www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. září 2020, Svátek má Andrea, zítra Jonáš

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Minařík Racing zahájil sezonu na výbornou

30. července 2020 • 08:00

Tým pod vedením Lubomíra Minaříka se také konečně dočkal prvního letošního závodu v rally. Na Rally Příbram, která se jela uplynulou sobotu do bojů vyrazily hned tři posádky. Ostrou závodní premiéru s novým vozem Peugeot 208 Rally 4 si odbyl René Dohnal se spolujezdcem Romanem Švecem. Návrat do závodního auta v Příbrami zažil Petr Gargulák, kterého v Peugeotu 208 R2 navigoval Karel Voltner. Úplným nováčkem v rally je Jan Žalud, který závodil také s vozem Peugeot 208 R2 a rozpis mu četl Jan Nádvorník. Úspěšnost slušovického týmu na sprintu v Příbrami byla stoprocentní, jelikož všechny tři posádky zvládly náročnou trať projet až na cílovou rampu.

René Dohnal - Roman Švec (Peugeot 208 Rally4) - Bohemia Drive Rally Příbram 2020

Než se podíváme, jak se dařilo jednotlivým posádkám, dejme slovo samotnému šéfovi týmu Minařík racing – Lubomírovi Minaříkovi. „Do Příbrami jsem se hodně těšil, protože kromě osvědčené techniky náš tým nasadil do závodu také novinku - Peugeot 208 Rally 4. Od nového auta jsem si hodně sliboval. Sám jsem si ho vyzkoušel a hned bylo jasné, že porovnávat starší Peugeot 208 R2 s novým vůbec nelze. Nechtěl jsem poslat auto do závodu se základním nastavením z Francie a během závodu řešit zásadní věci. Plán byl vyrazit s nastaveným autem a hned atakovat nejvyšší příčky. Zvolil jsem osvědčenou cestu k úspěchu a domluvil se s Romanem Krestou. Tímto mu ještě jednou děkuji, že nám velmi pomohl s nastavením nejen podvozku a poradil Rendovi, jak s autem správně zacházet. Poznatky a časy z testů napovídaly, že se jedná o velmi rychlé auto, na které si Renda docela zvykl. Což také se svým spolujezdcem dokazoval při závodě svými výsledky, škoda jen jedné chyby v podobě výletu z tratě. Své kvality předvedl i Petr Gargulák, který po roce usedl za volant Peugeotu 208 R2 a rychlost mu rozhodně nechyběla. Závod zvládl i úplný nováček v rally Jan Žalud, který spatřil cíl soutěže, takže úsměv na tváři byl na místě.“

Nejvýše ve výsledkové listině byl René Dohnal s Romanem Švecem. Posádka před závodem netušila, jak se jim s novou technikou bude dařit, proto si nekladla žádné veliké cíle. Překvapení pak ovšem bylo, když kluci s novým Peugeotem 208 Rally 4 zajížděli skvělé časy, jen kousek za zkušeným Janem Dohnalem s Renaultem Clio S1600. „Začali jsme svižně, ale měli jsme určitou rezervu. Vůbec jsme netušili, kde se ve výsledcích můžeme pohybovat. O to víc nás naše zajeté časy překvapily. Bohužel na RZ4 jsem udělal chybu a následoval výlet do pole, kde jsme prorazili olejový chladič. V servise jsme se rozhodli, že zariskujeme a budeme pokračovat bez olejového chladiče. Rychlostní zkoušky byly krátké, teplota oleje se držela v normálu a tento risk nám vyšel. Lepší premiéru s novým autem jsme si ani nemohli přát,“ uvedl René Dohnal. Kluci dojeli do cíle na krásném 2. místě v hodnocení Rallysprint série a brali vítězství ve třídě 5. Skvělý výsledek také podtrhlo konečné 10. místo v celkovém hodnocení závodu.

Petr Gargulák - Karel Voltner (Peugeot 208 R2) - Bohemia Drive Rally Příbram 2020

Po více než roční pauze se za volant závodního vozu vrátil Petr Gargulák, kterého navigoval Karel Voltner. Kluci závodili s vozem Peugeot 208 R2. Návrat dopadl pro Petra Garguláka na výbornou. Již na druhé rychlostní zkoušce se Petr s Karlem dostali na vedoucí pozici ve třídě 6, kterou neopustili až do cíle závodu. „Po dlouhé pauze jsme měli možnost usednout opět do závodního vozu na Rallysprintu v Příbrami. Již při seznamovacích jízdách jsme věděli, že to bude na rozjetí opravdu náročný závod. Po smůle z loňského roku naší prioritou bylo pouze závod dokončit a nekladli jsme si žádné cíle, jelikož s vozem nemáme moc najetých kilometrů a neustále se ho učíme ovládat. Naše třída 6 byla nejvíce obsazena a byli jsme zvědaví kam se zařadíme. Velkým překvapením pro nás bylo, že se nám podařilo vyhrát celkem 5 rychlostních zkoušek a přetahovali jsme se se špičkou o vteřiny někdy i desetiny. Byly to krásné souboje a moc jsme si to s Karlem užili. Nevěřili jsme tomu, že se nám podaří ihned vybojovat na prvním závodě první místo a jsme opravdu mile překvapení. Chtěl bych poděkovat našim partnerům, že jsme zde mohli startovat a hlavně klukům z Minařík Racingu za skvěle připravený vůz. Už se těšíme na další závod,“ řekl v cíli spokojený Petr Gargulák. Posádka Garugulák – Voltner tedy brala pohár za první místo ve třídě 6. V hodnocení Rallysprint série kluci obsadili 4. příčku a v celkovém hodnocení závodu jim patří 16. pozice.

Vůbec poprvé v životě se na start závodu postavil Jan Žalud. Na sedadlo spolujezdce si tento osmatřicetiletý jezdec přizval Jana Nádvorníka. Posádka startovala s vozem Peugeot 208 R2, na kterém vezla startovní číslo 66. „Vzhledem k tomu, že to byla moje premiéra v závodním autě vůbec, tak jsem jel opatrně. Naším cílem bylo autu neublížit a dojet závod až do konce. Hned na RZ1 jsme měli na vytahaném prachu krizi, kterou jsem ustál, ale následně ubral na tempu a zvolnil. Na čtvrté rychlostní zkoušce přišla druhá krizová situace, kdy jsem špatně odbočil, musel couvat a ještě nám zhasl motor. Byla z toho ztráta asi 15 – 20 sekund. Na páté a šesté rychlostce jsme byli zpomaleni pořadateli kvůli nehodám a nezajeli jsme zde takové časy, jaké bychom chtěli. Podle mne nám nejvíce vyšly poslední dvě erzety, kde jsme měli i pěkné časy. Celkově to byla velmi náročná soutěž pro nováčka, jako jsem já. Ale můj životní sen se mi splnil, jsem v tom až po uši. Již nyní přemýšlím, kdy do závodního auta znovu usednu,“ podělil se o dojmy z premiérového startu v rally Jan Žalud. Kluci zvládli cíl daný před startem soutěže splnit a z Příbrami si odváží 16. místo ve třídě 6 a 33. místo v hodnocení Rallysprint série.

Po úspěšné Rally Příbram čeká na tým Minařík Racing další podnik rallysprintového šampionátu. Tentokrát se bude závodit na Kowax Sprintrally v okolí Kopřivnice, a to v sobotu 8. srpna.

Barbora Vebrová ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist