www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. října 2020, Svátek má Vendelín, zítra Brigita

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

SOUHRN: Rally Vyškov ve znamení dalšího vítězství Petra Semeráda

12. září 2020 • 16:30

Rallysprint série pokračuje po měsíční pauze svým již třetím závodem. Posádky se tentokrát vydají na rychlostní zkoušky na východ od Brna, kde se uskuteční již osmadvacátý ročník Rally Vyškov. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Petr Semerád - Jiří Hovorka, Škoda Fabia Rally2 - Kowax ValMez Rally 2020; foto: Jörg Ullman, AutoSport.CZ

Výsledky Rally Vyškov ON LINE --- Základní informace o Rally Vyškov --- Diskuzní fórum k Rally Vyškov

RZ 6 - Račická (10.92 km)

Závěrečná rychlostní zkouška rozhodla o tom, že vítězi letošní 28. Rally Vyškov se stala dvojice Petr Semerád - Jiří Hovorka na Škodě Fabii R5. Druhou příčku získala posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát s Hyundai i20 WRC a třetí Jan Černý s Petrem Černohorským na Volkswagenu Polo Gti R5.

Poslední měřený test vyhrál Tarabus o dvě vteřiny před Semerádem a ten se tak mohl zaslouženě radovat z dalšího letošního prvenství. Třetí dílčí čas vybojoval na RZ 6 Martin Vlček, ale náskok Černého se mu podařilo snížit jen o 1.3 sekundy, takže se musel spokojit s nepopulární 'bramborou', když za příbramským pilotem zůstal o 1.6 vteřiny.

Pátou pozici měl od startu pravděpodobně zamluvenou Roman Odložilík, naprosto totéž pak platilo v případě šestého Ondřeje Bisahy. Na sedmém místě dovezl do cíle svou Fiestu R5 nikým neohrožován Karel Trněný před Robertem Adolfem a Davidem Tomkem.

Nejlepší desítku nakonec uzavřel pravidelný účastník vyškovské rally ze Slovenska Vladimír Hanuš na Hyundai i20 R5, když Tomáš Kurka obdržel na posledním testu půlminutovou penalizaci za rozražený retardér.

V hodnocení dvoukolek dovršil vítězné tažení Jan Dohnal, když jeho náskok na druhého v cíli Reného Dohnala navýšil bez desetiny na deset sekund. Třetí příčku stylem start-cíl s šesticí třetích časů získal po zásluze nestárnoucí Egon Smékal.

Čtvrtý v RSS a nejlepší v kategorii ve třídě 6 skončil Dominik Stříteský, pátý pak Martin Lehký na Fordu Fiesta Rally4, který na poslední zkoušce přeskočil Tomáše Knápka s Opelem Adam R2 (2. a 3. místo třídy 6).

Další soutěží letošní LIQUI MOLY Rallysprint serie 2020 by měla být za měsíc (10. října 2020) Futures Conduct Rally Morava s centrem ve Šternberku.

RZ 5 - Ivanovická brána (9.72 km)

Na RZ 5 kontroval na předchozí Tarabusův čas mladý Semerád a stejně jako v prvním průjezdu zkoušku naprosto opanoval. Oproti prvnímu průjezdu se dokázal zrychlit o 6.6 sekundy a druhému Janu Černému ujel o rovné čtyři vteřiny.

V souboji o prvenství bylo důležitější, že třetí Jaromír Tarabus ztratil dalších devět desetin sekundy, takže před poslední zkouškou měl Petr Semerád k dobru na zlísnkého pilota znovu přes pět vteřin.

Čtvrtým čas zajel Martin Vlček a stále tak útočil na Černého, který jej v předchozím testu připravil o stupně vítězů. Roman Odložilík si pak pátým časem před Ondřejem Bisahou pohlídal svůj náskok na svého největšího pronásledovatele, za sedmým Karlem Trněným se na osmou příčku posunul Robert Adolf, o dvě desetiny vteřiny před Davidem Tomkem.

V souboji dvou Dohnalů opět tahal za kratší konec provazu ten starší, tentokrát však byl Jan jen o dvě desetiny sekundy rychlejší Reného. Třetí čas zajel znovu Egon Smékal.

RZ 4 - Podivická (10.13 km)

Do druhé sekce vyškovské rally nastoupil vítězstvím Jaromír Tarabus a z náskoku Petra Semeráda ukrojil na druhých Podivicích bez desetiny tři sekundy. Třetí čas zajel na RZ 4 Jan Černý, za ním byli v cíli zkoušky klasifikováni Martin Vlček a Roman Odložilík.

Semerádův náskok na Tarabuse se smrsknul pouhé tři desetiny vteřiny, na třetí příčkuse na úkor Vlčka posunul Černý. Pátou pozici relativně s přehledem udržoval Odložilík před Bisahou. V první desítce si polepšili osmý David Tomek a devátý Robert Adolf, na desáté místo si naopak pohoršil Tomáš Kurka. Defekt notně zbrzdil Michala Horáka, který tak z osmé příčky klesnul až do třetí desítky.

V hodnocení RSS tentokrát 'obložil' Jan Dohnal oba své největší rivaly, tedy jak Reného Dohnala, tak i Egona Smékala, když jim odskočil o 5.3 a 6.1 sekundy. Po čtvrtém testu tak měl k dobru na prvně jmenovaného 5.5 a druhého 10.8 sekundy.

RZ 3 - Račická (10.92 km)

První sekci a tím i trojici prakticky délkově shodných rychlostních testů uzavřela RZ Račická. Na západ od centra soutěže se nejlépe vedlo opět Petru Semerádovi se Škodou Fabia R5. Společný druhý čas s Jaromírem Tarabusem pak zaznamenal Martin Vlček (+2.3 sekundy).

Čtvrtý nejrychlejší byl při průjezdu přes Račice Jan Černý před Romanem Odložilíkem a Karlem Trněným. Smůlu měl Jan Jelínek, který nepříjemně havaroval a zkouška tak musela být dokonce pozastavena.

Na čele průběžné absolutní klasifikace zaslouženě zůstával Semerád před Tarabusem a Vlčkem, status quo zůstal zachován i z pohledu čtvrtého až šestého místa Černého, Odložilíka a Bisahy, jehož odstup na vedoucího Semeráda činil rovných 15 vteřin.

Po odstoupení Jelínka si na sedmou pozici polepšil Trněný, následovaný Michalem Horákem s dalším Fordem Fiesta R5, Tomášem Kurkou s Mini WRC a Davidem Tomkem na Fabii R5.

V hodnocení dvoukolek se z pohledu první trojice nic nezměnilo, neboť čas nejrychlejšího Jana Dohnala obdrželi po Jelínkově havárii René Dohnal i Egon Smékal. Nutno říci, že vzhledem k jejich časům z úvodních dvou testů šlo určitě o nejlepší řešení.

Čtvrtý na RZ 3 byl klasifikován Dominik Stříteský před Lukášem Nekvapilem a Martinem Lehkým, s uraženým kolem odstoupil naopak Petr Gargulák a na jeho dosavadní čtvrtou příčku v RSS postoupil výše zmiňovaný Stříteský.

RZ 2 - Ivanovická brána (9.72 km)

Druhá rychlostní zkouška s poetickým názvem Ivanovická brána zavedla posádky na východ od Vyškova. Bezkounkurenční čas zde zajel mladý Petr Semerád, když byl o 4.5 vteřiny rychlejší mnohem zkušenějšího Jaromíra Tarabuse, třetí čas náležel o dalších šest desetin zpět Romanu Odložilíkovi na Volkswagenu Polo Gti R5.

Čtvrtou dílčí příčku shodným časem obsadili Ondřej Bisaha a Jan Černý, těsně pronásledování Martinem Vlčkem. „Vlčák“ tak přišel o průběžné celkové vedení, když jej na pozici lídra vystřídal Semerád a na druhém místě se udržel Tarabus. Vedoucí trio však od sebe dělila jen 1.1 sekundy.

Lehce si pohoršil i Černý, páté a šesté místo i nadále zůstalo souzeno Odložilíkovi s Bisahou. Na sedmou pozici si polepšil naopak Jan Jelínek před Karlem Trněným.

Ve dvoukolkách se radoval z nejlepšího času René Dohnal, čtyři desetiny na něj ztratili shodně Jan Dohnal a Egon Smékal. Nejlepší er-dvojkou byl na RZ 2 Peugeot 208 Petra Garguláka před Opelem Adam Tomáše Knápka a dalším Peugeotem Dominika Stříteského.

RZ 1 - Podivická (10.13 km)

Úvod letošní 28. Rally Vyškov obstarala osvědčená 'klasika' v podobě rychlostní zkoušky Podivická. Do soutěže nejlépe vstoupil Martin Vlček, jehož Hyundai i20 R5 proťal cílovou fotobuňku o dvě desetiny vteřiny dříve než stejný model vozu, ale kategorie WRC, pilotovaný Jaromírem Tarabusem.

Třetí čas zajel Jan Černý před Petrem Semerádem, 5.7 vteřiny na Vlčka ztratili shodně Ondřej Bisaha a Roman Odložilík.

Na čele hodnocení Rallysprint Série, nebo chcete-li raději dvoukolek, se opět objevila dvojice Dohnalů. Jan Dohnal s Renaultem Clio S1600 byl rychlejší o šest desetin vteřiny Reného Dohnala na Peugeotu 208 Rally 4, třetí místo s odstupem 4.7 sekundy patřilo Egonu Smékalovi.

Technické potíže předčasně zastavily Opel Adam R2 Lukáše Nekvapila, Karla Kupce s Peugeotem 208 R2 a také Martina Kučeru s BMW 318iS.

-jav- , -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist