www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Před dvaceti lety odstartoval Roman Kresta poprvé s Octavií WRC

24. dubna 2020 • 12:00

Letošní sezóna automobilových soutěží ještě nezačala, je tak spousta času na vzpomínky a mnohokrát odkládané prohledávání archivů. A rok 2020 je v několika ohledech jubilejní. Přesně před dvaceti lety totiž odstartoval na Rallye Šumava Mogul poprvé s továrním vozem Škoda Octavia WRC Roman Kresta.

Rallye Šumava byla v roce 2000 úvodním podnikem domácího šampionátu a start tehdy třiadvacetiletého Romana Kresty vzbudil obrovský ohlas fanoušků i médií. Roman odstoupil v šesté erzetě (Újezdec – Boříkovy) z průběžného třetího místa pro poruchu diferenciálu.

Nicméně tímto článkem se nechceme vracet ke statistikám a výsledkům, naše ohlédnutí připomíná spíše úplný začátek projektu, který bezpochyby zásadně změnil nejen český rallysport.

Roman Kresta - Jan Tománek (Škoda Octavia WRC) - Rallye Šumava Mogul 2000

Dnes jsou všichni přímí účastníci o dvacet let starší, ale na období „výchovy mladé české posádky pro start v mistrovství světa“ vzpomínají všichni. S odstupem času můžeme říci, že bylo naprosto ojedinělé a neskutečné, jak se vyprofilovalo složení týmu a jaká skupina nadšenců provázela Malinu (Romanova přezdívka) celé tři roky na jeho cestě ke splnění životního snu. Ale nebyl to jen sen Romana Kresty, byl to také sen všech členů realizačního týmu. Všem šlo o stejnou věc a bylo to znát.

Na tehdy pětatřicátém ročníku Rallye Šumava se představil český tovární tým, s českým „wéercéčkem“ a mladou českou posádkou. Svým způsobem se začala psát nová historie českých soutěží. Sedmnáctý a osmnáctý březen 2000 je důležitým datem v životech Romana Kresty, Jana Tománka, sponzorů, mechaniků, novinářů a mnoha dalších, kteří rádi přiložili ruku k dílu a makali pro mladou posádku a celý tým. A je to zásadní datum také pro vás - totální fanoušky Romana Kresty. Těžko se dá popsat ten zápal, úsilí, nadšení a hrdost celého týmu a hlavně neskutečná podpora fanoušků.

Tehdy v Klatovech ještě nikdo ani netušil, jaká aura se kolem Romana vytvoří. Těch momentů byla spousta a my vám některé z nich rádi připomeneme v průběhu celého letošního roku.

Roman Kresta - jezdec

Jan Tománek - spolujezdec

-

Wilfried Bockelmann – šéf vývoje Škoda Auto

Vratislav Kulhánek – předseda představenstva Škoda Auto

Pavel Janeba – vedoucí týmu Škoda motorsport

Otakar Zenkl – manažer týmu Škoda Benzina Team

Jan Koudelka – média a partneři týmu

Markéta Bílková – logistika, ekonomika

Jitka Babáková - catering

Jaroslav Starý - předjezdec

Jaroslav Vančík - šéfmechanik

Radek Krotký - mechanik

Tomáš Fojtíček – mechanik

Filip Strnad – mechanik

Roman Tvaroh – mechanik

David Slováček – mechanik

Petr Čečil – logistika

Ladislav Brázdil – technik – software

Miroslav Šlambora – technik Škoda motorsport, předjezdec

Josef Pilch – technik Škoda motorsport

Dušan Velímský– foto

František Dušek – foto

Pavel Vácha - fotograf

Petr Frýba – foto

František Dočkal - moderátor

Tomáš Forejt – FTJ video

Jindřich Honzík – OK Vision

Tomáš Plachý – Rally

Jaroslav Jugas – Rally

Štěpán Chludil – Autosport Magazín

David Thoma – Benzina

Tomáš Adamják – Benzina

Jiří Dufek – Construct A&D, a.s.

Leoš Sovják – Alve spol. s.r.o.

Richard Matějík – PSG a.s.

Tomáš Jursa – Philips Car Systems

Aleš Jirásek – Air Design

Ladislav Flek – Hella

Petr Zmeškal - Castrol

František Teplý – Teplý a syn

Petr Bujáček – Andrea, s.r.o.

Karel Ramharter – R+R Planeo, spol. s.r.o.

Milan Dědek – web Škoda Auto

Šárka Prokešová – web Škoda Auto

Martin Hlinský – Škoda motorsport

Otakar Zenkl a Jan Koudelka
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist