládám, akorát ho musím začít využívat. Prostě jedu blbej styl, brzdím v zásadních zatáčkách, ale to se snad naučím. Bohužel jsme ještě probrzdili jeden retardér a přeskákali jsme přes protikaty.“ Ján Kundlák (8. místo): „Snažím se, seč mi síly stačí, abych to udržel na cestě. Nemyslím si, že se jede pomalu. Jede se strašně rychle a i já tak musím jet. Už jsem to říkal v jiných rozhovorech, že možná tím, že je to tu trošku lehčí a není to tak technické, tak se jede hodně vyrovnaně a samozřejmě, že jsou tyto tratě pro modernější techniku příznivější. Ale tím se nechci vymlouvat. Jsem spokojený a nebýt toho jednoho retardéru, tak jsem ještě spokojenější.“ Albert von Thurn und Taxis (9. místo): „Tentokrát jsem byl až moc jistý a skončilo to výletem mimo trať na druhé zkoušce sekce. V relativně pomalé zatáčce jsem šel pozdě na brzdy a auto se sklouzlo na prachu. Skončili jsme ve křoví a měli štěstí, že jsme mohli vycouvat zpátky. Při couvání jsem ještě něco trefil zadkem auta, ale naštěstí se to obešlo bez nějakého poškození a mohli jsme pokračovat. Na poslední zkoušce to tedy bylo hodně náročné, rychlý šotolinový sjezd a uskákaná místa, byl jsem radši trochu opatrnější. Ale jsem rád, že jsme ve finále neztratili naši pozici, celkově to byl dobrý den. Věřím, že si to zítra užijeme víc, rytmus zkoušek bude podle mě plynulejší. Dnes to pro mě bylo hodně náročné, na rozpis i jízdou ve tmě. Dáme si ještě pivo na dobrou noc a ráno se do toho zase pustíme.“ Filip Kohn (10. místo): „Auto už fungovalo dobře, nastavili jsme u řazení větší prodlevu. Erzety byly ve druhém průjezdu možná ještě rychlejší, podmínky v noci byly fakt zajímavé. Byl to docela masakr. Kluci vepředu jedou strašnou palbu, dost koukám. Je to asi ve zkušenostech a jistotě, kterou tam mají. Pevně věřím, že to tam příští rok budeme mít taky. Potřebujeme hlavně zůstat na cestě a vytěžit maximum informací na příště.“ Aleš Jirásek (11. místo): „Dnes to bylo takové nahoru dolů. Občas jsme jeli tempo jak bych si přál, ale po návratu z okruhů jsem se s tím zpočátku nedokázal úplně popasovat. Chvilku mi trvalo dostat se do tempa. Zajeli jsme pár dobrých časů, ale na čtvrté zkoušce jsem dostal dvacet vteřin. Možná to bylo až příliš opatrné, občas mi chybí lepší pocit z auta. Necháme to ale na zítra v nastavení z poslední sekce, máme trošku jinak nastavené stabilizátory, ale spíš se s tím naučím jet. Možná si pohrajeme s výškou podvozku. Před námi je Albert s Filipem, tak jich bychom se chtěli držet, Cvrnda nám teď odskočil do jiné ligy. Dneska jel skvěle. Uvidíme, věřím, že zítřek nám bude sedět víc.“ Jan Dvořák (1. místo 2WD): „Vcelku nám to šlo. Podařilo se mi jet pěkně na čas, nedělal žádné hlouposti. Jen na jedničce jsem probrzdil jednu odbočku a skončil na chvíli v trávě, nechali jsme tam tak pět šest vteřin. Jinak ale musím zaklepat, že jde zatím vše podle plánu, vlastně bez problémů. Do nastavení auta moc nesahám, jedeme jakýsi zlatý střed, který funguje, i když mi to tu občas hodně skáče. Na druhou stranu to potřebuji trochu tvrdší kvůli přesnému nájezdu do zatáček. Rozpis je v pohodě, poslední dva roky v zahraničí jsme na něm hodně pracovali a teď se nám to vrací.“ David Štefan (2. místo 2WD): „Jede se strašně rychle a bude to asi pravda, protože se na tom všichni shodují. Ale líbilo se nám to, myslím, že jsme si to fakt užili. Na můj vkus tam sice bylo až moc chyb, ale jsme tady, nic vyloženě zásadního jsme nevyvedli. Párkrát jsme byli dlouzí, párkrát jsme někde zavláli, ale to k tomu prostě asi patří, když se jede takhle rychle. Zítřek bude hodně dlouhý a zase hodně rychlý. Je to snad nejrychlejší, co jsem tu zatím zažil. Bude to určitě zajímavé a hezké, počasí taky vyšlo, těšíme se. Snad vydržíme s pneumatikami, trochu bojujeme s rozpočtem, tak dojíždíme staré gumy a i ty nám dochází.“ Filip Ocelka (3. místo 2WD): „Bylo to hodně náročné, hodně rychlé. Kluci před námi jedou luxusně, klobouk dolů. My se snažíme jet co umíme. Na zítřek asi nebudeme nic měnit, necháme to jak to je.“
Až závěrečná rychlostní zkouška druhé sekce rozhodla o tom, že se pomyslným vítězem první etapy letošní Agrotec Petronas rally stal Jan Kopecký na Škodě Fabii RS Rally2. Osminásobný vítěz hustopečské soutěže totiž dokázal ve druhých průjezdech pátečními rychlostními zkouškami významně zrychlit a zaznamenal také nejlepší dílčí čas na RZ 5. Do druhé etapy tak nastoupí z pozice nejbližšího Kopeckého pronásledovatele Adam Březík (+3.0 s), za nímž figuruje s minimální ztrátou 2.2 vteřiny Filip Mareš. Mladoboleslavský pilot Toyoty GR Yaris Rally2 vyhrál čtvrtý i pátý rychlostní test a v těsné přetahované o pomyslné stupně vítězů dokázal oproti první sekci snížit svou ztrátu na vedoucí pozici o 4.3 sekundy. Čtvrtá pozice patří po šesti odjetých testech Eriku Caisovi, fryštácký jezdec však zaostává za lídrem průběžné absolutní klasifikace Kopeckým téměř o půl minuty. Na pátou pozici se po RZ 6 dostal úřadující český mistr Dominik Stříteský, když za sebe odsunul o 1.8 vteřiny Věroslava Cvrčka. Právě Cvrčka lze ale kvůli dosaženým dílčím časům po právu označit za jedno z největších překvapení první etapy letošní hustopečské rally. V průběžné klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou se zatím nejlépe dařilo Janu Dvořákovi, který zajel pět nejrychlejších časů a na druhého Davida Štefana má po úvodní etapě k dobru rovných 26 vteřin. Třetí příčka se ztrátou 50.7 vteřiny na Dvořáka patří aktuálně vítězi úvodních dvou soutěží MMČR, Filipu Ocelkovi.
Přesně v duchu výsledků shakedownu se odehrála první sekce jubilejní 20. Agrotec Petronas rally Hustopeče. Svou oblibu v měnících se površích dává výmluvně najevo obhájce loňského vítězství Adam Březík, který vyhrál všechny tři odjeté rychlostní zkoušky. Stejně jako na testovací rychlostní zkoušce s ním udržela krok jen trojice Jan Kopecký, Filip Mareš a Erik Cais. Ostatní soupeři na Březíka v polovině páteční etapy již ztráceli více než půl sekundy na kilometr. S výjimkou Dána Simona Vallentina, který na třetím testu havaroval, však pokračuje širší špička v kompletním složení. Drobných jezdeckých chyb se nevyvaroval prakticky žádný z jezdců ve startovním poli, pozitivním faktem však bylo, že se celá první sekce obešla bez vážnějších havárií či zdržení. Adam Březík (1. místo): „Baví mě to, mám rád tohle prostředí a obecně mám rád tyto vložky. Vedeme, i když jsme na všech třech něco ztratili. Na té první jsem si přehřál brzdy, takže mi to to od konce prvního kola brzdilo hůř, takže tam jsme brzdili všude hodně brzo. Na dvojce jsem na pár místech viděl, že se dá jet víc, ale měl jsem trošku obavy o ty brzdy, takže jsme to pošetřili. A teď jsme byli lehce na venku – trošku se nám to ‚spakovalo‘ po dveřích, tak jsem to narovnal, aby to nezakoplo a posekali jsme tam nějaké obilí v novém sjezdu na trojce.“ Jan Kopecký (2. místo): „Snažíme se jet rychle. Soutěž je nádherná, ale snadno se to dá přehnat. Neříkám, že v každé zatáčce, ale určitě tak ve čtyřiceti procentech zatáček, které tady jsou. Na výjezdu je buď pole nebo louka, takže když auto sklouzne mimo krajnici, tak se nic hrozného nestane, pokud tedy máte štěstí. Dřív se mi takový způsob jízdy možná líbil víc, ale asi jak stárnu, tak se raději držím na cestě. Na Starovicích jsme takto byli v jedné zatáčce venku, věděl jsem, že ten prostor tam je. Těžko ale říci, jestli jsme tím něco vydělali, nebo ne.“ Filip Mareš (3. místo): „Na trati je prach, ale není to nic, co bychom nečekali. Jede se velmi rychle. Z mé strany bylo spousta drobných chybiček, takže nemůžu být překvapen tím, že lehce ztrácíme. Musíme to vylepšit v druhých průjezdech. Auto funguje skvěle, je to čistě rukama a hlavou. Navíc je to tady celé takové rozevláté s tou šotolinou, člověk to pořád chytá v nějaké trávě při katování.“ Erik Cais (4. místo): „Úvodní sekce byla nejistá, hrozně nejistá. Zatím jsem nenarážel ve velmi technických úsecích, kde si člověk pamatuje, jak to tam má do zatáček dávat. Ale v těch nejrychlejších trojkách, čtyřkách, které by se daly držet, ale já je nedržím, už trošičku chybí jistota z testování. Na poměr mojí nejistoty jsem nadmíru spokojen a teď se budeme snažit dovézt auto co nejrychleji do cíle. Na jedničce jsme měli docela velkou krizovku, kde jsem se vystrašil, takže jsem rád, že jsme tady. Teď je potřeba zamakat na onboardech a jít do toho směle dál.“ Václav Pech (5. místo): „Je to dobré, začínám v tom mít víc a víc jasno. Funguje to, řídím to, ale cítím, že mám rezervy. Je to malinko nervóznější než byl třeba focus. Mám tady zatáčky, které mám projeté ve velké rychlosti s focusem, který byl delší a byl klidnější, takže tady s tím se bojím jet na stejné hranici, když vím, že focus tam byl na hraně a přitom tohle auto to zvládá líp. Pak naopak někde zase dobržďuju a malinko mě třeba předbíhá zadek, takže jsem udělal nějaké 2-3 chyby při dobrždění, kde jsme se skoro zastavili. Takže celkově je to dobrý, hlavně, že to ovládám a řídím to, ale mám rezervy.“ Věroslav Cvrček (7. místo): „Bylo to ještě lepší než v pohodě. Pozice a časy byly lepší než na co jsme zvyklí. Přestože se vždycky snažíme jet rychle, tak teď to nějak prostě vyšlo a hlavně jsme si to užívali. Tempo jak fakt vysoké, auto funguje fantasticky, Petr taky a rozpis bych řekl, že nám sedí. Když jsme schopní jet v prvním průjezdu s ostatníma klukama, tak to asi nebude špatné. Chceme si to hlavně užít, ale soutěž je dlouhá a tempo se tomu musí podřídit. Chtěli bychom se ještě přiblížit konkurenci.“ Albert von Thurn und Taxis (9. místo): „Bylo to hodně, hodně zrádné a hodně náročné. Trochu si na to začínáme zvykat, ale není to vůbec snadné. Dost diskutujeme o rozpisu. Jsou tu hodně rychlá místa, ale do spousty zatáček se nedá jet vůbec tak rychle, jak jsem zvyklý. U řady z nich jsem myslel, že je pojedeme naplno, ale prostě to nejde. Potřebuji získat trochu víc jistoty. Hlavně ty sjezdy na šotolině jsou nevypočitatelné. Jsme tu ale poprvé, takže zatím jsem spokojený. Potřebujeme nasbírat nějaké zkušenosti a jsem rád, že tady jsme. V druhé sekci se tedy chceme hlavně udržet na trati a trochu vylepšit časy. A za tmy nevyrobit žádnou hloupost.“ Filip Kohn (11. místo): „Zrovna poslední zkouška byla pro nás nejslabší. Měl jsem menší problémy s řazením a potom jsem na chvíli vypadl, takže to nebylo úplně to, co jsme chtěli. Je to velká škoda, zkušenosti tu opravdu hrají velkou roli, protože je tu strašně moc úseků na srdíčko a musíte věřit na 100 procent, že to vyjde. Ze seznamovacích jízd tam ta jistota úplně není, ale zkusíme udělat maximum, aby to bylo lepší na druhý průjezd. Co se týče nastavení, je to dost náročný, protože mi přijde, že máme auto hodně měkké, ale nemůžeme jít zase úplně do tvrda, jelikož ten grip tu moc není. Takže to bude náročné udělat změny, aby to bylo lepší.“ Simon Wagner (12. místo): „Na druhé zkoušce jsme dostali pomalý defekt, vůbec netuším kde. Bylo to cca čtyři a půl kilometru před cílem, kolo se pak postupně svlékalo a do cíle jsme dojeli na ráfku. Měli jsme jen jednu rezervu, takže jsem pak na třetí zkoušce jel trochu opatrně. Před soutěží jsme neměli test, takže na druhou sekci zkusíme nějaké změny v nastavení auta. Jinak si to ale užíváme, baví nás to.“
Adam Březík: „Myslím, že nás čekají klasické Hustopeče. Ubylo antikatovacích zábran, takže čekám, že bude na trati vytaháno víc nečistot než obvykle a bude to komplikovanější. Na soutěž se ale moc těšíme a doufám, že se nám povede držet nějaké rozumné tempo. Hustopeče mám díky jejich jednodennímu formátu moc rád. Člověk odjede ve čtvrtek ráno z domu a v sobotu večer je doma a pak samozřejmě z našeho pohledu naprosto skvělý charakter tratí. K letošnímu výročí bych hustopečské rally popřál jen to nejlepší a minimálně dalších dvacet let!“ Filip Mareš: „Jsem rád, že pořadatelé šli dobrovolně směrem k prodloužení tratě. V současné době je to prakticky nevídaný krok, moc se na to těšíme a děkujeme jim za to. Letos chceme bojovat o titul, takže musíme potvrdit naši rychlost i tady v Hustopečích. Doufám, že nebude znát hendikep, když jsme tu tři roky nestartovali, a budeme držet krok s borci, kteří zdejší tratě znají líp než my. Jinak máme ale sezónu rozjetou dobře a doufám, že na to zde navážeme. Hustopečské rally bych popřál minimálně dalších ne dvacet, ale sto let. Bylo by to krásné. I když nevíme, jak to bude dál s automobilovým průmyslem a to co bude za sto let už mně osobně bude jedno, opravdu bych si to upřímně přál!“ Jan Kopecký: „Letos nás čeká o padesát kilometrů víc než loni, což strašně vítám. Rychlostní zkoušky jsou opravdu moc pěkně poskládáné, bude to opravdu hezké, ale zároveň hodně náročné. Moc se na to těšíme. S tímto formátem a množstvím ostrých kilometrů jsou podle mě Hustopeče světovým unikátem. Několikrát jsme tu sice vyhráli, ale nikdy to nebylo zadarmo. Pocitově se sice zdá, že je tu dost prostoru k napravení eventuální chyby, na druhou stranu se musí vymetat krajnice ze všech stran a trochu to i přehánět s rychlostí v zatáčkách. Přiznám se, že až takto se mi sice úplně jet nechce, ale v konkurenci těch mladých kluků mi asi nic jiného nezbyde. Hustopečím přejeme, aby jim to šlapalo i do budoucna, asi můžu poděkovat za všechny posádky, že pořadatelé připravili tak krásnou a náročnou soutěž. Věřím, že i zdejší obce a obyvatelé s pořadateli budou dál spolupracovat a budeme tu závodit i v budoucnosti.“ Simon Wagner: „Zdejší šotolinové zkoušky budou hodně náročné, se spoustou rychlých úseků. Ale rozhodně se na to těšíme. Počasí je ideální, doufám, že se sejde i hodně diváků a samozřejmě je tu i skvělá konkurence. Na tak velkou porci ostrých kilometrů musíte být připraveni nejen fyzicky, ale i psychicky , věřím, že jsme dobře nachystáni i v tomto ohledu. Očekávám, že nejtěžší bude dnešní poslední zkouška za úplné tmy a pak samozřejmě zítřejší nejdelší test, ale na každé zkoušce se najde nějaká hodně obtížná pasáž.“ Erik Cais: „Po shakedownu mám celkem dobré pocity. Bude to podle mě o maličkostech a drobných chybách. Rally bude sice dlouhá a s množstvím náročných úseků, ale primárně asi budou rozhodovat defekty a chyby jednotlivých jezdců. Tempo bude asi jinak hodně vyrovnané. Dost to bude i o trpělivosti, vyčkávat a potom letět naplno. Trať je oproti loňsku pozměněná, jednotlivé úseky na sebe jinak navazují, jinak se odbočuje. Je to ohromně zajímavě postavené. Nám nezbývá, než se na to těšit. Formát je naprosto ideální, žádné zbytečné prostoje nebo pauzy, za to patři organizátorům velká pochvala.“ Dominik Stříteský: „Čeká nás pořádná porce kilometrů, ale nebojíme se toho. Jednotlivé úseky jsou vesměs stejné, přibylo pár nových. Klasicky spousta velice rychlých míst, ubylo antikatů. Určitě to bude náročný závod, každá chybička se v té rychlosti bude sčítat s další. Uvidíme. Z prachu zatím obavy nemám, každý rok se tu s tím nějak bojuje, dvouminutové rozestupy by byly dobré. Pokud se mám ohlédnout za letošní sezónou, začátek nám nevyšel úplně podle představ, ale většina závodů je pořád před námi, tak se do toho snad zase dostaneme a budeme útočit.“ Martin Rada: „Moc mě těší, že první auta už se vydávají na start a rally se rozjela. Vše je připravené a běží a věřím, že to tak vydrží až do konce závodu. Chtěl bych poděkovat všem našim pořadatelům a jsem jim vděčný, každému, kdo nám pomáhá. Všichni do toho jdou s nadšením a láskou k rallysportu a to mě moc těší. Dát dohromady tolik traťových maršálů pro dvěstě kilometů zkoušek taky není snadné a je v tom spousta hodin a hodin práce a školení, naprosto k nezaplacení. Takže všem moc děkuji a nám všem přeji, aby vše dobře dopadlo, posádky se dostaly bezpečně až do cíle. A aby všechno klapalo, nebyly žádné problémy a mohli bychom se tak společně těšit už na 21. ročník Agrotec Petronas Rally tady v Hustopečích!“
Výsledky shakedownu Agrotec Petronas Rally Hustopeče Výsledky shakedownu Agrotec Petronas Rally Hustopeče - historic
Po měsíční pauze pokračuje mistrovství České republiky v automobilových soutěžích svým třetím dílem. Tím se v tradičním termínu v polovině června stává Agrotec Petronas Rally Hustopeče, která letos slaví dvacetileté jubileum. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ. -jav- , -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|